Nee, daar komt het niet door. Dat wil zeggen, dat is niet het gebrek aan nuancering waar ik op doel. Klanten die hard met hun neus tegen een ongeinteresseerde of onbehulpzame klantenservice aanlopen, hebben op zich wel reden om te klagen. Het gaat er alleen om op wat voor manier dit gebeurt. En al te vaak zie ik op dit forum dat die klanten er alles bij halen wat ze maar kunnen bedenken of wat ze ooit eens menen te hebben gehoord, om een energiebedrijf maar in een zo kwaad mogelijk daglicht te stellen. Dat is wat ik zo jammer vind.Maar onstaat dit gebrek aan nuances niet bij de energiebedrijven zelf die heel vaak gewoon heel zwart-wit reageren: "het staat zo bij ons in de administratie en dus is het zo"?
Tuurlijk kun je het recht hebben om je te beklagen over een energiebedrijf, want ik zal de laatste zijn om te beweren dat daar nooit wat mis gaat (geloof mij, ik weet dat daar het nodige mis kan gaan). Maar dat gebeurt overal en alleen bij een energiebedrijf gaan de mensen helemaal los. De bonussen van beleidsbepalers worden erbij gehaald en noem maar op. Bij een kapotte gloeilamp hoor ik ook nooit het salaris van de topmensen binnen Philips ter discussie gesteld worden. Topmensen van Ahold en Corus en weet ik veel zullen ook wel iets meer dan ik verdienen. Maar alleen als het een energiebedrijf betreft gaan alle remmen los. Dat moet dan maar kunnen. Te veel mensen hobbelen maar achter de mening van de massa en de negatieve pers aan. Zonde!
Dat vind ik een gebrek aan nuoncering (sorry ) waar ik mij aan kan storen.
Als je als klant met een probleem op een nette en respectvolle manier het gesprek met je energiebedrijf aangaat, zul je zien dat je ook op een nette en respectvolle wijze te woord wordt gestaan. Ook daarmee heb ik ervaring. Dan kun je het misschien niet eens zijn met het ingenomen standpunt of toegepaste beleid, maar aan de dienstverlening ligt het niet. (de uitzondering bevestigt de regel!)
De Dwaas