LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] BENZINE VEBRUIK VOLKSWAGEN FOX
-
- Berichten: 2893
- Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
- Locatie: Almelo
Re: BENZINE VEBRUIK VOLKSWAGEN FOX
Hmmmm.... Ik was zeker nog niet wakker! Bedankt voor deze positieve bijdrage!
Re: BENZINE VEBRUIK VOLKSWAGEN FOX
Hoi,
Nog ff offtopic over mijn oude VW Golf Variant 1.9 cl uit 95:
PRESTATIES
topsnelheid 154 km/h
acceleratie 0-100 km/h 18,6 s
verbruik binnen beb. kom 8,1 l/100km
verbruik buiten beb. kom 4,9 l/100km
verbruik gecombineerd 6,1 l/100km
CO2 uitstoot 167 g/km
Die goeie ouwe tijd he.
Groet,
Bert
Nog ff offtopic over mijn oude VW Golf Variant 1.9 cl uit 95:
PRESTATIES
topsnelheid 154 km/h
acceleratie 0-100 km/h 18,6 s
verbruik binnen beb. kom 8,1 l/100km
verbruik buiten beb. kom 4,9 l/100km
verbruik gecombineerd 6,1 l/100km
CO2 uitstoot 167 g/km
Die goeie ouwe tijd he.
Groet,
Bert
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 29 jun 2009 11:40
Re: BENZINE VEBRUIK VOLKSWAGEN FOX
Heb ook vw fox 1.2 , zwart. rijd verder goed. Na 77000 km bobines (3) vervangen en bougies. Rijd nu 1 op 17 ongeveer. Gebruik 5W40 synthetische olie, en geen 5W30 die olie is te dun, krijg je heetlopers van en slijtage van motor.
problemen: krassende ruitenwissers, maar met nieuwe type ruitenwissers is dat over.
Verbruik is zuinig maar kan zuiniger en motor kan dan ook stiller klinken.
Hoe doe je dat? Eerst luchtfilter uitwassen met schoonmaakmiddel, zo krijg je meer luchttoevoer.
Probleem is ook dat de uitlaat te veel verstopt, door de katalysator die dichtslibt, hierin zitten gaasjes. Tip: verkort de uitlaat door een stuk af te snijden met flex. Nu krijgt de motor ook meer lucht, waardoor verbruik 1:17 blijft. Gebruik geen bioethanol meer, gebruikt ie meer van, en motor wordt er verkoold van.
Vernieuw brandstoffilter na 5 jaar, en reinig de injectors met WD40 spuitbus. (misfires te voorkomen). De opbrengst van alle 3 injectors moet gelijk zijn, voor een regelmatig stationair.
Wat ook een goede oplossing is, dat de carterontluchtingsslang voorzien wordt van een rubbertje met een klein gaatje erin. Dit , om de voortdurende olielekkage tegen te houden, die gezogen wordt uit het carter, door vacuum inlaatspruitstuk. De (kleine) hoeveelheid olie loopt iedere keer , in cylinders en wordt daar verbrand, zorgd voor koolaanslag. Vooral in cyl.1 , waar de carterontluchting aansluit op spruitstuk, komt olie terecht. Vandaar ook misfires... op cyl.1.
Doordat nu overal olie in spruitstuk zit, moet je ook de onderdruk/temperatuur sensor schoonmaken (zit onder gasklephuis op spruitstuk).
Deze meet de hoeveelheid onderdruk en temperatuur van de lucht in de inlaat. Deze in vettig door de olie, reinig deze met wasbenzine , door temp.spiraal onder te dompelen. Hierdoor loopt luchttoevoer weer goed, en lambda sensor ook . En heb je regelmatig toerental,zuiniger.
Leuke zuinige auto.
problemen: krassende ruitenwissers, maar met nieuwe type ruitenwissers is dat over.
Verbruik is zuinig maar kan zuiniger en motor kan dan ook stiller klinken.
Hoe doe je dat? Eerst luchtfilter uitwassen met schoonmaakmiddel, zo krijg je meer luchttoevoer.
Probleem is ook dat de uitlaat te veel verstopt, door de katalysator die dichtslibt, hierin zitten gaasjes. Tip: verkort de uitlaat door een stuk af te snijden met flex. Nu krijgt de motor ook meer lucht, waardoor verbruik 1:17 blijft. Gebruik geen bioethanol meer, gebruikt ie meer van, en motor wordt er verkoold van.
Vernieuw brandstoffilter na 5 jaar, en reinig de injectors met WD40 spuitbus. (misfires te voorkomen). De opbrengst van alle 3 injectors moet gelijk zijn, voor een regelmatig stationair.
Wat ook een goede oplossing is, dat de carterontluchtingsslang voorzien wordt van een rubbertje met een klein gaatje erin. Dit , om de voortdurende olielekkage tegen te houden, die gezogen wordt uit het carter, door vacuum inlaatspruitstuk. De (kleine) hoeveelheid olie loopt iedere keer , in cylinders en wordt daar verbrand, zorgd voor koolaanslag. Vooral in cyl.1 , waar de carterontluchting aansluit op spruitstuk, komt olie terecht. Vandaar ook misfires... op cyl.1.
Doordat nu overal olie in spruitstuk zit, moet je ook de onderdruk/temperatuur sensor schoonmaken (zit onder gasklephuis op spruitstuk).
Deze meet de hoeveelheid onderdruk en temperatuur van de lucht in de inlaat. Deze in vettig door de olie, reinig deze met wasbenzine , door temp.spiraal onder te dompelen. Hierdoor loopt luchttoevoer weer goed, en lambda sensor ook . En heb je regelmatig toerental,zuiniger.
Leuke zuinige auto.
Laatst gewijzigd door deboerdirkjan op 02 feb 2014 14:21, 4 keer totaal gewijzigd.
Re: BENZINE VEBRUIK VOLKSWAGEN FOX
Uiteraard is bovenstaande bijdrage nog zeer relevant...in een topic van 6 1/2 jaar oud....