LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Knuppe van DEXIA zijn verhaal

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Van Dalen

Re: Knuppe van DEXIA zijn verhaal

Ongelezen bericht door Van Dalen »

..
Laatst gewijzigd door Van Dalen op 22 okt 2006 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.

anne_

Ongelezen bericht door anne_ »

Daarom vind ik het onrechtvaardig om Piet ( Pal ) te beschuldigen van een notering bij het BKR. Na vernieiting kon je niet anders dan te stoppen met je maandelijkse betalingen. Anders kwam het ongeloofwaardig over.

Gr. Anne.

Van Dalen

..
Laatst gewijzigd door Van Dalen op 22 okt 2006 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.

anne_

Het is naïef om te veronderstellen dat bovengenoemde personen door Dexia op het forum losgelaten worden. Een andere mening hebben wil niet zeggen dat je voor Dexia spreekt.

peewee

Ongelezen bericht door peewee »

Martin vdM,

Zo is het maar net, onze Navarre komt weer eens met een voorbeeld dat uitzonderlijk is. De situatie van 3000 inleg en een restschuld van 15000 zal zich zelden voordoen. De rentetarieven die Legio Lease cq Bank Labouchere berekende voor haar leaseproducten -grosso modo tussen de 10 en 14%- tonen direct aan dat het voorbeeld van geen kant klopt. Ik vermoed dat voor de meeste Dexia-gedupeerden, de verloren gegane inleg een bijna even groot en soms groter probleem vormt dan de restschuld.

Natuurlijk is het zo dat ieder zijn eigen afweging maakt bij het afwijzen of aanvaarden van een Duisenberg-schikking (voor zover je althans die keuze wordt geboden ). Te vrezen valt alleen dat velen niet in staat zijn om een afweging te maken op basis van een rationele deductieve afweging van alle feiten (juridisch, kostenplaatje, gemoedsrust en anderszins). En dat is precies waar Dexia van profiteert.

anne_

Zo is het maar net, onze Navarre komt weer eens met een voorbeeld dat uitzonderlijk is. De situatie van 3000 inleg en een restschuld van 15000 zal zich zelden voordoen.
Zo uitzonderlijk is het voorbeeld van Navarre niet. Ik weet van iemand die 3.000 euro inleg heeft betaald, gestopt is na vernietiging met betalen, nu een restschuld heeft van 28.000 euro. Zo ken ik nog meer voorbeelden, dit zijn echt geen zeldzaamheden.

Janny

Ongelezen bericht door Janny »

Ik vermoed dat voor de meeste Dexia-gedupeerden, de verloren gegane inleg een bijna even groot en soms groter probleem vormt dan de restschuld.
Van een winsverdriedubbelaar niet. Daar hou je ongeveer negatief 3,6 x je inleg als restschuld extra over. waarbij je dan ook nog je inleg moet rekenen .en je rente verlies.

bv.,... inleg 7500,00 euro
restschuld:27000,00 euro
----------------------------
schade .. € 34500,00
Dus hier is je restschuld groter dan de inleg. geen winstverdriedubbelaar maar een verliesvervierdubbelaar.
Janny

Bep K

Ongelezen bericht door Bep K »

3.000 euro inleg heeft betaald, gestopt is na vernietiging met betalen, nu een restschuld heeft van 28.000 euro.
Dat zal Meneer Van Dalen wel zijn :!:

oneliner

Ongelezen bericht door oneliner »

Eind 2000 was mijn inleg 11000 gulden en mijn restschuld 2500 gulden maar toen moest de AEX nog verder dalen :shock:

Willem S. van Dalen

Ongelezen bericht door Willem S. van Dalen »

Ooit was de inleg van me ouders 4.000-- en hun restschuld 34.000--

DIe hebben volgens mij lekker geduisenbergt

Janneke52

Ongelezen bericht door Janneke52 »

ME ouders??? Dat me aan Andre denken :oops:

Martinvdm

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Dat idee krijg ik ook ineens Janneke...

ad snoeren

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Je kan veel zeggen van Andre, maar die is zeker minder vals dan deze
W S v D.

Vooral de jeugd zegt vaak me als het m'n of mijn moet zijn, Justice 700 deed dat ook, maar die is ook niet vals.
Niet op reageren zou het beste zijn, maja daar hebben we het al zo vaak over gehad.

Janneke52

Nou Ad, minder vals? Hij heeft het over bruinhemden enz.... kijk alle berichten van hem maar eens na.

ad snoeren

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Janneke.

Ik bedoelde W S v D als vals aan te duiden, en dacht dat je het in eerste instantie over Andre Crsjs had die ik dus niet vals vind, verder heeft het weinig belang hoor, deze spraakverwarring.

Liefs Ad

Janneke52

Nee hoor Croosje is absoluut niet vals. Alleen zo moeilijk te begrijpen :D

Van Dalen

..
Laatst gewijzigd door Van Dalen op 22 okt 2006 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.

peewee

Ongelezen bericht door peewee »

Anne_ en Janny,
Onder de gedupeerden met een ""winst""verdriedubbelaars zal er inderdaad sprake zijn van een zeer grote groep waarbij de restschuld veel groter is dan de verloren gegane inleg. Maar Legio en Bank Labouchere voerden -als ik mij niet vergis- niet minder dan 49 verschillende aandelenleaseproducten. De optiesconstrcuties die bij zo'n winstverdriedubbelaar werd gebruikt, werkten als een soort hefboom waardoor de verliezen extra opliepen.

Voor het grote verhaal is dit allemaal bijzaak. Het gaat om de hoofdzaak en die is dat Legio en Bank Labouchere (en dit geldt ook voor de andere leasebanken) een van meet af aan gebrekkig product in de markt hebben gezet. En waarbij bovendien tal van wettelijke bepalingen werden overtreden.

Bep K

Ongelezen bericht door Bep K »

Nee hoor, Bep K.twijf
Foei Meneer Van Dalen toch :oops:

langerjan

Ongelezen bericht door langerjan »

Zo'n vetpot is de DR-regeling anders niet :shock:

Gesloten