Ik geloof wel dat Leaseproces de zaken intern op orde heeft, maar extern hebben ze dat dus niet. En dat is niet zo slim: mensen die nog twijfelen om te gaan procederen lopen door dit soort klachten misschien sneller naar een ander juristenkantoor. Zo is er bijvoorbeeld ook nog Jurofoon; zij hebben veel minder dossiers onder zich en zullen deze nu en in de toekomst daarom veel beter kunnen afhandelen dan Leaseproces.Wel ben ik het met je eens dat er eens meer informatie naar buiten mag komen en vooral de mensen die al ruim 2 jaar staan ingeschreven. b.v. welke zaken komen er eerst, wanneer gaan de zaken starten, hoe is de informatiestroom tussen Dexia en Leaseproces, Broedt Dexia nog een laatste ei uit enz.
Uberhaupt heb ik het vermoeden dat Leaseproces zich nu voornamelijk richt op het binnenhalen van zoveel mogelijk klanten en dat zij pas daarna echt met de zaken aan de slag gaat.
Maar wat als Dexia de mensen die een opt-out verklaring hebben gedaan ineens in juli allemaal gaat dagvaarden? Zodat veel mensen bij verstek zullen worden veroordeeld (in juli en augustus is half Nederland op vakantie) door andere rechtbanken dan de rechtbank Amsterdam?
Betaalt Leaseproces dan de kosten van het verzet dat deze mensen moeten doen bij de rechtbank? Krijgen deze mensen dan het griffierecht terug dat zij nu aan Leaseproces hebben betaald, omdat zij verwachtten dat Leaseproces juist Dexia zou dagvaarden en niet andersom? En wie zegt dat ook bij deze rechtbanken de uitspraak vaststaat, aangezien deze zich helemaal niet hebben te houden aan het opgestelde model door de rechtbank Amsterdam?
Dexia communiceert in ieder geval wel: we weten dat zij de druk op mensen die een opt out verklaring hebben gedaan snel opvoert !!