LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN-InternetPlusBellen

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: KPN-InternetPlusBellen

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Lieve mensen.

Even het volgende. Ik heb met KPN en internet samen een proef gedaan. Het blijkt 6 maal langzemer dan breedtband terwijl de de programmatuur steeds ingewikkelder wordt dus meer geheugen en een snellere verbinding vraagt voor de beste resultaten.
Had min vroeger simpele websites op basis van een netscapecommunicator en composer treffen we momenteel de meest geavanceerde sites aan waarmee veel en veel meer mogelijk is dan voorheen.
Het punt is dat in beginsel ook KPN je gewoon achter de servcer op het internet zet dus die verbinding is even snel als nu. Nu hoeft u alleen nog maar de verbindingscapaciteiten te delen door het aantal gebruikers.
Ik merk hierbij op dat KPN meerdere verbindingen op het internet heeft.

bjorn4548
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 feb 2006 19:36

Re: KPN-InternetPlusBellen

Ongelezen bericht door bjorn4548 »

Paul_1001,

Dat gaat niet goed werken waarschijnlijk. Het nummer 1369 is voor KPN en Planet, 1368 is voor HetNet.
Als je kunt bellen naar mobiele en 0900-nummer zal het misschien toch goed zijn gegaan. Als het niet goed is gegaan, kun je alleen maar naar vaste nummers bellen. Mobiel en servicenummers geven dan in gesprek aan.

IPB_???
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 dec 2006 02:21

Re: KPN-InternetPlusBellen

Ongelezen bericht door IPB_??? »

Beste mensen.

Het heeft even een tijdje geduurd voordat ik weer een nieuwe reactie kan geven aangezien mijn internet het niet deed. en nee ik heb geen IPB ik heb kabel internet van @home. doet het ook zomaar niet. maar goed.

Ik heb de reactie`s allemaal gelezen en ik wil mijn eerste verhaal even een beetje aanpassen.

er waren in november 300.000 IPB klanten. hiervan werkt 95% mijn 1 % was dus te laag ingeschat. maar goed, we krijgen per week 20.000 nieuwe aanvragen voor IPB. KPN wil niks goed praten (ik ook niet) maar er is zeker wel wat aangedaan. let wel KPN vind elke klacht een klacht teveel en is zeker bereid hier wat aan te doen,.

actie`s vanuit kpn.

Alle helpdesk lijnen van IPB zijn teruggebracht naar 1 cent per minuut. tevens is er voor de mensen die bellen met een mobiele telefoon een gratis nummer 0800-0505(optie 1 KPN 2 PLanet 3 Hetnet)uiteraard ook door vaste telefoon te bereiken.

Callcenter: de capaciteit is verdubbeld en er worden nog eens 300 nieuwe mensen opgeleid (training 2 week en voor technische dienst 4 week).

Monteurs: 250 nieuwe monteurs.
Product: nieuwe experia box en er is een makkelijker installatiepakket onderweg.

verder worden er speciale teams opgericht (zijn er sinds begin december) om de uitzonderlijk schrijnende gevallen want deze zijn er helaas. om de problemen aan te pakken. deze zijn begonnen met 25 personen maar worden uitgebreid net zo lang tot de problemen opgelost zijn.

Als er gemaakte kosten zijn wil Kpn hier per idividu naar kijken en zal zonodig mensen compenseren.


reactie op het feit dat mensen denken dat helpdesk medewerkers onwillend zijn:

Het is zo dat je op elke afdeling je eigen takenpakket hebt. elke afdeling heeft ook een training gericht op zijn/haar taken. het is vervelend al mensen doorverbonden worden maar dit is om bij de juiste persoon met de juiste kennis te komen die ook nog eens deze handeling voor u uit kan voeren. helaas is het zo en dat merk ik als medewerker natuurlijk ook dat niet iedereen zijn taken even goed uitvoerd. hier word wel degelijk op gelet maar vervelend voor de mensen die net zo`n medewerker treffen.

daarnaast de bekende terugbel afsprakenc itaat: KPN die een andere afdeling niet aan de lijn kan krijgen. klopt. er zijn afdelingen die niet telefonisch bereikbaar zijn.
wij leggen in een mail duidelijk aan de afdeling uit wat het probleem is. deze gaan hier naar kijken en onderzoeken waar het probleem ligt en wat er aan gedaan kan worden. als deze medewerkers constant telefoon krijgen verwachten klanten dat het direct opgelost gaat worden. er is meestal veel tijd voor nodig vandaar dat deze afdeling gemaild word en zelf als ze alles uitgezocht hebben de klant gaan bellen. dit kan tot vijf week na de afspraak.

wij als medewerkers sturen de mail en moeten er ook op vertrouwen dat dit gebeurd. reken er als klant op dat het minstens een tot twee week duurt eer u teruggebeld word. dit gebeurd sporadisch binnen een paar dagen.

nou eerst vind ik dit weer even genoeg discussie stof.

vriendelijke groeten,

medewerker KPN

IPB_???
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 dec 2006 02:21

Re: KPN-InternetPlusBellen

Ongelezen bericht door IPB_??? »

even een korte reactie

de activatiecode is 1369 voor KPN en 1368 voor HetNet ook de lijn van KPN is vaak overbelast u kunt het beste op een rustig moment terugbellen bv snachts of sochtend vroeg. het is zeker geen fraude u wil het net dit is goedkoper in zijn abbonement en wat duurder in de service daar heeft u zelf voor gekozen

bjorn4548
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 feb 2006 19:36

Re: KPN-InternetPlusBellen

Ongelezen bericht door bjorn4548 »

Persoonlijk blijf ik het een beetje krom vinden dat de klanten 's nachts moeten gaan opstaan om te gaan bellen (al zijn sommigen misschien wakker). Het is bekend dat de lijnen regelmatig overbelast zijn. Dan is het aan KPN om dat te verhelpen, niet aan de klanten.

collega_IPBers
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jan 2007 20:21

Re: KPN-InternetPlusBellen

Ongelezen bericht door collega_IPBers »

Beste (klagende, positieve) mensen

Ik werk zelf ook op de helpdesk van IPB. Wat er hier gezegd wordt is inderdaad niet goed te praten. Er gaan misschien dingen verkeerd en er worden soms misschien geen afspraken nagekomen. Maar er wordt tegen een klant gezegd dat ze binnen een week worden teruggebeld en ja hoor je raad het al na een dag bellen ze weer op waarom ik niet teruggebeld wordt. Ja zo kan je al callcenter niks. (dweilen met de kraan open) En ook nog klagen dat ze zolang ik de wachtrij staan. DDUUHH Nog een klassieke voorbeeld. Kl belt op en zegt ik kan niet naar 06/0900 nrs bellen. Oh dat ga je uitzoeken en komt erachter dat de klant de activeringsnummer(1369/1368) niet heeft gebeld. Leg je dit uit en krijg je als andwoord( ja maar dat staat nergens in de handleiding). Meneer/Mevrouw kijkt u eens op (bijv) blz 24 daar staat het. Nee hoor die is blanco. Nou mensen wat moeten wij op de helpdesk hier nou mee. Als een ieder eerst kijkt en goed de handleiding doorleest misschien is dan de wachtrij ook een stukje minder geworden.
Verder het is een goed product en KPN doet zo goed mogelijk hun best om het goed te houden.

Sjoerd Meijer
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jan 2007 13:53

Re: KPN-InternetPlusBellen

Ongelezen bericht door Sjoerd Meijer »

Ik had het goed geinstalleerd, maar inkomende gesprekken kwamen er niet door heen. meestal nog niet.
Ik dus bellen en maar wachten (was nog tegen 10 Eurocent per minuut). Toen heb ik maar een brief geschreven. De reaktie van KPN was: "is niet ons probleem". De reaktie van Planet was: "Bel ons 0900 nummer". Hoe vaak ik ook vraag of zij mij bellen, omdat of het nummer niet bereikbaar is , of de wachttijden erg kang zijn, of de medewerker er niets van snapt, de Planet service lijn volhard in "Bel ons 0900 nummer".

Ik ben inmiddels al zover, dat het te maken heeft met download programatuur en de experiabox. Maar KPN/Planet is niet bereid om de software van de experiabox aan te passen. Is volgens de servicelijn niet hun probleem, dus wel van de klant, die maar blijft door betalen.

Slechte service van een bedrijf, dat zich Koninklijk noemt, maar ze snappen het niet

collega_IPBers
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jan 2007 20:21

Re: KPN-InternetPlusBellen

Ongelezen bericht door collega_IPBers »

sjoerd meijer,

Je hebt het over lang wachten en zegt ook dat je een brief hebt geschreven en gevraagd hebt of ze je terug bellen. Maar je probleem is toch dat je NIET gebeld kan worden.

Paar tips

Je kan de splitter verwijderen als dat nog niet is gedaan

Je hebt het over downloadprogramma's. Inderdaad dit kan problemen veroorzaken. En het klopt voor downloadprogs is voor de helpdesk geen ondersteuning. Je kan je prog instellen dat hij minder verbindingen gaat maken en een bepaalde range van poorten instellen.

En als je dat hebt gedaan dan de modem resetten want de poorten blijven openstaan in de Experiabox.


rienjanssen,,,,

U heeft het erover dat de 2e nummer kwijt was en een 084 nummer moest aanschaffen. Weet u wel waar een 084 nummer voor is. Deze is voor beeldbellen.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: KPN-InternetPlusBellen

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Alleen bij digitale aansluitingen kan internet samen met bellen deugdelijk werken. Bij een analoge lijn wordt het hoogfrequent gescheiden door een splitter of wel scheidingsfilter genoemd. Hierbij wordt het telefoonsignaal als audiosignaal gescheiden en doorgeleid naar de telefoon en het internet signaal met de hogere frequentie doorgeleid naar het modem. Het belsgignaal ondervindt daarbij in de splitter een zodanig hoge indictieweerstand dat dit niet meer kan voorzien in de bedoelde signaalgeving. Ook de veldsterkte van de hogere frequentie voor het internet heeft nadelinge invloeden op het signaal, het onderdrukt. Deze combinatie kan dus niet werken en dat zal zo blijven ook.

Mickey D
Berichten: 114
Lid geworden op: 21 feb 2005 21:04

Re: KPN-InternetPlusBellen

Ongelezen bericht door Mickey D »

Ik dacht dat het onderwerp hier 'InternetPlusBellen' van de KPN was? Dus per definitie digitaal bellen? Vanaf dat de KPN je volledig heeft overgeschakeld naar IPB dan tenminste, want daar gaat het immers nog wel eens fout bij de vele beginproblemen. Maar ook daarna vele problemen hoor, ondanks de volledig digitale lijn, zonder splitter! Of inminddels weer MET splitter, met daarop een tweede telefoontoestel, in afwachting van de terugportering naar analoog, vanwege al die problemen.

bjorn4548
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 feb 2006 19:36

Re: KPN-InternetPlusBellen

Ongelezen bericht door bjorn4548 »

Zeg Collega_IPBers,

Een 084-nummer is gewoon een nomadisch nummer. Is niet noodzakelijk voor beeldbellen. Als je voor IPB gewoon een 2e nummer aanvraagt, kun je dus ook een 084-nummer krijgen. Gewoon om te bellen.

yamaha
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 feb 2007 07:55

Re: KPN-InternetPlusBellen

Ongelezen bericht door yamaha »

hallo ja ik lees hier over internetplus bellen en tevens ook internet .ik zit ook bij planetinternet en kpn wand dat zijn een en de zelfde geworden. ik weet dat ze aan passingen aan het doen zijn maar ik vind het wel vervelent sinds ik over ben gegaan van gewoon adsl en een gewoon telefoon abonnement naar een compleet pakket van internetplus bellen en interneten val ik in de avonduren zo dikwijls uit het is iedere keer wel kort maar je zit midden in een gesprek en hop daar ga je weer ik heb het bij gehouden hoe veel per avond en dat was 12 keer .en dat had ik niet op het oude systeem .dus ik wil de mensen waarschuwen ga nog niet over wand het is pet zeer vervelent.

primulachalupa
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 feb 2007 13:39

Re: KPN-InternetPlusBellen

Ongelezen bericht door primulachalupa »

Dat KPN er alles aan wil doen om het op te lossen is niet zo.
Ik geef ze de kans om een er een probleem minder bij te hebben maar nu willen ze mijn abonement niet opzeggen. Ik ben nu anderhalf jaar gebruiker van IPB, met ingang van nov 2006, (de verhuizing) is het ********. Maar van KPN mag ik niet terug naar ISDN en ADSL, want mijn abonnement ga na een verhuizing opnieuw in.
Ondanks dat het duurder is zit je vast aan IPB, maar geen service verlenen. Ze zullen ongetwijfeld iets doen maar het werkt niet. Dan vind ik dat je bij wanprestatie zonder problemen terug moet kunnen.
Omgekeerd kun je zo van ISDN /ADSL naar IPB.

primulachalupa
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 feb 2007 13:39

Re: KPN-InternetPlusBellen

Ongelezen bericht door primulachalupa »

Dat KPN er alles aan wil doen om het op te lossen is niet zo.
Ik geef ze de kans om een er een probleem minder bij te hebben maar nu willen ze mijn abonement niet opzeggen. Ik ben nu anderhalf jaar gebruiker van IPB, met ingang van nov 2006, (de verhuizing) is het ********. Maar van KPN mag ik niet terug naar ISDN en ADSL, want mijn abonnement ga na een verhuizing opnieuw in.
Ondanks dat het duurder is zit je vast aan IPB, maar geen service verlenen. Ze zullen ongetwijfeld iets doen maar het werkt niet. Dan vind ik dat je bij wanprestatie zonder problemen terug moet kunnen.
Omgekeerd kun je zo van ISDN /ADSL naar IPB.

primulachalupa
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 feb 2007 13:39

Re: KPN-InternetPlusBellen

Ongelezen bericht door primulachalupa »

Dat KPN er alles aan wil doen om het op te lossen is niet zo.
Ik geef ze de kans om een er een probleem minder bij te hebben maar nu willen ze mijn abonement niet opzeggen. Ik ben nu anderhalf jaar gebruiker van IPB, met ingang van nov 2006, (de verhuizing) is het ********. Maar van KPN mag ik niet terug naar ISDN en ADSL, want mijn abonnement ga na een verhuizing opnieuw in.
Ondanks dat het duurder is zit je vast aan IPB, maar geen service verlenen. Ze zullen ongetwijfeld iets doen maar het werkt niet. Dan vind ik dat je bij wanprestatie zonder problemen terug moet kunnen.
Omgekeerd kun je zo van ISDN /ADSL naar IPB.

primulachalupa
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 feb 2007 13:39

Re: KPN-InternetPlusBellen

Ongelezen bericht door primulachalupa »

Dat KPN er alles aan wil doen om het op te lossen is niet zo.
Ik geef ze de kans om een er een probleem minder bij te hebben maar nu willen ze mijn abonement niet opzeggen. Ik ben nu anderhalf jaar gebruiker van IPB, met ingang van nov 2006, (de verhuziing) is het vervelend. Maar van KPN mag ik niet terug naar ISDN en ADSL, want mijn abonnement ga na een verhuizing opnieuw in.
Ondanks dat het duurder is zit je vast aan IPB, maar geen service verlenen. Ze zullen ongetwijfeld iets doen maar het werkt niet. Dan vind ik dat je bij wanprestatie zonder problemen terug moet kunnen.
Omgekeerd kun je zo van ISDN /ADSL naar IPB.

tosainu
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:51

Re: KPN-InternetPlusBellen

Ongelezen bericht door tosainu »

Hallo,
Ik heb 26/9/06 in een primafoonwinkel Internetplusbellen aangevraagd. Na veel slechte verhalen hierover gehoord te hebben wilde ik hier weer vanaf. De dag erna 27/9/06 heb ik dit via mail proberen op te zeggen. In die mail zeiden ze dat je moet bellen. Op 3/10/06 heb ik iemand van KPN aan de lijn gehad en die zij dat mijn bestelling geannuleerd werd. Tot op de dag van vandaag is dat nog steeds niet gelukt. Ik ben afgelopen 12 januari 2007 zelfs door iemand van KPN gebeld die mij vertelde dat zij mijn bestelling ging annuleren. Helaas nog steeds niet. Ik betaal nu dubbele rekeningen. Ik had een gewone telefoonaansluiting BelvrijAltijd en een ADSL aansluiting en die wil ik weer gewoon terug. Ik betaal nu de volle telefoonrekening met abonnement en ook nog een IPB van 42,95 per maand. Ik heb al heel veel proberen te bellen, maar zodra je het knopje 2 van annuleringen en opzeggingen intoetst, dan krijg je nooit iemand te spreken. Ik heb ook al verschillende brieven en emails gestuurd. Het wil me maar niet lukken om hier vanaf te komen. Kan iemand mij a.u.b. helpen. Ik word hier doodziek van.

tosainu

yamaha
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 feb 2007 07:55

Re: KPN-InternetPlusBellen

Ongelezen bericht door yamaha »

ik heb gehoord dat het zou verbeteren bij kpn maar ik woord daar weinig van gewaar we vallen om de haver klap uit het is bijna niet te doen in nog geen 5minuten 4keer er uit vallen wij betalen wel met het compleet pakket duur de 90euro .en dan zit er nog geen tv bij we hebben geen limiet en onbeperkt bellen ik verwacht dan ook wel een service .ik vind het goed dat ze maar de eerste maanden gratis moeten geven wij moeten ook onse plichten na komen maar die grote mannen hoef en dat blijkbaar niet .nu is mijn vraag ik zou mijn geld terug willen vorderen kan dat wand zo lang ze niet aan de eisen vol doen ga ik niet akkoord

cvandestreek
Berichten: 18
Lid geworden op: 05 feb 2007 20:40

Re: KPN-InternetPlusBellen

Ongelezen bericht door cvandestreek »

Ik probeer nu al 5 avonden planet/KPN te bereiken,

Maar naar een keuze menu te hebben door lopen krijg ik :

Het is momenteel erg druk, probeert u het later nog eens

Ik ga steeds meer hekel aan KPN en Planet krijgen!

swierstra
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 feb 2007 01:20

Re: KPN-InternetPlusBellen

Ongelezen bericht door swierstra »

Ik kon het niet laten om ook een reaktie te geven ,Ik zit zit al een een langere tijd op internet (adsl) weet er het nodige van alk zeg ik het zelf,maar moest de heren diverse malen uitleggen dat mijn snelheid niet de juiste was die bij mijn abonnement hoorde ,dit heeft mij 5 maanden gekost waarna ik naar een andere provider ben overgestapt ( na eerst tegengewerkt te zijn door KPN.Het volgende was aan de hand : Planet abonnnee ,door kpn omgezet op HetPet terwijl ik duidelijk had aangegeven bij Planet te willen blijven. De rest zal ik jullie maar besparen ,leest dat maar in mijn andere verhaal.(Ik was Hetnet abonnee ,kreeg facturen via Planetemail, snelheid van het net en zowel klant bij Planet als het Net.

Gesloten