Pagina 3 van 4

Re: Orange

Geplaatst: 25 mei 2007 23:20
door jaywalker
Flauwekul abc_tje2, bij wijzigingen in de algemene voorwaarden is een provider wettelijk verplicht om haar klanten daarvan in kennis te stellen, dit hebben ze gedaan d.m.v. een email en of brief, maar jij hebt waarschijnlijk gedacht dat het reclame was en de brief ongeopend en dus ongelezen weggegooid en waarschijnlijk ook het emailtje, de meeste mensen kunnen zich niet eens de post of email van een paar weken geleden herinneren.

Bovendien kun je de voorwaarden altijd op hun site lezen en zijn zij er niet verantwoordelijk voor dat hele volksstammen dit niet doen.

Ook is het erg vreemd dat tienduizenden klanten wel zo'n brief en/of email hebben gehad en ook gelezen en jij niet....

Re: Orange

Geplaatst: 26 mei 2007 11:42
door Pieter1948
Ik ben nu sinds een week niet meer telefonisch bereikbaar via mijn KPN telefoonnummer. Erg lastig omdat niemand mijn Orange nummer kent en ook op al mijn briefpapier, cq. visitekaartjes mijn KPN nummer staat.
KPN gebeld maar daar kunnen ze geen storing ontdekken. Uw lijn is open meneer. Orange helpdesk zoekt allerlei uitvluchten. Stomme opmerkingen van het ligt aan uw telefoontoestel meneer, terwijl ik wel via het Orange nummer kan bellen en gebeld kan worden... Laatste contact met Orange is dat het waarschijnlijk wel eens aan de livebox kan liggen maar waarom sturen ze dan niet omgaand een nieuwe? Moet ik daar ook een maand op wachten?
Kortom, waardeloze service van Orange en helaas zit ik er nog 11 maanden aan vast. Ik heb al wel gisteren schriftelijk mijn contract opgezegd want na 11 maanden stap ik zeker over na een andere provider!

Re: Orange

Geplaatst: 26 mei 2007 12:52
door d3R
sluit je telefoon is rechtstreeks aan op je is/ra, als je dan wel met je kpn lijn kan bellen/gebeld worden dan ligt het aan je livebox.
kan je dan nog steeds niet bellen, probeer een andere telefoon.
werkt dat ook niet neem dan ff contact op met kpn.

Re: Orange

Geplaatst: 29 mei 2007 18:27
door abc_tje2
Geweldig jaywalker hoe goed jij mij denkt te kennen. Ik krijg vrijwel nooit post van Orange/Wanadoo en ik bewaar gemiddeld genomen echt eerder te veel dan te weinig van alles wat ik thuis ontvang.....

Ik heb zelfs nog een brief over dat ze zich bezorgd maken dat KPN (of zo) hun klanten lijkt weg te pikken door ze op te bellen... zeg maar een compleet nutteloze brief om te houden en toch heb ik 'm in mijn administratie bewaard. Dus nee, als ik de voorwaarden ontvangen zou hebben, zou het zeker niet weggegooid zijn, ik ben op dat vlak echt niet onzorgvuldig.

Re: Orange

Geplaatst: 29 mei 2007 22:59
door jaywalker
Maar ben je ook zo zorgvuldig met je email.....?

Feit blijft dat de algemene voorwaarden van 3 of 4 jaar geleden niet meer geldig zijn en vervangen zijn door de huidige en het is wel erg naïef om te denken dat deze in al die jaren niet zijn veranderd......

Re: Orange

Geplaatst: 29 mei 2007 23:11
door abc_tje2
Mijn e-mail accounts puilen uit omdat ik nu eenmaal slecht in weggooien in het algemeen ben... dus ja, normaal gesproken bewaar ik alles wel. En belangrijke e-mails bewaar ik offline of forward ik naar andere e-mail accounts. "Veel" van mijn originele Wanadoo e-mails heb ik helaas niet meer door het overgaan van computers en bepaalde instellingen van Wanadoo en zo die mis gingen, maar heb toendertijd daar ook nooit zo'n e-mail voorbij zien komen eerlijk gezegd.

En ik ga ervan uit dat als er voor mij iets verandert, dat mij dat dan verteld wordt op de een of andere manier. Misschien is daar ook wel een poging toe gedaan door Orange, maar dan is het aan deze kant dus niet ontvangen (e-mail niet gearriveerd? brief niet ontvangen?).

Hoe dan ook, boeit ook niet meer, ik heb besloten wat ik ga doen hiermee en ik ga in alle rust op zoek naar een andere provider. Dat was sowieso één van de mogelijkheden die ik aan het overwegen was en aangezien ik nog altijd overtuigd ervan ben dat mij niets verteld is van veranderde voorwaarden ga ik liever nu ergens anders (positieve of negatieve) ervaring opdoen. Niet dat dat Orange ook maar iets zal boeien aangezien ik maar één mini zandkorreltje in hun woestijn ben :roll:

Re: Orange

Geplaatst: 30 okt 2007 13:44
door bblank
Het is werkelijk ongelooflijk wat orange betreft!! De lifebox is echt waardeloos en de telefoon is ook zeer slecht. Dus dan ga je bellen met de klantenservice (want via de mail krijg je het antwoord dat je moet bellen), wacht 20 minuten waarna tot drie keer toe degene die ik aan de lijn kreeg de hoorn erop gooide en ik dus weer moest bellen en in de wachtrij staan. Eerst hebben ze me onder valse voorwendselen een ander abonnement aangeboden. Dit hebben ze bij mij gedaan en ook bij mijn huisgenoot. We hebben wel tig keer gevraagd of we de aanbieding op papier konden krijgen...not!Achteraf bleek dat wat zij zeiden helemaal niet waar was. Ik zou heel veel met de vaste lijn naar mobiel bellen en dus zou ik veel goedkoper uit zijn. Op 1 keer na bel ik NOOIT van vast naar mobiel. Dat kon ik uiteindelijk god zij dank terugdraaien maar het probleem is de telefoon die je daarbij kreeg (ook daarvan hebben ze meerdere malen gezegd dat dat gewoon een extraatje was zonder extra kosten). Die telefoon probeer ik nu al 6 keer terug te sturen!! Ik heb gebeld met de klantenservice, kreeg een nummer wat ik erop moest zetten bij verzending. IEn weer gebeld, en weer gebeld Ik heb het toestel nu 6 keer opgestuurd!!!!!! (inmiddels heeft dit mij ruim 50 30 euro aan verzendkosten gekost en 90 euro aan bellen) Maar ik krijg het iedere keer terug met een brief dat het niet bekend is bij de klantenservice. Terwijl ik van hen dat nummer en het adres (ik heb verschillende adressen van hun gekregen en allemaal geprobeerd)heb gekregen. Ook een antwoordnummer wat gelukkig gratis was en ik dus niet weer moest betalen maar ook hier kreeg ik de telefoon weer terug.

Toen had ik ze uiteindelijk weer aan de lijn en zij suggereerden dat ik een nummer verzonnen had! Absurd. Hoe moet je anders ook aan het adres komen. Ondertussen ligt de telefoon nog hier en wordt er iedere maand 15 euro van mijn rekening afgehaald terwijl het abonnement waar dit toestel
bij hoorde, unique, al in januari is geblokkeerd. En het nummer is vanaf toen ook geblokkeerd. Heeft iemand een tip???

GELUKKIG heb ik nu geen orange meer (behalve dit gedoe met die telefoon) en ben overgestapt op compuserve. Wat een verademing!! Een telefoon die het gewoon doet en klantenservice die je binnen 30 seconden aan de lijn hebt en je ook direct helpt. Echt een aanrader. Maar blijf ver weg van organge!!!!

Re: Orange

Geplaatst: 30 okt 2007 18:34
door d3R
je kan bij je bank een rekeningnummer laten blokkeren zodat ze geen geld meer van je rekening kunnen halen

Re: Orange

Geplaatst: 30 okt 2007 18:41
door bblank
Dan sturen zij een incasso bureau op me af. Heb ik geprobeerd maar ze blijven doorgaan en ik draai op voor de kosten. Je staat echt machteloos tegenover orange. Al meer dan 5 keer zeggen ze dat het geregeld is maar het blijft gewoon doorgaan...

Re: Orange

Geplaatst: 30 okt 2007 20:09
door d3R
brief sturen waarin je het hele probleem uitlegd,
redelijke termijn stellen waarin ze het mogen oplossen
en daarbij zetten dat je ze in gebreke stelt als het niet binnen die termijn opgelost wordt en je dan het contract èènzijdig verbreekt.
zou voldoende moeten zijn als jij in je recht staat.
succes

Re: Orange

Geplaatst: 05 nov 2007 00:38
door chrisw
Begin er niet aan, ze kunnen de lever data niet waarmaken, en de helpdesk en winkel kan je hierbij ook niet helpen.
Dankzij orange zit ik vanaf 05-11-07 zonder internet en telefonie, omdat mijn huidige contract dan afloopt en de orange opgeleverd zou worden.
kheb een brief gehad dat 5 nov niet haalbaar was door een storing van derden ( zeggen ze )
Ik heb hier niks aan, alleen dat ik vanaf 5 november dus niks kan beginnen.
lang sucks range

Re: Orange

Geplaatst: 13 nov 2007 10:05
door Nicole1971
Orange zou bij mij gisteren worden opgeleverd, maar na installatie van de livebox gebeurde er helemaal niets.
Telefoon dood, geen internetverbinding.

Net gebeld met Orange, over 2 a 3 weken komt de technische dienst langs :shock:
Ik heb nu nog 10 dagen internet via Chello dus ik wil dat het binnen deze termijn wordt opgelost, het is hun probleem, niet het mijne.
Zij moeten er voor zorgen dat alles vlekkeloos verloopt.
Maar dat zit er schijnbaar niet in bij Orange...erg jammer, had er wel vertrouwen in maar die is nu weg.

Als ik binnen deze termijn geen oplossing krijg, dan krijgen ze hun hele handel terug en ontbind ik de overeenkomst.
Ik hoef er niet aan te blijven hangen omdat zij hun werk niet naar behoren doen!

Re: Orange

Geplaatst: 18 nov 2007 17:34
door MartinLeeft
Yeps, Orange sucks...

Tenminste, op 2,1 km van de wijkcentrale haal ik nog tot 12000 van de max. haalbare 20000... Da's wel erg netjes.

Als de livebox tenminste ook nog fatsoenlijk overweg kon met de telefonie...

En daar hapert het dus.

De livebox moet regelmatig gereset worden, anders kunnen we geen telefoontjes plegen of ontvangen. Het gewoon stroomloos maken werkt trouwens beter dan het resetten, sneller vooral.

Orange? Laat maar....

Re: Orange

Geplaatst: 25 nov 2007 23:52
door dirkb
Daarom heb ik alleen maar gewone adsl 4,056 mb download/1,024 upload met speedtouch adsl modem. Alles werkt goed en prima. Beter dan bij Het Net. En ik heb mijn gewone KPN telefoon ook nog werkend analoog. Google maar eens en dan zie je hoe ongelooflijk veel problemen er zijn met de Livebox. Daarom begin ik daar dus ook niet aan. Voor 8,95 per maand vind ik het wel mooi zo.

Via de Philips Skypetelefoon heb ik skype pro. De computer hoeft niet aan.
Kost 2 euro per maand, gratis bellen in heel nederland, wel starttarief 0,04 cent per keer. Stuk goedkoperder en uitstekend werkend t.o.v. internetten+bellen.

Re: Orange

Geplaatst: 26 nov 2007 12:35
door hexx
Inderdaad Orange sucks de laatste tijd.
En als je klaagt dan lig het altijd aan je pc of aansluiting.
mijn livebox traint div keren per dag en dan varieert mijn snelheid,of hij reset zich steeds en ook valt de telefonie steeds weg.

Re: Orange

Geplaatst: 27 nov 2007 09:09
door Nicole1971
Ik heb even een vraagje voor de kenners onder ons:

Ik kreeg onderstaand mailtje terug van Orange, nadat ik had geklaagd dat ik geen signaal had via de telefoonlijn...

Volgens onze gegevens heeft u een "kale" lijn aangevraagd, zonder KPN
lijn. U kan de modem hierop aansluiten en daarop een telefoon, en zodra
u internet heeft, werkt de telefonie over orange.

Met vriendelijke groeten,
Orange Nederland Breedband BV

Ik stap dus over van UPC naar Orange, tenminste..dat was de bedoeling.
Ik heb al jaren geen KPN aansluiting meer en had bij aanmelding dus aangegeven dat wij internet en telefonie via de kabel hadden.

Nu kan ik heel erg blond zijn, maar voor zover ik het begrijp gaat ADSL toch via de telefoonlijn?
Ik zou dus de stekker in het hoofdcontactpunt moeten stoppen en dan zou het toch moeten werken? :?:

Re: Orange

Geplaatst: 02 dec 2007 11:41
door emile van den oord
Na drie jaar Orange nu eindelijk opgezegd.

Ik heb drie jaar een redelijk goede verbinding gehad (8 MB, download max 4,5 MB).

Lifeboxen: ik heb er 5 versleten. Slechte apparaten; gaan vaak stuk.
Helpdesk: Sucks. Niet te bereiken en vaak onkundig :cry: :cry:
Interne processen: waardeloos. Het duurt 3 weken om een mac code voor een nieuwe lifebox te laten aanpassen !
Telefonie: matig. Vaak Lifbox opnieuw opstarten omdat telefonie niet werkt


Reden van overstappen: NA de zoveelste poging om via de helpdesk e.e.a. op te lossen probeerde men weer mij met een kluitje in het riet te sturen. Het zou aan het stroompunt liggen !. Toen dat niet lukte heeft de HD medewerkenr het kontakt verbroken. Bij mij was de maat toen wel vol.

Advies: Niet doen.
Groet,
Emile

Re: Orange

Geplaatst: 03 dec 2007 10:33
door Nicole1971
Ik heb het nu ook helemaal gehad met Orange :evil:
We zijn nu ruim 3 weken verder en ik kan nog niet online of bellen via Orange, de lijn is nog steeds morsdood.
Ik laat me niet langer aan het lijntje houden, de hele handel gaat terug, ik zoek wel een andere provider!!!

Dáááááág Orange..bedankt voor niks...!!! :evil:

Re: Orange

Geplaatst: 07 dec 2007 13:33
door chrisw
hoera, ze hebben het lek gevonden .
Blijkt de kpn lijn niet aangesloten te zijn, blijkbaar vergeten door te geven.
Stelletje knuppels daar van orange.
We hebben telefoon en internet .
De vlag kan weer uit.
Nu nog de onkosten vergoeding declareren.
:roll:

Re: Orange

Geplaatst: 13 dec 2007 09:19
door Nicole1971
Nou..gefeliciteerd Chris.
We weten al 5 weken dat de KPN lijn nog niet geactiveerd was, al meerdere keren doorgegeven en we hebben nog steeds niks :evil:

Ik had Orange aangegeven vorige week dat ik mijn (nog steeds niet functionerende) abonnement op zeg, maar volgens hen kan dat niet.
Zij geven aan dat niet functioneren geen reden is tot ontbinding van het contract...laat me niet lachen!
Ik heb hen 3 weken de tijd gegeven om het op te lossen, heb het probleem zelfs op een presenteerblaadje aangegeven, 2x is me beloofd dat het diezelfde week nog opgelost zou zijn, we zijn nu 5 weken verder en nog steeds niks.

Wel hebben ze maar liefst ruim 61 euro van m'n rekening afgeschreven die ik direct terug heb laten boeken.
Ik heb een abo afgesloten van 19,95 euro p.m. hoe komen ze in godsnaam aan zo'n hoog bedrag? :shock: