Inderdaad faeks dat is zo maar, het zal nog mooi worden indien men dit gaat spelen, ik denk dat "men" dan toch stevig op de kusser gaat,Het is niet op alle producten van toepassing Ton. Dat zijn geen spoken, dat kun je zelf toch ook lezen?
T n
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Inderdaad faeks dat is zo maar, het zal nog mooi worden indien men dit gaat spelen, ik denk dat "men" dan toch stevig op de kusser gaat,Het is niet op alle producten van toepassing Ton. Dat zijn geen spoken, dat kun je zelf toch ook lezen?
Anne,Het is ook zeer verwarrend, de een heeft het over Artikel 3:307 BW. de ander legt nog eens de nadruk op artikel 1:88 BW.
Okay Anne,Met verwarring bedoel ik de verjarings problematiek. Gezien de berichten hier heeft procesvoerder het over 5 jaar met Artikel 3:307 BW.
En Ton heeft het over 3 jaar met artikel 1: 88. Wie heeft er gelijk?????
mvgr, Anne.
Bron: www.rechten.nl (Rompelberg&Ruiter)Een rechterlijke uitspraak vernietigt een lease-overeenkomst, indien de rechter het beroep van de leasebelegger op een vernietigingsgrond aanvaardt. De mogelijkheid tot vernietiging van een aandelenlease-overeenkomst op de voet van art. 1:88 jo 89 BW verjaart drie jaren nadat de huwelijkspartner er achter is gekomen dat de andere partner een aandelenlease-overeenkomst heeft gesloten. Om bewijsproblemen te voorkomen adviseren wij te vernietigen binnen drie jaar na het afsluiten van de overeenkomst.
Boek 3: Vermogensrecht in het algemeen
Artikel 307
1. Een rechtsvordering tot nakoming van een verbintenis uit overeenkomst tot een geven of een doen verjaart door verloop van vijf jaren na de aanvang van de dag, volgende op die waarop de vordering opeisbaar is geworden.
2. In geval van een verbintenis tot nakoming na onbepaalde tijd loopt de in lid 1 bedoelde termijn pas van de aanvang van de dag, volgende op die waartegen de schuldeiser heeft medegedeeld tot opeising over te gaan, en verjaart de in lid 1 bedoelde rechtsvordering in elk geval door verloop van twintig jaren na de aanvang van de dag, volgende op die waartegen de opeising, zonodig na opzegging door de schuldeiser, op zijn vroegst mogelijk was.
Boek 1: Personen- en familierecht
Artikel 88
1. Een echtgenoot behoeft de toestemming van de andere echtgenoot voor de volgende rechtshandelingen
etc.....
.Dit bedoelde ik met verwarring Pieter. Vermogensrecht is niet van toepassing in deze. Wel artikel Personen- en familierecht
art. 1:88 jo 89
Allround sparen valt wel degelijk onder de DR regeling. (beter is vaststellingovereenkomst WCAM) Als je aan de aanvullende voorwaarde voldoet. zie daarvoor www.dexialease.nl kunnen sommige eegaleasers (allroundsparen) voor 100% kwijtschelding restschuld in aanmerking komen. niet eegaleasers, en of eegaleasers die niet aan de voorwaarden van Dexia voldoen, krijgen altijd, volgens de DR, 0% kwijtschelding en dus geen vergoeding en moeten de volle schuld en inleg betalen.meerdere malen heeft faeks het over (Allround sparen)
een certificaat product gehad. Dit valt niet onder de DR