Re: VISTA Oplossing ALDI pc nov 2006
Geplaatst: 12 feb 2007 01:33
Als ik de klachten hier lees kom ik tot de volgende conclusie:
Medion probeert de drempel dermate hoog op te werpen dat veel consumenten de upgrade niet zullen bestellen, waardoor ze minder te hoeven verstrekken!
Nogmaals, Microsoft heeft een actie bedacht en de upgrades gratis te verstrekken!
Als ik een computer lever met XP en met een upgrade coupon, dan bestelt de klant rechtstreeks bij Microsoft de upgrade. Is hij daar niet in staat, dan bestel ik het voor hem!
Dus de upgrade is de upgrade versie van Microsoft zelf!
Bij Medion (en de overige grote OEM-builders) werkt dat iets anders.
Die moeten eerst kosten maken om de Upgrade versie zelf te maken en dan gratis te verstrekken.
Oke, materiaalkosten en verzendkosten moeten wel betaald worden, maar de computerfabrikant verdient er niets op.
Dell heeft besloten om voor de Nederlandse markt geen Nederlandstalige upgrade versie op de markt te brengen, vanwege de weinige bestelde systemen.
Voor Medion geldt eigenlijk hetzelfde.
Medion probeert de drempel dermate hoog op te werpen dat veel consumenten de upgrade niet zullen bestellen, waardoor ze minder te hoeven verstrekken!
Nogmaals, Microsoft heeft een actie bedacht en de upgrades gratis te verstrekken!
Als ik een computer lever met XP en met een upgrade coupon, dan bestelt de klant rechtstreeks bij Microsoft de upgrade. Is hij daar niet in staat, dan bestel ik het voor hem!
Dus de upgrade is de upgrade versie van Microsoft zelf!
Bij Medion (en de overige grote OEM-builders) werkt dat iets anders.
Die moeten eerst kosten maken om de Upgrade versie zelf te maken en dan gratis te verstrekken.
Oke, materiaalkosten en verzendkosten moeten wel betaald worden, maar de computerfabrikant verdient er niets op.
Dell heeft besloten om voor de Nederlandse markt geen Nederlandstalige upgrade versie op de markt te brengen, vanwege de weinige bestelde systemen.
Voor Medion geldt eigenlijk hetzelfde.