LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hoge rekening door telconnect

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.

Tandado

Re: hoge rekening door telconnect

Ongelezen bericht door Tandado »

Ik heb in het forum zitten snuffelen en vond van iemand een goede tip!
Ik heb STOP (let wel op dat dit in hoofdletters moet) ge-smst naar 6161 en kreeg even daarna een sms terug met de tekst: "U bent afgemeld voor deze service. U ontvangt geen berichten meer."
Ik wacht af of er na 4 oktober nog kosten worden berekend!

Anderzijds hoorde ik van mijn kameraad dat deze smsdiensten vaak de meest simpele en mensvriendelijke oplossing bieden om van die dure smsjes af te komen! Alleen de verstrekking van deze informatie blijft vaak uit of je laat je verwikkelen in eindeloze hoofd- en submenus waarna je teneinde raad kiest voor een nieuw nummer, wat je eigenlijk helemaal niet wilt!

Een vervolg van het resultaat van mijn "STOP" smsje, zal ik na een maand weer publiceren! Omdat ik dan pas weet of er daadwerkelijk geen kosten meer zijn gemaakt!

Vriendelijke groeten!

ps. Intussen ben ik wel €300,- armer door die motherfu.......
Met dat geld had ik met mijn vriendin hele leuke dingen kunnen
doen!
Eenieder die ook de dupe van is geworden van smsdiensten zal zich
bij deze mening kunnen aansluiten!

luc1986

Ongelezen bericht door luc1986 »

Het is natuurlijk allemaal heel vervelend maar er staat vrijwel altijd, weliswaar heel klein als u gebruik maakt van deze dienst bent u automatisch aangemeld voor een abbonement... Het is natuurlijk weer de kleine lettertjes maar het staat er wel... Dus geld terug zal je nooit krijgen lijkt me.
@tandado Vult u zelf enquetes in of wordt u gebeld om mee te doen aan een enquette? Als u ze zelf invuld werkt het niet om u af te melden via bv infofilter. Het is dan namelijk zo dat u het zelf aangeeft en dan wordt u gebeld! Dus nooit enquettes invullen! tenzij u gebeld wil worden tijdens het eten natuurlijk ;)

biepie

Ongelezen bericht door biepie »

Het is om echt niet blij van te worden, veel mensen hebben dus last van dit soort laster.
Ook ik kwam er gister achter dat ineens door Vodafone meer dan mijn gebruikelijke abonnement werd afgeschreven, en ja hoor zo als ook zovelen ook door Telitas/Calconnect/Blinko/Sms2cash. Dit is blijktbaar allemaal 1 en hetzelfde bedrijf, wat geld steelt van mensen
en blijkbaar komen ze er steeds mee weg.
Gisteravond heb ik geprobeerd eerst met vodafone te bellen: 1200.
Daar hebben ze gezegd dat het kwam van bovengenoemd bedrijf en dat je STOP moet smsen naar 2221, dat gedaan en gelijk sms terug dat het zou zijn gestopt.
Maar ben vanmorgen ook naar de vodafone-winkel geweest om het echt zeker te willen.
Daar zijn ze erg behulpzaam geweest, en uit de gegevens van de kamer van koophandel blijkt dat boven genoemd bedrijf wereldwijd te werk gaat. Ze zitten in Zuid-Afrika, Japan, Denemarken en ga dus zo nog maar even door.
Ze veranderen ook vaak van adres en telefoonnummer. Dus zijn moeilijk te achterhalen.
maar we hebben ze aan de telefoon gekregen via nummer:
070-3605500 ik zou ook geen smsjes meer krijgen (die kreeg ik al niet)
maar dat had er mee te maken dat het zou gaan om URL, ja veel wist deze medewerker er ook niet van, maar dat wisten ze volgens haar wel bij vodafone.
Dus heb je een probleem met 1 van de geld jatters van hier boven
stuur een sms naar 2221 met STOP dan moet het goed komen.
overigens werkt bij mij de website van gedragscode niet!
daar zou je FILTER aan (code) moeten smsen naar 1555 en dan zou je een sms terug ontvangen dat je binnen 3 dagen bent geblokkeerd voor dit soort diensten, ik heb ondertussen al 8x gesmst maar heb nog steeds niets terug ontvangen, terwijl we het ook hebben gedaan met een kpn abonnement en een orange abonnement en die hebben hem wel geblokkeerd. Maar voor vodafone werkt het schijnbaar niet.

corrie kuijt

Ongelezen bericht door corrie kuijt »

Ook mijn zoon is de dupe geworden van ongewenste sms van telconnect. Gisteren kreeg hij zijn telefoon rekening met een bedrag van 1100 euro. Vandaag gebeld met T-mobile. Zij zeiden niets te kunnen doen. Het ging om SMS diensten van Telconnect. Kreeg een telefoonnr 0900 2021885. Daar kon ik alleen maar inspreken met verzoek om mij terug te bellen. Je moet nl. een code hebben. Mijn zoon heeft zich nooit aangemeld, nooit een code gekregen, nooit sms jes gekregen. Vandaag logte ik in bij T-mobile en inmiddels was er al voor 988 euro aan SMS door Telconnect geclaimd. Wie geeft mij raad wat te doen om dit geld allemaal terug te krijgen. Ga morgen in ieder geval wel aangifte bij de politie doen.

TdeHond

Ongelezen bericht door TdeHond »

Soms is de code terug te vinden op een site als:
zie hier
en/of
site over sms afmelden

In overleg met uw zoon kunt u hem tevens hier aanmelden:
hier diensten blokkeren

Als hij zichzelf niet aangemeld heeft, misschien 1 van vrienden of kennissen, die dachten leuk te zijn.

Is er sprake van ongevraagde smsjes dan geld proberen terug te vorderen van affiliate of als dat niet lukt waar hij bij aangesloten is!

ekuster

Ongelezen bericht door ekuster »

ik kom net terug van vakantie uit Turkije.
Volgens de kpn heb ik 16 uur achter elkaar met mij mobiel geinternet
en heb ik een rekening van 1300 euro.
Terwijl ik absoluut niet geinternet hebt en dit ook nog nooit gedaan hebt.
De kpn zegt dat ik moet betalen.
Herkent iemand dit ?
en wat kan ik doen?

Help

Gesloten