jammer dat hierdoor de kern van de zaak nu helemaal op de achtergrond raakt
Het blijkt maar weer dat de consument in Nederland mag klagen wat hij wilt en dat dat soort geklaag heel graag door de mensen worden gehoord.
Echter als er winkeliers zijn die heel duidelijk aangeven waar de knelpunten zitten en die heel duidelijk aangeven wat er nu werkelijk gebeurd, mag dat niet gezegd worden en wordt dan die winkeliers verzocht om op te hoepelen en wordt hun mond gesnoerd.
De reden dat ik 1 persoon een beetje hard aanpak is omdat hij mij behoorlijk onderuit haalt met zijn juridische onzinpraat en totaal niet aangeeft hoe iets werkelijk moet worden aangepakt.
Ik heb al diverse keren aangegeven hoe het werkelijk in elkaar zit, maar daar wordt inhoudelijk totaal NIET op ingegaan, maar wordt dan gezegd dat ik me niet aan de regels houdt.
Daarbij wil ik wel opmerken dat je met juridische regels soms de problemen niet oplos.
Want als een onderdeel niet of slecht leverbaar is, kun je met die juridische zaken en regels er echt niet voor zorgen dat het onderdeel wel leverbaar wordt.
Simpel voorbeeld:
Van de Acer Aspire 1700 serie notebooks is het bekend dat die moederborden niet los leverbaar zijn.
Na 2½ jaar gaat dat moederbord kapot.
De consument eist dat het moederbord wordt vervangen.
Want met bijbetaling een nieuwe notebook kopen, wilt hij niet.
Het moederbord is niet los verkrijgbaar.
En wat gebeurd er?
De winkelier wordt aansprakelijk en verantwoordelijk gehouden voor het niet vervangen van het moederbord.
En dat vind ik totaal bezopen.
De winkelier krijgt de schuld dat het moederbord niet leverbaar is, en dat is totaal niet terecht.
Waarom dat dat moederbord niet leverbaar is, weet ik niet.
Maar ik kan er in ieder geval niet aankomen.
De consument heeft bij het aankopen de keuze om extra garantie erbij te kopen of niet.
Doet hij dat wel en na 2½ jaar gaat het moederbord kapot, dan krijgt hij van de fabrikant een nieuwe notebook.
Neemt hij die extra garantie er niet bij, dan zit hij zoals in het geval van de TS met een grote kostenpost.
Zoals ik al aangaf heeft de consument wel degelijk rechten.
En dat is dat hij niet totaal voor de kosten hoeft op te draaien.
De economische levensduur van de computer bedraagt 36 maanden.
Er zijn al 30 maanden verstreken, dus moet de consument 30/36 deel zelf betalen. Dit is zo in de wet vastgelegd.
Dus dan kom ik uit op €250,-.