Pagina 3 van 4
Re: henry's kitchens
Geplaatst: 04 apr 2007 16:46
door grote pechvogel
en de claims die ze gaan ontvangen. Je dacht toch niet dat ik de geleden schade zomaar laat voor wat het is als ze een doorstart maken?
Re: henry's kitchens
Geplaatst: 04 apr 2007 16:50
door Scara
Re: henry's kitchens
Geplaatst: 04 apr 2007 17:05
door grote pechvogel
we zullen zien. Het hangt er van af of ze een doorstart willen maken (zelfde eigenaar) of een overname en dan het hangt er weer van af wat ze overnemen.
En waar het allereerst vanaf hangt is of er surceance of faillisement wordt uitgesproken door de rechter. Dus zolang dat nog niet gedaan is...
Re: henry's kitchens
Geplaatst: 04 apr 2007 17:17
door mjvreedenburgh
Dit alles heeft niets meer met info aan elkaar te geven, maar mensen zwart te maken en de boel op te naaien!!!!!!
Als men nou is begon dat iedereen zijn eigennaam gebruikt, want het is allemaal leuk die alias (en) maar niet eerlijk en zonder ruggegraat.
Wees een grote meid of vent als je andere mensen zwart maakt, want als je dat niet doet moeten de andere mensen maar aan hun hoof krabben en denken dat het niet de waarheid is en dat het alleen maar bedoeld is om op een achterbakse manier iemand kapot te maken.
Zoals je nu kunt zien bij HK.
TROS RADAR doe hier iets aan en zorg dat je dit soor dingen voor bent door de stukjes te controleren!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Re: henry's kitchens
Geplaatst: 04 apr 2007 17:27
door arjaan
beste mj, het is duidelijk dat het je hoog zit en dat mag je best laten merken, maar dreigen gaat toch echt te ver.
Laten we deze discussie gezellig en nuttig houden. Niemand zit te wachten op haantjes en wijsneuzen.
Om maar weer op het onderwerp door te gaan: Weet iemand bij welke rechtbank er faillisement is aangevraagd?
Re: henry's kitchens
Geplaatst: 04 apr 2007 17:29
door PeterR
Voor zover als nu bekend is is het bedrijf nog niet failliet. Er is puur uitstel van betaling aangevraagd. Dus faillissement is nog niet aangevraagd.
Re: henry's kitchens
Geplaatst: 04 apr 2007 17:32
door zelfstandigste
Hoi mjvreedenburgh,
De reden dat de meeste keukenmensen niet met naam op dit forum reageren (in ieder geval ik zelf) is dat we niet overstelpt willen worden met opmerkingen vanwege het reclame-aspect, dit is en blijft een informatief forum. Dus dat is wel te waarderen.
Ook ik kan niet blij zijn bij een faillissement ook al betreft het één van de concurrenten; er blijven altijd gedupeerde mensen over. En gezeur van "dat had je kunnen zien aankomen" en "waarom dan aanbetaald?" is op dit moment geen pleister op de wonde. We hopen dan maar dat er voor de meeste gedupeerde een nette oplossing komt.
Het is jammer dat een "grote" speler op de markt het niet heeft kunnen redden; uit de berichten op te maken doordat zij dezelfde bedrijfsvoering erop nahielden als vele anderen en zich niet hebben kunnen onderscheiden.
Wat dat betreft ben ik blij dat ik m'n boterham van m'n winkeltje en de montage kan eten en dat ik geen "onbekende" klanten heb (uit de buurt en familie). Ik blijf wel lekker klein.......................
Re: henry's kitchens
Geplaatst: 04 apr 2007 19:54
door maxx
Wat dat betreft ben ik blij dat ik m'n boterham van m'n winkeltje en de montage kan eten en dat ik geen "onbekende" klanten heb (uit de buurt en familie). Ik blijf wel lekker klein.......................
Groot gelijk heb je. Wij zitten in hetzelfde schuitje. Ook wij hebben een klein bedrijf waar de klant nog een naam heeft ipv een nummer.
Het mooie van een regionale winkel is dat je overal klanten tegenkomt en dat houdt je scherp.
Het is erg jammer voor de mensen en gezinnen, zowel van klanten als werknemers, die hierdoor gedupeerd worden. Een oud-collega van me monteerde met veel plezier de keukens voor HK. Hij mag weer op zoek naar een nieuwe opdrachtgever.
Voor de rest van de keukenwinkels is het de komende tijd weer extra hard proberen om potentiele klanten te overtuigen dat de Nederlandse keukenmarkt WEL te vertrouwen is. Soms vermoeiend maar we laten ons niet kisten.
En beste zelfstandigste vergeet niet de zin:
Groot geworden door klein te blijven.....
MVG
Re: henry's kitchens
Geplaatst: 04 apr 2007 22:52
door keukenklepper
Re: henry's kitchens
Geplaatst: 04 apr 2007 23:44
door Pfffff
Het aantal klachten was groot
Het aantal berichten hier was groot
Het ego was groot
Het verloop was groot
Hoe zat het met de grootheidswaanzin ???
Re: henry's kitchens
Geplaatst: 05 apr 2007 09:36
door info-keukenproblemen
Wij lezen allerlei onzin en stemmingmakerij over allerlei keuken bedrijven oa. Henry's enz enz
Maar daar zijn mensen niet mee geholpen.
Voor de echte gedupeerde en serieuze mensen kijk even in dit forum bij
info-keukenproblemen
en reageer zoals beschreven staat;
verder veel succes
Re: henry's kitchens
Geplaatst: 05 apr 2007 12:44
door jajajaja
info-keukennogwat.... jij bent er ook een die over het leed van een ander ineens als de barmhartige samaritaan wil helpen... Je eigen zakken vullen zou je bedoelen....... Voormalige klanten, doe nog niets, de orderportefeulle wordt toch wel overgenomen, ik weet dat ze er nu alweer om vechten.......
Re: henry's kitchens
Geplaatst: 05 apr 2007 14:40
door rlemmen
Gisteren en vandaag probeerde ik henry's te bellen, maar er omdat er de hele tijd niet opgenomen wordt, ben ik gaan zoeken naar een oorzaak. Faillisement is een goede reden..
'Gelukkig' kreeg ik nog enkel een koolstoffilter van ze.. Die zal ik wel ergens anders moeten halen. Ik hoop maar dat ik de komende tijd geen gekke dingen krijg met m'n keuken...
De werkelijk gedupeerden wens ik erg veel sterkte!
Re: henry's kitchens
Geplaatst: 05 apr 2007 15:11
door keukenkast
Surseanse HENRY'S KITCHENS B.V.
Insolventienr. S 07 3
Rechtbank Breda
Datum uitspraak 03-04-2007
Beschikbare verslagen
Er zijn nog geen verslagen op curatoren-net beschikbaar
Feiten
03-04-2007 voorlopige surseance
In verband met de Wet Bescherming Persoonsgegevens worden details van privépersonen die geen onderneming hebben (gedreven) pas getoond nadat u aanvullende informatie hebt gegeven (geboortedatum en/of de postcode-huisnummer combinatie)
Betreft
HENRY'S KITCHENS B.V.
Re: henry's kitchens
Geplaatst: 05 apr 2007 19:40
door montage
verwijderd
Re: henry's kitchens
Geplaatst: 08 apr 2007 11:24
door keukenspecialist
Ik heb zo'n gevoel dat hier de lieftallige xxxx mee bedoeld wordt!
Re: henry's kitchens
Geplaatst: 08 apr 2007 14:07
door montage
verwijderd
Re: henry's kitchens
Geplaatst: 08 apr 2007 15:26
door keukenspecialist
ks ik ben geen monteur hoor en ik heb geen fiets
maar ik had het al die tijd niet tegen ks maar tegen jajajajajaj
ik ben een consument die wel tevreden is over hk
@montage,
Je gelooft gelukkig zelf dat je een consument bent!
Re: henry's kitchens
Geplaatst: 09 apr 2007 11:07
door maxx
wie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jij in ieder geval niet!! Als jouw montage net zo waardevol is als jouw bijdrage aan dit forum.... Wat doet het ertoe om die naam van de ex-collega te noemen als jij zelf geen monteur bent. Of laat je nu teveel in jouw kaarten kijken en ben je stiekum niet wie je zegt te zijn?!?
montage
Geplaatst op 03 Apr 2007 14:01 door montage
--------------------------------------------------------------------------------
Beste Arjaan,
Een tip kan zijn om het montagebedrag niet te storten of alsnog bij je bank te storneren. Wij kunnen dan je keuken vakkundig plaatsen, tegen betaling van het montagebedrag. Wij hebben deze week tijd om de keuken te plaatsen.
OEPS!!!
MVG
Re: henry's kitchens
Geplaatst: 09 apr 2007 21:58
door Keukenslachtoffer
Ook wij zijn gedupeerden van Henry's Kitchens en ook wij willen een oplossing. Het kan allemaal maar in dit land, een zaak failliet laten verklaren en de klanten blijven in grote onzekerheid achter terwijl het prive-vermogen van de eigenaar buiten schot blijft.
En als potentiele koper kun je dit soort dingen natuurlijk niet zien aankomen. Wij hebben vorig jaar december een stuk of 8 keukenshowrooms bezocht. Bij de showroom van HK in Utrecht werden wij het beste en het vriendelijkste geholpen. Bovendien vonden wij de showroom er goed uitzien (met veel verschillende modellen) en ze onderhandelden wel scherp maar dat kunnen wij ook. Van te voren hadden wij goed geinformeerd hoe het kopen van een keuken werkt en ook wij hebben hetzelfde als vele anderen ervaren, namelijk dat de startprijs van een keuken een lachertje is en dat er minstens 50 % af moet. Dit is overigens in geen enkele andere branche zo. Het zou goed zijn als hier 'ns wettelijke maatregelen tegen komen. Een korting op de prijs, ok. Maar dan wel 10 of 20 % en niet een onderhandelingsspel van 50 % of meer.
Maar goed, tot voor kort waren wij dus tevreden over HK. Afgelopen weekend zouden wij onze oude keuken er zelf uit halen en in week 17 zou de nieuwe geplaatst worden. Wie schetst onze verbazing: afgelopen donderdag een brief van de advocaat. Afgelopen zaterdag weer 1, waarin de eerder aangekondigde surseance van betaling omgezet
werd in een failissement. Natuurlijk balen wij verschrikkelijk, maar we waren in elk geval blij dat we onze oude keuken er niet net uitgehaald hadden. Wel hebben wij 15 % aanbetaald destijds. Omdat dit percentage ons toen niet extreem hoog overkwam hebben we daarna nooit meer bij deze aanbetaling stilgestaan.
Je neemt aan dat er netjes geleverd wordt, dus dan lijkt 15 % aanbetaling een normale zaak. Dat zal een volgende keer wel anders zijn lijkt me....
In beide brieven van de advocaat wordt gesproken over het verkopen van de orderportefeuille aan een ander bedrijf. Wij hopen dat dit inderdaad gebeurt en dat onze keuken, zij het met vertraging, alsnog uitgeleverd wordt. Stel je voor dat het niet gebeurt, dan moeten we weer al die zaken af en moeten we weer in de slag met die fijne keukenverkopers.
Overigens is het erg vreemd om te moeten lezen dat de advocaat zich erover verbaasd heeft dat er 400 mensen hebben gebeld terwijl in de brief toch duidelijk stond dat je beter niet kon bellen. Ik zou zeggen, denk even na voordat je zo'n tekst in je brief zet. Het is toch logisch dat mensen meer willen weten? Ook wij hebben gebeld om advies te vragen. Immers, we stonden bij wijze van spreken met de breekijzers klaar om de dag erna te beginnen met de sloop. Ik werd overigens netjes te woord gestaan door een vriendelijke mevrouw. Uit haar verhaal heb ik de conclusie getrokken dat ik beter de hele boel stil kon leggen. Immers, de overname van de portefeuille was nog niet rond m.a.w. dit was niet zeker. Toen aannemers en mensen die oude apparatuur van ons gekocht hadden gebeld. En een hoop geschuif met vrije dagen, m.a.w. een hoop gez**k omdat een bedrijf z'n zaakjes niet goed af kon handelen.
We wachten nu in spanning af!