LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OTTO LCD TV Stunt

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet

OTTO moet de TV gewoon voor 99 euro leveren

Ja
28
35%
Nee
53
65%
 
Totaal aantal stemmen: 81

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: OTTO LCD TV Stunt

Ongelezen bericht door mr T. »

Ik denk dat Otto in deze zaak zwak staat. Normaliter zouden ze zich kunnen beroepen op een overduidelijke fout. Doch toen deze fout aan hun bekend werd gemaakt hebben ze die niet gecorrigeerd. Pas veel later hebben ze dat gedaan.
En ze hebben een aantal mensen een bevvestiging van de bestelling gestuurd. Werden ze zelfs toen nog niet wakker?
Ik denk helemaal niet dat Otto zwak staat. Integendeel zelfs. Het feit dat men wellicht wat laat is geweest met een aanpassing maakt niet dat het hier niet zou gaan om een evident onjuiste prijs. Het sturen van een ontvangstbevestiging is daarnaast geen acceptatie van een aanbod, maar van het ontvangen van een mededeling van de aspirant-koper dat de aanvaarding van het evident onjuiste aanbod is gedaan. En, zoals al eerder onder dit topic is aangegeven: redelijkheid en billijkheid verzetten zich tegen het afdwingen van de levering.

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: OTTO LCD TV Stunt

Ongelezen bericht door Fiore »

precies. Zelfs dat ze zich beroepen op hun algemene voorwaarden die niet goed zijn houdt niet in dat ze zwak staan.. het enige dat telt is dat het overduidelijk was dat die prijs onjuist was, en daar wordt naar gekeken

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: OTTO LCD TV Stunt

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Het feit dat men wellicht wat laat is geweest met een aanpassing maakt niet dat het hier niet zou gaan om een evident onjuiste prijs.
Er is meer aan de hand. Laat aanpassen is niet het probleem. Men was al een week op de hoogte gesteld van deze foutieve prijsstelling. Maar heeft toch niets gedaan.
Als dit wordt toegelaten schep je een precedent. Zet een of ander lokkertje op je website, wat onmogelijk kan, en mensen komen.
Het was anders geweest als het een reclamefolder had betroffen, deze kan je niet meer wijzigen. Een website wel.
Otto haalt als excuus aan dat alles via Duitsland loopt. Opnieuw leuk om een precedent te scheppen. Wat mij betreft mag Otto hiervoor bloeden. Bijvoorbeeld door de tv's voor de halve rpijs te leveren. Ze hebben immers kans gehad om de zaak te corrigeren en dit nagelaten.

Jack Wiersma
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 nov 2006 11:41

Re: OTTO LCD TV Stunt

Ongelezen bericht door Jack Wiersma »

'Algemene voorwaarden Otto niet van toepassing'

Eerst even iets anders over mensen die het grootste postorderbedrijf zo zielig vinden "Read and weep"

De drie postorderbedrijven Otto, Wehkamp en Neckermann en de Nederlandse Thuiswinkelorganisatie hebben een kort geding tegen de Staat aangespannen. Ze eisen dat de kredietrente wordt verhoogd naar het oude niveau, zei een woordvoerder van de thuiswinkelorganisatie vrijdag.

Minister Zalm van Financiën heeft onlangs de maximaal toegestane kredietrente verlaagd. Bovenop de wettelijke rente mag nog maar een maximum van 12 procentpunten extra aan kredietvergoeding worden gevraagd. In de praktijk betekende dat een maximum van ongeveer 16 procent. Tot voor kort kon deze vergoeding nog oplopen tot 21 procent. Zalm wil het aantal mensen dat in financiële problemen komt, terugdringen.

'Algemene voorwaarden Otto niet van toepassing'
Woensdag 1 november 2006, 08:54 - Otto beroept zich na een fout op de website met betrekking tot lcd-tv's op de algemene voorwaarden, deze blijken niet van toepassing zijn.
Door Judith Groot

Uit artikelen 6:233 en 6:234, lid 1, sub c, van het Burgerlijk Wetboek blijkt dat de algemene voorwaarden van Otto niet van toepassing zijn. Hierin wordt gesteld dat de algemene voorwaarden, indien er sprake is van een overeenkomst via de elektronische weg, moeten kunnen worden opgeslagen.

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: OTTO LCD TV Stunt

Ongelezen bericht door Fiore »

ja, dat was hier al gezegd (dat laatste gedeelte dan) dat de algemene voorwaarden niet van toepassing zijn.. en dat ze toch niet hoeven te leveren ongeacht de algemene voorwaarden ..
Toch moeten klanten die een goedkope televisie hebben besteld zich niet rijk rekenen. Volgens Juliette Oolders van de Consumentenbond lag het voor de hand dat er sprake is van "kennelijke vergissing", en volgens de wet hoeft de koop dan niet door te gaan - ongeacht de algemene voorwaarden.
ik vind Otto trouwens helemaal niet zielig, ik vind die mensen die nog snel probeerden te profiteren van andermans fout eigenlijk zieliger

Jack Wiersma
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 nov 2006 11:41

Re: OTTO LCD TV Stunt

Ongelezen bericht door Jack Wiersma »

OTTO's Stuntaanbieding

OTTO stunt met LCD TV voor € 99
Een klein voorbeeldje
Nieuwe degelijke "Oma Fietsen" voor slechts € 14,90
Een kennelijke fout? Moet het zijn € 149,00
Nee we kunnen ze inkopen voor € 8,00 En hier dus mee stunten.
(Nee u kunt niet meer bestellen)
Wanneer weet ik wat fout is?
Het leek mij een stuntaanbieding.
Laatst gewijzigd door Jack Wiersma op 02 nov 2006 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: OTTO LCD TV Stunt

Ongelezen bericht door Fiore »

ja dan weet ik het ook niet meer.. zo wordt het verschil inderdaad moeilijk te zien. Maar ik blijf wel bij mijn standpunt dat mensen die willens en wetens ervan probeerden te profiteren dat die echt fout zaten

Jack Wiersma
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 nov 2006 11:41

Re: OTTO LCD TV Stunt

Ongelezen bericht door Jack Wiersma »

door Fiore
ga toch weg.. een stuntaanbieding? zo goedkoop zijn ze nog geeneens als je ze achstehands van een amsterdamse junk koopt
Nee echt waar wij kopen ze nieuw in met handremmen zwart gelakte Omafietsen voor € 8,00

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: OTTO LCD TV Stunt

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Maar ik blijf wel bij mijn standpunt dat mensen die willens en wetens ervan probeerden te profiteren dat die echt fout zaten
Eens. Maar hoe weet je of de aanbieding onmogelijk is? Ik zie wel vaker gekke aanbiedingen die wel blijken te kloppen. Ik weet het ook niet meer.
Volgende vraag: wat is jouw standpunt van een bedrijf wat willens en wetens weigert eerlijk te handelen? Ik vind de actie van otto oneerlijk. Weten dat je fout en dit niet corrigeren. Nu weer met die fiets.

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: OTTO LCD TV Stunt

Ongelezen bericht door Fiore »

ik bedoel de mensen die gereageerd hebben NADAT het al bekend was, via tv en nu.nl e.d... kun je nog wel zeggen "dat je het niet wist" maar als je er dan 93 koopt ga ik toch twijfelen!
maar zoals ik net al toegaf, het wordt inderdaad moeilijk om de aanbiedingen te herkennen.. ik vind ook best dat Otto gewaarschuwd mag worden hiervoor hoor, volgende keer verplicht leveren! kijken of ze dan wat beter gaan opletten :wink:

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: OTTO LCD TV Stunt

Ongelezen bericht door Maarschalk »

@fiore, ik ben het volledig met je eens aangaande de mensen die nadat het bekdn werd alsnog bestelden.
ik vind ook best dat Otto gewaarschuwd mag worden hiervoor hoor, volgende keer verplicht leveren!
In mijn optiek is dit te licht. Zeker gezien de fiets nu en dat het al langere tijd wisten. laten ze de tv's maar verplicht leveren tegen die prijs. Dat schrikt alle toekomstige bedrijven af die dit soort acties willen uithalen.

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: OTTO LCD TV Stunt

Ongelezen bericht door Fiore »

wat is dan jouw voorstel? (lol ik heb nog nooit iets besteld bij Otto, zou ik toch eens moeten proberen, na al deze posts)

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: OTTO LCD TV Stunt

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Mijn voorstel: laat Otto maar bloeden. Bijvoorbeeld de tv leveren voor EUR 99 of voor de helft van de werkelijke prijs o.i.d.

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: OTTO LCD TV Stunt

Ongelezen bericht door Fiore »

jamaar aan wie dan? dan moet Otto helemaal gaan uitzoeken wie 'eerlijk' heeft besteld en wie niet.. en aan iedereen (ook aan die dachten slim te zijn en nog snel te bestellen) gaat me echt te ver.. die zouden van mij een boete mogen krijgen

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: OTTO LCD TV Stunt

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Otto hoeft niets te onderzoeken. Ze kunnen in hun IT systeem kijken wie waneer besteld heeft. Iedereen die bestelde voor de publicatie in de kranten krijgt voor die lage prijs, daarna voor die hoge prijs.

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: OTTO LCD TV Stunt

Ongelezen bericht door Fiore »

och dan krijg je toch weer mensen die zeggen dat dat niet eerlijk is en dat ze het echt niet wisten, ook al bestelden ze erna.. denk niet dat je dat hard kunt maken

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: OTTO LCD TV Stunt

Ongelezen bericht door mr T. »

Eerst even iets anders over mensen die het grootste postorderbedrijf zo zielig vinden "Read and weep"....
Juridische toetsing aan de hand van het criterium 'zieligheid' zal, voor welke partij dan ook, echt geen stand kunnen houden voor de rechter. Dat men uit zakelijke belangen verhoging wil van de kredietrente is niet van belang voor de vraag of er een lcd televisie voor € 99,- geleverd zal moeten worden.
Uit artikelen 6:233 en 6:234, lid 1, sub c, van het Burgerlijk Wetboek blijkt dat de algemene voorwaarden van Otto niet van toepassing zijn. Hierin wordt gesteld dat de algemene voorwaarden, indien er sprake is van een overeenkomst via de elektronische weg, moeten kunnen worden opgeslagen.
Het volgende flauwekulargument in de verschillende discussies over Otto en de lcd televisies van € 99,-. Dit gezien de wettekst van 6:234 lid 1 sub c: "hetzij, indien de overeenkomst langs elektronische weg tot stand komt, de algemene voorwaarden voor of bij het sluiten van de overeenkomst aan de wederpartij langs elektronische weg ter beschikking heeft gesteld op een zodanige wijze dat deze door hem kunnen worden opgeslagen en voor hem toegankelijk zijn ten behoeve van latere kennisneming of, indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, voor de totstandkoming van de overeenkomst aan de wederpartij heeft bekend gemaakt waar van de voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen, alsmede dat zij op verzoek langs elektronische weg of op andere wijze zullen worden toegezonden."

Bij Otto is er een direct link vanaf de homepage naar de algemene voorwaarden. dus ook dit verhaal gaat niet op. Dit buiten het feit dat men in dit soort zaken helemaal niet aan de algemene voorwaarden toe zal komen.

ikbenik

Re: OTTO LCD TV Stunt

Ongelezen bericht door ikbenik »

och dan krijg je toch weer mensen die zeggen dat dat niet eerlijk is en dat ze het echt niet wisten, ook al bestelden ze erna.. denk niet dat je dat hard kunt maken

Geloof je het zelf?

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: OTTO LCD TV Stunt

Ongelezen bericht door Fiore »

geloof ik wat zelf?

ikbenik

Re: OTTO LCD TV Stunt

Ongelezen bericht door ikbenik »

Quote:
och dan krijg je toch weer mensen die zeggen dat dat niet eerlijk is en dat ze het echt niet wisten, ook al bestelden ze erna.. denk niet dat je dat hard kunt maken


Geloof je het zelf?
geloof ik wat zelf?
Het lijkt wel of de consumenten van tegenwoordig weigeren om te denken.
Een LCD-TV voor €99,- is onmogelijk. Of je moet wel ontzettend dom zijn om dat niet te begrijpen.

De mensen die toch doordrammen om die tv toch voor dat bedrag te krijgen vertonen het gedrag van de verwende nesten die hun zin niet krijgen!
och dan krijg je toch weer mensen die zeggen dat dat niet eerlijk is en dat ze het echt niet wisten, ook al bestelden ze erna.. denk niet dat je dat hard kunt maken
Hoezo is dit geen verwende kinderen gedrag?

Gesloten