LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] leen bakker en ikea- allemaal rotzooi

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
flepp
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:34

Re: leen bakker en ikea- allemaal rotzooi

Ongelezen bericht door flepp »

Vindt de prijzen van deze 2 winkels voor de kwaliteit die zij leveren niet verkeerd daar je er geen hoge verwachtingen van mag hebben.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: leen bakker en ikea- allemaal rotzooi

Ongelezen bericht door kanovaarder »

IKEA & Leen Bakker

En IKEA bewust in kapitaal omdat Ikea nog iets toaal anders is van kwaliteit dan Leen Bakker!
Roep bij mij niet Ikea want dan waaien er veel goederen weg.
Het grote verschil is dat men bij die Ikea-formule duidelijk heel goed hebben nagedacht over construcie em materialen.

Men spreekt hier over een ingezakte bank. Maar beslist niet die Kiplan.
Een bank met hoezen in verschillende kleuren en zelfs in leer.
Een hoes versleten of verschoten dan hoeft niet de bank maar alleen de hoes vervangen te worden.

Kasten zijn niet alleen vrij eenvoudig in elkaar te zetten, maar veel belangrijker, het materiaal blijft heel!
En dit in tegenstelling tot kledingkasten van bouwmarkten en die L.B die al bij de montage op de schroefverbindingen uitscheuren.
Iets wat ik bij een Ikeaproduct nog niet 1 keer heb meegemaakt.

Leer is ook gelijk goed leer.
Laminaatparket Lunda is ook heel goed laminaat want als er 1 huis is waar dat laminaat geleden heeft is het wel bij mij met een door ouderdom af en toe "foutjes makende hond" en een eigenaar die niet elke dag aan het poetsen is.

Wanneer ik dan ook hier allerlei klachten lees over kasten,bankstellen, tafels,stoelen, enzovoort dan herken ik daar persoonlijk niets in.

En wanneer er hier geklaagd word dat alles veel te duur is bij de "goede zaken" dan denk ik dat het eerder een fout is in de budgettering dan in de Ikea-kwaliteit.
En natuurlijk, Ikea heeft ook heel goedkoop geprijste bedonderstellen, hoogslapers, computertafels,matrassen en dergelijke. Producten waarbij men de eisen minder hoog moet stellen!
Wie Panderkwaliteit verwacht van een Ikeastoeltje voor 12,- euro is verkeerd bezig.

Wat kennelijk ook bij Leenbakker = Kwantumkwaliteit het geval is dat de garantie kennelijk wel OK is hetgeen ongetwijfeld een groot en belangrijk pluspunt is zoals ook die MedionPC's van de Aldi.
Persoonlijk zou ik alleen die keuze van PC maken omdat die garantie en service kennelijk erg goed is al prefereer ik toch een PC die hier om de hoek naar mijn wensen is samengesteld.

Wie dagen, weken, zelfs maanden moet wachten op herstel (zeker bij garantie-aanspraken) zal nog bozer zijn als het dure product kennelijk toch te snel is gekocht op de blauwe ogen van de verkoper.

Even op een zondag meubeltjes kijken op de woonboulevard en thuis komen met een keuken van tig-duizenden euro's komen dan hier terecht met de klachten.
Maar in de tijd dat ik hier aktief ben is dit de eerste keer dat er geklaagd wordt over Ikea maar met foute argumenten.
Iedere waar naar zijn geld.
Maar de prijs/kwaliteitverhouding is in ieder geval bij Ikea dan bij menig andere meubel en keukenboer!

Grootvader
die de schijn wekt reklame te maken voor dat bedrijf maar die wel spreekt uit eigen ervaring!

een
Berichten: 320
Lid geworden op: 05 aug 2006 08:16

Re: leen bakker en ikea- allemaal rotzooi

Ongelezen bericht door een »

Ik moet zeggen dat Ikea mij rommel heeft verkocht.Ik heb een hernia gekregen van een hoogslaper van hun
en
Zij denken als iedere winkel alleen aan winst maken

Maar dat hoeft niet aan de matrassen/bedden van de verkoper te liggen (IKEA of een ander). Misschien heeft u wel een verkeerd matras gekozen. Er is niets persoonlijker dan een matras. De een krijgt pijn in zijn rug op een Hastens van 10000 euro (ja, ik dus!) en slaapt vervolgens prima op een matras van 250 euro van IKEA (ja, weer ik dus). Kun je de winkel niet kwalijk nemen.

Ik heb trouwens IKEA nog nooit als onvriendelijk ervaren. De service gaat echt heel ver...alhoewel dat wel kan verschillen van winkel tot winkel. Delft is een positieve uitschieter, daar denken ze niet alleen aan winst maar ze zijn opleidingscentrum voor heel de wereld en de winkel is er dus vooral om aan nieuwe vestigingen te laten zien hoe het concept werkt en om dingen uit te testen. Winst is niet het 1e doel. Uiteraard moeten ze wel winst maken want anders klopt het concept niet. Ik vind winst maken trouwens helemaal geen vies woord want zonder winst (waar dan ook) zou bijna iedereen in de wereld zonder baan zitten.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: leen bakker en ikea- allemaal rotzooi

Ongelezen bericht door kanovaarder »

IKEA

Het enige wat men IKEA zou kunnen verwijten is dat ze,ondanks hun pogingen om in China goede afspraken te maken met fabrikanten voor een goed werkklimaat en een normaal loon, dat dit toch wel fout gaat omdat deze fabrikanten hun orders ook weer uitbesteden aan onderaannemers die het niet zo nauw nemen met die arbeidsomstandigheden.
Zeker, als mensen van IKEA naar China komen dan lijkt het vaak perfect geregeld te zijn volgens de voorwaarden die IKEA stelt maar men mag toch daar in Zweden niet blind zijn voor de verhalen die ook daar binnen moet komen druppelen.

Overigens is toch dit concern een voorbeeld voor vele andere bedrijven die dit soort overeenkomsten met fabrikanten in die 3-e wereld al helemaal niet hebben.
Ja, op papier! Maar er zijn genoeg docu's en berichten die tonen en spreken van kinderarbeid en zelfs slavenarbeid.
Lekker hoor! Zo'n goedkoop jurkje van C&A, de spullen van ADIDAS,PUMA,LaCostini en nog zo een groot aantal die toch zo langzamerhand algemeen bekend zijn op dat gebied.

Voor die kinderen daar is het een wrede wereld!

En luister eens naar deze 13-jarige!!

http://www.youtube.com/watch?v=5g8cmWZOX8Q

En...... nog trots?

Grootvader

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: leen bakker en ikea- allemaal rotzooi

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

maar men mag toch daar in Zweden niet blind zijn voor de verhalen die ook daar binnen moet komen druppelen.
Ikea is een hele rits vage holdings, bijna allemaal gebaseerd in Nederland (ik mag aannemen vanwege het belastingklimaat). Het is eigenlijk praktisch een Nederlands concern, de Zweedse identiteit is enkel nog voor de marketing

een
Berichten: 320
Lid geworden op: 05 aug 2006 08:16

Re: leen bakker en ikea- allemaal rotzooi

Ongelezen bericht door een »

vage holdings
Hoezo 'vaag'? Verklaar je nader met feiten want het is onzin om zoiets te roepen zonder onderbouwing.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: leen bakker en ikea- allemaal rotzooi

Ongelezen bericht door kanovaarder »

IKEA

Ikea is nu juist een concern waarvan de structuur en werkwijze juist heel duidelijk is!

Is dit van u pervert (pervers) pesten of zo, Kapitein?

Trouwens, heeft u de vraagstelling die ik poneerde wel begrepen?
De moed gehad om die 13-jarige aan te horen?

Of denkt u ook schaamteloos: " Na mij de zondvloed".

Kijk, dan verschillen wij toch wel erg veel van elkaar . Ik vind dat niet alleen de giftige stoffen in speelgoed maar ook de productie-omstandigheden aan de kaak mogen worden gesteld.
UW bijdrage voegt aan deze diskussie niets toe.

Grootvader

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: leen bakker en ikea- allemaal rotzooi

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Hoezo 'vaag'? Verklaar je nader met feiten want het is onzin om zoiets te roepen zonder onderbouwing.
Hoezo zou ik dat moeten onderbouwen? Ik beschuldig niemand toch ergens van? Als ik zeg: een paard heeft vier benen, dan roep je toch ook niet: ga dat onderbouwen? Dat roep je alleen als ik zeg dat paarden stomme beesten zijn.

Maar om het toe te lichten dan:
Er zijn 251 IKEA-vestigingen in 34 landen (2007). Ongeveer 222 vestigingen zijn het bezit van IKEA, de rest zijn franchises. De rechtsvorm waaronder het bedrijf wereldwijd zaken doet, is een Nederlandse besloten vennootschap genaamd Inter IKEA Systems B.V., die gevestigd is in Delft. De moederorganisatie is echter gevestigd in Leiden: de INGKA Stichting. Deze Stichting is eigenaar van alle IKEA-bedrijven in de wereld.
bron

Verder baseer ik mij op een artikel uit naar ik meen het AD van enkele jaren geleden, over het succes van Ikea. Hierin wordt zelfs gesproken van "vele schimmige" holdings. Dit moet natuurlijk een reden hebben, ik mag aannemen dat dat belastingtechnisch is.

Ik heb bij Ikea gewerkt, dus ik als iemand weet hoe het daar in elkaar steekt, dan ben ik dat. Ik heb verder geen reden om het bedrijf op te hemelen noch zwart te maken. Dit verhaal is erg offtopic, ik wilde alleen even melden dat het inmiddels een Nederlands concern is, en niet meer geheel Zweeds. Dat ik vervolgens aangevallen word omdat ik het een stelsel van 'vage' holdings noemde, is niet mijn probleem.

Cheeko
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 nov 2006 22:14

Re: leen bakker en ikea- allemaal rotzooi

Ongelezen bericht door Cheeko »

Isabella, ik weet niet waar je woont maar als je dichtbij Rotterdam woont zou ik je kunnen adviseren om eens bij de ZuiderSter in Capelle a/d IJssel of Barendrecht te gaan kijken, ook kun je in Alphen aan de Rijn eens naar Populiers gaan daar komt mijn bankstel vandaan en daar kennen ze nog wel de betekenis van Klantenservice en GARANTIE,

Veel Succes, maar mocht je een Bankstel willen kopen zorg dat je altijd uitgerust gaat kijken want als je moe bent dan zit elk bankstel lekker!!
Ditzelfde geldt ook als je een nieuw bed wilt kopen.

Gr Cheeko

Polly Parker
Berichten: 52
Lid geworden op: 08 feb 2007 15:58

Re: leen bakker en ikea- allemaal rotzooi

Ongelezen bericht door Polly Parker »

........Populiers gaan daar komt mijn bankstel vandaan en daar kennen ze nog wel de betekenis van Klantenservice en GARANTIE,
mhh; of dit nu zo 'n goed advies is? Kijk maar eens naar de postings over Populiers.

Cheeko
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 nov 2006 22:14

Re: leen bakker en ikea- allemaal rotzooi

Ongelezen bericht door Cheeko »

Polly, heb jij ervaring bij die zaak dan?? Ik dus wel maar daar kan je pas over oordelen als je er geweest bent en hoe je benadert en geholpen wordt dus......................

Polly Parker
Berichten: 52
Lid geworden op: 08 feb 2007 15:58

Re: leen bakker en ikea- allemaal rotzooi

Ongelezen bericht door Polly Parker »

[/quote]Polly, heb jij ervaring bij die zaak dan?? Ik dus wel maar daar kan je pas over oordelen als je er geweest bent en hoe je benadert en geholpen wordt dus......................[quote]

dus bent u een tevreden klant wat betreft Populiers. Gelukkig voor u.

Zoals ook Leen Bakker en Ikea tevreden klanten hebben.

Maar nog steeds geldt dan mijn vraagstelling: of doorverwijzen naar Polpuliers een goed advies is? Er zijn mijn inziens iets teveel negatieve verhalen over te lezen.

Wat kwaliteit betreft: ik denk, ben van mening, dat er betere kwaliteit te koop is. De Toppic is gestart met een negatieve ervaring over Ikea.
Ook daar hebben ze te maken met tevreden én ontevreden klanten.

Ik persoonlijk: ik ga liever naar de Ikea .........
Laatst gewijzigd door Polly Parker op 29 aug 2007 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Cheeko
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 nov 2006 22:14

Re: leen bakker en ikea- allemaal rotzooi

Ongelezen bericht door Cheeko »

Polly, nu doe je hetzelfde als al die andere die een meubelzaak afkraken waar ze nare ervaringen bij hebben en JIJ???? je hebt geen ervaring bij Populiers maar je laat wel je oren hangen aan negatieve publiciteit, prima, moet jij weten maar is het niet zo dat je eerst iets moet ervaren voordat je er over kan oordelen?? Laat Annabella nu zelf haar beslissing nemen er staat nu voldoende op de Forum incl. hatelijkheden die nergens voor nodig zijn maar DE MENS voelt zich schijnbaar prettig als ze hun frustraties op andere kunnen afweren, laat dat toch, U heeft Uw ervaring en Annabella die van haar, zij vroeg of er mensen waren die nog andere meubelzaken kenden waar zij goede ervaringen bij hebben, er zijn er nu een aantal opgenoemd dus heeft zij keuze genoeg, dus.................... Polly, stop met dat quote/unquote gedoe, ook ik kan teruglezen wat ik geschreven heb en kan het zelfs nog onthouden ook maar stop jij nu met je commentaar op andere terwijl je zelf geen haar beter bent. STOP ERMEE.

roblion
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 aug 2007 16:56

Re: leen bakker en ikea- allemaal rotzooi

Ongelezen bericht door roblion »

Kortgeleden heb ik een keuken geplaatst van Ikea.
Er ging wel eens wat mis, maar het herstel en afhandeling waren GEWELDIG, niets dan lof.

Polly Parker
Berichten: 52
Lid geworden op: 08 feb 2007 15:58

Re: leen bakker en ikea- allemaal rotzooi

Ongelezen bericht door Polly Parker »

Aan Cheeko:

Sorry, ik kraak Populiers niet af!!

Ik stel alleen de vraag: is iemand doorverwijzen naar Populiers zo verstandig?
Ik kan in mijn reactie niet teruglezen dat ik Populiers heb afgekraakt, misschien voelt u zich wat aangevallen, maar dat is mijn bedoeling absoluut niet.

Waarom ik nu deze reactie krijg, weet ik niet. Ik vind 'm nogal fel, en nogal veel gejij en ge-jij.

Nogmaals, ik haal Populiers NIET naar beneden, vraag alleen iets, mede door de negatieve berichten die er zijn.
Een vraag is een vraag. Geen mening. Een vraag. En die mag ik hier toch stellen? Die vraag stel ik alleen, omdat ik ook een consument ben, en me afvraag of het verstandig is naar Populiers te gaan als daar zoveel slechte(re) ervaringen over te lezen zijn.

Wellicht is dat quote/unquote gedoe wel ergens goed voor? Dan geef mij maar een quote waarin ik, Polly, gezegd zeg dat Populiers slecht is.

Polly

ps. wat betreft "dat quot/unqote"gedoe: ik post op de manier die voor mij prettig is, ik schrijf op mijn manier. Er zijn er meer die dat hier doen.

Ik hou er echter niet van om daarop commentaar te krijgen, netzomin als dat ik reacties op schrijf en spelfouten hier op zijn plaats vind. Dat heeft namelijk ABSOLUUT niets met het onderwerp te maken.

Bara
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 feb 2007 20:04

Re: leen bakker en ikea- allemaal rotzooi

Ongelezen bericht door Bara »

ik heb zo'n 20 jaar geleden een zwarte leren hoekbank gekocht bij Ikea in Sliedrecht ( destijds).
Een perfecte bank, zeer goede kwaliteit leer, ik zit er nog steeds op en moet er niet aan denken de bank weg te doen, ja, de kussens zijn wat zachter geworden in de loop der jaren maar dat is normaal en eventueel te verhelpen.

Christine A.
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 aug 2007 19:30

Re: leen bakker en ikea- allemaal rotzooi

Ongelezen bericht door Christine A. »

Nou, ik heb afgelopen zondag mijn matras terug gebracht naar filiaal delft :D , omdat ie na 6 jaar (!!) aan de buitenkant een beetje ingezakt was, zeker niet door mijn gewicht, want ik weeg net an 50 kg. Maar het was geen probleem, kreeg zonder morren de Helft van het aankoopbedrag terug. Het was meer dan waar we eigenlijk recht op hadden volgens de garantie. Wij zijn hier zeer tevreden over, ook over andere spullen die we al jaren van ze hebben staan!!!! :D

cinema
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 aug 2007 22:06

Re: leen bakker en ikea- allemaal rotzooi

Ongelezen bericht door cinema »

Ikea is juist een heel goed bedrijf ik zit al 7 jaar op een hoekbank van €900.--daarbij welke zaak geeft zoveel service als ikea na maanden mag je nog je spullen terug brengen zelf uitgepakt moet je dat is bij een andere zaak doen of geen aankoopbon meer hebben alles kan bij ikea en als er een fout is gemaakt van de kant van hen wordt het thuis bezorgd voor mij alle goeds van een zaak als Ikea! :P

j daansen
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 aug 2007 20:14

Re: leen bakker en ikea- allemaal rotzooi

Ongelezen bericht door j daansen »

wij hebben juist hele goeie ervaring met meubels van ikea

zelfs op een woongroep met meervoudig gehandicapten. en die zitten helemaal niet altijd rusig! je kunt maar net pech hebben!!

jani36
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 jun 2007 21:13

Re: leen bakker en ikea- allemaal rotzooi

Ongelezen bericht door jani36 »

Voor een kwartje kun je nu eenmaal niet op de eerte rij zitten.!!
Heb een bank van Ikea nu ongeveer twee jaar NIKS doorgezakt Niks scheuren of ander sinds. Gewoon een prima bank net zoals mijn alle andere artikelen. 't Is wel niet het goedkoopste, maar ik heb dan ook wat. IKEA prima waar!!!
jani36

Gesloten