LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Norton is het echt zo goed?

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
ikbenik

Re: Norton is het echt zo goed?

Ongelezen bericht door ikbenik »

Als ik in zijn stukje over Windows Vista lees vermoed ik dat het een sukkel is met win 98 of een niet legale XP die zijn frustratie's kwijt moet.

Ik hoop niet dat ik zo overkom. :oops:
Laatst gewijzigd door ikbenik op 09 mar 2007 10:14, 1 keer totaal gewijzigd.

jor

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 09 Mrt 2007 10:03 door ikbenik

--------------------------------------------------------------------------------

Als ik in zijn stukje over Windows Vista lees vermoed ik dat het een sukkel is met win 98 of een niet legale XP die zijn frustratie's kwijt moet.

Ik hoop niet dat ik zo overkom.

Jij komt gewoon over als wat je bent, Een ondernemer die zijn brood verdedigd. En probeert met juiste antwoorden te helpen. Echter mijn opmerking gaat over de reactie van Maarten1234,
Zijn onbeholpen geklier lijkt op dat van een kind.

ikbenik

Ik was vergeten het stukje gequote tekst te quoten.
Heb ik verbeterd.

ikbenik

Jij komt gewoon over als wat je bent, Een ondernemer die zijn brood verdedigd. En probeert met juiste antwoorden te helpen.
Ik probeer inderdaad altijd een zo goed mogelijk antwoord te geven.
Gebaseerd op de praktijk en afgaand op de wettelijke regels.

Soms met de consumenten meegaand en soms tegengas geven.

Kijk, als een consument geen gelijk heeft, dan krijgt hij geen gelijk.
Heeft hij gelijk, dan krijgt hij gelijk.

Ik ga geen mooi weer spelen en ook niet datgene zeggen wat de consument graag horen wilt.

Ik bedoel hiermee dat als het slecht nieuws is voor de consument dan geef ik hem slecht nieuws, ipv dan toch goed nieuws te geven.

Even terug te komen op de virussen:

Er wordt een beeld geschept die niet correct is.
Hetzelfde geldt met viruskillers. Wat is er nu makkelijker om als producent van viruskillers ook virussen te maken. Wat krijg je dan voor situatie: He *** ik heb een virus... Ik krijg hem er niet af....
Een virus is gewoon een programma welke opzettelijk door 9 van de 10 keer eigen stommiteit op de pc komt. Programma afhankelijk pakt deze gewoon de bestanden waar hij voor is geprogrammeerd en daar gaat ie in zitten.
Dat anti virus leveranciers zelf virussen lopen te maken is ook iets wat je zomaar even bedenkt de anti virus leveranciers hebben het al druk genoeg met virussen die andere maken.

Je hebt 3 categorieën virussen:
- Virus
- Worm
- Trojan horse.

Een vierde categorie is spyware.

De virussen hebben als doel om zo veel mogelijk schade te maken op een computer. Denk aan het wissen van bestanden, het formatteren van de harde schijf.
Wat je dus ziet is dat deze categorie echte virussen niet meer voorkomen.

Wat wel veel voorkomt zijn de wormen. Deze hebben als doel om zich zoveel mogelijk in een netwerk te verspreiden. Ze maken geen schade aan het systeem en zijn ook vrij onschuldig.

De categorie die echt gevaarlijk is zijn de trojan horses.
Deze hebben als doel om via binnenuit een verbinding met de "hacker" te maken, waardoor hij de controle krijgt over de computer.

Spyware krijgt steeds meer de karacter van een trojan horse.
Dus spyware is ook op dit moment het grootste gevaar.

Dus wat andere forumgebruikers in dit topic hierover gezegt hebben, kun je vergeten.

De werkelijke reden van de spyware en de trojan horse plaag is puur om de controle van de computer te krijgen om zodoende:
- de computer te misbruiken om spam te versturen.
- de computer te misbruiken om een massale aanval op een website uit te voeren. Zogenaamde DDoS aanvallen.
- de opgeslagen gegevens van de computergebruiker te misbruiken voor reclamedoeleinden of erger.
- de computer te misbruiken om kinder p o r n o te verspreiden.

Zo zie je maar, dat de werkelijkheid toch heel anders is dan wat sommige hier beweren!

Anastasia

Ongelezen bericht door Anastasia »

Hallo allemaal..

Ik schreef dat 90% in Rusland AGV gebruikt, niet of het goed is, maar wel gratis....

De tip; probeer eerst Norton gratis via Google en bepaal zelf of het goed werkte en niet te zwaar is.

Goede worden slechter (Norton) en nieuwe komen ervoor terug, bijna niemand gebruikt nog Netscape, maar Firefox is noodzakelijk, anders klagen jullie over mijn vele taalfouten!

Ik ben Ik niet, maar iedereen maakt wel eens een foutje, dus ook
IKBENIK zal wel klachten hebben, maar ik vind hem dan nogsteeds geen crimineel, alleen die bewust de boel altijd oplichten, en daar is deze nog niet slecht genoeg voor.

Anastasia.

Moppentappers

Ongelezen bericht door Moppentappers »

OVerigens, killers worden zat snel gemaakt wanneer ik een virus aan kaspersky meld (vaak eigen batch troep) staat dat binnen 3 dagen maximaal in de database
Ook heb ik eens een trojan gemeld, deze stond er binnen 1 week op
anti virus bedrijven maken geen virussendeze praktijken zouden dan ook snel genoeg opgemerkt worden.
het maken van een virus is veel moeilijker dan je denkt (een goed virus dan, zoals ransomware)

Maarten1234

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Ten eerste ik ben dus geen kind die zit te klieren. Ik heb al behoorlijk veel gezien en heb dus de nodige jaren al achter de rug. Ik ben tegen de 40. Dat is dan ook weer uit de wereld.

Ten tweede: Ik weet dat er in de wereld genoeg wordt belazerd om geld te verdienen. Dat jij je daartoe aangesproken voelt is niet mijn probleem. Dat jij het ook op jou betrekt, moet jij weten daar heb ik niets mee. Ik schrijf in het algemeen. Als het niet voor jou geldt dan moet je er niet op reageren. Ik weet dat er een hoop in wordt gesjoemeld en ze hun eigen produkten altijd beter aanprijzen. Maakt niet uit dat is nu eenmaal handel. Zo heb ik al eens bij meerdere winkels voor 1 en hetzelfde programma gekeken en zij zeggen allemaal wat anders. Veelal is het hun mening en verkooppraat.

Ten derde en als laatste:Ik zeg niet dat jij een oplichter bent. Ik zeg enkelt dat elke pc shop corrupt is. Op welke manier dat is voor iedere verschillend. Ik heb hier genoeg ervaring mee en ik weet dat je om op de markt te blijven regelmatig dingen moet doen die je in feite niet wilt doen, maar dat je anders niet overleeft op de markt.

Ik heb zelf naast mijn gewone werk ook nog een eigen bedrijf dus ik weet waar ik over praat. Je moet winst maken en dat gaat niet altijd eerlijk. Hoe denk je dat die pc bedrijven zoals Microsoft zo groot geworden zijn.... Pure lef, durf en oplichterij. Microsoft beheerst de markt en werkt bewust tegen om andere programma's van andere pc bedrijven te weren. Wordt wel de laatste tijd minder. Daarnaast is het logisch dat zij hun eigen waar beschermen. Dit doet ieder bedrijf.

Als jij naar de redactie wilt stappen, ga gerust je gang. Ik ben daar niet bang voor. Boeit mij niet eens. Ik geef mijn mening en ik laat andere in hun waarde. Dat is alles waar het om draait. Voor de rest beledig ik niemand persoonlijk, maar zeg alleen de feiten als hoe ze zijn. Ik ken jou niet dus ik zal jou ook niet beschuldigen. Nogmaals als jij het via een omweg wel vind,,, Welkom op de planeet Aarde. Op mijn werk krijg ik dagelijks dingen naar mijn hoofd welke ik persoonlijk kan nemen en kan ik dagelijks aangifte doen van belediging, bedreiging etc etc etc. Ik leg het naast mij neer en lach erom. Ik ga er niet eens over in discussie. Als jij door zo'n simpel, niet op jou persoonlijk gemunt, zinnetje over de rooie gaat of gaat dreigen dan heb je nog een hoop te leren.

Weltrusten. Enne jij noemt mij een sukkel. Dat is wel een persoonlijke belediging, maar ja dat is jou mening. Je kent mij niet net zomin ik jou ken. Daarom is het van mij ook een mening alleen wel gesterkt door feiten die ik zelf met eigen ogen heb gezien en heb meegemaakt.n Wilt niet zeggen dat het voor ieder zo is, maar ik heb nog geen enkel ander bedrijf gezien die het anders deed.

ikbenik

Ik zeg niet dat jij een oplichter bent. Ik zeg enkelt dat elke pc shop corrupt is.
Daarmee zeg je wel dat ik corrupt ben.

Ik heb een eigen computerbedrijfje en ik repareer computers en randapparatuur.
Ik lever ook desktop computers op maat, dus ik stel ze zelf samen en ik bouw ze zelf.

Dus ik heb een volledige computer shop.

Dus jij zegt keihard dat ik corrupt ben.

Als je niet begrijpt dat ik met jouw uitspraak behoorlijk aangesproken voel, is het toch heel zielig gesteld.

jora39

Ongelezen bericht door jora39 »

:?:
Laatst gewijzigd door jora39 op 18 nov 2008 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Maarten1234

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Tjonge jonge jonge zeg. Wordt je nu niet moe van jezelf.

Ik heb ook een eigen zaak en als ik dan kijk hoe er ook naar alle andere bedrijven, welke exact hetzelfde doen als ik, wordt uitgehaald dan zou ik mij ook keer op keer aangesproken moeten voelen. Als jij persee het woordje bijna wilt horen, dan krijg jij toch je zin jochie.

Mensen letten wij even op!!!!!!!!!! Ik rectificeer nu even een klein zinnetje.

Bijna alle pc bedrijven zijn corrupt...... zo goed.

Weltrusten jongen en ik hoop voor je dat jij nog lang zult leven, want als jij hierdoor al bijna over de rooie gaat dan heb je nog een lange weg te gaan.

magel725

Ongelezen bericht door magel725 »

Is het doorgaans moeilijk voor je om sociaal te doen? Als je geld verdienen hetzelfde vindt als corruptie dan is je wereldbeeld toch enigzins verwrongen en verbitterd. Als ik een appel groei voor 10 cent en ik verkoop hem voor 11 dan ben ik corrupt. Wat een boerenkool logica en ik snap niet dat je met zulke uitspraken openbaar durft te gaan. Zo zet je jezelf wel heel erg te kijk. Vervolgens reageer je ook nog eens als een kind van 3 wanneer er terecht iets van gezegd wordt. 40 jaar oud en dan al bitter?

En ontopic:

Norton is troep. Het maakt je systeem trager, het beschermt tegen een groot deel van de virussen maar krijgt de nieuwe definities te laat.

De aanbevelingen van dit moment zijn Symantec en de Kaspersky engine (in meerdere te vinden).

ikbenik

Norton is troep. Het maakt je systeem trager, het beschermt tegen een groot deel van de virussen maar krijgt de nieuwe definities te laat.

De aanbevelingen van dit moment zijn Symantec en de Kaspersky engine (in meerdere te vinden).
Nu begrijp ik 1 ding even niet.
Je zegt dat Symantec aan te bevelen is.

Ik weet dat Symantec een virusscanner levert onder de naam Symantec virusscanner.
Echter Norton is ook van Symantec.
Dus brengt Symantec dus 2 verschillende virusscanners uit?
- Symantec antivirus
- Norton Antivirus.

Norton is een merknaam van Symantec.
Dus Symantec antivirus en Norton antivirus zijn dus niet hetzelfde?

ikbenik

Weltrusten jongen en ik hoop voor je dat jij nog lang zult leven, want als jij hierdoor al bijna over de rooie gaat dan heb je nog een lange weg te gaan.
Ik accepteer het van niemand om voor corrupt uitgemaakt te worden.

ikbenik

Daarbij komt ook nog dat Norton 2007 diverse foutmeldingen veroorzaakt van Internet Ecplorer.
En dat Internet Explorer hierdoor wordt afgesloten met de melding dat Internet Explorer wordt afgesloten, omdat het een illegale bewerking heeft uitgevoerd.

L.Rozenwater

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Goedkoopste en beste manier om geen virussen en andere troep binnen te halen: GEEN internet ! :lol:

De 1 na goedkoopste methode (ook ideaal voor internetcafe's: Een linux live cd gebruiken (geen harddisk nodig: er valt dus weinig meer te verzieken door virus, trojan en andere malware) :lol:

Voor de Microsoft aanhangers: er zijn ook live-cd's in omloop van Win 98, Win-XP en ik meen zelfs voor Vista.

Enigste nadeel van live-cd's: geen downloads op te slaan en verplicht een vorm van webmail te gebruiken, zoals hotmail o.i.d.

magel725

Nu begrijp ik 1 ding even niet.
Je zegt dat Symantec aan te bevelen is.

Ik weet dat Symantec een virusscanner levert onder de naam Symantec virusscanner.
Echter Norton is ook van Symantec.
Dus brengt Symantec dus 2 verschillende virusscanners uit?
- Symantec antivirus
- Norton Antivirus.

Norton is een merknaam van Symantec.
Dus Symantec antivirus en Norton antivirus zijn dus niet hetzelfde?
Ja, dat is wat ik bedoel.

Symantec Norton is voor de thuisgebruikers en is echte commercieele rommel dat niet werkt, en dan heb je de echte Symantec spullen die je in bedrijven ziet en dat werkt enorm goed. Symantec antivirus werkt wel en maakt je pc niet traag, terwijl Norton dat wel doet. Bovendien zit er een groot verschil in de algehele werking van die twee produkten.

Moppentappers

Het is enkel handiger voor bedrijven, omdat die versie zo is dat er niet mee te kloten valt
en het makkelijk te beheren is.
De kwaliteit van daadwerkelijk anti virus lijkt mij nog steeds zwaar onder de maat

magel725

Hij is echt zeer goed. Dat het jou anders -lijkt- zegt niet zoveel.

Moppentappers

het lijkt me sterk dat norton de defenities van de bedrijfs versie niet gebruikt voor de gebruikers versie

magel725

Het lijkt mij dat je dus niet weet waar je het over hebt.

Gesloten