LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Keuken kopen bij Bruynzeel

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
honda
Berichten: 156
Lid geworden op: 26 nov 2006 22:55

Re: Keuken kopen bij Bruynzeel

Ongelezen bericht door honda »

Beste,
Wij kochten eind december 2005 een keuken bij Bruynzeel-Alexandrium. De keuken-inmeet-man had weinig interesse in het keukenmuur-afzuiggat. En al helemaal niet hoe de konstruktie aan de andere kant van de muur er uit zag.
De keuken zou, na veel gedoe, eindelijk in augustus 2006 geplaatst worden. Ik had intussen verschillende keren op een te verwachten probleem met de Afzuigkonstruktie gewezen. En inderdaad: problemen met de afzuigkap! Pas op 9 december werd de bestelde kap lekvrij aangesloten, maar nog steeds niet met een goede werking. Pas op deze datum ging voor het eerst een Bruynzeel-man kijken hoe de afzuigkonstruktie aan de andere kant van de keuken-muur er uit zag!
Hoe is het mogelijk, om op deze manier een verantwoord ontwerp voor een keuken te maken?
Honda het is maar een keuken, een dun laagje chroom

mbiguru
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 feb 2007 20:21

Re: Keuken kopen bij Bruynzeel

Ongelezen bericht door mbiguru »

Gelukkig werken er bij Bruynzeel ook nog verkopers die kwalitatief goed werk leveren en geen onzin verkopen. De rotte appels in het verkopersgilde komen zichzelf toch wel een keer tegen, verdwijnen dan en laten vervolgens een puinhoop achter waardoor het bedrijf een slechte naam krijgt. Gelukkig levert Bruynzeel ook nog correcte keukens in één keer goed uit waar mensen heel lang plezier van hebben. Ik vind het jammer voor de mensen zoals Honda die een boel problemen hebben met het correct opleveren van hun keuken. Het trieste is dat factoren die je niet zelf in de hand hebt, zoals transportschades of afspraken door verkopers gemaakt met klanten die op het hoofdkantoor niet bekend zijn, tijdens oplevering van de keuken naar voren komen.
Feit is wel dat de Orderverwerking op het hoofdkantoor iedere dag zijn uiterste best doet iedere keuken zo kritisch mogelijk te bekijken en in te voeren waardoor de keukens met een zo klein mogelijke foutkans worden uitgeleverd zodat de consument er zo lang mogelijk plezier van heeft.

gwen14
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 apr 2009 04:51

Re: Keuken kopen bij Bruynzeel

Ongelezen bericht door gwen14 »

Wij hebben een keuken van 9 jaar oud, nu gaan de keukenskastjes bladderen, er is een procede fout in lijm constructie en komen er gassen los, dat de verflaag gaat bobbelen, na 3 maanden eindelijk iemand gehad, vervolgens antwoord van de firma kosten 1500 euro omdat volgens hun geen 10 jaar garantie op zit aflopend. Dat wij samen ergens de kosten zouden moeten gaan delen, zou ik niet afwijzend tegenover staan, maar niet als het om een procede fout gaat, die ze al weten en kennen, hadden ze de hele serie terug moeten fluiten en de fout moeten herstellen. Eerst kreeg ik nog een verhaal dat ik waarschijnlijk de verkeerde schoonmaakartikel gebruikt zou hebben, maar ik had nopg een troef achter de hand, we hadden nog een paar reserve deuren op de zolder staan, altijd bij normale temperaturen gehad, nooit gebruikt en die hadden dezelfde symptonen. Wie herkent dit, en hoe is jouw verhaal en afgelopen. Wij hebben destijds voor de firma gekozen, vanwege goede naamsbekendheid, erg veel betaald, en schrijven dat ze service's geven, maar ik ben er nog niet erg achter gekomen???

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Keuken kopen bij Bruynzeel

Ongelezen bericht door rayke »

Gwen

Dit is een moeilijk punt.
Normaliter zal een rechter het eens zijn met een vergoeding voor nieuw te leveren deuren gezien het economisch gebruik. Stel dat er een leversduur van 12 jaar wordt gehanteerd dan zou jij nu 10/12 van de kosten voor je rekening moeten nemen.

Bij een productiefout kan het anders liggen. Alleen zul jij moeten aantonen dat dit zo is. Dat betekent dat je de uitspraak van de leverancier hierover zwart op wit moet hebben of dat je een onderzoek uit laat voeren. Dit laatste moet je goed afwegen omdat dit vaak veel geld kost. Meestal ben je dan al in een trajcet met je rechtsbijstand (advocaat) bij de rechter geweest die vervolgens een onderzoek door een deskundige vraagt. Deze kosten kunnen zomaar € 2.000,- bedragen.

Misschien moet je in onderhandeling gaan en kijken of er wat aan het bedrag gedaan kan worden.

Rayke

Gesloten