LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] glazenwaaser

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
edanne
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 feb 2007 12:02

Re: glazenwaaser

Ongelezen bericht door edanne »

dhr Grootvader

een overeenkomst aangaan ja dat kan.

maar dat is afhankelijk van wat de klant wil
Sommige klanten krijgen een offerte en sommige willen ivm btw afschrijving een factuur,ook prima

maar veel vaker willen mensen geen vaste verplichtingen en opzegtermijnen

Wij hanteren die dan ook niet

Als iemand onze gegevens wil mogen ze die hebben geen probleem

En als een klant geen gebruik meer wil maken van de diensten is een briefje of telefoontje voldoende.

wel vraag ik altijd uit nieuwsgierigheid wat de reden is van de opzegging en als dat ontevredenheid is probeer daar iets aan te doen

want in elk bedrijf kunnen dingen mis gaan

is het dan niet voor die klant dan wel voor de algemene klanttevredenheid

dat de mafiapraktijken hoofdzakelijk worden gedaan door beunen is in de branch bekend
en dat door de zuinigheid van mensen die dan ook de kans krijgen staat op zeker

vind het wel jammer dat ik al een aantal keren ben gebeld door mensen die opzeggen en overstappen naar de hele grote firmas omdat ze bang zijn geworden.

beunen kunnen folderen wat ze willen

ik krijg van klanten ook weleens folders die ze in de bus hebben gekregen van dat soort volk

maar die mensen stappen niet over die melden dat gewoon aan ons
en als mensen daar niet in trappen word dat gespuis ook snel genoeg uitgeroeid


maar op deze manier zoals radar en de reacties van de meeste mensen zijn zal dat ben ik bang voor niet verbeteren

ik denk dat mensen de branch moeten begrijpen om het te snappen

groetjes anne

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: glazenwaaser

Ongelezen bericht door Henri42 »

Edanne, ramen lappen kan iedereen, daar hoef je de branche niet voor te snappen, met gespierde armen een klant afpersen snap ik niet

edanne
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 feb 2007 12:02

Re: glazenwaaser

Ongelezen bericht door edanne »

Dan snappen we dat beide niet!

maar niet elke glazenwasser is zo
er zijn genoeg goede eerlijke glazenwassers die gewoon normaal hun werk doen en daar hun boterham mee proberen te verdienen
zonder agressie

er is ook een hele vriendschappijke band tussen bv de glazenwassers hier in breda.

de meeste gaan juist heel goed met elkaar om

een oom van mij die al de 60 gepasseerd is en al sinds zijn 15de op de ladder stond viel ivm ziekenhuisopname uit

Twee andere collega,s hebben zijn werk bijgehouden tot hij het weer zelf kon.

het is niet alleen maar haat en nijd dat is wat ik wil zeggen.
en je kan zeggen

iedereen kan ramen lappen

nou!!! zeg dat maar niet tegen de goede
die zijn namelijk trots op hun beroep

maar ook die worden door de niet doordachte uitzending in een negatief beeld gezet, En dat betreur ik

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: glazenwaaser

Ongelezen bericht door Henri42 »

Edanne, een ding is duidelijk, jijzelf lapt geen ramen en houd zich meer met typewerk bezig.

Welke vakopleidingen zijn ervoor jullie beroep aanwezig

edanne
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 feb 2007 12:02

Re: glazenwaaser

Ongelezen bericht door edanne »

of dat moet overkomen als een steek onder water hou ik maar in het midden.
maar ik denk dat ik 1 van de weinige vrouwen ben die wel degelijk altijd op de ladder heb gestaan.

Vooral in de eerste jaren toen we net ons bedrijf waren gestart

En nu inderdaad ben ik degene die de klanten telefonisch te woord staat en een deel van de administratie voor mijn rekening neemt

dus de gedachte dat ik niet weet waar ik het over heb gaat zeker niet op.

fiebo
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 feb 2007 18:01

Re: glazenwaaser

Ongelezen bericht door fiebo »

hallo ik heb zelf een schoonmakkbedrijfje uit het noorden van het land met als hoofdmoot glazenwassen.
Ook ik ben geschrokken van de uitzending van radar maar aan de andere kant is het niets nieuws ook ik word regelmatig gebelt als ik aan het aquisity lopen ben met de mededeling dat ik op moet rotten uit hun wijkmaar ik ben niet van plan mij ook maar ergens weg te laten jagen want "mijn "en "jouw "wijk bestaan niet.
wat wel erg jammer is dat er in de uitzending van radar het niet echt duidelijk naar voren kwam dat het niet elke glazenwasser betrof die zijn vak uitoefend de meeste zijn goeie jongens die een eerlijke boterham willen verdienen ondanks de regeltjes die steeds meer opgelegd worden van hogerhand.En wat betreft die verdiensten geef mij een wijk van 820 woningen waar ook werkelijk iedereen meedoet a 20 euro per beurt de realiteit is heel anfders meestal veel rijden en normal wassen dan kun je een leuk inkomen overhouden maar ik ken echt geen glazenwasser.
die miljonair is geworden door te wassen
Dus laten we gewoon normaal doen en dit niet opblazen dan waait het echt wel over

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: glazenwaaser

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Niet om lastig te doen, maar wat is eigenlijk een glazenWaaser?

De_Glazenwasser
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 feb 2007 12:02

Re: glazenwaaser

Ongelezen bericht door De_Glazenwasser »

Ik zal even vermelden dat ik de eerste glazenwasser ben die een bericht heeft gezet in dit forum.


Dan het volgende,

Er word door een aantal mensen gezegt dat de glazenwassers met een pasje moeten lopen.
Ik zie me al lopen zeg jeetje.

Ten eerste ik heb altijd kvk papieren in de auto liggen ( kopie )
Ten tweede heb een internetsite reclame op de auto en op mn bedrijfskleding.

Ik doe hoofdzakelijk bedrijven en ja heb een aantal particulieren die CONTACT afrekenen. zijn geen grote bedragen maar.....

Ben ik nu dan ook een zwartwerker met een uitkering.
Dacht het niet volgens mij
Ik betaal gewoon netjes mijn belastingen en geloof dat liegt er niet om.

Iedereen ziet nu de glazenwasser als beunhaas en dat is niet het geval.

Zegt misschien ook iets over de klant
Als je in een wijk zit en de buren kunnen het goedkoper dus dan ga je maar naar die van de buren.
Nou ben je als klant al niet lekker bezig
Je betaalt voor iets en als je tevreden bent waarom zou je dan naar een ander gaan. Nee overleg dan eens met je glazenwasser of het ook goedkoper kan en kijk naar het verschil met je buren.

Ik zal dan ook even zeggen dat ik uit zeeland kom en dat het hier gelukkig een sstuk anders gaat.

Dan nog even over de glazenwasser uit het filmpje van radar.
Als het echt zo is wat hij zegt dat niet alles uitgezonden is zou ik ook kwaad zijn. Media laat ook niet altijd alles zien en dat is jammer.
Ze moeten bij mij ook niet mn brood onder mn neus vandaan halen want daar daar ik ook een hekel aan hebben.
En ga dan ook zeker verhaal halen ( Wel op een fatsoenlijke manier uiteraard )

Ben benieuwd of ik nu ook word gezien als een agressieve zwartwerkende beunnaaier

Groeten een glazenwasser die 6 dgn per week werkt en netjes zijn belasting betaalt en af en toe eens een particuliertje zwart mee doet.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: glazenwaaser

Ongelezen bericht door Henri42 »

Groeten een glazenwasser die 6 dgn per week werkt en netjes zijn belasting betaalt en af en toe eens een particuliertje zwart mee doet. In welke verhouding klus jij zwart ????? 50-50-% .houden zo

De_Glazenwasser
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 feb 2007 12:02

Re: glazenwaaser

Ongelezen bericht door De_Glazenwasser »

Altijd mensen die het beter weten
Maar zal even uitleg geven

Van de 300 klanten doe ik er 12 zwart
En dat zijn er 9 waarvan ik hun bedrijf schoonmaak

Dan weet je een beetje hoe of wat he betweter
NU jij weer

Het zwarte gedeelte is wat de mensen intresseert niet het witte
Ze weten het altijd beter dus wat je hier neer zet maakt niet uit...

Er zijn altijd mensen die het beter weten en dat zijn meestal de ergste

glassewaser
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mar 2007 17:17

Re: glazenwaaser

Ongelezen bericht door glassewaser »

hoi je bouwt een wijk op met veel tijd en moeite en als er dan beunhazen komen moet je zorgen dat ze uit je wijk blijven dat is toch logies de melkboer en de leesmap bouwen toch ook wijken op dus ik vind het maar raar wat erop tv kwam ik neem toch ook niks over zonder te betalen dat is roeren in iemand anders ze soep............en dan ben je verkeert bezig.........

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: glazenwaaser

Ongelezen bericht door Henri42 »

met al de regen van de laatste maanden heb je geen glazenwasser nodig :)

Glassewasser: ben jij dan een van de matters die beunhazen in elkaar meppen als ze in jouw wijk komen ?

Lindap
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 mar 2007 15:28

Re: glazenwaaser

Ongelezen bericht door Lindap »

ook wij wilden een andere glazenwasser,
die is bedreigt en snel er mee gestopt

nu hebben we nog steeds geen glazenwasser.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: glazenwaaser

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 13 Feb 2007 18:38 door bodejosm43

Niet om lastig te doen, maar wat is eigenlijk een glazenWaaser
Een glazenwaaser is iemand die getypt
wordt door iemand met dikke vingers :wink:

marpet
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 jun 2005 00:17

Re: glazenwaaser

Ongelezen bericht door marpet »

Bij ons kwam vroeger ook de glazenwasser. De eigenaar van het bedrijf was echt wel oké. Toen onze nieuwbouwwijk steeds groter werd, werd ook zijn klantenkring groter en hij kon het niet meer alleen af. Het personeel was niet veel soeps. Hij zei, dat hij heel moeilijk personeel kon krijgen. Ik hoorde van een buurvrouw dat één bij haar ouders had ingebroken. De ramen werden niet meer netjes gedaan of ze lapten in storm en regen. Dus als ze 's avonds geld kwamen innen, twijfelden wij of ze het wel gedaan hadden. Ze sprongen van afdak op afdak. Maakten sloten van poorten open en lieten ze daarna wagenwijd openstaan, leuk als mensen op vakantie zijn. Ik heb ze opgezegd. Maar heel veel mensen uit de buurt willen dat eigenlijk ook wel, maar doen het niet, omdat zij het zelf niet kunnen en ook niet met vieze ramen willen zitten. Ik vind dat iedereen vrij zijn beroep moet uit kunnen oefenen, waar hij het maar wil. Een timmerman gaat toch ook niet in een wijk aan de slag?

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: glazenwaaser

Ongelezen bericht door Henri42 »

Ik hoorde van een buurvrouw dat één bij haar ouders had ingebroken.


Horen van iemand is geen bewijs en mogelijk een onjuiste weergave van feiten. Alle glassewassers zijn dus criminelen ???> Foei. :P :oops:

Toolboy

Re: glazenwaaser

Ongelezen bericht door Toolboy »

Een glazenwaaser betekent het zelfde als zaakenwaaser :lol:

pberkhuy
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 apr 2007 12:16

Re: glazenwaaser

Ongelezen bericht door pberkhuy »

Ik woon nog niet zo lang in Rotterdam Nesselande.
Wij hebben een woning met veel glas, waar je onmogelijk zelf bij kunt.
Dus hebben we een glazenwasser nodig.
Afijn wij krijgen een kaartje in bus van een glazenwasser en die start met het wassen van al onze ramen. We zijn te vreden over de prijs en kwaliteit, zijn ons van geen kwaad bewust. Na ongeveer een half jaar komt er ineens een nieuwe glazenwasser aan de deur. Wij hebben uw ramen gewassen. Uh Huh ik ken jou helemaal niet en ik heb al een glazenwasser. Comentaar onze vorige glazenwasser van hem, de vorige was illegaal bezig in de wijk, uhm kan dat dan? Ik was tevreden en ik wil jou helemaal niet. Afijn deze vertelde me dat de andere glazenwasser nooit meer zou komen en dat zij de enige waren. Fijn deze deelde mede dat hij meer zou rekenen als de ander en dat ik geen keus had. Afijn een maand later weer een andere glazenwasser aan de deur. Met weer een gelijk luidend verhaal dat de vorige illegaal was en dat hij de enige is die in deze wijk werkt en dat deze wijk geheel door hem gedaan werd. Weer het verhaal dat ik geen keuze heb. Hij had al gewassen en of ik hem maar wilde betalen, geen id niks gewoon maar op vertrouwen dat hij daadwerkelijk het werk verricht had.Dus ben nu bijna een jaar verder en dit is dus de derde glazenwasser en ben nu 50% meer geld kwijt. Ik heb echt de balen dat ik als consument gewoon geen keuze heb en maar moet accepteren anders komt er niemand meer. Gezien de aard van de woning dat we er echt niet zelf bij kunnen vind ik het je reinste chantage.
Wie weet waar je heen moet met je klachten

Ben het echt zat met de glazenwasser praktijken.

mastertjuh
Berichten: 60
Lid geworden op: 12 apr 2007 22:21

Re: glazenwaaser

Ongelezen bericht door mastertjuh »

Een klant van AH mag toch ook gewoon zijn boodschappen halen bij een andere supermarkt, of niet soms ?
Of slaan bedrijfsleiders van supermarkten elkaar dan soms ook in elkaar ?
De minister moet regels of zelfs wetten maken om dit anders te regelen met de glazenwassers.

mastertjuh
Berichten: 60
Lid geworden op: 12 apr 2007 22:21

Re: glazenwaaser

Ongelezen bericht door mastertjuh »

En toen was het stil....

Gesloten