LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pixelgarantie tft monitoren (volgens de "Completer"

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: Pixelgarantie tft monitoren (volgens de "Completer"

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

Wij kunnen niet alles gratis wegdoen. En veel zaken kosten gewoon geld.
Klopt. Maar winkeliers kunnen die pixelgarantie ook gewoon doorberekenen in de winkelprijs, onzichtbaar voor de klant. Dat zie je bijv. bij MyCom, Paradigit en Mediamarkt. Binnen 2 weken kun je gewoon je daar aangekochte monitor zonder gezeik of bijbetaling retourneren.

Stel 20% van de monitoren vertoont dode pixels: Als je dan 5 monitoren voor 7 euro meer verkoopt dan die concurrent die 35 euro voor pixelgarantie rekent, dan komt dat qua opbrengst voor die winkelier toch op hetzelfde neer? En een klant is heus wel bereid die 7 euro meer te betalen om geen gezeik achteraf te krijgen (zelfs 10 euro extra kan nog).

ikbenik

Re: Pixelgarantie tft monitoren (volgens de "Completer"

Ongelezen bericht door ikbenik »

En een klant is heus wel bereid die 7 euro meer te betalen om geen gezeik achteraf te krijgen


Steeds meer mensen doen daar wel moeilijk over.

Als men ergens anders een paar euro goedkoper uit is gaan ze daar naartoe.

Daarbij is het ook dat ik zelf klein van opzet ben, dus kan ik geen pixelgarantie afgeven.
Een winkel die grote afzet heeft, is dat veel gemakkelijker.

Voor de kleine zelfstandige die pas begonnen is, is dat veel moeilijker.

ikbenik

Re: Pixelgarantie tft monitoren (volgens de "Completer"

Ongelezen bericht door ikbenik »

Daarbij wil ik wel opmerken dat ik voornamelijk monitoren lever van Acer, en zover ik het weet zijn daar nog nooit problemen mee geweest.

deMol
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 mar 2007 19:12

Re: Pixelgarantie tft monitoren (volgens de "Completer"

Ongelezen bericht door deMol »

Al die teruggekomen rotzooi raken ze gewoon kwijt en gaat meestal de markt op als "refurbs" Of men verkoopt het gewoon aan de volgende, hopende dat die wel die twee pixels, of weetikveel wat voor onvolkomenheid accepteerd.Het is bekend dat veel spul gewoon in het magazijn blijft staan en doorgaat naar een andere klant en niet eens meer teruggaat naar de importeur! Kortom "ikbenik" stel je niet zo aan.

En er zijn nu eenmaal meer mensen die voor lief nemen wat de verkoper zegt en 35 euro extra betalen, dan er mensen zijn die dat niet doen. Kortom. Zoveel zullen ze niet verliezen."ikbenik" zanikt maar wat waarschijnlijk omdat hij zoveel spul terugkrijgt :lol:
Nogmaals. Het zal mij een grote HEMA worst wezen of die winkelier er nu wel of niet bij inschiet. Met "de customer is always right" verkoopt je beter! :P

Bij Computerland koop je een ViewSonic 19" voor 166 euro-otje

ikbenik

Re: Pixelgarantie tft monitoren (volgens de "Completer"

Ongelezen bericht door ikbenik »

Zoveel zullen ze niet verliezen."ikbenik" zanikt maar wat waarschijnlijk omdat hij zoveel spul terugkrijgt
Helemaal niet! :evil:

Waar ik alleen schijtziek van wordt is het feit dat steeds meer mensen naar de Aldi gaan en steeds zeggen ze:
Bij de Aldi moet je wezen!

DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: Pixelgarantie tft monitoren (volgens de "Completer"

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

Daarbij wil ik wel opmerken dat ik voornamelijk monitoren lever van Acer, en zover ik het weet zijn daar nog nooit problemen mee geweest.
Wat is dit voor een onzin? Dode pixels zijn niet merkgebonden hoor.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Pixelgarantie tft monitoren (volgens de "Completer"

Ongelezen bericht door D1RK »

@ ikbenik,

Je bepaalde met de inkoop welke merken je wel en niet wilt, dus als je een goedkoop merk inkoopt met hoge marge moet je het vaak zelf oplossen....

Duurdere merken die vaak minder winst geven hebben betere service!
Iedere handelaar zou het beter moeten weten als een klant!
Dus jij als verkoper bepaalde wat er in de winkel staat, en je bent dan verantwoordelijk voor foute inkoop!

De klanten worden steeds lastiger dus moet je daar rekening mee houden!

Zelf had ik toen de keuze, 4 kapotte en er kunnen er meer bij komen voor E129,- of een goede met garantie in doos..... voor E179,-
Hoeveel koste eind vorig jaar een 19" TFT scherm met goede speakers, want de meeste....
Die E50,- betekende dat de Pixel garantie verviel, de rest blijft gewoon, en omdat het onder was, vond ik het niet erg en heb bewust voor deze korting gekozen, zo is het ook vaak in de opruiming....

Ik ging van 4 naar 9, maar er zijn 2 zwarte, en 7x kleurtje tekort dus minder storend!

De hoogste is op 17mm van de onderkant, dus buiten het normale beeld, en omdat ik dit lees zie ik ze weer, normaal vergeet ik het gewoon!

Een tevreden klant over een slecht product, en nog slechtere prijs voor winkelier!

deMol
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 mar 2007 19:12

Re: Pixelgarantie tft monitoren (volgens de "Completer"

Ongelezen bericht door deMol »

Waar ik alleen schijtziek van wordt is het feit dat steeds meer mensen naar de Aldi gaan en steeds zeggen ze:
Bij de Aldi moet je wezen!
da's een andere discussie
Wat is dit voor een onzin? Dode pixels zijn niet merkgebonden hoor.
Hij heeft m'n verhaal niet goed gelezen! Daarin wordt Acer ook genoemd.

ikbenik

Re: Pixelgarantie tft monitoren (volgens de "Completer"

Ongelezen bericht door ikbenik »

Wetboek 7
Artikel 17
5. De koper kan zich er niet op beroepen dat de zaak niet aan de overeenkomst beantwoordt wanneer hem dit ten tijde van het sluiten van de overeenkomst bekend was of redelijkerwijs bekend kon zijn. Ook kan de koper zich er niet op beroepen dat de zaak niet aan de overeenkomst beantwoordt wanneer dit te wijten is aan gebreken of ongeschiktheid van grondstoffen afkomstig van de koper, tenzij de verkoper hem voor deze gebreken of ongeschiktheid had moeten waarschuwen.
Wat is dit voor een onzin? Dode pixels zijn niet merkgebonden hoor.
Het ene merk heeft daar meer last van dan de andere.

ikbenik

Re: Pixelgarantie tft monitoren (volgens de "Completer"

Ongelezen bericht door ikbenik »

Jij stelt dat goedkoop duurkoop is en eigenlijk moet ik niet zeuren dat ik 149 euro betaalde en m'n buurman voor die Acer, en dat is dus niet diezelfde 159 euro. Voor die 19 euro zou mijn buurman dus zijn gerantie betaald hebben, want natuurlijk volledig onzin is. Garantie is garantie of het nu 15 of 30 euro kost! Bij de voorwaarden van Paradigit staat ook geen prijslimit genoemd voor hun garantie!
Als bij een winkel de prijs hoger is dan bij de concurrentie, betekent niet automatisch dat er dan betaald is voor de pixelgarantie.

Daarbij komt ook nog dat de fabrikant de garantiecondities bepaald en niet de consument.
De fabrikant bepaald ook de producteigenschappen, ook weer niet door de consument.

Ik geef dit aan omdat er mensen zijn die beweren dat de consument deze zaken bepalen, wat dus niet zo is.

ikbenik

Re: Pixelgarantie tft monitoren (volgens de "Completer"

Ongelezen bericht door ikbenik »

Behalve "ikbenik" en "mvdbosch" dank ik de rest die aan deze thread hebben deelgenomen en met mij meegedacht hebben
Omdat ik niet datgene zeg wat je graag horen wilt, deug ik niet? :roll:

Ik zeg niet iets wat de consument graag horen wilt, ik zeg gewoon zoals het is.
Daar ben ik keihard in. :wink:

DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: Pixelgarantie tft monitoren (volgens de "Completer"

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

Het ene merk heeft daar meer last van dan de andere.
Bullsh*t. Dode pixels is iets dat geen enkel merk kan voorkomen bij de fabricage van TFT-monitoren.

En aangezien TFT-panels die uit eenzelfde fabriek komen, ook door meerdere fabrikanten afgenomen worden, kun je ook niet stellen dat een bepaald merk minder vaak dode pixels vertoont dan een ander merk. Een merk als Acer zal ook niet steeds bij dezelfde producent de TFT-panelen afnemen.

De enige reden die ik me kan voorstellen dat een bepaald merk minder vaak dode pixels zal vertonen, is dat het merk een kwaliteitsselectie doet op de TFT-panelen, maar dat zie ik prijvechter Acer echt niet doen.
Laatst gewijzigd door DennisThePennis op 01 apr 2007 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.

TheLD
Berichten: 544
Lid geworden op: 23 dec 2006 13:12

Re: Pixelgarantie tft monitoren (volgens de "Completer"

Ongelezen bericht door TheLD »

@deMol

jouw stuck pixels zijn dezelfde als de subpixels van Paradigit. Dus ik snap niet waarom je die link plaatst:

Indien het beeldscherm één of meer defecte pixels en/of drie of meer defecte subpixels vertoont,

Daar had je dus 3 of meer stuck pixels moeten hebben!!!

ikbenik

Re: Pixelgarantie tft monitoren (volgens de "Completer"

Ongelezen bericht door ikbenik »

De enige reden die ik me kan voorstellen dat een bepaald merk minder vaak dode pixels zal vertonen, is dat het merk een kwaliteitsselectie doet op de TFT-panelen, maar dat zie ik prijvechter Acer echt niet doen.
Ik heb toch al behoorlijk wat monitoren geleverd, maar bij Acer merk ik dat die veel minder defecten vertonen dan een ander merk.

ikbenik

Re: Pixelgarantie tft monitoren (volgens de "Completer"

Ongelezen bericht door ikbenik »

@deMol

jouw stuck pixels zijn dezelfde als de subpixels van Paradigit. Dus ik snap niet waarom je die link plaatst:

Indien het beeldscherm één of meer defecte pixels en/of drie of meer defecte subpixels vertoont,

Daar had je dus 3 of meer stuck pixels moeten hebben!!!
Ook even terug te komen op het feit dat bij een webwinkel de wet koop op afstand van toepassing is en op de transacties bij een normale winkel dus niet.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Pixelgarantie tft monitoren (volgens de "Completer"

Ongelezen bericht door D1RK »

@ ikben ik,
je hebt gelijk, maar als je zoals IK bewust een korting krijgt aangeboden zonder pixel garantie val ik hier buiten en mag dus nooit klagen!

De overige garantie voorwaarden zijn er dus nog wel.
Ik had voor de volle prijs direct een andere kunnen krijgen maar heb zelf het risico genomen.

Jou winkel wil eerlijk zaken doen, en dat kan niet altijd voor lage prijzen!

Het is jou winkel en jou voorwaarden, en als ik anders denk moet ik het gewoon elders zoeken, maar afhankelijk van produkt kies ik voor soms de goedkoopste, en soms voor jou en je collega's die wel service bieden!

Veel succes.

DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: Pixelgarantie tft monitoren (volgens de "Completer"

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

Ik heb toch al behoorlijk wat monitoren geleverd, maar bij Acer merk ik dat die veel minder defecten vertonen dan een ander merk.
Of misschien durven die klanten van jou niet terug te komen met 2 dooie pixels of 7 dooie subpixels, aangezien je die hele dooie pixelpolicy eerst haarfijn uitlegt in de winkel? :wink: :P :lol:

deMol
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 mar 2007 19:12

Re: Pixelgarantie tft monitoren (volgens de "Completer"

Ongelezen bericht door deMol »

@ikbenik
Ook even terug te komen op het feit dat bij een webwinkel de wet koop op afstand van toepassing is en op de transacties bij een normale winkel dus niet.
Ik ruil om wanneer nodig binnen de tijd die vermeld staat op de bon. Daat omruilen kan verschillende redenen hebben.

Die omruiltijd maakt deel uit van de koopovereenkomst, ondanks dat ruilen geen recht is maar eens gunst. Echter het geschreven woord is wel rechtsgeldig, link consumentenrecht

@TheLD

jouw stuck pixels zijn dezelfde als de subpixels van Paradigit. Dus ik snap niet waarom je die link plaatst:
Het punt was dat Paradigit ook omruilt bij slechts EEN defecte (dode) pixel.

Belangrijk in deze is dat je je klant teverden wilt houden omdat je wilt dat hij/zij nogeens terugkomt. Als je daarvoor iets moet inleveren waarom dan ook niet :?: Je kan beter 10 klanten hebben die terugkomen dan 20 klanten die eenmalig iets kopen!

ikbenik

Re: Pixelgarantie tft monitoren (volgens de "Completer"

Ongelezen bericht door ikbenik »

Die omruiltijd maakt deel uit van de koopovereenkomst, ondanks dat ruilen geen recht is maar eens gunst. Echter het geschreven woord is wel rechtsgeldig, link consumentenrecht
Bij mij kun je niet terecht om de producten om te ruilen.
Dus je kunt van mij niet eisen dat ik het wel doe.

Steeds meer mensen zijn er stellig van overtuigt dat de regels koop op afstand ook in de normale winkels geldt. En dat is dus niet zo.

Oftewel:
In de normale winkel heb je géén recht op een bedenktijd.
Als echter op de kassabon staat dat je een bedenktijd heb, dan is deze wel rechtsgeldig.

En wat zie je? De winkels die massaal adverteren met de laagste prijs garantie en terugbrenggarantie proberen er vaak onderuit te komen.

De reden dat ik niet met deze onzin meedoe heeft te maken dat deze zaken dermate veel geld kosten, dat het onbetaalbaar is.
Vandaar.

deMol
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 mar 2007 19:12

Re: Pixelgarantie tft monitoren (volgens de "Completer"

Ongelezen bericht door deMol »

ikbenik schreef:
Bij mij kun je niet terecht om de producten om te ruilen.
Ik ben blij dat je dat even verteld :lol:

Inieder geval is de zaak nu tot ieders tevredenheids opgelost. Ik heb nog even met een van de medewerkers staan babbelen. Omdat ik altijd goed geholpen ben, en hiervoor nooit klachten hebt gehad bij aankopen wil ik ze het voordeel van de twijfel geven. Ik blijf daar dus aankopen doen. Het is zeer zeker geen Chinese maffia, die praten niet met je :twisted:

Gesloten