Hallo allemaal,
wat een gedoe toch met dat Tele2 en ik heb het ook met Versatel.
Maar allereerst zou ik even in willen gaan op
het adres van Tele2
Ook ik heb zitten zoeken waarheen ik een brief kan sturen. En ik kom hier op het forum terecht bij
Groningen. Dit adres staat inderdaad ook aangegeven op de site van tele2 bij het afzeggen van ADSLLite. Het vreemde is echter dat ik 2 ruim 2 maanden geleden een aangetekende brief heb gestuurd naar Groningen en dat verloop heb gevolgd op
www.tracktrace.nl. Daaruit bleek dat men in Groningen de brief weer mee hadden gegeven omdat de geadresseerde verhuist zou zijn en daarna is de brief afgeleverd en dus in ontvangst genomen in Assen, ik heb hierop ook een email ter bevestiging gehad. Maar waar ik ook zoek, nergens is een adres te bekennen in
Assen en op de site spreekt men dus gewoon van Groningen. Ik lees echter op verschillende forums echter dat men geen reacties terugkrijgt van dat adres en ditzelfde heb ik helaas met een niet aangetekende brief ook ondervonden. Wat verder zoeken brengt mij op een adres in
Amsterdam. Ik sta nu op het punt weer een aangetekende brief te verzenden, maar heb geen zin dit naar 3 adressen te doen, het is ook niet bepaald goedkoop en ik "moet" het van de klantenservice. Dus nu toch maar weer de gok wagen naar Groningen??? Een heel vreemd verhaal dit...
Nog vreemder
mijn bevindingen met Tele2 en Versatel.
Mei 2005 neem ik een ADSL contract, maar augustus 2005 besluit ik bij mijn vriend te gaan wonen. Het ADSL lite contract was toen nog in verband met PreSelect, het één kon niet zonder het ander. Ik mail dat ik op wil zeggen en krijg mail terug dat ik dat schriftelijk moet doen. In november 2005 zeg ik met een (hele duidelijke brief) beide op. Hierin vermeld ik dat ik bij mijn vriend ga wonen en dat die zelf telefoon en adsl van tele2 heeft dus dat er niets meeverhuist hoeft te worden, alleen stopgezet. Hierop word mijn voicemail ingesproken met een vraagje of ik terug wil bellen, maar meteen daarna een berichtje dat dat niet meer hoeft. De telefoonverbinding stopt (zonder enkele bevestiging overigens) en het ADSL contract blijf ik betalen maar het contract is voor een jaar dus dat vind ik logisch.
Maar dan...vanaf mei 2006 tot en met vandaag betaal ik nog steeds die ADSL verbinding. Ik heb brieven gestuurd en vele, vele mails, sommigen worden niet beantwoord, sommige door 2 verschillende personen, heel onduidelijk dus. De correspondentie blijft per mail verlopen, omdat ik inmiddels wel een beetje weet hoe het werkt als je belt: tig keer doorverbonden en nog geen normaal antwoord, maar wel telefoonkosten betalen. Begin december 2006 stuur ik die aangetekende brief, daarop krijg ik 7 december bericht dat ik binnen 24 uur meer hoor en op 8 december dat het iets langer de tijd nodig heeft, maar dat ze zo spoedig mogelijk wat laten weten. Maar in Januari werd wéér geld ingehouden.
Dus in november 2005 opgezegd en in januari 2007 nog betalen!!!!!
Gister twee maanden na de aangetekende brief heb ik dus toch gebeld en inderdaad meerdere keren doorverbonden, de één ontkende mijn verhaal, de volgende bevestigde het, dan werd er gezegd dat ik geen ADSL meer betaal, maar telefoon en even later weer andersom. ook ontkenning van ontvangst van brieven en mails (wat ben ik blij dat ik alles bewaard heb) en de vraag waarom ik al zo vroeg heb opgezegd in november 2005, terwijl mijn contract tot mei 2006 liep. Ten eerste omdat mijn telefoon ook opgezegd moest worden, ten tweede omdat mij dat alleen maar netjes lijkt en ten derde moeten ze die dingen gewoon goed in hun systeem verwerken en mij niet de schuld ervan geven dat iets mis is gegaan omdat ik het TE VROEG heb afgezegd. Echt belachelijk.
Verder heb ik alle nummers en gegevens bij de hand, maar als ze om mijn modemnummer vragen die ergens opgeruimd staat en ik zo snel niet weet te vinden krijg ik te horen dat ik die in moet leveren want dat die eigendom is van Tele 2 en dat dat punt 1 is in de algemene voorwaarden. Daarom heb ik ook zo'n hekel aan bellen, want wat zeg je dan? Je zit met alles voor je neus behalve daarmee... Even doorspitten nadien laat zien dat dat nergens in mijn algemene voorwaarden staat en bovendien erg makkelijk om fouten bij de klant te gaan zoeken om zo onder je eigen fouten uit te komen. Na 45 minuten aan de telefoon zijn ze er eindelijk uit hoor!! Ik moet een opzeggingsbrief sturen AAAAAARGH. Ik geef aan daar geen trek in te hebben omdat ik al ontelbaar vele opzeggingen heb gedaan. Ja maar deze moet dan aangetekend, met alle feiten erbij. Nou zoals u aan mijn mail kunt zien, ben ik niet van de korte tekst en uitleg, dus dat is allemaal al gebeurd. Uiteindelijk krijg ik de toezegging dat iemand mij terug gaat bellen op mijn mobiel, maar dat ik toch echt die brief ook nog moet sturen. Ik word hier echt gek van. Dus nu maar weer een brief naar Groningen. En het belachelijkste is dat het nummer en adres waarop mijn ADSL staan dus al anderhalf jaar niet meer bewoond zijn en in gebruik zijn(maar dan komt de vraag: wie gebruikt dat nummer dan? Om op te internetten??? NIEMAND, HET BESTAAT NIET MEER!!) Ik braag me af hoe lang dit nog door gaat. Ben het spuugzat.
En
Versatel heeft mijn
mobiel maandenlang afgesloten gehouden omdat ik niet genoeg geld op mijn rekening zou hebben staan om ze te betalen. Zelfs met een uitdraai van de bank en handtekening dat dat niet waar is (en de bank verteld mij Versatel wel te kennen met dat soort dingen) blijft mijn mobiel afgesloten. Het vervelendste is: het is het telefoonnumer van mijn bedrijfje, dus ik ben niet bereikbaar voor klanten. Ook krijg ik aanmaningen, dus extra incassokosten en dreigingen met een deurwaarder. Uiteindelijk betaal ik de aanmaningen maar en de telefoonkosten ook maar gewoon door over te maken en blijf ik er op hameren dat incasso gewoon kan, dat mijn rekening saldo wel toereikend is, maar niets. Ik heb mailcorrespondentie met een hele onbeschofte jongen, die gewoon letterlijk met twee of drie woorden terugmailt, dus bv; dacht het niet, of; echt wel, geen geadresseerde, geen aanhef, niets. Bellen leverde mij niets op. Uiteindelijk belt mijn boze, maar wel netjes blijvende vriend op maar ook die bereikt niets want degenen die erover gaan zijn er niet en de baas ook niet: ja hoooooor!
Eindelijk eindelijk na maanden doet mijn telefoonaansluiting het weer vorig jaar. Ik heb bijna een jaar abonnementskosten betaald zonder dat ik hem kon gebruiken, ben klanten misgelopen en heb aanmaningen moeten betalen, door een fout van hun kant. Helaas heb ik vaak pech met zulke dingen en heb ik op dat moment ook een geschik met Eneco lopen en ben ik het op den duur spuugzat om zoveel tijd en moeite voor dat geld erin te steken. Als ik dat alles bij elkaar optel is het een lachertje wat ik daarvoor in geld terug hoor te krijgen. Van Eneco heb ik geld terug gehad, Versatel heb ik zo gelaten, maar soms op momenten als deze peins ik er over om toch weer opnieuw te beginnen en Tele2 die zijn nog niet van me af....