Als ik de klachten hier lees kom ik tot de volgende conclusie:
Medion probeert de drempel dermate hoog op te werpen dat veel consumenten de upgrade niet zullen bestellen, waardoor ze minder te hoeven verstrekken!
Nogmaals, Microsoft heeft een actie bedacht en de upgrades gratis te verstrekken!
Als ik een computer lever met XP en met een upgrade coupon, dan bestelt de klant rechtstreeks bij Microsoft de upgrade. Is hij daar niet in staat, dan bestel ik het voor hem!
Dus de upgrade is de upgrade versie van Microsoft zelf!
Bij Medion (en de overige grote OEM-builders) werkt dat iets anders.
Die moeten eerst kosten maken om de Upgrade versie zelf te maken en dan gratis te verstrekken.
Oke, materiaalkosten en verzendkosten moeten wel betaald worden, maar de computerfabrikant verdient er niets op.
Dell heeft besloten om voor de Nederlandse markt geen Nederlandstalige upgrade versie op de markt te brengen, vanwege de weinige bestelde systemen.
Voor Medion geldt eigenlijk hetzelfde.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] VISTA Oplossing ALDI pc nov 2006
Re: VISTA Oplossing ALDI pc nov 2006
In deze zaak staat de winkelier compleet buiten!Aldi kiest normaal voor een zeer hoge service en hier laten ze een grote steek vallen.
Ik ben het met de andere schrijvers eens dat ze hier betere afspraken over hadden kunnen maken of achteraf een goede service verlenen door alsnog een andere regeling te treffen...
Je kunt als winkelier er niet mee aankomen "dat wisten we niet" ..zoals ze nu doen.. en dan verwijzen naar een Duitse site...
De actie is van Microsoft zelf en niet van de winkelier!
Dus als de actie van Microsoft zelf is, moeten de klanten dit met Microsoft zelf afhandelen.
Het is géén actie van de winkeliers, maar van Microsoft.
Aangezien de grote OEM-bouwers Windows mogen aanpassen, moet je voor die updates bij die OEM-bouwers zijn en niet bij de winkelier.
Dus dat de Aldi hier compleet buiten houdt is terecht.
In dit geval is het een actie van Medion, dus moet je ook bij Medion zijn en niet bij de Aldi.
Een ander voorbeeld:
Als je een computer koopt en de fabrikant heeft er een coupon bijgedaan dat je bijvoorbeeld €100,- terugkrijgt, is dit een actie van de fabrikant zelf.
Dus als je problemen hebt met het terugkrijgen van dat geld, moet je hiervoor niet bij de winkelier zijn en de winkelier hoeft het probleem ook niet op te lossen.
Dus in dit geval is het een zaak tussen de consument en de fabrikant.
Een andere zaak is het natuurlijk als de winkelier deze actie doet.
Dus wat de Aldi hier doet is terecht.
Het is een zaak van de Medion en daar moet je wezen.
De actie gaat van Microsoft uit en gaat totaal buiten de winkeliers om.
-
Hé, grappig!
Om nu eens ikbenik met een klacht te zien!
Valt toch niet mee hè jong!
En dat toch met Medion waarvan de PC's weliswaar geen supertop lijken te zijn naar mijn inzicht maar waar over het algemeen qua service van die ALDI positief over gesproken wordt.
Maar nee, onze ikbenik die nu zelf eens aan de beurt komt pakt gelijk de verkeerde deur en gaat klagen.
Beste jongen,
Ten eerste; waarom een Medion? Jij bent toch de knul die gelijk iedereen aanvalt die het met wat minder MOETEN doen?
En je weet niet eens de gebruikelijke weg te bewandelen?
Eers een aangetekende brief met bericht van ontvangst naar de ALDI-vestiging waar je de PC gehaald hebt.
(de kleine lettertjes niet gelezen)
Deze ALDI-vestiging verzoeken om datgene wat in de folder te lezen was, een Vista-upgrade.
Dan de achterafmededeling dat alleen een upgrade verkregen kan worden met een creditcard Medion laten weten dat dit een onredelijk beding is waarna je zelf maar moet weten hoe verder.
Grootvader blijft je wel volgen maar zal je niet wijzer gaan maken dan je behoort te zijn vanuit jouw stukjes bezien.
En dat toch met Medion waarvan de PC's weliswaar geen supertop lijken te zijn naar mijn inzicht maar waar over het algemeen qua service van die ALDI positief over gesproken wordt.
Maar nee, onze ikbenik die nu zelf eens aan de beurt komt pakt gelijk de verkeerde deur en gaat klagen.
Beste jongen,
Ten eerste; waarom een Medion? Jij bent toch de knul die gelijk iedereen aanvalt die het met wat minder MOETEN doen?
En je weet niet eens de gebruikelijke weg te bewandelen?
Eers een aangetekende brief met bericht van ontvangst naar de ALDI-vestiging waar je de PC gehaald hebt.
(de kleine lettertjes niet gelezen)
Deze ALDI-vestiging verzoeken om datgene wat in de folder te lezen was, een Vista-upgrade.
Dan de achterafmededeling dat alleen een upgrade verkregen kan worden met een creditcard Medion laten weten dat dit een onredelijk beding is waarna je zelf maar moet weten hoe verder.
Grootvader blijft je wel volgen maar zal je niet wijzer gaan maken dan je behoort te zijn vanuit jouw stukjes bezien.
Huh?Hé, grappig!
Ik kan je niet meer volgen.
Waar heb je het over?

-
Van beide kanten denk ik dat dit kinderachtig is
schelden elkaar lopen bekritiseren
Het gaat er hier nog steeds om dat de vista upgrade verkregen moet worden via een creditcard nu het redelijk aannemelijk is dat de koper van zo'n computer een creditcard heeft wil dat niet zeggen over het wel/niet kunnen verkrijgen van een vista upgrade
Net zoals het kunnen krijgen van een vista upgrade die je dan even in afrika op moet halen.
Je moet simpelweg medion melden dat er een upgrade beloofd is en dat er nooit gesproken is over een specifieke betaal methode
schelden elkaar lopen bekritiseren
Het gaat er hier nog steeds om dat de vista upgrade verkregen moet worden via een creditcard nu het redelijk aannemelijk is dat de koper van zo'n computer een creditcard heeft wil dat niet zeggen over het wel/niet kunnen verkrijgen van een vista upgrade
Net zoals het kunnen krijgen van een vista upgrade die je dan even in afrika op moet halen.
Je moet simpelweg medion melden dat er een upgrade beloofd is en dat er nooit gesproken is over een specifieke betaal methode