LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geen school wil mijn dochter hebben
-
Re: Geen school wil mijn dochter hebben
@Trudy
Ik hoop dat het probleem is opgelost voor haar, maar die
problemen zijn er ook als ze jong volwassen zijn.
Talloze sollicitaties en niemand wil ze in dienst nemen en
als het al lukt worden ze gewoon weer weggepest,
omdat niemand wil zien dat ze leven om te OVERLEVEN.
Dat is de maatschappij momenteel en het zal er niet
makkelijker op worden denk ik.
Ik hoop dat het probleem is opgelost voor haar, maar die
problemen zijn er ook als ze jong volwassen zijn.
Talloze sollicitaties en niemand wil ze in dienst nemen en
als het al lukt worden ze gewoon weer weggepest,
omdat niemand wil zien dat ze leven om te OVERLEVEN.
Dat is de maatschappij momenteel en het zal er niet
makkelijker op worden denk ik.
@ Jeanne, dat verhaal maakt de mensen heel wat duidelijk zeg.
Hoe het voelt voor een kind.....
Hoe het voelt voor een kind.....
jeanne-veghel schreef:alsuweza schreef:Mijn dochter is 13 jaar, bijna 14, ze zit nu al 5 weken thuis.
In het verleden (11 jaar geleden) is er bij haar een diagnose gesteld dat ze autistisch (zwaar) zou zijn. Echter verleden jaar hebben we een nieuwe diagnose laten doen en toen bleek dat ze PDD-NOS had, en dan een lichte vorm. Tevens is er toen door de psychiater die het onderzoek heeft gedaan ook op papier gezet dat ze naar een gewone school kon ipv speciaal onderwijs.
Geen enkele reguliere school wil haar plaatsen. We zijn hier al ruim 1 jaar mee bezig en je wordt er moedeloos van!
Van ellende hebben we haar maar naar een speciale school gedaan met als voorwaarde dat ze leerjaar 2 naar een VMBO zou kunnen. Hier stonden ze achter, maar wat bleek nu. Op speciaal onderwijs leer je dus niets, er zijn geen boeken en er wordt 4 x per week tv gekeken in de klas en daarna geknipt en geplakt! Daarna worden ze om half 1 naar huis gestuurd. Echt het was om te huilen.
Hele discussies hebben we gevoerd en er is ons van alles beloofd, alleen er is niets nagekomen.
Uiteindelijk is ze na een discussie met de juf waarbij mijn dochter zei dat ze het er niet mee eens was naar huis gestuurd, ze mocht niet meer terug komen.
Na nog een gesprek op school wilde de juf niet eens met ons praten! Ze kon dat niet aan!
Ze mag nu niet meer op school komen, maar we hebben ook geen brief hierover ontvangen. We hebben net een hoorzitting gehad bij de klachtencommissie van de school. Het is, naar mijn gevoel, wel positief verlopen, maar de uitspraak duurt 30 tot 60 dagen.
En voorlopig zit ze dus thuis, want nog steeds wil geen enkele school haar hebben.
Het onderwijs in Nederland is echt triest voor kinderen met een stempel. Je komt hier dus nooit meer van af.
Mijn dochter wil echt heel graag leren, maar krijgt hier dus de kans niet voor. Ze heeft nu elke dag 1 uur priveles, maar zo ga je natuurlijk geen diploma halen!!
We willen haar nu maar laten studeren via het LOI, dan kan ze toch nog een diploma gaan halen.
Weet er iemand nog een andere oplossing?????
Het is inmiddels september 2010 en de scholen zijn weer begonnen.
Ik hoop dat het goed gaat met de dochter van TS.
In mijn zeer naaste omgeving heb ik ook te maken met autisme en
ik weet uit mijn vriendenkring waar ook kinderen met autisme zijn
dat het vaak zeer moeilijk is vanwege onbegrip en de
kinderen worden gewoon buitengesloten, omdat men als buitenstaander
niet weet hoe ermee om te gaan.
Ik ga iets plaatsen en hoop dat het iets zal toevoegen aan deze
voor velen onbekende wereld.
Jamie,
Hij is zeven jaar oud, klein in een grote wereld. Hij voelt zich wel groot.
Maar diep in zijn hart vindt hij de wereld veel groter. Verwarrend groot ook.
Vaak voelt hij het als iets geks.
Hij heeft al lang gemerkt dat mensen veel dingen gewoon vinden, die hij niet gewoon vindt.
Hij raakt gauw in de war. Zijn vriendjes doen vaak wilde spelletjes, voetbal op een veldje zomaar ergens.
Dan leggen ze een trui neer en noemen dat 'doel'. Doel? Welk doel heeft dat?
En dan rennen ze van de een naar de andere kant en allemaal schreeuwen ze en ze rennen nooit in logische rechte lijnen.
Daar raakt hij van in de war. Hij snapt de zin er van niet.
Maar als hij niet meedoet, praten ze opeens niet meer tegen hem. Dat snapt hij ook niet. Maar hij heeft wel geleerd dat je maar beter vrienden kan hebben.
Hoewel hij net zo lief alleen is.
Soms hebben zijn vriendjes zoveel geschreeuwd, zijn tegen hem aangelopen, waren er teveel auto's die lawaai maken, is het overal druk, dat alles in zijn hoofd in de war raakt.
Dan gaat hij op de grond liggen en schreeuwen. Schreeuwen om de chaos in zijn hoofd te overstemmen.
Mensen worden dan bang voor hem. Dat is wel zo rustig.
Alleen de juffrouw mag hem dan aanraken. Heel voorzichtig doet ze dat. De juffrouw snapt hem.
Vroeger was dat anders.
Dan liet de juffrouw een plaatje van een koe zien. Ze plakte het op het schoolbord.
En vroeg dan: wat zie je?
En dan zei hij: ik zie een papiertje met een omgekrulde hoek en met een beetje vuil linksonder, het zit geplakt op het schoolbord en daarop staat een... En dan onderbrak de juffrouw hem ongeduldig. Tenminste, dat besefte hij later.
Ze werd dan ongeduldig.
Maar dat begreep hij niet. Ze vroeg wat hij zag en als hij dat dan zei, was het niet goed.
Het bleek dat hij dan alleen had moeten zeggen dat hij een koe zag. Maar hij zag geen koe.
Hij zag een plaatje met een omgekruld hoekje en met een beetje vuil linksonder en op dat plaatje was een koe afgebeeld.
Maar het was geen koe.
Het was een stukje papier.
Hij is zeven jaar jong en weet niet of hij echt van mensen kan houden. Hij weet niet zo goed wat hij daarmee aan moet.
Zijn mama zegt vaak: Ik houd van je, Jongen. Maar hij kan het niet terug zeggen.
Hij vindt mama wel lief.
Maar soms is ze anders en dat maakt hem dan weer in de war.
Hij houdt wel van dingen.
Van zijn doekje bijvoorbeeld. Dat mag mee naar bed.
Hij praat tegen zijn doekje en hij weet ook dat zijn doekje dat begrijpt.
Doekje mag altijd blijven.
Mensen zeggen dat hij zo goed kan leren. Maar vaak is school erg verwarrend. Hij ziet meer dan hij misschien moet zien.
Of de andere mensen willen het niet zien. Mensen zeggen ook dat hij zo'n leuk spontaan kind is. Daar heeft hij op geoefend.
Hij is wat de mensen willen dat hij is. Ze moeten hem alleen niet aanraken. En niet zoveel lawaai maken.
Waarom maken mensen allemaal zo'n lawaai? Hij maakt ook geen lawaai.
Behalve als hij erg in de war is dan. Maar dat is toch logisch?
Mensen zeggen dat hij zich niet goed kan inleven. Maar dat kan hij best.
Hij snapt niet vaak waarom iemand huilt, maar hij voelt het wel.
Hij kan pijn voelen. En dan voelt hij zich eenzaam in die grote wereld.
Sinds kort leert hij lezen. Dat vindt hij erg leuk. Maar soms draaien de letters rond. Of staan er tekens die hij niet begrijpt.
En dan zegt de juffrouw dat hij het heus wel begrijpt.
Hoe kan zij dat nou weten? Letters veranderen soms.
Maar dat ziet zij niet.
En soms slaat hij een bladzijde om en is de bladzijde opeens knalgeel.
Daar raakt hij van in de war. Waarom kunnen bladzijden niet gewoon wit zijn?
Hij is zeven jaar jong in een grote wereld. Zijn kamertje is zijn veilige haven.
Maar als het 's avonds donker wordt, verdwijnt al dat veilige om hem heen.
En dan wordt hij bang. Hij vindt donker eng. Het neemt de prikkels weg, maar ook alles dat houvast biedt.
Hij weet dat mensen grapjes ten koste van elkaar maken, grapjes waar hij om moet lachen.
Niet omdat hij ze leuk vindt.
Maar omdat het van hem verwacht wordt.
Hij is zeven jaar oud en hij leert.
Hij leert wat het betekent als mensen lachen, als mensen huilen, hij leert emoties herkennen, hij leert wat wel en wat niet kan. Hij leert hoe mensen vinden dat je moet reageren.
Maar hij kan zich, zo jong al, zo buitengesloten voelen. Soms denkt hij dat hij in het verkeerde land en bij de verkeerde mensen is geboren. Alsof hij niet kan meekomen.
Zeven jaar oud. Zoveel te leren. Zoveel bergen te beklimmen.
Nu al weten dat hij anders is.
Bron: onbekend maar zeer hoogst gewaardeerd...
alsuweza
[ Toevoegen als vriend | Toevoegen als vijand ]
Laatst bezocht: 06 jun 2007 12:32
TS heeft 3 jaar niet meer reageert, dus gaat het vermoedelijk goed!
-
@tennis
Dat zou fijn zijn voor TS, maar ik heb dit geplaatst vanwege
het feit dat er best nog veel onbegrip kan zijn en dat men
door dit te lezen een beetje inzicht krijgt in die soms andere
wereld. Het nieuwe schooljaar is weer begonnen en er zijn kinderen
in mijn omgeving die het gewoon moeilijk hebben, omdat ze niet
worden getolereerd doordat ze autistisch zijn en men dat gewoon
niet kan/wil begrijpen.
niet kan/wil begrijpen.
Ik heb het al vaker gezegd, hebben wij niet allemaal een handicap?jeanne-veghel schreef:@tennis
niet kan/wil begrijpen.
Leven en laten leven!
Maar helaas is tolerantie in Nederland een vreemd woord geworden, jammer!
-
@Tennis
Helemaal mee eens en je zal maar een kind hebben dat
autistisch is en je loopt tegen die extra problemen aan
van o.a. intolerantie.
Helemaal mee eens en je zal maar een kind hebben dat
autistisch is en je loopt tegen die extra problemen aan
van o.a. intolerantie.
Ik kan goed begrijpen wat uw dochter voelt.
Want ook mijn dochter heeft problemen. Sinds de basisschool blijven
we maar scholen voor haar zoeken en iedere keer duurt het maar een
jaar en wordt ze afgeschreven. De reden zijn onduidelijk en zo loop je
te puzzelen wat nou de goede school voor je kind kan zijn en waar ze
in past. En er moeten scholen hier in nederland zijn
die tot 21 gaan. Maar als de papieren ook niet allemaal compleet zijn wordt
het nog langer wachten en dat is enorm vervelend want nu snappen we nog
steeds niet op wat voor papieren wij moeten wachten.... Zo zie je maar hoeveel
problemen je hier in Nederland heb, als een kind problemen heeft.
Want ook mijn dochter heeft problemen. Sinds de basisschool blijven
we maar scholen voor haar zoeken en iedere keer duurt het maar een
jaar en wordt ze afgeschreven. De reden zijn onduidelijk en zo loop je
te puzzelen wat nou de goede school voor je kind kan zijn en waar ze
in past. En er moeten scholen hier in nederland zijn
die tot 21 gaan. Maar als de papieren ook niet allemaal compleet zijn wordt
het nog langer wachten en dat is enorm vervelend want nu snappen we nog
steeds niet op wat voor papieren wij moeten wachten.... Zo zie je maar hoeveel
problemen je hier in Nederland heb, als een kind problemen heeft.
Hallo ik heb een dochter van 7 jaar en die zit sinds eind september 2012 thuis ik heb alle scholen in Almere benaderd zelf sbo maar ze weigeren om haar aan te nemen me dochter heeft verschillende testjes gedaan en er is geen ADHD of psychisch problemen bij haar geconstateerd zelf geen deskundige rapport hebben hun.niemand klopt bij me aan geen leerplichtambtenaar niemand dit doet zo een pijn alleen dat ze bepaalde gedrag toont zoals mochten ze buiten gaan spelen en dan moeten ze weer naar binnen toe dan wil ze niet mee want ze wil nog buiten blijven spelen , of als ze in de klas iets aan het spelen waren en dan moeten ze opruimen om dan in de kring te komen wil zij niet want ze wilde nog even blijven zitten dus kan ze een beetje tegen werken. Nu willen ze een cluster 4 aanvragen voor dat kind met zoveel twijfels en haar op een gesloten afdeling plaatsen terwijl dat kind nooit een andere klasgenoot of leraar heeft ooit aangevallen met een zware agressie en nu willen ze dit met me dochter doen pfff. weet iemand wat ik verder kan doen pcl almere kan zelf niks doen ik probeer nu bij Annemarie joritsma aan te klopen want dit kan toch niet
Er moet toch een reden zijn waarom ze haar op een gesloten afdeling willen plaatsen ?vrutaal schreef:Hallo ik heb een dochter van 7 jaar en die zit sinds eind september 2012 thuis ik heb alle scholen in Almere benaderd zelf sbo maar ze weigeren om haar aan te nemen me dochter heeft verschillende testjes gedaan en er is geen ADHD of psychisch problemen bij haar geconstateerd zelf geen deskundige rapport hebben hun.niemand klopt bij me aan geen leerplichtambtenaar niemand dit doet zo een pijn alleen dat ze bepaalde gedrag toont zoals mochten ze buiten gaan spelen en dan moeten ze weer naar binnen toe dan wil ze niet mee want ze wil nog buiten blijven spelen , of als ze in de klas iets aan het spelen waren en dan moeten ze opruimen om dan in de kring te komen wil zij niet want ze wilde nog even blijven zitten dus kan ze een beetje tegen werken. Nu willen ze een cluster 4 aanvragen voor dat kind met zoveel twijfels en haar op een gesloten afdeling plaatsen terwijl dat kind nooit een andere klasgenoot of leraar heeft ooit aangevallen met een zware agressie en nu willen ze dit met me dochter doen pfff. weet iemand wat ik verder kan doen pcl almere kan zelf niks doen ik probeer nu bij Annemarie joritsma aan te klopen want dit kan toch niet
Wat is die reden, en wie wil haar op die gesloten afdeling krijgen ?
-
vrutaal schreef:Hallo ik heb een dochter van 7 jaar en die zit sinds eind september 2012 thuis ik heb alle scholen in Almere benaderd zelf sbo maar ze weigeren om haar aan te nemen me dochter heeft verschillende testjes gedaan en er is geen ADHD of psychisch problemen bij haar geconstateerd zelf geen deskundige rapport hebben hun.niemand klopt bij me aan geen leerplichtambtenaar niemand dit doet zo een pijn alleen dat ze bepaalde gedrag toont zoals mochten ze buiten gaan spelen en dan moeten ze weer naar binnen toe dan wil ze niet mee want ze wil nog buiten blijven spelen , of als ze in de klas iets aan het spelen waren en dan moeten ze opruimen om dan in de kring te komen wil zij niet want ze wilde nog even blijven zitten dus kan ze een beetje tegen werken. Nu willen ze een cluster 4 aanvragen voor dat kind met zoveel twijfels en haar op een gesloten afdeling plaatsen terwijl dat kind nooit een andere klasgenoot of leraar heeft ooit aangevallen met een zware agressie en nu willen ze dit met me dochter doen pfff. weet iemand wat ik verder kan doen pcl almere kan zelf niks doen ik probeer nu bij Annemarie joritsma aan te klopen want dit kan toch niet
ik vind dit een beetje vreemd,een kind is meestal toch wel beetje dwars dan word je toch niet gelijk op een gesloten afdeling geplaatst?
u kind is zo en zo leerplichtig..
zou het juridisch loket eens bellen of jeugdzorg.....
heo nu verder....verteld u wel het hele verhaal....??je wordt niet zomaar niet meer geaccepteerd,....
Als er gesproken wordt over een cluster 4 indicatie, dan is er meer aan de hand (of op zijn minst een vermoeden) dan enkel "een beetje eigenwijs". En even voor de duidelijkheid, cluster 4 heeft compleet niks te maken met agressie. Cluster 4 staat voor gedragsproblemen en/of psychische problematiek. Dat kan dus ook bv autisme wezen of ADHD. Laat haar gewoon testen!! Cluster 4 kom je echt niet zomaar, als de "test commissie" ook maar enigszins denkt dat ze beter af is op een SBO school, dan gaat ze naar een SBO school. En ik spreek uit ervaring, mijn zoon van 11 met klassiek autisme zit op een SBO school. Ondertussen doet hij het zo goed, dat hij voor volgend jaar als uitstroomprofiel VMBO met leerweg ondersteuning heeft.
Ik heb een vermoeden (nogmaals: VERMOEDEN) dat moeder de problematiek van dochterlief of niet wil zien, of teveel goed praat. Maar goed, zoals ik al zei, dat is mijn vermoeden uit 1 enkel berichtje en ik kan er ook compleet naast zitten. Dit is ook niks voor uw dochter. If you can't beat them, join them zeggen ze wel eens.... Ga keihard aandringen op die testen om uw dochter op een cluster 4 te krijgen. Ze hebben daar gauw genoeg door of ze op een cluster 4 op d'r plek zit of niet. En wie weet hoe goed uw dochter het daar naar d'r zin gaat hebben.
Ik heb een vermoeden (nogmaals: VERMOEDEN) dat moeder de problematiek van dochterlief of niet wil zien, of teveel goed praat. Maar goed, zoals ik al zei, dat is mijn vermoeden uit 1 enkel berichtje en ik kan er ook compleet naast zitten. Dit is ook niks voor uw dochter. If you can't beat them, join them zeggen ze wel eens.... Ga keihard aandringen op die testen om uw dochter op een cluster 4 te krijgen. Ze hebben daar gauw genoeg door of ze op een cluster 4 op d'r plek zit of niet. En wie weet hoe goed uw dochter het daar naar d'r zin gaat hebben.
rozemarijntje schreef:vrutaal schreef:Hallo ik heb een dochter van 7 jaar en die zit sinds eind september 2012 thuis ik heb alle scholen in Almere benaderd zelf sbo maar ze weigeren om haar aan te nemen me dochter heeft verschillende testjes gedaan en er is geen ADHD of psychisch problemen bij haar geconstateerd zelf geen deskundige rapport hebben hun.niemand klopt bij me aan geen leerplichtambtenaar niemand dit doet zo een pijn alleen dat ze bepaalde gedrag toont zoals mochten ze buiten gaan spelen en dan moeten ze weer naar binnen toe dan wil ze niet mee want ze wil nog buiten blijven spelen , of als ze in de klas iets aan het spelen waren en dan moeten ze opruimen om dan in de kring te komen wil zij niet want ze wilde nog even blijven zitten dus kan ze een beetje tegen werken. Nu willen ze een cluster 4 aanvragen voor dat kind met zoveel twijfels en haar op een gesloten afdeling plaatsen terwijl dat kind nooit een andere klasgenoot of leraar heeft ooit aangevallen met een zware agressie en nu willen ze dit met me dochter doen pfff. weet iemand wat ik verder kan doen pcl almere kan zelf niks doen ik probeer nu bij Annemarie joritsma aan te klopen want dit kan toch niet
ik vind dit een beetje vreemd,een kind is meestal toch wel beetje dwars dan word je toch niet gelijk op een gesloten afdeling geplaatst?
u kind is zo en zo leerplichtig..
zou het juridisch loket eens bellen of jeugdzorg.....
heo nu verder....verteld u wel het hele verhaal....??je wordt niet zomaar niet meer geaccepteerd,....
U zegt dat uw kind allelei testen heeft gedaan. Maar er kwam niets uit, hoe komt het dan dat u het toch wilt proberen op een SBO school? Had uw dochter op haar eigen school misschien geen interne begeleider? Het is heel begrijpelijk dat het u pijn doet, maar ik zal het toch niet opgeven. Ik heb ook een kleinzoon waar men twijfeld voor een cluster 2 of 4. Ik zeg het maar zo, zo lang ze geen vast bewijs hebben en een school voor uw dochter hebben, dan kunnen ze haar niet verwijderen van school. Vooral omdat ze leerplichtig is en dat heb ik ook met de school van mijn kleinzoon besloten.
Geen nieuwe school?? Dan maar blijven op de oude school, en of ze dat nou leuk gaan vinden? Dat ligt aan de school en niet aan het kind.
Hier twijfel ik aan..... Want volgens mij mag onder bepaalde voorwaarden een kind wel degelijk van school worden gestuurd/verwijderd. Bijvoorbeeld als het kind een gevaar is voor mede leerlingen.BNS schreef: zo lang ze geen vast bewijs hebben en een school voor uw dochter hebben, dan kunnen ze haar niet verwijderen van school. Vooral omdat ze leerplichtig is en dat heb ik ook met de school van mijn kleinzoon besloten.
Geen nieuwe school?? Dan maar blijven op de oude school, en of ze dat nou leuk gaan vinden? Dat ligt aan de school en niet aan het kind.
Dit schrijft Vrutaal :Auti-Mama schreef:Als er gesproken wordt over een cluster 4 indicatie, dan is er meer aan de hand (of op zijn minst een vermoeden) dan enkel "een beetje eigenwijs". En even voor de duidelijkheid, cluster 4 heeft compleet niks te maken met agressie. Cluster 4 staat voor gedragsproblemen en/of psychische problematiek. Dat kan dus ook bv autisme wezen of ADHD. Laat haar gewoon testen!!.
me dochter heeft verschillende testjes gedaan en er is geen ADHD of psychisch problemen bij haar geconstateerd zelf geen deskundige rapport hebben
Met alle respect, maar ADHD of psychische problematiek is niet uit te sluiten met een paar testjes. Daar gaat behoorlijk uitgebreid en langdurig onderzoek aan vooraf.Chocomelk schreef:Dit schrijft Vrutaal :Auti-Mama schreef:Als er gesproken wordt over een cluster 4 indicatie, dan is er meer aan de hand (of op zijn minst een vermoeden) dan enkel "een beetje eigenwijs". En even voor de duidelijkheid, cluster 4 heeft compleet niks te maken met agressie. Cluster 4 staat voor gedragsproblemen en/of psychische problematiek. Dat kan dus ook bv autisme wezen of ADHD. Laat haar gewoon testen!!.
me dochter heeft verschillende testjes gedaan en er is geen ADHD of psychisch problemen bij haar geconstateerd zelf geen deskundige rapport hebben
Dat dacht ik zelf dus ook.Auti-Mama schreef: Met alle respect, maar ADHD of psychische problematiek is niet uit te sluiten met een paar testjes. Daar gaat behoorlijk uitgebreid en langdurig onderzoek aan vooraf.
Punt is dat het Vrutaal schrijft dat haar kind eigenlijk niets mankeerd maar
wel naar een gesloten iets moet maar dan moet er toch iemand zijn die haar kind naar
een gesloten iets wil hebben !????
Dat bedoelde ik ook al met "je komt niet zomaar op een cluster 4 school". Vandaar mijn vermoeden dat er veel meer aan de hand is dan we hier horen. Misschien dat Vrutaal niet in wil of kan zien dat haar dochter meer mankeert dan "wat eigenwijs", misschien bang voor de waarheid, misschien is er echt wel niks aan de hand, geen idee. Ik heb al vele moeders gezien die riepen dat er niks aan de hand is, terwijl er eigenlijk heel veel aan de hand was. Vandaar mijn advies: laat dochterlief naar cluster 4 gaan en je merkt snel genoeg of ze daar op haar plek zit of niet. Daar kan ze ook alle onderzoeken krijgen die nodig zijn. En als ze daar, naar aanleiding van onderzoeken, tot de conclusie komen dat dochter beter af is op regulier onderwijs of een SBO, dan laten ze haar echt niet langer op cluster 4 dan nodig is. Cluster 4 is een van de duurste onderwijssoorten, daar houden ze een kind echt niet langer dan nodig is met al die bezuinigingen.Chocomelk schreef:Dat dacht ik zelf dus ook.Auti-Mama schreef: Met alle respect, maar ADHD of psychische problematiek is niet uit te sluiten met een paar testjes. Daar gaat behoorlijk uitgebreid en langdurig onderzoek aan vooraf.
Punt is dat het Vrutaal schrijft dat haar kind eigenlijk niets mankeerd maar
wel naar een gesloten iets moet maar dan moet er toch iemand zijn die haar kind naar
een gesloten iets wil hebben !????
-
even voor de goede orde,kan me voorstellen dat je het niet wilt ,of kan zien van je kind?
je denkt ach alle kinderen zijn toch wel eens zo...
maar ik denk dat het toch iets erger is,zoals auti mama zegt...
ik snap u wel...als u daadwerkelijk het probleem niet onder ogen ziet,toch verder doorgaan....
dit gaat zo niet lang goed,lijkt mij...
een kind is wel degelijk leerplichtig en straks komt jeugdzorg uitzich zelf misschien?en dan zijn de poppen aan het dansen....dan nemen zei het heft in handen en dat is soms nou niet bepaald goed,soms!!!zeg ik erbij
dus als u hier serieus mee zit? we hebben u niet meer gehoord,ga zo snel mogelijk naar de huisarts voor verwijzingen!!
denk aan u kind en niet aan u....
geen ene moeder vind het leuk om een afwijkend kind te hebben op een aparte school,maar het gaat niet om de moeder maar om het welzijn van het kind en dank aub daar aan...
zo wordt het van kwaad tot erger...
en een speciale school is helemaal niks om voor te schamen,heb een vriendin die haar kind zit ook op een speciale school,voor iets anders maar goed,kind knapt helemaal op!! (dyslexie) en heeft heeeeel wat testen moeten doorstaan en geen testjes...
dus kom op,eerste stap huisarts en DOORGAAN.....denk aan u kind!!!
veel sterkte
je denkt ach alle kinderen zijn toch wel eens zo...
maar ik denk dat het toch iets erger is,zoals auti mama zegt...
ik snap u wel...als u daadwerkelijk het probleem niet onder ogen ziet,toch verder doorgaan....
dit gaat zo niet lang goed,lijkt mij...
een kind is wel degelijk leerplichtig en straks komt jeugdzorg uitzich zelf misschien?en dan zijn de poppen aan het dansen....dan nemen zei het heft in handen en dat is soms nou niet bepaald goed,soms!!!zeg ik erbij
dus als u hier serieus mee zit? we hebben u niet meer gehoord,ga zo snel mogelijk naar de huisarts voor verwijzingen!!
denk aan u kind en niet aan u....
geen ene moeder vind het leuk om een afwijkend kind te hebben op een aparte school,maar het gaat niet om de moeder maar om het welzijn van het kind en dank aub daar aan...
zo wordt het van kwaad tot erger...
en een speciale school is helemaal niks om voor te schamen,heb een vriendin die haar kind zit ook op een speciale school,voor iets anders maar goed,kind knapt helemaal op!! (dyslexie) en heeft heeeeel wat testen moeten doorstaan en geen testjes...
dus kom op,eerste stap huisarts en DOORGAAN.....denk aan u kind!!!
veel sterkte
Ik heb al veel gezegd hier, maar gisteravond bedacht ik me dat ik toch nog iets wilde zeggen.....
Zoals mijn nick-name al doet vermoeden heb ik veel te maken met autisme. Mijn oudste zoon heeft autisme en een verstandelijke beperking. Er was toen heel veel twijfel tussen een cluster 3 of cluster 4 school, maar omdat toen zijn autisme nog niet definitief was bevestigd, werd dit cluster 3. Ik ben toen zelf terecht gekomen bij een ZMLK school die een "auti-afdeling" had. Wel 30 km verderop, maar voor je kind wil je toch het beste. Toen ik de eerste keer zonder kind ging kijken was mijn eerste gedachte "Moet mijn jochie HIER tussen zitten?? Ow nee, dat nooit!!". Toch heb ik toen doorgezet. Mijn gevoelens aan de kant geschoven, voor mijn zoon heel positief gedaan en me verdiept in de school en het onderwijs systeem. Deels omdat ik geen keuze had, maar deels ook omdat ik het een kans wilde geven. Ik kan u zeggen dat ik geen seconde spijt heb gehad. Nadat ik de school beter ging leren kennen, ging ik meer een meer de pluspunten ervan inzien. Nu zitten we op een punt dat mijn zoon wat vastloopt op een cluster 3 en ik verwacht half eigenlijk wel dat hij binnen nu en een jaar naar cluster 4 overstapt. Iets waar ik geen moment meer van wakker lig, want ik weet dat het voor hem het beste is.
Geef het een kans!! Het moederschap is heel vaak je eigen gevoelens opzij zetten omdat dat beter is voor je kind. Even slikken en doorzetten. Je dochter is echt niet minder als ze naar een cluster 4 gaat. Juist voor haar het best mogelijke onderwijs geeft haar alle kansen voor de toekomst.
Sterkte!!
Zoals mijn nick-name al doet vermoeden heb ik veel te maken met autisme. Mijn oudste zoon heeft autisme en een verstandelijke beperking. Er was toen heel veel twijfel tussen een cluster 3 of cluster 4 school, maar omdat toen zijn autisme nog niet definitief was bevestigd, werd dit cluster 3. Ik ben toen zelf terecht gekomen bij een ZMLK school die een "auti-afdeling" had. Wel 30 km verderop, maar voor je kind wil je toch het beste. Toen ik de eerste keer zonder kind ging kijken was mijn eerste gedachte "Moet mijn jochie HIER tussen zitten?? Ow nee, dat nooit!!". Toch heb ik toen doorgezet. Mijn gevoelens aan de kant geschoven, voor mijn zoon heel positief gedaan en me verdiept in de school en het onderwijs systeem. Deels omdat ik geen keuze had, maar deels ook omdat ik het een kans wilde geven. Ik kan u zeggen dat ik geen seconde spijt heb gehad. Nadat ik de school beter ging leren kennen, ging ik meer een meer de pluspunten ervan inzien. Nu zitten we op een punt dat mijn zoon wat vastloopt op een cluster 3 en ik verwacht half eigenlijk wel dat hij binnen nu en een jaar naar cluster 4 overstapt. Iets waar ik geen moment meer van wakker lig, want ik weet dat het voor hem het beste is.
Geef het een kans!! Het moederschap is heel vaak je eigen gevoelens opzij zetten omdat dat beter is voor je kind. Even slikken en doorzetten. Je dochter is echt niet minder als ze naar een cluster 4 gaat. Juist voor haar het best mogelijke onderwijs geeft haar alle kansen voor de toekomst.
Sterkte!!
Laatst gewijzigd door Auti-Mama op 22 jan 2013 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.
-
JUIST!!!Auti-Mama schreef:Ik heb al veel gezegd hier, maar gisteravond bedacht ik me dat ik toch niet iets wilde zeggen.....
Sterkte!!