LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Goedkopere energie waar?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
supercop1973
Berichten: 46
Lid geworden op: 02 nov 2006 10:48

Re: Goedkopere energie waar?

Ongelezen bericht door supercop1973 »

ik vind punt 1 en 2 een mooie vraag voor de vastelastenbond.nl.

Overigens mag ik aannemen dat de eindstand nuon, de beginstand Elektran is of niet?
Dat zou betekenen dat de Nuon zich eigen ook kan vergissen in mijn voordeel? Want een te laag ingeschatte stand door nuon betekend voordeel voor mij. Ik betaal dan het lagere tarief van elektran., terwijl ik van NUON heb afgenomen. Andersom ben ik financieel benadeeld.

Ik voel er overigens weinig voor om achteraf bij de NUON een juiste rekening te moeten vragen. En dan van het kastje naar de muur gestuurd worden....dat zou toch gewoon geregeld moeten zijn :?:

Ik zal de meterstanden weer eens bij gaan houden, is de laatste tijd een beetje verwaterd.

Lomax
Berichten: 71
Lid geworden op: 24 jan 2007 10:21

Re: Goedkopere energie waar?

Ongelezen bericht door Lomax »

succes

tjoektjoek
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24

Re: Goedkopere energie waar?

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Nou kun je je natuurlijk ook afvragen wat bijvoorbeeld 100 kWh uit zou maken op je eindafrekening. Het verschil is op zo een hoeveelheid stroom natuurlijk minimaal. Ik denk niet dat je daar wakker van zou moeten liggen.

Die 100 Euro per jaar is natuurlijk veel mooier meegenomen :wink:

Lomax
Berichten: 71
Lid geworden op: 24 jan 2007 10:21

Re: Goedkopere energie waar?

Ongelezen bericht door Lomax »

Zeg Polderboy, jij was toch ook op zoek naar een nieuwe leverancier omdat echte energie is overgenomen?

Ben je er al uit waar jij heen gaat?

supercop1973
Berichten: 46
Lid geworden op: 02 nov 2006 10:48

Re: Goedkopere energie waar?

Ongelezen bericht door supercop1973 »

tsja 100 kw is toch weer 10 euro als je bij de NUON zit....als je zo redeneert kan ik net zo goed bij de NUON blijven zitten. Van die 100 euro voordeel blijft er dan nog 90 euro over....
Wannneer trek je aan aan de bel bij 100, 500, 1000 kw???....ik vind dat het gewoon moet kloppen en dat je niet er zelf achter moet zitten. gewoon opnemen die stand en overzetten....

Wat betreft de belastingen zou ik bij elektran via continuon zitten. Lijkt me toch dat ik daar hetzelfde als nu betaal en ik dus niet op de kleine lettertjes moet gaan letten

tjoektjoek
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24

Re: Goedkopere energie waar?

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Dat is natuurlijk niet helemaal zo.

Als je namelijk 400 Euro voor je stroom aan Nuon betaald en voor dezelfde hoeveelheid bij de vlb 300 Euro betaald. Dan betaal je bij Nuon 10 Euro en bij de vlb 7,50. Een verlies van 2,50. Je voordeel gaat dan dus van 100 naar 97,50.

Ik zou me persoonlijk geen gedoe op de hals halen voor 2,50 Euro op zo een groot bedrag, maar als ik in de sloot spring moet je me ook zeker niet volgen :wink:

Lomax
Berichten: 71
Lid geworden op: 24 jan 2007 10:21

Re: Goedkopere energie waar?

Ongelezen bericht door Lomax »

TjoekTjoek ik volg je niet, hij zegt dat hij 100 euro p/j minder gaat betalen bij een gelijk verbruik. Die 100 kwh snap ik ff niet, waar je die vandaan haalt :oops: .

supercop1973
Berichten: 46
Lid geworden op: 02 nov 2006 10:48

Re: Goedkopere energie waar?

Ongelezen bericht door supercop1973 »

die 100 kw is volgens mij een fictief voorbeeld. Ik heb overigens vaste lastenbond gisteren een mail gedaan en wacht op hun antwoord.

100 kw kost in mijn geval nu 0,1023 x 100=€10,23 en bij vastlastenbond zou ik 100 x 0,065= €6,50
dat zou per 100kw een verschil maken van € 3,73.

Kijk 100 kw is qua bedrag misschien nog wel te doen maar ik wil gewoon weten wat te doen als er van die schatting van NUON geen reet klopt en het om meer gaat dan 100 kw. Wat doet vastelastenbond voor mij en hoe steken NUON en ELEKTRAN erin als ik aangeef dat die schatting niet klopt.

tjoektjoek
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24

Re: Goedkopere energie waar?

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

@ Supercop

Grote verschillen zou ik ook niet willen, maar ik zou me persoonlijk gewoon niet te veel opwinden om een klein verschil. Wat een klein verschil voor mij kan voor jou een groot verschil zijn, dus een specifieke waarde is niet op zijn plaats. Ik wilde alleen meegeven dat het leven een stuk leuker is als niet elke kleinigheid wordt aangegrepen voor een klacht.
Standen noteren op datum van switch is natuurlijk absoluut niet onverstandig. :wink:

@ Lomax

Zoals Supercop al zei: fictieve getallen. Voor het topic als geheel niet erg belangrijk.

Lomax
Berichten: 71
Lid geworden op: 24 jan 2007 10:21

Re: Goedkopere energie waar?

Ongelezen bericht door Lomax »

Vanmorgen had ik al een mailtje gehad van Greenchoice dat ze mijn beginstand hadden aangepast en een nieuwe afrekening gaan sturen. Kom ik thuis ligt er een brief van de Nuon met een nieuwe afrekening (greenchoice begin stand is eindstand Nuon) krijg ik 475 euro van ze :lol:

Zo soepel had ik het nu ook weer niet verwacht :wink:

supercop1973
Berichten: 46
Lid geworden op: 02 nov 2006 10:48

Re: Goedkopere energie waar?

Ongelezen bericht door supercop1973 »

Dat valt niets tegen van de NUON. Ik heb overigens nog geen antwoord van vastelastenbond.nl. Maar dat duurde de vorige keer ook een paar dagen.

tjoektjoek
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24

Re: Goedkopere energie waar?

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Haha! Dat is mooi meegenomen. Vakantie geboekt? :wink:

Lomax
Berichten: 71
Lid geworden op: 24 jan 2007 10:21

Re: Goedkopere energie waar?

Ongelezen bericht door Lomax »

Eerst een HR ketel icm een zonneboiler :wink:
(heb nog een perfect werkende VR van 12 jaar oud)

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: Goedkopere energie waar?

Ongelezen bericht door Anastasia »

Voor van VR naar HR is wel een afvoer nodig!
Soms zijn die kosten te hoog en krijg je een zuinige VR ketel, en ook jou verbruik en isolatie van huis is belangrijk!

Als je een VR ketel op 50 graden zet, en die HR op 90 dan is deze VR eerder aan het moduleren dus zuinig stoken dan die HR , dus dan is soms de VR goedkoper!

Dus kijk eerst eens of de ingestelde ketel temeratuur lager kan?
Dit bespaarde veel meer, en kost niets, tevens gaat de ketel dan geen 10 maar 20 jaar mee, geen metaalmoeheid door krimpen en uitzetten!

Bij onze goed geisoleerde middenwoning die op 45 graden cv water de winter door komt is de nieuwste HR niet rendabel, dus pas als noodzakelijk wegens defect en niet eerder!

Lomax
Berichten: 71
Lid geworden op: 24 jan 2007 10:21

Re: Goedkopere energie waar?

Ongelezen bericht door Lomax »

Ik heb een niet optimaal geisoleerde hoekwoning :oops:
zie: http://home.versatel.nl/hjssjh/ons_2/im ... SC3788.jpg

De reden dat er een VR ketel zit is meer de buizen van de vloerverwarming, die zouden niet goed zijn voor een HR ketel zij de instalateur toen.

We zien tzt wel of een HR wel of niet kan :wink:

Lomax
Berichten: 71
Lid geworden op: 24 jan 2007 10:21

Re: Goedkopere energie waar?

Ongelezen bericht door Lomax »

:twisted: Die is heel duurzaam, gaat al bijna 34 jaar mee :twisted:

Verbruik is misschien iets hoger, maar we passen er wel allemaal in :roll:

wil je hem zien rijden, bekijk de trailer op www.lomaxthesonghunter.nl (winnaar goudenkalf) weet je gelijk waar mijn gebruikersnaam vandaan komt :lol:

tjoektjoek
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24

Re: Goedkopere energie waar?

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Oh, mooie bus.

Volg je ook die serie op Discovery!? Daar zijn ze iemand aan het volgen die ook zo een bus aan het restaureren is. Machtig hoor.

Misschien in de toekomst een motor op water erin? :lol:

Trouwens... staat onderaan die site niet het busje!? Met tegenlicht, maar volgens mij is het 'm.

supercop1973
Berichten: 46
Lid geworden op: 02 nov 2006 10:48

Re: Goedkopere energie waar?

Ongelezen bericht door supercop1973 »

Om even on topic terug te gaan: dit kreeg ik net via de mail van vastelastenbond.nl terug:

De netbeheerder, Continuon is verantwoordelijk voor de meetgegevens.
Continuon schat een meterstand (aan de hand van de in het verleden doorgegeven meterstanden) en geeft deze meterstand door aan Nuon als eindmeterstand en aan Elektran als beginmeterstand. In de meeste gevallen iseen schatting vrij nauwkeurig, maar als u niet afhankelijk wilt zijn van een schatting kunt u uw meterstanden aan mij doorgeven.

Met vriendelijke groet,


niets nieuws natuurlijk. Blijft de vraag overeind wat te doen als de geschatte meterstand niet helemaal juist en "overdreven" afwijken.

Ik kwam overigens het volgende tegen op deze site: http://www.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=353

supercop1973
Berichten: 46
Lid geworden op: 02 nov 2006 10:48

Re: Goedkopere energie waar?

Ongelezen bericht door supercop1973 »

Ik heb een mail gedaan naar consuwijzer met hetgeen je tegen aanloopt. De pagina geeft namelijk niets aan over je oude leverancier. Er staat dat je de juiste meterstanden kunt doorgeven na 15 dagen van aanvang aan je nieuwe leverancier.

Maar wat ik graag wil weten is dat als er een aanpassing plaats vindt aan de (begin)meterstanden deze ook geldt voor je oude leverancier(=eindstand). Anders zou je namelijk dubbel betalen voor een aantal kilowatts.

Zou zou continuon bijvb. kunnen schatten dat mijn eindstand bijvb. 10.000 kw is, terwijl dat op de meter 9500 is. Dat kan ik dan wel aanpassen bij vastlastenbond.nl, maar past de NUON mijn eindafrekening ook naar beneden aan? Of moet ik daar weer apart achteraan.

Ook vastlastenbond.nl heeft weer een mail met de vraag hoe de NUON met bovenstaande omgaat.

Lomax
Berichten: 71
Lid geworden op: 24 jan 2007 10:21

Re: Goedkopere energie waar?

Ongelezen bericht door Lomax »

Ik heb dus gelijk reactie gehad van de nuon toen Greenchoice mijn beginmeterstanden aanpaste. Dat gaat dus goed (in mijn geval)

Ik gooi maar geen diesel in de bus, zit een 1800 benzine motor in :lol:
(en ja campervan crazy heb ik gezien)

Gesloten