Pagina 3 van 5

Re: 36 uur vertraging TUI Arkefly

Geplaatst: 21 aug 2007 08:45
door petra s
Hallo mensen,

Wij zij inmiddels verder met de procedure tegen Arke fly.
Onze advocaat heeft inmiddels een claim neergelegd bij Arke Fly en wij wachten nog op en reactie. Mochten we een reactie terug krijgen dan vermeld ik dit hier..

Groetjes

Re: 36 uur vertraging TUI Arkefly

Geplaatst: 21 aug 2007 08:55
door Henri42
voor de heenvlucht is de claim direct toegewezen (€400,00 pp) en voor de terugvlucht loopt een incasso procedure.
inmiddels heb ik mijn reissom al terugverdien door de claims (nu mijn vakantiegeld nog )


War ben je wel niet heengeweest, de reis heeft Euro plm. Euro 8.000 per persoon gekost ?

Voor 16 uur krijg je 1,5 daf terug , voor 11 uur krijg je 1 dag terug betaald met een bewijs van vertraging.

Re: 36 uur vertraging TUI Arkefly

Geplaatst: 04 sep 2007 18:23
door Vmax-Idioot
Wij hebben op onze huwelijksreis in 2003 ook iets dergelijks meegemaakt met de helaas intussen overleden Belgische Chartermaatschappij SOBELAIR.

We zouden om 12.30 uitchecken uit ons hotel in de Dom. Rep., maar toen lag er al een fax van de vliegmaatschappij dat de vlucht wegens technische problemen voor onbepaalde tijd was vertraagd. We konden gewoon in het hotel blijven en zouden tijdig geïnformeerd worden.

Natuurlijk meteen naar het internetcafé gesprint en gekeken op de website van Sobelair en luchthaven Brussel. Wat bleek? De vlucht was nog niet vertrokken, zo leek het.
Al met al heeft onze vakantie hierdoor zo'n 18 uur langer geduurd.
Wat was er gebeurd? De piloot vertelde het ons zeer uitgebreid:
Het vliegtuig, een Boeing 763er (767-300 ER) had na het vertrek uit Brussel een motorstoring gekregen boven het kanaal en moest terugkeren naar Brussel.
Toen duidelijk werd dat deze kist voorlopig niet meer zou vliegen, werd bij Dutch Carribean Airlines een vervangend toestel geregeld, maar de oorspronkelijke bemanning had niet genoeg vlieguren meer over om de reis te mogen maken. Er werd een nieuwe bemanning geregeld en midden in de nacht landde de kist uiteindelijk in Puerto Plata. Welkome verrassing: een comfortclass bestond in dit toestel niet, wel een echte business class. Ik ben nog nooit zo ontspannen uit een vliegtuig gestapt. 8)

Sobelair heeft, meteen toen duidelijk werd dat de vertraging wel erg lang zou gaan duren, formulieren laten rondgaan waarmee het thuisfront en de taxibedrijven konden worden ingelicht. Formulier invullen en Sobelair regelde werkelijk alles....

...dat is service (waar ze waarschijnlijk ook door failliet zijn gegaan.... :cry: )....daar kan Arkefly nog wat van leren.

Vrijdag gaan we met Arkefly naar Mexico en ik ben benieuwd of alles goed gaat. Ik hoop dat ze de slogan "wie wil reizen als een varken, moet reizen met Arke" niet waar gaan maken.....

...verder bericht volgt als ik weer thuis ben.....

Re: 36 uur vertraging TUI Arkefly

Geplaatst: 16 sep 2007 12:43
door petra s
Hallo Vmax-idioot,

Laat weten hoe de vlucht met Arke Fly is verlopen. Ik hoop natuurlijk niet dat je iets vervelends meemaakt maar zoals je op dit forum ziet "you'll never know,

Gr Petra

Re: 36 uur vertraging TUI Arkefly

Geplaatst: 24 sep 2007 15:48
door Vmax-Idioot
Vertrokken op Schiphol met 3 kwartier vertraging:
lang wachten op clearance van de tower en 20 minuten taxiëen naar de Polderbaan. De vlucht was prima, het vliegtuig was van binnen vlamnieuw en brandschoon. Het eten was prima, we hadden een dubbele bemanning aan boord en de service was om over naar huis te schrijven. Ondanks de vertraging toch een uur eerder in Cancun.

De terugvlucht was ook prima, alleen het eten was minder. Misschien toch een idee om het eten uit NL mee te nemen?
De beenruimte in de comfortclass was ruim voldoende, zo ruim heb ik nog niet in een charter gezeten, ook niet in de comfort class.

Ik kan alleen maar lovende woorden uitspreken, alles was perfect geregeld en verzorgd. Het personeel was zeer professioneel en vriendelijk. Iedereen kon voor een tientje een personal video player huren, met 4 actuele speelfilms, een berg dramaseries, comedyshows, kinderprogramma's, een aantal best-of albums en een berg spelletjes.

Ik vond de vlucht en de service zeer goed. Beter dan wat ik van Martinair, Transavia, Sobelair en Air Berlin gewend ben.

Re: 36 uur vertraging TUI Arkefly

Geplaatst: 24 sep 2007 23:09
door sprookje
Fijn om te horen, ik vlieg volgende maand met arke naar Egypte en ben nu gerust. 8)
Nog een maandje en ik zit weer in de warme zon :mrgreen:

Re: 36 uur vertraging TUI Arkefly

Geplaatst: 26 sep 2007 09:20
door petra s
Hi VMax-Idioot.

Wat fijn dat je een goede vlucht hebt gehad. Gelukkig zijn er ook nog lovende woorden voor Arke Fly.
En wat sprookje betreft wens ik je een goede vlucht met Arke Fly en laat ook even weten hoe het is verlopen.

Groetjes

Re: 36 uur vertraging TUI Arkefly

Geplaatst: 26 sep 2007 17:28
door Vmax-Idioot
sprookje


Geplaatst op 24 Sep 2007 22:09 door sprookje


--------------------------------------------------------------------------------

Fijn om te horen, ik vlieg volgende maand met arke naar Egypte en ben nu gerust.
Nog een maandje en ik zit weer in de warme zon
Waar ga je heen in Egypte, welk hotel, ga je duiken?
Als je nog niet duikt, zeker uitproberen. De mooiste stukken Egypte liggen onder de zeespiegel :wink:

Zelf heb ik in Mexico mijn Nitroxbrevet erbij gehaald. Veiliger en langer onder water....kewl...

Veel plezier en geef niet teveel "bakshish"

Re: 36 uur vertraging TUI Arkefly

Geplaatst: 26 sep 2007 22:09
door sprookje
@petra bedankt, ik laat zeker iets weten.

@Vmax-Idioot ik ga naar sharm el sheik vrienden hebben ons hotel dream beach aangeraden omdat daar een mooi rif zou zijn.
Zelf heb ik nog niet gedoken,mijn echtgenoot wel ik hou het bij snorkelen.Voor mijn kinderen wordt het de eerste keer Egypte en ben benieuwd naar hun reaktie :o Het zijn alledrie heel goede zwemmers en twee van hen zijn bezig voor hun reddersdiploma.Zij zullen vast wel willen duiken.
En natuurlijk gaan wij ons amuseren.thkx :wink:

En natuurlijk is er ook nog maama bay en the old market

Re: 36 uur vertraging TUI Arkefly

Geplaatst: 26 nov 2007 19:08
door petra s
Hallo mensen,

Ff een update omtrent onze zaak met Arke Fly.
Onze advocaat heeft de zaak voorgelegd bij de geschillencommissie en heeft aangegeven dat onze zaak sterk staat omdat Arke geen goede verdediging voert met bewijzen want tja die hebben ze niet.

Ik houdt jullie op de hoogte

Petra s

Re: 36 uur vertraging TUI Arkefly

Geplaatst: 26 nov 2007 21:14
door sprookje
hey petra zoals je inmiddels waarschijnlijk al hebt gelezen in ander topic is bij mij alles uitstekend verlopen zelfs de vertraging was aangenaam.Ondertussen hebben wij ook reeds de vertraging vergoed gekregen.
Jammer dat het bij jou anders loopt. :cry:


Gepost door BerichtPrint
Berichten van afgelopen: Alle berichten1 Dag7 Dagen2 Weken1 Maand3 Maanden6 Maanden1 Jaar Oudste eerstNieuwste eerst

sprookje


Geplaatst op 04 Nov 2007 19:29 door sprookje


--------------------------------------------------------------------------------

hey iedereen, ik ben net terug uit Egypte na een deugdoende vakantie.
wij hadden geboekt bij arke en vlogen met arkefly.Door een onstandigheden waren wij door ons reisbureau te laat ingelicht van de vertraging van negen uur.Dus kwamen wij te vroeg aan in de luchthaven,arke heeft ons fantastich opgevangen wij werden geplaats in het dorint hotel, best wel luxe, ook mochten wij 's middags heerlijk lunchen en 'savond heerlijk dineren op kosten van arke.'S middags hebben wij bijna twee uur getafelt omdat het zo gezellig was, en s'avonds hebben wij heel lekker gedinneerd.Dit alles zonder één euro uit te moeten geven omdat arke alle kosten op zich nam.In de namiddag hebben we een heerlijke sauna genomen en ook een lekker bad.
Dus ja ik heb ook voor de eerste maal een vertraging meegemaakt maar ik zal niet klagen.
Bij vertrek kregen wij netjes een brief waarmee we een dag terugbetaald krijgen.
Dus bij ons is alles zeer netjes en zeer goed opgevangen.
Van ons krijgt Arke hiervoor een dikke pluim.
En onze volgende vakantie wordt weer met Arke!!!!!

Re: 36 uur vertraging TUI Arkefly

Geplaatst: 27 nov 2007 09:14
door NewDutchie
Onze advocaat heeft de zaak voorgelegd bij de geschillencommissie en heeft aangegeven dat onze zaak sterk staat
Je eigen advocaat zal nooit zeggen dat je zaak niet sterk staat.

Re: 36 uur vertraging TUI Arkefly

Geplaatst: 27 nov 2007 09:40
door sprookje
Qoute Geplaatst op 23 Jun 2007 13:40 door Hanslia



Maar de druppel vonden we de brief over de vertraging:Met daarop dat we het maar bij de verzekering moeten verhalen
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Maar je hebt wel je geld terug gekregen voor je vertraging toch,daarvoor dient die brief,dat is gewoon een vertragings verklaring.En daarmee kan je geld terug krijgen via je anulatieverzekering.Simpel toch!!!

Mijn volgende vakantie bij Arke is reeds geboekt

Re: 36 uur vertraging TUI Arkefly

Geplaatst: 07 jan 2008 13:25
door Douwe123
zie volgend bericht

Re: 36 uur vertraging TUI Arkefly

Geplaatst: 07 jan 2008 13:28
door Douwe123
op onze terugreis van Curacao naar Amsterdam op 17 december 2007 bleken er net als de laatste paar weken weer vertragingen te zijn. 'S ochtends hoorden we dat we 's nachts on twee uur opgehaald zouden worden. We konden de sleutel van ons appartement om drie uur 's middags weer ophalen. Toen we deze ophaalden was de vertaging opgelopen tot 11 uren. Na enig bellen door personeel van ons vakatieverblijf zou het personeel van Arkefly 's nacht van schiphol een taxi naar Groningen voor ons regelen, vanaf Curacao was dat niet te regelen. 'S nachts om vier uur opgestaan en om half zes opgehaald. Na een extra uur vetraging vlogen we om half tien in de ochtend. Op schiphol om twee uur 's nachts was niemand van arkefly aanwezig. Dus maar een hotel geboekt. 150 euro extra kosten. De volgende dag, de 19de december weer naar schiphol. Het meisje van arke, bij hun balie, zei dat deze taxi via de klantenservice vergoed zou worden. De volgende dag eerst vragen bij het reisbureau van Holland International, zij hebben gebeld met arke, er bleek dat er niets werd vergoed. Nu is er een brief naar Arke met het verzoek tot vergoeding (claim), ik ben benieuwd maar veel hoop heb ik niet. U hoort nog hoe het afloopt t.z.t.

Re: 36 uur vertraging TUI Arkefly

Geplaatst: 10 jan 2008 23:11
door msj
Je moet je claim niet alleen baseren op Verordening (EG) 261/2004, maar eveneens op 2027/97 en Richtlijn 90/314/EEG. Als je bot vangt help ik je wel.

Re: 36 uur vertraging TUI Arkefly

Geplaatst: 12 jan 2008 19:09
door Douwe123
bij negatief bericht van Arke zal zulke hulp ons zeer welkom zijn. Uit al die regelgeving kom ik niet gemakkelijk wijs. Nu eerst maar weer afwachten.

Re: 36 uur vertraging TUI Arkefly

Geplaatst: 24 mar 2008 12:00
door mariskahelderman
Beste mensen,

Ik zou gister vertrekken naar curacao. Echter dikke vertraging, na op het vliegveld te hebben gezeten zit ik nu weer thuis om als alles goed is vandaag alsnog te vetrekken om 19:00, 30 uur later dan gepland! Als ik de reacties lees ben ik blij dat ik na huis ben gegaan en niet naar een hotel ben gegaan(helemaal aangezien ik alleen ben omdat ik alleen vlieg om een vriendin op te zoeken). Dat het sommige lukt om een claim terug te krijgen vindt ik wel een iets fijner idee al baal ik nog steeds ongeloofelijk want twee dagen vakantie zijn mij hiermee gewoon ontnomen. Dagen waar ik echt aan toe was.

Wat ik helemaal schandalig vindt is dat deze lange vertraging van hun al een week duurt. Gister zeiden ze mij dat dit een vetraging was die al was opgelopen van een aantal dagen vertragingen en dat ze te weinig vliegtuigen op het moment hadden omdat een paar stuk waren. En vorige weekend kwam een kennis toevallig uit Curacao naar Nederland en had ook meer dan 24 uur vertraging met Arke. De vertragingen duren gewoon al een week en ze hebben dat nog steeds niet opgelost. Als er vliegtuigen stuk zijn huur je ze toch bij een andere organisatie het is geen hoog seizoen nog, er moeten toch nog wel vliegtuigen staan die ze kunnen inhuren en inzetten. Ik vindt dit echt mega schandalig. Maar dat is dus blijkbaar Arke Fly. En dan de wijze van communicatie nog niet bekeken. Alle informatie bronnen internet, telefoon, teletex, de borden op schiphol, de medewerkers van Arke, gaven gister andere informatie over de vertrek tijden. Ze hadden iedereen zelfs laten inchecken die later op de dag bij de aankomsthal weer door iedereen mocht worden opghaald. Ik denk dan echt bij me zelf waar zijn ze in vredes naam mee bezig ze weten toch dat er mega vertragingen zijn dan laat je toch niet iedereen inchecken om ze vervolgens allemaal weer te moeten uitchecken? Wat is dit een zoethoudertje om mensen onwetend en bezig te houden? Ze weten donders goed wat er speelt maar denk maar niet dat ze hun klanten informatie geven. Dat spelen ze gewoon lekker mee, schijnbaar vervelen de mensen van Arke op de grond zich. Rond uit schandalig dat ze zo met hun klanten omgaan.

Groeten,
Mariska

Re: 36 uur vertraging TUI Arkefly

Geplaatst: 24 mar 2008 12:08
door mariskahelderman
Ik hoor verschillende reacties met betrekking tot het wel of niet slagen van de claim. Ik leesde dat het van belang is om een goede brief te schrijven met daarin de claim omschreven om geld te kunnen terug ontvangen. Zou iemand (die de claim ook toegewezen heeft gekregen) de brief of de claim zoals jullie die hebben geformuleerd op het forum willen zetten?? Ik denk dat dit veel mensen zal helpen. En ik ben ook in iedergeval van plan een brief te gaan schrijven wanneer ik terug kom van vakantie.

Groeten,
Mariska

Re: 36 uur vertraging TUI Arkefly

Geplaatst: 24 mar 2008 12:45
door toos123
Mariska, ik kan je maar een tip geven, begin er niet zelf aan. Als je een verzekering hebt bij de Europeesche, zij hebben EUCLAIM in hun pakket opgenomen of schakel anders je rechtsbijstand in. Wij hebben grote problemen gehad op onze vlucht naar Jamaica en hebben het ook uit handen gegeven. Een ander gezin had zelf een klachtenbrief geschreven en kreeg het "riante" bedrag van € 55,- aangeboden. Dit geeft aan hoe weinig respect Arkefly voor haar passagiers heeft als het misgaat en geeft aan dat ze de vergoedingen zoals die vastgelegd zijn in de europese verordeningen aan hun laars lappen. Ik vind het schandalig en het wordt hoog tijd dat hier wat aan gedaan wordt.