LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De klanten van oxxio

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: De klanten van oxxio

Ongelezen bericht door wicher »

@chanmaster:

graag alleen reageren op de vraagstelling, of evt. reacties corrigeren.
Op aanmoedigingen (zeker van jou) zit ik niet te wachten!

Bovendien is mijn reactie niet zo correct: effe spitten op het web leert mij dat er van inschrijving geen sprake is;
De colporterende onderneming moet de ov ... : [/quote]

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: De klanten van oxxio

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Klopt maar derden kunnen een aander niet inschrijven bij de kamer van koophandel en over taalfoutjes, daar staat dit forum vol mee, niet iets om ons zorgen over te maken.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: De klanten van oxxio

Ongelezen bericht door Shine »

Ik heb opgezegd, nu word mijn overeenkomst verlengd. Hoe kan dit?

Zodra u de bevestiging van uw opzegging heeft ontvangen, kunt u op zoek naar uw nieuwe energieleverancier. Wij blijven u van energie voorzien, totdat uw nieuwe leverancier de levering heeft overgenomen.

Zo kan het voorkomen dat wij nog leveren als de einddatum van uw contract inmiddels verstreken is. U ontvangt dan een verlengingsbevestiging met daarbij uw verlengingstarieven. Deze tarieven gelden voor de periode na de einddatum totdat de levering door uw nieuwe leverancier wordt overgenomen.

Indien de energielevering 2 maanden na de einddatum van uw contract nog niet is overgenomen, vervalt uw opzegging en blijft het verlengde contract geldig tot deze opnieuw wordt opgezegd.

Voor welke periode word mijn contract verlengd?

Als bestaande kant van Oxxio wordt uw contract automatisch voor 1 jaar verlengd. Daarnaast krijgt u van ons de mogelijkheid om uw contract voor 2 of 3 jaar te verlengen, waarbij u de tarieven ook vastzet voor 2 of 3 jaar. U heeft dan tijdens deze periode gegarandeerd geen prijsstijgingen.

Verlengen, hoe werkt dat?

Zodra de periode van uw leveringsovereenkomst met Oxxio afloopt, zullen wij deze automatisch met één jaar verlengen. Uw overeenkomst heeft na verlenging een nieuwe einddatum. De voorwaarden van verlengingen staan ook beschreven in onze Algemene Voorwaarden.

U ontvangt van ons ook de mogelijkheid om uw contract voor 2 of 3 jaar te verlengen, waarbij u de tarieven ook vastzet voor 2 of 3 jaar. U heeft dan tijdens deze periode gegarandeerd geen prijsstijgingen. Na uw verlenging ontvangt u altijd een schriftelijke bevestiging met daarin informatie over de lengte van uw verlenging en de verlengingstarieven.


Overstappen hoe werkt het?
Overstappen naar Oxxio gaat vanzelf. Het enige dat u even zelf hoeft te doen, is uw contract bij uw oude energieleverancier opzeggen. Dit kan Oxxio niet voor u doen. De meeste energieleveranciers hanteren een opzegtermijn van 4 weken. Dus als u dit meteen regelt, kunt u zonder onnodige vertraging direct profiteren van het voordeel van Oxxio.
Dit is afkomstig van Oxxio.nl de voorwaarden.
Het laatste punt: 'Overstappen hoe werkt het' geldt feitelijk voor en bij alle leveranciers.
Ieder contract wordt, mits het niet tijdig wordt opgezegd, automatisch verlengd met een nieuw jaar.
Schrijver sabolu heeft nagelaten om Oxxio te laten weten zijn contracten bij Oxxio NIET te willen verlengen. Inmiddels heeft Sabulo de termijn van 2 maanden overschreden en kon het boeteloos overstappen wel eens een probleem gaan worden.
Essent en geen enkele leverancier kan de contracten van een consument bij een andere leverancier opzeggen. Hiervoor is de contractant zelf verantwoordelijk. Het overstappen naar een andere leverancier door een consument die contracten heeft anders dan een 'onbepaalde tijd contract' moet dus zijn einddatum alsmede opzegtermijn goed in de gaten houden.

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: De klanten van oxxio

Ongelezen bericht door wicher »

Dus als ik het goed begrijp komt het erop neer dat je wél kunt switchen d.m.v. een andere leverancier maar niet je contract met de bestaande leverancier kunt laten opzeggen!
Een vreemde en éénzijdige regeling, als je het mij vraagt.
Voor een switch heeft men géén handtekening van de client nodig, en die wordt dus ook vaak uitgevoerd ondanks een evt. nog lopend contract bij een bestaande leverancier (waarbij er dan dus door de laatste een boete wordt berekend). Wettelijk gezien lijkt mij zo'n voorbeeld dus ook een beeindiging van het contract, weliswaar voortijdig.
Het verschil met een tijdige beeindiging inzake de noodzaak van handtekening zie ik dus niet.
Kun je me nog volgen Shine? :wink:

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: De klanten van oxxio

Ongelezen bericht door Jan9 »

Dit is toch goed nieuws voor een deel van de Oxxio klanten die weg willen als de info van de Ombudsman juist is.
Wordt de (leverings)overeenkomst niet ingeschreven, dan kunt u nog van het energiecontract met Oxxio af. Of dit nu na 1 maand, een jaar of drie jaar is.

ruudje59
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jan 2007 19:54

Re: De klanten van oxxio

Ongelezen bericht door ruudje59 »

hallo,
Ook ik heb opgezegd bij oxxio. Ik heb keurig een brief ontvangen, dat mijn contract per 7 dec 2006 is beeindigd, maar dat ze blijven leveren totdat de nieuwe leverancier de overstap heeft afgerond, en dit tegen de op dat moment geldende verlengingstarieven. (nergens te vinden wat deze tarieven dan zijn) Mijn nieuwe leverancier (essent) zegt de switch niet te kunnen maken , omdat ze van oxxio geen einddatum krijgen. Ik heb essent een kopie van de bevestigingsbrief van oxxio gestuurd, maar krijg weer hetzelfde antwoord, dat oxxio niet mee werkt. Oxxio gebeld, en daar beweren dat ze helemaal niets naar essent hoeven te sturen, en doorblijven leveren, totdat essent de switch afgerond heeft. Dus ze wachten op elkaar, en verder gebeurt er niets. In de brief van oxxio stond overgens niets, dat na 2 maanden na de opzegging, de opzegging ongedaangemaakt wordt, zoals ik hier ergens in een bericht las.
Ik zal voor de zekerheid nog maar een een mailtje naar oxxio sturen, dat ik mijn contract niet wens te verlengen, en dat ze die info naar essent moeten sturen. Ik heb er een zwaar hoofd in.........
hoe nu verder????

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: De klanten van oxxio

Ongelezen bericht door wicher »

ruudjw59:

Bekende truuk van Oxxio!
Bij je nieuwe leverancier even aangeven dat je wilt switchen, ongeacht evt. lopend contract bij Oxxio. Als je het zo doet dan moet Essent je switchen.
Met Oxxio ga je dan verder in diskussie over het reeds afgelopen contract en de evt. 30 dagen wachttijd die voor een switch geldt.

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: De klanten van oxxio

Ongelezen bericht door jsp »

Als je wilt switchen moet de nieuwe leverancier (Essent) daaraan gehoor geven, ongeacht de medewerking of tegenwerking van OXXIO.

Het is wel verstandig een contract formeel en binnen de opzegtermijn te beëindigen (in het geval OXXIO is een mailtje niet voldoende, dat zou ik zeker aangetekend doen) omdat voortijdig opzeggen je wel een boete kost, de bedragen staan in de leveringsvoorwaarden. (In het geval OXXIO kost het € 50,00 per niet geheel volgemaakt jaar per contract, als je gas en stroom van ze afneemt dus mogelijk € 100,00 per jaar). Goed idee hé, die privatisering?

Aandringen dus bij Essent (Nusent?) om je als klant over te nemen per vandaag en laat OXXIO de *** krijgen...

ridder80

Re: De klanten van oxxio

Ongelezen bericht door ridder80 »

misschien kan je op zoek gaan naar een andere leverancier
Laatst gewijzigd door ridder80 op 01 feb 2007 09:20, 1 keer totaal gewijzigd.

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: De klanten van oxxio

Ongelezen bericht door wicher »

Had je al een borreltje op, ridder80? :wink:

Gesloten