LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Global Collect BV en HOSHI NL

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
martv
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 feb 2007 13:03

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door martv »

Natuurlijk !
Ook ik dus !
een bedrag van totaal 80 euro.
dom dom dom.
Storne geregeld natuurlijk
vanmorgen uitvoerig gepraat met Global Coll.
Dit bedrijf is ook de duppe van dit geheel. mevr wist mij te vertellen dat zij inmiddels contact hebbben met Hoshi-soduko/puzzelrijk inzake deze oplichterij.
Global collect wil graag boze mailtjes van hun incasseringen. hiermee kunnen ze dus juridich ook wat mee
doen dus.
teven een mevr. gespr van hoshi. NIET VOOR REDEN VATBAAR ze wilden alleen opzegging regelen, nou dat is dus gedaan incl. een brief per email. ze wilde als troost een puzzelboek opsturen ! NEE, AUB NIET DOEN IK WORDT zeker weer lid dan MEVR. zei ik.
daarna moest zei lachen.
Kortom pas op ! eng bedrijf..................mv

martv
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 feb 2007 13:03

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door martv »

Hoshi-sudoku maakt onderdeel uit van Isomos BV.
Naam: Isomos B.V.
Vestigingsadres: Speelhuislaan 173
Vestigingsplaats: 4815CD Breda
KvK-nummer: 17160469 0000
Soort inschrijving: Hoofdvestiging
mv

JosDaBosS
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 feb 2007 15:00

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door JosDaBosS »

Hallo, ik ben deze week ook gebeld door Hoshi Sudoku en ik had een enquete ingevuld en gewonnen en maakte kans op grote prijzen. Nu had de mevrouw een aanbieding van 30 euro voor slechts 5 euro kon ik het hoshi magazine krijgen met fantastische prijzen. Dit vond ik uiteraard vreemd en heb haar later terug laten bellen en ik kwam dus op onder andere deze site terecht!

Vanmiddag belde ze weer en ik heb gezegd dat ik niet op de aanbieding in ga en ook even gezegd dat ik vreemde verhalen heb gelezen op internet op trosradar.nl en vara.nl over hoshi sudoku en haar ervan op de hoogte gesteld. Ik hoop dat ik enkele mensen hiermee voor oplichting heb behoed.

dooms
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mar 2007 10:09

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door dooms »

hallo ook wij zijn belazerd door hoshi heb net gebeld en ze zeggen dat het nu is stopgezet???? heb inmiddels 29,95 teruglaten boeken vriendelijk dank voor het telefoonnummer let wel even op dat je ze belt dat ze je niet afdrukken heb zelf 3 keer moeten bellen m. v. g. l dooms

leLLe
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mar 2007 18:06

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door leLLe »

Hoi!

Ik zat ook in de finale om een auto te winnen, ik wist niet hoe ik dat gedaan had. Maar een auto winnen... :oops: dan reageer je wel. Dus ik kreeg als prijs een gratis proefnummer alleen de verzendkosten van 4,95 moest ik betalen. De volgende maand was er 24,95 afgeschreven. Heb de boekje wel gehad, maar nog geen 1,00 waard nee. Zijn ook nog een zo simpel! Ik schrok dus van die 24,95 en wil opzeggen. Gezocht naar internetsite en kwam ik dus ook hier op uit.
Ik heb via dat 040 nummer gewoon opkunnen zeggen (na lang wachten dus weer extra geld verdient :x ) ben dus benieuwd of volgende maand weer afgehaal wordt.
Hoop dat er uets aan gedaan wordt!

groetjes Danielle

Estherr
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 mar 2007 12:24

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Estherr »

ze staan juridisch verder nergens bewaar alle bewijsstukken, het beste is opzeggen per mail, dan krijg je gelijk een bevestiging!

sylvia-lampie-valstar
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mar 2007 16:50

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door sylvia-lampie-valstar »

:( op jouw vraag kan ik antw. geven. Mij is hetzelfde overkomen door toedoen van mijn dochter.
Ik ben naar mijn bank gegaan en deze hebben het bedrag gestorneerd en ik heb gelijk een formulier van Interpay ingevuld. Dat is het bedrijf wat incasserd namens Global Collect systems. Via het tekenen van dit formulier kan dan niet meer van je rekening worden afgeboekt.
Hier achter aan heb ik een aangetekend schrijven gestuurd naar de klantenservice van Hoshi.
Resultaat van hun is dat ik niets meer heb gehoord en dat er niets meer wordt afgeboekt.

Succes, dat geldt voor iedereen.

motorbootje
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mar 2007 14:41

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door motorbootje »

ik zag steeds dat er van global collect servises € 24,90 permaand
van onze rekening afgeschreven werd en ik wist niet waar voor
maar nu ben ik via internet gaan zoeken en kwam ik hier bij radar terecht en hier hoor ik de gekste dingen ben dit eens na gegaan
en ik krijg elke maand 1 sudoku boekje in de bus en daaruit kun je puzzels op lossen en kans maken op prijzen maar dit boekje kost mij dus wel even € 24,90 per maand dat is een duur boekje vooral als nog eens niks wint. Ik ben niet langer gek ik stop per direct de batalingen via de bank zekunnen van mij inelkaar zakken met hun geld klopperij.
en leuke verhalen ophangen bij mijn vrou jullie hebben laatst een anquette ingevult en naar aanleiding daar van bellen wij u en dan komen ze bla bla bla.

[/i][/b]

r-a-m
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 mar 2007 17:43

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door r-a-m »

Mensen.. wat een klachten. Ik weet niet hoe ze bij pets energy werken,maar ik weet weldat als u gebelt wordt, u gewoon goed moet luisteren naar de persoon aan de andere kant!!!

Je weet dat dat soort verhalen niet altijd even helder zijn. VRAAG wat het inhoudt. En vraag het opgenomen gesprek terug.

Ze zijn gewoon wetterlijk verplicht optenoemen wat het inhoudt. Wat dus wil zeggen dat u er vanuit gaat dat het hondenvoer is, maar het duseen dagelijkse aanvulling is.

Niet om energie te geven (ja ook, maar lees de bijsluiter goed). Het is goed voor darmen, maag, vacht, huid, ogen, ouderdom etc.

Laat je dus goed informeren.

r-a-m
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 mar 2007 17:43

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door r-a-m »

Misschien helpt dit:

[email protected] (Pets Energy)
040-2302933

[email protected](Hoshi Sudoku)

SimoOne
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 apr 2007 20:34

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door SimoOne »

Hallo allemaal,
Ook ik ben in de mooie verhalen van Hoshi getrapt.
Ik heb wel het boekje ontvangen (wat overigens nog geen eens 5 euro waard is).
Voor mensen die nog last hebben van deze oplichters, hier is het adres:

Hoshi Sudoku
Postbus 325
5680 AH Best

Succes

Groetjes Simone

SimoOne
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 apr 2007 20:34

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door SimoOne »

adres klantenservice:

Hoshi Sudoku
Postbus 214
5500 AE Veldhoven

tel:0402302412

anrestmazo
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 apr 2007 11:07

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door anrestmazo »

Hallo,
Ik ben ongevraagt de dupe geworden van global collect met het blad geluksbode.
Ze hebben ongevraagt 19,95 van mijn rekening gehaald en het is nu bij de bank geblokkeerd, maar heeft iemand het adres van hun voor me zodat ik er even achteraan kan bellen of mailen?

Man-D
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 apr 2007 12:40

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Man-D »

Nou ze zijn nog steeds bezig hoor.
Laatst kwam ik op een site terecht waar je een Playstation 3 kon winnen.
Nou ik deed dus mee en werd 2 weken later gebeld door een man die helemaal blij was en dat ik de beste was etc. of ik een sudoku boekje wilde ontvangen waarbij eenmalig 4,95 werd afgeschreven en vervolgens elke maand 29.95.
Ik kreeg 2 weken opzegtermijn.

Pas na het belletje ging bij mij een lampje branden.
Ik had niet alles in een keer goed en noteerde daarom goed de opzegdatum.

Toen ik het nummer wilde opzoeken kwam ik op deze site terecht en zag wat het voor oplichterij was.
Ik heb gelijk gebeld en de meneer aan de telefoon zei dat ik rustig moest doen en pas op mocht zeggen als het boekje binnen was.
Ik vertrouwde het al helemaal niet meer en heb er niet mee ingestemd en heb het gelijk laten blokkeren.

Ik heb voor de zekerheid ook een mail en een brief gstuurd.

Mensen let op!!!!

mlh_8861
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mei 2007 20:09

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door mlh_8861 »

Mijn bevindingen na 15 min.

2 weken terug telefonisch benaderd (hoe komt men aan mijn nummer, dat laat ik nooit achter op sites)dat ik iets had gewonnen via internet met 4,95 verzendkosten. Hiervoor telefonisch toestemming gegeven(het boek is naar een ander adres verstuurd dan het adres van mijn girorekening, wat op zich al administratieproblemen bij hun zou moeten oproepen, omdat het postadres en het girorekeningadres overeen moet komen).

Toen ik de brief en het boekje ontving, stond hierin(naast een hoop beloftes en prijzen), tussen neus en lippen door, met een alhaast bejaarde dagtekening:

"Mocht u na ontvangst van uw eerste gratis Hoshi Sudoku geen prijs meer stellen op volgende uitgaven laat het ons dan binnen 2 weken na dagtekening van deze brief even weten."

Dit heb ik gedaan via mail, maar geen bevestiging en geen website inderdaad. Ik begrijp dat ik alvast naar de bank kan of moet ik hiermee wachten tot er onterecht geld van is afgeschreven?

Vr. gr.
Melle vd Heide

satfreaked
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mei 2007 23:44

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door satfreaked »

Ik was helaas ook te blind en dacht eindelijk eens geluk te hebben, ik zat in de finale voor de auto en ik was overtuigd. !!!
Ja ik denk die win ik nu eens, en heb ingestemd met eenmalig een puzzelboekje en dan alleen de verzendkosten.
Er zou een formulier bijzitten die ik kon invullen als ik lid wilde worden van de puzzel boekje van hun. { dat wilde ik natuurlijk niet want ik puzzel nooit }.
Nu hebben wij er geen erg in gehad mijn vriendin en ik, en wat blijkt nu is er 4 x € 24,90 en 1x € 4,95 afgeschreven.
Nu kan de bank alleen de laatste 30 dagen het geld terug pakken, maar moest maar naar me plaatselijke ABN gaan om te kijken voor de rest van het geld.
Nu is dit vanavond allemaal gaan spelen en ik erg benieuwd ben hoe dit gaat aflopen.
ik ga ook gelijk het nummer bellen dat ik hier heb gelezen.

de gegevens die ik tot nu toe heb gevonden zijn :

mail :

[email protected]
[email protected]

adressen :

isomos bv
Speelhuislaan 173
4815 CD Breda
kvk 17160469 0000

Hoshi Sudoku
Postbus 214
5500 AE Veldhoven

Rekening nummers :

235548600
433776927

ik hoop dat er slimme mensen onder ons zijn en die dit tegen kunnen houden.
of zijn er leuke grappen te bedenken voor deze mensen.

mvgr edwin

Pineut_63
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mei 2007 15:55

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Pineut_63 »

Ik heb ook even gezocht naar "Global Collect" en het volgende blijkt.
Er zijn 2 bedrijven in Nederland die deze bedrijfsnaam hanteren.
De officiele is : Global Collect International Payment Services (GCIPS)
http://www.globalcollect.com
Lees op hun site de voorwaarden voor wat betreft het nationaal en internationaal gebruik maken van hun telebanking-diensten.

En dan is er een obscuur bedrijfje, verscholen achter postbusnummers die o.a. de naam Global Collect BV hanteerd.
Dit bedrijf benaderd telefonisch mensen met aanbiedingen zoals puzzelboekjes, sokken, onderbroekjes, diervoeder, etc. etc. waarbij een éénmalig proefpakket wordt aangeboden á € 4,95. Het proefpakket is inderdaad éénmalig maar daarna zit men aan een abonnement vast waarbij wekelijks of maandelijks varierende bedragen worden afgeschreven voor het betreffende abonnement.
De bedragen worden dmv. een automatische incasso, gebruikmakend van de diensten van het officiele bedrijf Global Collect International Payment Services, afgeschreven.

De verwarring ontstaat dus doordat Global Collect BV de naamsbekendheid en de diensten van (GCIPS) gebruikt cq. misbruikt.

Telebankier je via (GCIPS) ? Informeer dan even wat hun algemene voorwaarden zijn vwb. telebanking/incasso's.

Hoofdkantoor GCIPS in Nederland :

Adres :
Planetenweg 43-59
2132 HM Hoofddorp
Tel : 023-5671500

Diensten : Creditcard, Real-time Bank Transfers, Direct Debit, Check, Paypal, Cash

@mlh_8861
Je vraagt hoe men aan jouw tel.nr. komt ? Dat is vrij simpel er is een levendige handel in databases met tel.nrs. en emailadressen op cd/dvd rom. Deze worden door alle officiele bedrijven gebruikt voor telemarketing doeleinden. Deze databases komen echter ook in handen van mensen die daar minder goede bedoelingen mee hebben of het niet zo nauw nemen met privacy e/o netiquette. Denk hierbij aan tel.marketing bureaus die mensen te pas en vaker te onpas bellen met één of meerdere "leuke" aanbieding(en), Ook gebruiken onfrisse bedrijfjes de emaildatabases voor het versturen van Spam/Bulk-mail

SannePP
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 feb 2007 16:52

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door SannePP »

Ook ik ben er ingetrapt! Ik was geselecteerd na het invullen van een of andere internet enquete en kon een auto winnen. Voor slechts 4,95 zou ik TopForm ontvangen, wat helpt met afvallen. Oke, dat proberen we maar eens. Nou goed, geld afgeschreven, product ontvangen. gelijk abonnement opgezegd. Wordt er een paar dagen later ineens een blad opgestuurd: de geluksbode. Door hetzelfde bedrijf, GLOBAL COLLECT SERVICES, werd 19.95€ afgeschreven omdat ik lid zou zijn van dat blad. Ik weet heel heel zeker dat ik daar nooit mee ben ingestemd!
Ik heb het bedrag terug geboekt, maar weet niet hoe het nu verder loopt. Waarom doet niemand iets tegen dit soort achterlijke organisaties?!?!?!

MasterEd000
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mei 2007 16:11

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door MasterEd000 »

Ik kreeg deze email oordeel zelf maar dit klopt gewoon niet
Afbeelding

tamara22
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 mei 2007 14:57

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door tamara22 »

ik ben dus ook in globall collect services getrapt
keek op mijn bank en zag dar er 29.95 van af is getrokken !
hoe kom ik van die gasten af !!

Gesloten