LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bruynzeel ellende

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Ellen76
Berichten: 128
Lid geworden op: 08 jun 2005 21:46

Re: Bruynzeel ellende

Ongelezen bericht door Ellen76 »

Jemig Honda, Ik heb net je hele verhaal in een keer gelezen. Tjonge zeg, ik zou er persoonlijk overspannen van geworden zijn. Ik hoop dat jullie alsnog kunnen gaan genieten van de keuken en dat het geld snel wordt overgemaakt, wat ik overigens betwijfel als ik het allemaal zo lees. Ik vind het ook fantastisch dat jullie het gaat schenken aan de voedselbank.

Groet Ellen

Eek
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 jan 2007 10:07

Re: Bruynzeel ellende

Ongelezen bericht door Eek »

Denk dat je dat gevoel wel gaan vergeten Honda...

Zoals eerder vermeld is het intern een chaos bij Bruynzeel.

Deze week zijn bijvoorbeeld hoofd marketing ontslagen,vm Bergen op Zoom gedegradeerd naar verkoper en er zijn een tiental verkopers die aan het solliciteren zijn bij andere bedrijven en dat doen ze niet omdat ze zo tevreden zijn!
De interne e-mail word nu ook gecontroleerd,big brother is watching you.(blijft handig zo'n laptop.)

De focus ligt op hard en zakelijk en het familie gevoel van Bruynzeel gaat snel ten gronden. Het enige dat telt zijn de verkopen,alles wat er omheen gedaan word willen ze niet zien.

honda
Berichten: 156
Lid geworden op: 26 nov 2006 22:55

Re: Bruynzeel ellende

Ongelezen bericht door honda »

Op 23/5 kregen we weer een zodanig vreemde en mistige Bruynzeel-brief binnen - geantedateerd (alweer!) op 16/5 - dat we ons afvroegen of het om een cynische grap van Bruynzeel ging: " Betaling 10 werkdagen voor levering…franco thuis…wij crediteren uw rekening wegens schikking….orderdatum 15/5…vertegenwoordiger Alexandrium Rotterdam (wvdh/terwijl Br-Bergen op Zoom ons kontaktadres is dus) 840,34 plus BTW 159,66 = 1000 euro ".
En dan blijkt op 24/5 's-avonds laat eindelijk toch ineens 1000 euro van Bruynzeel op mijn rekening te staan! Ik had dit al niet meer verwacht; ik had me al voorbereid op een wekenlange reeks forum-meldingen.
Maar Bruynzeel laat ons ook daarna nog niet met rust. Want zaterdag 26 mei ligt er weer z'on irritant-gele Bruynzeel-brief op de mat, met het vriendelijke verzoek of wij willen meewerken aan een klanten-enquete, welke is opgezet door een HBO-studente. Daar heb ik dus echt geen zin in. Die keuken heeft ons al genoeg tijd gekost. Toen ik destijds de Bruynzeel-direktie wilde spreken over de praktijken van haar Alexandrium-verkoper waren ze er niet, en ik heb ze in al die tijd ook nooit te spreken gekregen. Ook daardoor is Bruynzeel voor mij een zeer mistige en onbetrouwbare organisatie gebleven, die pas aktie is gaan ondernemen nadat ik hen daartoe heb gedwongen; vooral via dit Forum.

Het lijkt me overigens een goed idee, als bv de Consumentenbond (of liever nog de overheid) eens een echt onafhankelijke enquete gaat houden onder keuken-kopers: hoeveel keukens er zonder grote problemen en irritaties gekocht en geplaatst worden. Hoe het gaat met de verkoop-methode, foute voorlichting, betaling vooraf, vertraging, foute levering, foute montage, enzovoorts. En dan zou er ook eens gevraagd moeten worden naar de gevolgen die het kopen van een keuken heeft op de gemoedsrust van keuken-kopers. En vervolgens zouden de uitslagen van zón onderzoek openbaar gemaakt moeten worden. Liefst per keuken-zaak afzonderlijk, zoals bv het blad Autoweek doet bij Auto-verkoop en Reparatie-bedrijven. Dat zou wel eens heel vervelende resultaten kunnen gaan opleveren voor zaken als de KeukenConcurrent, Bruynzeel en dergelijke.

Beste 0608A
Geef niet op. Blijf straight uw verhaal vertellen; hoe meer mensen het lezen, des te meer effekt het heeft. Bruynzeel is bang voor dit soort negatieve publiciteit. En terecht. Bedrijven als Bruynzeel drijven nog op hun naam van tientallen jaren geleden. Langzaam maar zeker sterft dit automatische klanten-potentieel uit.
Moderne klanten houden niet van dit soort toestanden. Daar hebben drukke hardwerkende mensen echt geen tijd voor. Er zullen best wel mensen zijn die zonder noemenswaardige problemen een Bruynzeel-keuken in huis hebben gekregen. En natuurlijk kan er overal wat fout gaan; maar de kwaliteit van een bedrijf komt pas naar boven als ze goed omgaan met fouten. In ons geval heeft Bruynzeel eerstens aan 1 stuk door fouten gemaakt, en is ze vervolgens met die fouten alsmaar verkeerd omgegaan. Dat wij uiteindelijk toch nog een redelijke keuken hebben gekregen is een wonder; en voor het grootste deel te danken aan onze eigen vasthoudendheid!

Ik vraag me echt af, hoe lang Bruynzeel-keukens nog bestaat. In de afgelopen anderhalf jaar tijd zijn ook allerlei mensen waar ik mee te maken had van plaats veranderd of ontslagen. Waaronder een kwaliteits-funktionaris die als eerste begreep waar het probleem zat en als eerste op een normale manier met ons als klant omging. Uiteindelijk hebben wij ook nog kennis gemaakt met een krisis-monteur die werkelijk zeer vakkundig en perfekt was. Zo professioneel dat hij zelfs nooit enig negatief woord over de Bruynzeel-organisatie losliet. Zijn vakmanschap stond in schril kontrast met al het andere “werk” wat Bruynzeel ons voorschotelde. Maar 1 man kan niet een heel bedrijf overeind houden!
Er moet gewoon een gigantische cultuur-omslag plaatsvinden bij Bruynzeel. Waarschijnlijk zijn ze mede door hun slechte organisatie van bedrijfs-processen terecht gekomen in en positie dat ze moeten konkurreren met zaken als de Keuken-Concurrent. Dat begint bij foute geforceerde keukenverkoop-methodes en dat eindigt bij het normaal-/acceptabel-vinden van ontelbare fouten. Lezers van het Tros Radar-KeukenForum weten wat dat betekent.
Vriendelijke Groet HONDA Het is maar een keuken, een dunlaagje chroom!

cees vos
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 mei 2007 10:50

Re: Bruynzeel ellende

Ongelezen bericht door cees vos »

Beste Honda,

Na, vol interesse, je relaas te hebben gelezen, doet mij dit denken aan een keukenleverancier inpandig bij Vroom & Dreesman.

Ja, goed geraden, dat is het bedrijf Almat.

Met het bedrijf A hebben wij ook 1,5 jaar op gespannen voet verkeerd en hebben uiteindelijk 'de zaak' 'de zaak' gelaten en het zelf opgelost.

Ik kan je niet helpen, maar ik wens je alle sterkte in je strijd tegen BR.

Cees Vos

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: Bruynzeel ellende

Ongelezen bericht door keukenklepper »

:lol:
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 13 feb 2010 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.

cees vos
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 mei 2007 10:50

Re: Bruynzeel ellende

Ongelezen bericht door cees vos »

keukenklepper,

Dat is wel een tijd geleden zeg !!! inmiddels begint onze keuken (die van almat en vroom en de_race_man) al slijtage te vertonen.

Maar wat ik toen zei is uitgekomen, almat keukens is niet meer...

Rot voor de mensen die er werkten, rot voor de mensen met een keuken zonder service.

Nu mag ik alles weer zelf doen, en eerlijk is eerlijk, ik kan het toch beter !

Cees

Gesloten