LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] aankoop laptop
Re: aankoop laptop
Quote.. http://nl.computers.toshiba-europe.com/ ... gory=60918
Kennelijk kan je garantie erbij kopen tot 4 jaar. 4 jaar voor €176.- lijkt ook weinig maar de voorwaarden kan ik niet vinden.Dit geld voor alle modellen.
Kennelijk kan je garantie erbij kopen tot 4 jaar. 4 jaar voor €176.- lijkt ook weinig maar de voorwaarden kan ik niet vinden.Dit geld voor alle modellen.
Waarom zou dat niet kunnen?Als de economische levensduur van een computer 3 jaar is dan kun je toch geen 5 jaar garantie geven?
De economische levensduur (periode waarin de gebruiker het product afschrijft) is geen eigenschap van een product, zoals de levensverwachting dat wel is. De winkelier/leverancier heeft dan ook geen enkele reden om de vermeende economische levensduur als glazen plafon te hanteren. Je kunt net zo lang garantie geven op een product als deze technisch gezien zou moeten mee gaan. De reparatie- of vervangingsmogelijkheden is daar ook geen beperking voor omdat er altijd een geldelijk vergoeding mogelijk is.
Voor alle duidelijkheid:De winkelier/leverancier heeft dan ook geen enkele reden om de vermeende economische levensduur als glazen plafon te hanteren. Je kunt net zo lang garantie geven op een product als deze technisch gezien zou moeten mee gaan. De reparatie- of vervangingsmogelijkheden is daar ook geen beperking voor omdat er altijd een geldelijk vergoeding mogelijk is.
Een winkelier is na het verlopen van de garantieperiode verplicht om het probleem op te lossen. De winkelier mag dus niet zeggen:
De garantie is verlopen, hier doen we niets meer aan.
Dit is bij de wet verboden, maar er zijn nog steeds winkeliers die dit zeggen.
Tuurlijk is het zo dat na 3 jaar de computer gerepareerd hoort en moet worden.
Echter heb je geen recht meer op gratis reparatie of korting.
Na deze periode moet je gewoon volledig voor de onkosten betalen.
Economisch is dit onmogelijk en zeer onverstandig.De winkelier/leverancier heeft dan ook geen enkele reden om de vermeende economische levensduur als glazen plafon te hanteren. Je kunt net zo lang garantie geven op een product als deze technisch gezien zou moeten mee gaan.
Als op een product een winstmarge zou zitten van 55% tot 65% dan is het een ander verhaal, maar bij consumentenelectronica is dit niet het geval.
Een winkelier kan deze kosten niet dragen en daarom weigeren steeds meer winkeliers deze wens van de consument uit te voeren.
Want wij verdienen net genoeg om van te leven en de extra kosten kunnen wij domweg niet betalen.
Maar de consument is hier doof voor, en dat vind ik jammer.
Nu zullen er weer argumenten komen dat de grote ketens dit wel kunnen.
Ik ben geen grote keten. De kleine zelfstandigen worden hierdoor genaaid.
Is er toch nog iemand die ze naaitDe kleine zelfstandigen worden hierdoor genaaid.
Toshiba ruleszzz
Laatst gewijzigd door vanish op 22 nov 2006 17:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Daarbij is het zo dat de consument zich beroept dat de garantiekosten bij de aankoopprijs is inbegrepen. Als de marges hoog zijn (55% tot 65%) dan wordt er inderdaad een bepaalde percentage voor garantieafwikkelingen gereserveerd.
Bij de huidige winstmarges (5% tot 25%) is dit niet het geval.
De garantiekosten is bij de aankoopprijs niet inbegrepen.
Dus de consument mag zich hierop dan ook niet beroepen.
Bij de huidige winstmarges (5% tot 25%) is dit niet het geval.
De garantiekosten is bij de aankoopprijs niet inbegrepen.
Dus de consument mag zich hierop dan ook niet beroepen.
Jij hebt een hekel aan de kleine zelfstandige.Quote:
De kleine zelfstandigen worden hierdoor genaaid.
Is er toch nog iemand die ze naait
Voor jouw mogen ze allemaal ********.
Maar dat is al bekend.
Lees je niet goed jijJij hebt een hekel aan de kleine zelfstandige.
Voor jouw mogen ze allemaal ********.
jij aan de consument ikbenik
Toshiba I like you very much
Btw: Toshiba is een goede NAAM ikbenik is
Hmmmmm..Toshiba I like you very much
Toshiba levert standaard 1 jaar garantie.
Deze is uit te breiden naar 3 jaar en dan kost het ongeveer €153,- ex. btw.
Alleen voor 1 model hebben ze het tijdelijk verhoogd naar 5 jaar.
Dus jij bent heel blij met 1 jaar garantie! Anders zou je deze uitspraak niet doen.Toshiba I like you very much
jah en dat noem jij naaienAlleen voor 1 model hebben ze het tijdelijk verhoogd naar 5 jaar.
Nee, maar wel dat de fabrikant maar 1 jaar garantie geeft en geen coulance na deze periode, maar de winkelier mag van de €25,- die hij op een notebook verdiend wel de overige 2 jaar gratis reparatie of fikse korting op de reparatie geven volgens veel instantie.
En dat noem ik naaien.
De winkelier wordt verplicht om 3 jaar garantie te geven (liefst nog langer) terwijl de fabrikant na 1 jaar zegt:
De volle pond betalen!
En dat noem ik naaien.
De winkelier wordt verplicht om 3 jaar garantie te geven (liefst nog langer) terwijl de fabrikant na 1 jaar zegt:
De volle pond betalen!
Ikbenik als het zo slecht gaat in je branche kun je beter iets anders gaan doen.
Begin een paysite om mensen te helpen met computerproblems, nu doe je het gratis en dat is zonde hoor
Ik gun jouw ook iets
Begin een paysite om mensen te helpen met computerproblems, nu doe je het gratis en dat is zonde hoor
Ik gun jouw ook iets
Wat garantie betrefd:
Ik heb liever 1 jaar garantie een laptop die het 5 jaar probleemloos doet, dan eentje die vaak in de "garage" staat met pech met 5 jaar garantie
Ik heb liever 1 jaar garantie een laptop die het 5 jaar probleemloos doet, dan eentje die vaak in de "garage" staat met pech met 5 jaar garantie
Laatst gewijzigd door vanish op 22 nov 2006 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik bedoel:
De degene die iets produceerd is verantwoordelijk voor wat hij produceerd.
Als monteur zijnde ben je altijd verantwoordelijk voor wat je repareerd.
Ik ben als monteur verantwoordelijk voor de reparatie en niet de verkoper.
Ik lever zelfsamengestelde computers. Dus ik ben de fabrikant.
Doe ik iets verkeerd, dan ben ik aansprakelijk.
Als ik een merkcomputer verkoop en door een fout in de voeding komt er 230V op de kast te staan.
Dan is de fabrikant aansprakelijk en verantwoordelijk voor de schade en niet ik als winkelier.
Als een autofabrikant een slechte wielophanging op de nieuwe auto monteerd en als dan op de snelweg de wielophangingen afbreken, dan is de autofabrikant verantwoordelijk en aansprakelijk voor de schade.
Maar nee! Men heeft tegenwoordig een nieuwe gedachte.
De winkelier is verantwoordelijk voor alle schade.
Dus niet!
De winkelier heeft totaal GÉÉN inbreng in de materiaalkeuze en ook geen inbreng in de fabricageproces.
Bij schade moet de fabrikant voor de schade opdraaien en niet de winkelier en de consument.
Maar dit is maar niet bij de consumentenbelangenorganisaties en sommige consumenten aan het verstand te brengen.
Bij problemen en schade is de fabrikant ten aller tijden verantwoordelijk en aansprakelijk. Dit is ook de mening van de meeste consumenten.
En zo hoort het ook.
Wat is dan de rol van de winkelier?
Die moet de klant zo goed mogelijk voorlichten over het gebruik en de keuze van de producten.
De winkelier is het aanspreekpunt bij problemen.
Dus als er problemen zijn dan hoort de consument naar de winkelier te gaan en de winkelier hoort dan de fabrikant in te schakelen en de fabrikant moet dan de problemen oplossen.
Dus de winkelier is de contactpersoon van de consument naar de fabrikant toe.
De degene die iets produceerd is verantwoordelijk voor wat hij produceerd.
Als monteur zijnde ben je altijd verantwoordelijk voor wat je repareerd.
Ik ben als monteur verantwoordelijk voor de reparatie en niet de verkoper.
Ik lever zelfsamengestelde computers. Dus ik ben de fabrikant.
Doe ik iets verkeerd, dan ben ik aansprakelijk.
Als ik een merkcomputer verkoop en door een fout in de voeding komt er 230V op de kast te staan.
Dan is de fabrikant aansprakelijk en verantwoordelijk voor de schade en niet ik als winkelier.
Als een autofabrikant een slechte wielophanging op de nieuwe auto monteerd en als dan op de snelweg de wielophangingen afbreken, dan is de autofabrikant verantwoordelijk en aansprakelijk voor de schade.
Maar nee! Men heeft tegenwoordig een nieuwe gedachte.
De winkelier is verantwoordelijk voor alle schade.
Dus niet!
De winkelier heeft totaal GÉÉN inbreng in de materiaalkeuze en ook geen inbreng in de fabricageproces.
Bij schade moet de fabrikant voor de schade opdraaien en niet de winkelier en de consument.
Maar dit is maar niet bij de consumentenbelangenorganisaties en sommige consumenten aan het verstand te brengen.
Bij problemen en schade is de fabrikant ten aller tijden verantwoordelijk en aansprakelijk. Dit is ook de mening van de meeste consumenten.
En zo hoort het ook.
Wat is dan de rol van de winkelier?
Die moet de klant zo goed mogelijk voorlichten over het gebruik en de keuze van de producten.
De winkelier is het aanspreekpunt bij problemen.
Dus als er problemen zijn dan hoort de consument naar de winkelier te gaan en de winkelier hoort dan de fabrikant in te schakelen en de fabrikant moet dan de problemen oplossen.
Dus de winkelier is de contactpersoon van de consument naar de fabrikant toe.
Mijn ervaring is dat sommige winkelketens de klanten lokken met zo laag mogelijke prijzen en zo hoog mogelijke garantieperiodes.Wat garantie betrefd:
Ik heb liever 1 jaar garantie en laptop die het 5 jaar probleemloos doet, dan eentje die vaak in de "garage" staat met pech met 5 jaar garantie
En deze gaan nu eenmaal niet samen.
Want als er problemen zijn dan geven ze niet thuis.
Hoe vaak komt het niet voor dat een winkelier 5 jaar garantie geeft en bij problemen dat ze zeggen: Dit valt niet onder garantie?
Mijn mening is:
Geef je 5 jaar garantie op papier, dan moet je dat ook uitvoeren.
Nakomen wat je zegt en beloofd.
Ik weet niet, garantie zegt ook niet alles over de kwaliteit.Hoe vaak komt het niet voor dat een winkelier 5 jaar garantie geeft en bij problemen dat ze zeggen: Dit valt niet onder garantie?
al met al ondanks alles een buiten gewone actie van toshiba
5 jaar garantie niets met tussen personen en winkeliers .
rechtstreeks met hun ,geen gezeur!! van het is dit of het is dat
als er wat kapot is ,alles 5jaar lang !!!
wie doet hun het na????.
5 jaar garantie niets met tussen personen en winkeliers .
rechtstreeks met hun ,geen gezeur!! van het is dit of het is dat
als er wat kapot is ,alles 5jaar lang !!!
wie doet hun het na????.
Ja Toshiba forever
Ik ben blij dat je dat inziet.Ik weet niet, garantie zegt ook niet alles over de kwaliteit.
Want het is niet zo dat de winkelier de totale controle heeft over de kwaliteit.
Ik weet dat ik hier niet zo geliefd ben en dat ik vaak heel ver ga.
Ik probeer alleen de ogen van de consumenten te laten openen en aangeven dat de werkelijkheid totaal anders is dan wat de verschillende organisaties en de overheid ons laat weten.
Een voorbeeld hiervan:
Spyware. De grootste plaag op dit moment.
Ik probeer altijd zo goed mogelijk de mensen voor te lichten wat spyware nu werkelijk is.
Nu wordt door de consumentenbond aangegeven dat het voor de leek totaal onduidelijk is wat ze moeten doen en hun oplossing is simpel:
De computerleverancier moet veilige computers leveren zonder ingewikkelde programma's en de internetprovider moet veilige verbindingen leveren.
Dit is de ogen sluiten voor de werkelijke problemen. Want de consument is zelf wel degelijk schuldig aan dit probleem. Is het hun verwijtbaar? Ja en nee.
Dit is niet negatief bedoeld.
Als internetgebruiker bezoek je ook vaak onveilige sites. En daar komt de spyware vandaan.
Veel internetgebruikers hebben maling aan de waarschuwingen die hun verteld worden en als ik ze waarchuw dat ze bepaalde sites niet moeten bezoeken dan worden ze boos.
Want dat betekend beperkingen.
Ik wil alleen maar zeggen dat de internetgebruiker zelf ook verantwoordelijkheden heeft en dat hij deze ook moet nemen.
Er zijn in dit gevallen 3 partijen:
- De internetprovider
- De computerleverancier
- De consument of internetgebruiker
Alle drie moeten hun eigen verantwoordelijkheden nemen. Gebeurd dat niet dan gaat het mis.
De internetproviders doen hun uiterste best en de computerleveranciers ook.
De derde partij op dit moment onvoldoende.
Vaak weten veel internetgebruikers niet wat nu precies het gevaar is en als ze niet weten waar ze op moeten letten, dan kun je het hun ook niet verwijten.
Mijn boodschap is:
We moeten het met z'n allen oplossen en wat de consumentenbond doet is de verantwoordelijkheid van de consument afschuiven op de andere twee partijen.
Dat kan niet.
Zolang er 1 partij is die z'n verantwoordelijkheid niet goed neemt (de consument) dan zal het probleem niet worden opgelost.
Het is nu de taak aan de computerleveranciers, de internetproviders, de overheid maar ook de consumentenorganisaties om de consument goed voor te lichten en de consument leren wat zijn verantwoordelijkheid is en hoe hij de problemen op moet lossen en leren waar hij op moet letten.
En dat gebeurd nog veel te weinig.
-
Ikbenik, weinig klanten op zo'n regenachtige verkiezingsdag?