LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nieuw acer tft scherm al na 1 maand defect

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
magel725

Re: nieuw acer tft scherm al na 1 maand defect

Ongelezen bericht door magel725 »

Ik heb niet veel zin je je gezeur maar dat geloof je toch hoop ik zelf niet? Zo ja, lees dan nog eens je eigen reactie's terug.Iedereen die om garantie of service durft te vragen word afgemaakt als asociaal of onfatsoenlijk, Kom op zeg.
Als het terecht is dat ze om garantie en service vragen zul je mij niet horen zeggen dat ze asociaal/onfatsoenlijk zijn. Wanneer het niet terecht is zul je dat wel van me horen. Lees jij mijn reakties dan nog maar eens.

Als jouw tv binnen een jaar spontaan stuk gaat dan heb je recht op garantie en hoor je die te krijgen. Helaas zijn de gevallen hier meestal: "mijn tv is stuk gegaan (binnen of buiten garantie, en eventueel door eigen schuld, maakt me niet uit) en ik wil gewoon een nieuwe met daarop weer een nieuwe garantie. Bovendien wil ik zo snel mogelijk geholpen worden, en wanneer er ergens een foutje wordt gemaakt krijgt iedereen de schuld en grijp ik de mogelijkheid om nog meer nieuwe spullen te krijgen. Dat vind ik mijn recht."

Sorry, maar als men mans genoeg is om zulke eisen neer te leggen, dan neem ik aan dat diezelfde persoon ook mans genoeg is om tegen een beetje kritiek daarop te kunnen. Ik zet ook vaak een flinke tekst neer, maar als ik daar kritiek op krijg zie je me ook niet als een klein kind de ander aanvallen, maar blijf ik gewoon inhoudelijk reageren. Dat zal best niet leuk zijn om te horen, en veel mensen kiezen dan voor de makkelijke weg; iemand uitmaken voor van alles, zonder inhoudelijk te reageren. Ik snap best dat het een enorme tegenvaller is als je plasma tv van 5000 euro na 2 jaar stuk gaat. Ik zou dat ook vervelend vinden, maar ik snap dan ook dat de dealer/fabrikant dat ook vervelend vindt en dat ze mij ook gewoon willen helpen. Vervolgens ben ik dan ook niet meteen kwaad als er een onderdeel een week langer levertijd heeft dan verwacht, of als ze me niet meteen een nieuwe aanbieden. Ik kan ook de andere kant van het verhaal zien, maar veel mensen hier komen al kwaad op dit forum en willen enkel hun gelijk bevestigd krijgen. Daarvoor ben ik niet.

jora39

Ongelezen bericht door jora39 »

:?:
Laatst gewijzigd door jora39 op 18 nov 2008 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.

magel725

en Jor het lijkt me het beste dat we met z,n allen niet meer op magel725 zijn reacties reageren want zoals je zelf ook al aangeeft wil hij toch steeds een andere kant uit en het laatste woord.
Volgens mij is het hier een populariteitswedstrijd. Als ik hier populair wil zijn hoef ik maar één ding te doen: het met iedereen eens zijn die klaagt; of ze gelijk hebben of niet. Binnen afzienbare tijd kan ik de meest populaire persoon op dit forum zijn, als ik dat doe. Zal ik dat dan maar een tijd doen? Dan kunnen we "met z'n allen" weer lekker met me babbelen over de goede oude tijd dat service nog bestond. Wij zijn goed, de winkels zijn het kwaad.

Volgens mij is er hier echt iets ernstig mis, wanneer mensen niet meer tegen kritiek kunnen. Terecht of niet terecht.

ikbenik

Ongelezen bericht door ikbenik »

ikbenik , dit is niet van toepassing op mijn verhaal dus snap ik ook niet waarom je dit post.
Simpel.

Zolang hier mensen zijn die zeggen dat eigen schade ook onder garantie valt, zal ik dit blijven herhalen.

Daarbij is een groep mensen die de boel zo verdraaien dat ze de winkelier de schuld geven, terwijl ze zelf de schade veroorzaakt hebben!

jor

Ongelezen bericht door jor »

en Jor het lijkt me het beste dat we met z,n allen niet meer op magel725 zijn reacties reageren want zoals je zelf ook al aangeeft wil hij toch steeds een andere kant uit en het laatste woord.

Ik vind dat ook magel725 recht heeft op zijn mening en dus reageer ik wel op hem. Het feit dat ik zei niets van aantrekken sloeg op jou specifieke probleem en niet op magel725 in het algemeen.Anders word het een beetje saai. :D

jor

Daarbij is een groep mensen die de boel zo verdraaien dat ze de winkelier de schuld geven, terwijl ze zelf de schade veroorzaakt hebben

Korte tijd terug zat ik mijn vorige computer te stofzuigen, voorzichtig maar niet voorzichtig genoeg. Met opstarten een kapot moederbord door sluiting. Het was 11 maanden oud maar ik haal het dan echt niet in mijn hoofd om degene die de computer heeft verkocht ( en gebouwd ) hier mee op te zadelen. Heb gewoon gezegt dat ik een beetje dom had gedaan en heb een nieuw moederbord gekocht, Met korting zonder aanspraak op garantie. Misschien heeft ikbenik en ook magel725 hier toch een punt want het had ook anders gekunt he.

magel725

Korte tijd terug zat ik mijn vorige computer te stofzuigen, voorzichtig maar niet voorzichtig genoeg. Met opstarten een kapot moederbord door sluiting. Het was 11 maanden oud maar ik haal het dan echt niet in mijn hoofd om degene die de computer heeft verkocht ( en gebouwd ) hier mee op te zadelen. Heb gewoon gezegt dat ik een beetje dom had gedaan en heb een nieuw moederbord gekocht, Met korting zonder aanspraak op garantie. Misschien heeft ikbenik en ook magel725 hier toch een punt want het had ook anders gekunt he.
Dit valt dus onder de categorie "stomme foutjes" en die heb ik ook wel eens gehad. Het is dan inderdaad de nette manier om gewoon voor je fout uit te komen en een nieuw moederbord te kopen. Die van mij was 1 maand oud en het grapje kostte me 150 euro. Niet leuk, maar het was mijn probleem en niet die van een ander. Bovenstaande is dan ook een nette manier om e.e.a. te regelen.

jor

Het koste me €100.- en dit was inclusief het inzetten. Aaangezien het asus moederbord op dat moment nog €98.- koste was het inzetten gratis. Ook degene die mijn computers bouwt kon er wel om lachen en nu ik pas weer een nieuwe gekocht heb bij hem zal het hem niet zo een zorg zijn :wink: . Het moet me van het hart dat ik ook op andere site's het geschreeuw om garantie tegen elke prijs een beetje vervelend vind worden en dat dit doorwerkt op mensen die hiermee voor hun werk te maken hebben.Ben het met ikbenik eens dat je beter kan laten bouwen door een kleine betrouwbare zaak dan een nummer te worden bij giganten als mediamarkt enz.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

jora39 schreef:als ik er geen recht op had dan had ik het ook niet voor elkaar gekregen dus wisten ze zelf ook wel dat ze fout zaten.
Dat je iets gekregen hebt hoeft niet te betekenen dat je daar ook recht had. M.i. is hier gewoon spraken van echte coulance. Zij hebben een voorstel gedaan, jij hebt een tegen voorstel gedaan en daar zijn zij op in gegaan. Ik vind dat beide partijen zich redelijk en fatsoenlijk hebben opgesteld. Als de winkel / fabrikant op deze manier met klanten om gaat geven zij haar een goede reden om nog eens wat bij hen te kopen.

Gesloten