@Elisabeth39
Dat antonh met een andere blik de wereld is gaan bekijken had hij zelf al aangegeven en ik heb hem deze weergave eerder al bevestigd.
Mijn keurig netjes gestelde (zonder wanklank) vraag aan antonh betrof niet het resultaat zoals dat door hem beleefd lijkt te worden maar de feitelijke handelingen van het reintegratiebdrijf waardoor dat kennelijke resultaat behaald werd.
Door hierover te vertellen zouden anderen kunnen zien (vanuit hun gezichtspunt) dat er misschien toch reintegratiebureaus bestaan die goed werk af kunnen leveren. Al is het maar incidenteel dat er ergens wel goed werk afgeleverd word.
Het zou toch geweldig zijn als dit soort inhoudelijke verhalen naar buiten konden komen? Je kunt er vind ik onmogelijk bezwaar tegen maken dat ik daar naar vraag.
Maar het vragen naar inhoudelijke positiviteit levert steevast niets op.
Wat ik verwacht van een reintegratiebureau kun je lezen in het topic:
"Het ideale reintegratiebedrijf?" Beginnende bij de eerste posting.
Je kunt het onder deze link vinden:
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=43545
Mocht je vragen of opmerkingen hebben hierover dan wil ik je vriendelijk voorstellen dat je ze in dat topic plaatst.
De verwachtingen (kaartenbak) die jij schetst zijn uiteraard onzinnig. De door jou genoemde werkzaamheden van een reintegratiebedrijf zijn zaken waar ik mij op het eerste gezicht best in kan vinden.
De flagrante incompetentie en het bijelkaar liegen van niet bestaande netwerken of arbeidsmarktkennis van reintegratiemedewerkers heb ik ervaren als een groot probleem. Daaraan gekoppeld de mogelijkheid om hun clienten te bedreigen met uitkeringskorting en het gemak waarmee daarvan gebruik gemaakt word (ook op valse gronden) om hun eigen incompetentie te verbergen en uiteraard steevast te wijzen op de eigen verantwoordelijkheid van de clienten.
Beperkte incompetentie kan nog wel eens gecompenseerd worden, maar de drang bij reintegratiemedewerkers om zelf een prestatie neer te zetten is zeer gering of ontbreekt.
De client is de makkelijke zondebok waarachter men zich verschuilt.
Net als jij zou ik ook graag meer positiviteit horen. Maar dan niet roze zonnebrilletjes positiviteit, maar echte, inhoudelijke positiviteit.