Mijn vrouw werd telefonisch benaderd door Naturpost, en zou gratis een proefpakketje zonder enige verplichting mogen proberen, enkel de verzendkosten zouden betaald moeten worden.
Zaterdag kregen we dit pakketje, en lazen we dat het een welkomstgeschenk was, voor het worden van klant van Naturpost. Wij hebben echter NOOIT enige toezegging gedaan klant te worden, maar mogen nu over 3 weken het volgende pakket tegemoet zien.
Mailen naar het opgegeven adres blijkt niet mogelijk, kennelijk onbezorgbaar, Naturpost.nl bestaat niet meer, en bellen kost 50 ct per minuut. Dus ik heb vanochtend op Google gezocht en ben terechtgekomen bij Naturpost.se. Ik heb hen dan ook nog even gemaild.
Beide e-mails hieronder:
Van: Walter W. Krijthe
Verzonden: zaterdag 23 juni 2007 15:13
Aan: '
[email protected]'
Onderwerp: Betreffende Phase 2 zending
Geachte klantenservice,
Bij deze stellen wij niets meer te willen ontvangen van
Naturpost, en wel om de volgende redenen:
1. Er is niet vermeld dat de proefzending feitelijk een
welkomstzending was.
2. Er is niet duidelijk gemaakt dat er zonder tegenbericht
meerdere zendingen zouden volgen
3. Er is telefonisch niet vermeld materiaal wat de kosten
van volgende zendingen zijn
4. Dit is ook nergens te vinden in het toegezonden pakket
5. Wij zijn niet van plan om 50 cent per minuut te betalen
om telefonisch om verduidelijking te vragen
Deze manier van marketing is niet conform de wetgeving. Mochten
wij derhalve nog enige zending van Naturpost ontvangen, dan dienen wij
een schadeclaim in.
Hoogachtend,
Walter & Yulia Krijthe
Zaandam
------
---------------------------- Original Message ----------------------------
Subject: illegal marketing tactics
Date: Mon, June 25, 2007 8:33 am
To:
[email protected]
--------------------------------------------------------------------------
Dear Sir/Madam,
Saturday June 23rd my wife received a package from Naturpost
Netherlands, which appeared to be a welcoming gift for becoming a
customer of Naturpost. This is not what she agreed to. She was told by
phone, that she would receive a trial-product. This method of selling
products is illegal in the Netherlands.
We tried e-mailing the company by the given address
[email protected], but this seems unreachable. Also, the
website naturpost.nl is not corresponding with naturpost.se. However,
the product received is clearly one of yours.
I state again, that we have NOT agreed to receive any further products
from Naturpost, and will consider any package sent as an infringement of
Dutch law. These packages will NOT be accepted, will NOT be returned if
pushed through our mailbox, will NOT be paid, since we have NEVER agreed
to ANY type of contract.
I would suggest you contact your representative in the Netherlands, who
is giving Naturpost a very bad reputation, as can be read on
http://kassa.vara.nl (in Dutch).
Sincerely,
Walter W. Krijthe
The Netherlands
------
Ik ga dus NIKS meer betalen dan de afgesproken verzendkosten van de proefzending, ieder pakket wat afgegeven wordt niet accepteren, alles wat door de bus gegooid word niet terugzenden, en ze zoeken het verder zelf maar uit.