LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huur en zorgtoeslag

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
henduk

Re: Huur en zorgtoeslag

Ongelezen bericht door henduk »

in 2006 heb ik een keer tegen zo,n sukkel van de blasting gezegt dat het telefoon gesprek word opgenomen ,die lullo schrok zich te pletter volgens mij,, ik werd ineens aangesproken met ,MENEER, ik zeg tegen hem, als ik een meneer was had ik jou niet aan de telefoon,hahahahaha!!!!!! groet,n

henduk

ook in 2006 had ik een keer zo,n jong meiske van de blasting aan de tel; ik doe mijn verhaal en ze heeft wel een stuk of 20 keer gezegt ja,ja,ja,ja,ja,ja, op het eind zegt ze, u zult toch nog even geduld moeten hebben op die toeslagen , ik zeg ja,ja,ja ja, ja,,, ,ja,ja,ja,,ja ja maar ja keb ook geen aju gezegt hahahahahahahahah!!!!!!!!!!!!groet,n 8) :D 8) :D 8) :D :D :D

janet1

Ongelezen bericht door janet1 »

Als ik jullie was zou ik de klachten bundelen en tegelijkertijd brieven gaan schrijven naar de oppositie partijen. Ik weet dat de politiek niet echt geinteresseerd is maar wel als ze met die informatie de regering om de oren kunnen slaan. Stuur alle kopieeen mee en schrijf wat er met jullie persoonlijk gebeurd is door deze situatie. Goede kans dat er toch kamervragen worden gesteld. Nee heb je, ja kun je krijgen.

henduk

de klachten bundelen ?? dan gaat de klacht heen waar het ook weg komt en dat is water naar de zee en zand naar de woestijn brengen,ik heb m,n advocaat er over gesproken die gaat kijken wat er gebeuren moet,( nu hoop ik wel dat hij geen luie ambtenaar is,) en komt nog bij dat de klachten al bekend zijn bij den haag en weer terug,en komt nog bij dat ik net post heb gehad van de woningbouwver; dat de huur is verhoogd, dus weer een nieuwe form; invullen voor de huurtoeslag??? dan komen ze er helemaal niet meer uit hahahahah!!! ik vul niks meer in dat maakt het alleen maar erger, keb het helemaal gehad met nederlandse maatschap;,,maar die tip was leuk maar werkt niet ,de groet,n

sprokkel

Ongelezen bericht door sprokkel »

Vandaag toch maar een officiële klacht ingediend bij de belastingdienst. Ik word een beetje moe van al dat bellen over de zorgtoeslag.
Ben benieuwd wanneer ik gebeld ga worden.

Chelly

Ongelezen bericht door Chelly »

Ook ik ben groot fan van de belastingdienst geworden na mijn ervaringen met hen de afgelopen 1,5 jaar. Toen ik in 2005 bij mijn vriend wegging en zelf in een huurhuis kwam, begon alle ellende. Hoewel ik keurig op tijd alles had door gegeven per e-mail en per wijzigingsformulier ( waarom duurt het 6 weken voordat je zo'n ding hebt ?) ,
konden ze maar niet begrijpen hoe het nu met ons zat. Ze bleven bijv. zijn inkomen bij dat van mij optellen, stuurden mijn post telkens naar zijn adres en op een gegeven moment was mijn ex volgens hun woonachtig in mijn nieuwe huis en zat ik weer in het oude. Toen ze dan eindelijk de zorgtoeslag juist hadden bleef er gekl**t met de huurtoeslag.
Na 48 telefoontjes, divers e-mail verkeer en 11 en een halve maand had ik pas huurtoeslag!!! En wat denk je begin 2007?
Juist, weer het inkomen van mijn ex erbij op!!!! Toen ik dus de 49e X enigzins kortaf was aan de telefoon, wilden ze gelijk niet meer met mij praten op de klantenservice! :evil: dus ik: ik wil ook al anderhalf jaar niet meer met jullie praten, maar ik zal wel moeten niet?! Het toppunt was voor mij de aanslag die ik van hun kreeg, ik bellen en zeggen: trek het maar van het bedrag af wat ik nog van jullie krijg! Ik zit al een jaar zonder huurtoeslag en kan m niet betalen!!! Nee, zo werkte het niet, een aanslag betalen had nix te maken met mijn huurtoeslag. Dus ik: das toch vreemd, ik moet voor beide het zelfde telefoonnummer draaien!!! Afijn, 2 jaar verder nog steeds gekl**t, ben net verhuisd en ook dit snappen ze na 6 weken nog niet....
Dus ik snap jullie!!!

henduk

:D eindelijk mensen ik heb het voor mekaar met medewerking van het juridisch loket heb ik dan eindelijk (na 17 maanden)m,n huurtoeslag waar ik recht op heb € 100.- per maand, en nu maar hopen dat het zo blijft,de groet,n :wink:

sprokkel

Ondanks mijn officiele klacht per post verstuurd op 27 April 2007, nog geen bevestiging ontvangen en ook nog geen telefoontje gehad.
Ik geef ze nog 2 weken, dan gaat mijn klacht door naar de Ombudsman.

henduk

ik heb ook met de ombudsman gebeld en geschreven een paar maanden geleden, het enige wat de ombudsman kan doen is naar de belasting bellen of mailen en dat is toen ook gebeurt, de ombudsman schreef me terug met de mededeling dat de belasting binnen 14 dagen contact met me moest opnemen en dat is ook gebeurt,ik zou dan eindelijk die huurtoeslag krijgen, m,a,w, niet dus ,het heeft nog een paar maanden geduurt, toen ben ik naar het juridisch loket gegaan met die stoestand ,ook die hebben gebelt met de belasting en geloof het of niet een paar dagen later had ik al dat geld wat ik tegoed had op m,n bank rekening, en of dat nu toeval is of niet ik heb wel waar ik recht op heb gekregen. groet,n

sprokkel

Gisteren om 16.00 uur een telefoontje van de belastingdienst gehad over mijn ingestuurde klacht.
Er werd een een klein beetje erkent dat de fout inderdaad bij de belastingdienst lag, en men nu alles opgelost heeft, de nieuwe beschikking kon ik binnen 3 weken verwachten.

Butterdoesntfly

Ongelezen bericht door Butterdoesntfly »

Leve de afdeling Toeslagen...

In februari ben ik met mijn vriend gaan samenwonen. We hebben netjes alle formulieren ingevuld en opgestuurd en we zouden recht hebben op ongeveer 200,- euro huurtoeslag. Binnen zes tot acht weken zouden we bericht hiervan krijgen.

Na negen weken besloot ik de Belastingdienst eens te verblijden met een telefoontje. Wat bleek? We hadden zogenaamd niet ingevuld of we al dan niet een garage hadden. Dit hadden we zeker wél ingevuld en de belastingdienst gaf uiteindelijk toe dat zij dit fout hadden ontvangen en dat het een systeemfoutje was. Juist.
'Ik ga het formulier nu met de wijziging versturen en u krijgt zo snel mogelijk bericht,' meldde de telefoniste.
'Kunt u "zo snel mogelijk" definiëren?' vroeg ik.
'Jawel,' zei het mens, 'binnen acht weken.'

Dan denk ik: ik wacht al negen weken en nu moet ik er nog acht wachten? Maar goed, het was weer een tig aantal weken later en ik belde nog maar eens. Tja, het lag niet aan de garage, het lag er gewoon aan dat ik niet bij mijn vriend, de hoofdhuurder, stond ingeschreven. Belachelijk, want ook dat hadden we ingevuld. Ik had zelfs mijn digID-gegevens ervoor moeten invullen.
'Er komt nu een formulier uw kant op,' zei de vrouw aan de telefoon. 'Daar kunt u uw sofinummer op invullen.'
Ten eerste had ik dat nummer al ingevuld en ten tweede betekende een nieuw formulier opnieuw acht weken wachten. We wonen nota bene al meer dan drie maanden in dat huis en we hebben nog geen cent van de huurtoeslag gezien.
'Nou,' stelde ik voor, 'u kunt van mij ook nu mijn sofinummer krijgen.'
'Nee,' zei de telefoniste, 'ik kan dat niet wijzigen. Dat kunnen ze alleen bij BackOffice.'
'Prachtig,' meende ik, 'geef me daar dan maar het nummer van, dan zal ik het aan hen doorgeven.'
Maar nee, dat bleek totaal onmogelijk. Navraag bij kennissen die bij de belastingdienst werken, leverde hetzelfde antwoord op. BackOffice was niet door de consument te bereiken.

Nu moeten we maar afwachten of we het volgende maand krijgen. Bellen vertraagt het proces, volgens de vriendelijke vrouw die ik aan de lijn kreeg. Ik zou er alleen maar meer Dringende Formulieren En Klachten mee laten invullen en die moeten 'allemaal, stuk voor stuk, gelezen worden! Dat kost tijd!'. Ja, natuurlijk. Maar dit kost mij ook verdorie veel tijd en ik krijg er vooralsnog geen geld voor terug.

Zes tot tien weken wachttijd, meldde ze twee weken terug. Nou, ik zal binnenkort toch nog moeten bellen, want ik heb nog geen formulier gezien ook.

Ergens heb ik de hoop op huurtoeslag al opgegeven.

Sprokkel, een wonder! Mij is tot drie keer toe beloofd dat ik zou worden teruggebeld en het is nog nooit gebeurd...

sprokkel

Butterdoesntfly

Op de website het klachten formulier downloaden en invullen, dan per post op sturen naar het dan vermelde adres.
Op het formulier kan je namelijk aangeven dat je de klacht telefonisch wilt toelichten.

Butterdoesntfly

Bedankt voor je reactie. :) Ik heb al twee klachten ingediend, maar het schiet nog steeds niet op... :(

sprokkel

Vandaag bericht gekregen over mijn zorgtoeslag, eindelijk hebben ze het voor elkaar. Het juiste bedrag wat ik hun in december ook al voor gerekend had. De aanhouder heeft deze keer gewonnen.
Ik ben benieuwd of dit zo blijft, hoop van wel.

bot321

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 01 Jun 2007 17:40 door sprokkel

--------------------------------------------------------------------------------

Vandaag bericht gekregen over mijn zorgtoeslag, eindelijk hebben ze het voor elkaar. Het juiste bedrag wat ik hun in december ook al voor gerekend had. De aanhouder heeft deze keer gewonnen.
Ik ben benieuwd of dit zo blijft, hoop van wel

Heb vandaag ook bericht gehad.
Heb al drie keer mijn zorgtoeslag voor 2007 willen stopzetten.
Bericht van de belasting,i.v.m. aanvraag verandering inkomsten
zorgtoeslag over 2006 toeslag 0. euro. Gehad 406 euro.Heb ze.inmiddels al terug gestort >Kreeg bericht zorgtoeslag 2007 45 euro per mnd.Krijg er een punthoofd van.

sprokkel

Ja ik weet het, na 6 telefoontjes en een officiele klacht eindelijk alles in orde, tenminste daar ga ik van uit

Butterdoesntfly

Sprokkel: gefeliciteerd! :)

Inmiddels hebben wij twee brieven binnen van de huurtoeslag. Ach ja, als ze het doen, doen ze het ook maar meteen overdreven. In de eerste staat een bedrag van 225 euro per maand. In de tweede staat dat we een wijziging hebben doorgegeven (wat we niet hebben gedaan) en daarom krijgen we 224 euro per maand. Zucht... Nou ja, ik ga om die ene euro ook niet meer zeuren. Dat gaat me net iets te ver.

Hopelijk staat het geld binnenkort eindelijk op onze rekening.

henduk

welke sukkel heeft dat eingelijk bedacht die huur en zorgtoeslag?? ik heb geen flauw idee maar het zal wel een mooie goofy zijn dan hahahahahah.. :lol: :lol: :lol: :lol:

henduk

als je een miljoen in de lotto wint gaat er 3 ton naar de belasting,,,wat een geldwolven of niet dan , wat doen ze met al dat geld?? feesten,vakantie??smerig zooitje die belasting.groet,n

henduk

Om de goedgelovig- goedgeefsheid te testen
van Nederlanders werd jaren geleden in een stad deur aan deur met een collectebus in de hand aangebeld met de vraag (nadat was opengedaan):
"Goedenavond, hebt u iets over voor de belastingbestrijding? "
Er werd gul gegeven.,,,,,,,,,,,,? groet,n

Gesloten