Pagina 3 van 3

Re: HTM komt dienstregeling niet na!

Geplaatst: 06 apr 2007 15:57
door tienepien
Tienepien,


Wat ben je lief geworden.
Ik ben altijd al lief geweest hoor :)

Even zonder gekheid, de meeste chauffeurs zin prima mensen, net als dat de meeste passagiers prima mensen zijn. Het tuig ertussen alleen he...

Re: HTM komt dienstregeling niet na!

Geplaatst: 06 apr 2007 16:06
door eef37
ik wil nog een keer reageren,blijft toch een discussie waar geen eind aan komt

KIJK,als je de deur uit gaat,en je loopt naar de tramhalte,en de tram zou er bij benadering om 6.35 moeten zijn,zou,let op,zouden de mensen die daar staan om naar hun werk te gaan,ook eens kunnen bedenken wat de oorzaak zou kunnen zijn dat die tram van 6.35 er niet is,in plaats van alleen maar kwaad en opgefokt te raken,omdat je te laat op je werk dreigd te komen,en dat is het stukje wat JIJ niet snapt,of wil snappen,dat heb ik je in mijn eerste reactie al klaar fijn uitgelegd,welke oorzaken het allmaal zouden kunnen zijn,mensen die bij de HTm werken worden ook wel eens ziek,we zijn tenslotte maar mens,er zijn elke dag reserve in dienst,maar soms zijn die ook op,omdat er teveel ziekmeldingen zijn,betekent het dan dat wij ons dan maar nooit meer ziek mogen melden ofzo,omdat jij dan niet helaas niet op je werk kan komen????

Er kan ook een onwel wording zijn van iemand in de tram ,ook om 6.35 kan dat gebeuren hoor,niet alleen tijdens een druk of ander tijdstip,een tram kan een ontsporing hebben,staat er 1 vast,kan de rest er niet meer langs,welk stukje begrijp jij nou niet,het gaat jou erom dat er niks op de info borden staat,hoelang reis jij al met het OV,want die electrische info borden hangen er pas sinds een jaar of 4 miscchien 5,en de htm rijd al meer dan 100 jaar rond in den haag,dus schuif daar de schuld niet op,als er een situatie is waardoor die tram van 6.35 niet komt,is het eerste wat onze CVL doet,proberen zo snel mogelijk een oplossing en een andere route te verzinnen,allemaal voor de passagiers,wij werken er niet met ze alle om mensen te pesten hoor,de leeftijd van 12 jaar zijn we allang voorbij namelijk,alles zullen ze doen om het probleem zo snel mogelijk te verhelpen,ga eens een dagje langs bij de CVL van de HTM,kijk eens hoe er daar gewerkt wordt,hoe situaties verholpen worden,met heel veel mensen wordt er aan gewerkt,we zijn niet met ze alle blond daar hoor ,we weten dat mensen naar hun werk moeten en staan te wachten ,bijv als het min 10 is en sneeuwt,nee de HTM doet doet expres passagiertje pesten,hou nou toch eens op ,vertel me eens,als je 5 keer per week de tram van 6.35 neemt,hoevaak komt ie dan niet>??????alles is zeker sterk overtrokken,en dat mensen al zo vroeg bij die halte staan,hoelaat denk jij dat de bestuurder zijn bed uit moet,om bij jou halte om 6.35 te zijn dan ,wie weet stond hij wel ergens vast,door iemand van jou werk,die zonodig de tram baan verspert,kan van alles zijn

Als er een situatie zich voor doet,dat de tram van 6.35 later komt,is de eerste stap voor de HTM en de CVL(centrale verkeersleiding)om te zorgen dat er zo snel mogelijk WEL een tram gaat komen bij die halte,dan denken ze niet als eerste dat ze het computerprogramma waardoor die info borden werken,een mailtje te sturen hoor,nee eerst die wagen er zien te krijgen,zolang jij 20 mijn per dag in die tram zit,kan je nogmaals helemaal nergens over mee praten,heb je geen idee wat er speelt,je praat echt ergens over waar je geen verstand van hebt,klagen daar ben je wel goed in,ik ben geen mensen hater,ik hou van mijn werk en van mijn beroep,maar types zoals jij zorgen dat mijn haren recht overeind gaan staan,ik kan het niet laten te denken,dat je er ook vast zo een ben,dat als jij bij mij in de bus zou zitten,je komt klagen dat de radio te hard staat,of dat ik de voordeur voor je moet open doen,weet het niet zeker,maar krijgt dat gevoel heel sterk,en vrouwen met hun 6de zintuig,meestal zit er niet naast,maar dat terzijde

Verder kan ik ,als zogenaamde mensen hater ook vertellen,dat er een maand of wat geleden een zware ontsporing was in de remise van de tram,midden in de ochtend spits,keihard regen en storm,stonden heel veel mensen op lijn 9 te wachten,onmacht heet dat,pure ommacht,ik zou voortaan de htm bellen en vragen of ze een taxi willen regelen voor al die mensen,das toch geen style,kan toch niet,dat er in zo,n groot bedrijf,met al dat materiaal ook wel eens wat fout kan gaan,doen wij bij de HTM,rijdend en kantoor personeel allemaal express,echt hoor,waarom zouden we willen proberen iedereen op tijd van A naar B te brengen,we lijken wel gek,op ons dooie gemakkie joh,ze wachten wel........

Dat is de indruk die jij wil wekken hier,weet jij het allemaal zo goed,ga jij toch bij de HTM solliciteren,als wonderman,die alles weet op te lossen in een tijdsbestek van een paar minuten,want zoveel tijd is er na een melding van een storing of wat dan ook hoor

Die dag van die storm,was ik buitendienst op weg vanuit de garage,ik en al mijn andere collegas van de bus,die de melistokenlaan bereden,hebben,let wel BUITENDIENST,de mensen zo goed als het kon meegenomen,en ze eruit gelaten waar ze wilden,hield in,kwamen allemaal te laat op ons beginpunt,maar we hebben wel zoveel we op DAT moment konden ,wat in onze macht lag op dat moment,de mensen meegenomen,samen werken we er dan aan iedereen toch nog zoveel mogelijk op tijd te laten komen op hun plaats van bestemming

En nu ben ik het zat,blijf het uitleggen,lijk eigenlijk wel gek ook,en dat op mijn vrije dag

toedele doekie

Re: HTM komt dienstregeling niet na!

Geplaatst: 06 apr 2007 16:06
door eef37
ik wil nog een keer reageren,blijft toch een discussie waar geen eind aan komt

KIJK,als je de deur uit gaat,en je loopt naar de tramhalte,en de tram zou er bij benadering om 6.35 moeten zijn,zou,let op,zouden de mensen die daar staan om naar hun werk te gaan,ook eens kunnen bedenken wat de oorzaak zou kunnen zijn dat die tram van 6.35 er niet is,in plaats van alleen maar kwaad en opgefokt te raken,omdat je te laat op je werk dreigd te komen,en dat is het stukje wat JIJ niet snapt,of wil snappen,dat heb ik je in mijn eerste reactie al klaar fijn uitgelegd,welke oorzaken het allmaal zouden kunnen zijn,mensen die bij de HTm werken worden ook wel eens ziek,we zijn tenslotte maar mens,er zijn elke dag reserve in dienst,maar soms zijn die ook op,omdat er teveel ziekmeldingen zijn,betekent het dan dat wij ons dan maar nooit meer ziek mogen melden ofzo,omdat jij dan niet helaas niet op je werk kan komen????

Er kan ook een onwel wording zijn van iemand in de tram ,ook om 6.35 kan dat gebeuren hoor,niet alleen tijdens een druk of ander tijdstip,een tram kan een ontsporing hebben,staat er 1 vast,kan de rest er niet meer langs,welk stukje begrijp jij nou niet,het gaat jou erom dat er niks op de info borden staat,hoelang reis jij al met het OV,want die electrische info borden hangen er pas sinds een jaar of 4 miscchien 5,en de htm rijd al meer dan 100 jaar rond in den haag,dus schuif daar de schuld niet op,als er een situatie is waardoor die tram van 6.35 niet komt,is het eerste wat onze CVL doet,proberen zo snel mogelijk een oplossing en een andere route te verzinnen,allemaal voor de passagiers,wij werken er niet met ze alle om mensen te pesten hoor,de leeftijd van 12 jaar zijn we allang voorbij namelijk,alles zullen ze doen om het probleem zo snel mogelijk te verhelpen,ga eens een dagje langs bij de CVL van de HTM,kijk eens hoe er daar gewerkt wordt,hoe situaties verholpen worden,met heel veel mensen wordt er aan gewerkt,we zijn niet met ze alle blond daar hoor ,we weten dat mensen naar hun werk moeten en staan te wachten ,bijv als het min 10 is en sneeuwt,nee de HTM doet doet expres passagiertje pesten,hou nou toch eens op ,vertel me eens,als je 5 keer per week de tram van 6.35 neemt,hoevaak komt ie dan niet>??????alles is zeker sterk overtrokken,en dat mensen al zo vroeg bij die halte staan,hoelaat denk jij dat de bestuurder zijn bed uit moet,om bij jou halte om 6.35 te zijn dan ,wie weet stond hij wel ergens vast,door iemand van jou werk,die zonodig de tram baan verspert,kan van alles zijn

Als er een situatie zich voor doet,dat de tram van 6.35 later komt,is de eerste stap voor de HTM en de CVL(centrale verkeersleiding)om te zorgen dat er zo snel mogelijk WEL een tram gaat komen bij die halte,dan denken ze niet als eerste dat ze het computerprogramma waardoor die info borden werken,een mailtje te sturen hoor,nee eerst die wagen er zien te krijgen,zolang jij 20 mijn per dag in die tram zit,kan je nogmaals helemaal nergens over mee praten,heb je geen idee wat er speelt,je praat echt ergens over waar je geen verstand van hebt,klagen daar ben je wel goed in,ik ben geen mensen hater,ik hou van mijn werk en van mijn beroep,maar types zoals jij zorgen dat mijn haren recht overeind gaan staan,ik kan het niet laten te denken,dat je er ook vast zo een ben,dat als jij bij mij in de bus zou zitten,je komt klagen dat de radio te hard staat,of dat ik de voordeur voor je moet open doen,weet het niet zeker,maar krijgt dat gevoel heel sterk,en vrouwen met hun 6de zintuig,meestal zit er niet naast,maar dat terzijde

Verder kan ik ,als zogenaamde mensen hater ook vertellen,dat er een maand of wat geleden een zware ontsporing was in de remise van de tram,midden in de ochtend spits,keihard regen en storm,stonden heel veel mensen op lijn 9 te wachten,onmacht heet dat,pure ommacht,ik zou voortaan de htm bellen en vragen of ze een taxi willen regelen voor al die mensen,das toch geen style,kan toch niet,dat er in zo,n groot bedrijf,met al dat materiaal ook wel eens wat fout kan gaan,doen wij bij de HTM,rijdend en kantoor personeel allemaal express,echt hoor,waarom zouden we willen proberen iedereen op tijd van A naar B te brengen,we lijken wel gek,op ons dooie gemakkie joh,ze wachten wel........

Dat is de indruk die jij wil wekken hier,weet jij het allemaal zo goed,ga jij toch bij de HTM solliciteren,als wonderman,die alles weet op te lossen in een tijdsbestek van een paar minuten,want zoveel tijd is er na een melding van een storing of wat dan ook hoor

Die dag van die storm,was ik buitendienst op weg vanuit de garage,ik en al mijn andere collegas van de bus,die de melistokenlaan bereden,hebben,let wel BUITENDIENST,de mensen zo goed als het kon meegenomen,en ze eruit gelaten waar ze wilden,hield in,kwamen allemaal te laat op ons beginpunt,maar we hebben wel zoveel we op DAT moment konden ,wat in onze macht lag op dat moment,de mensen meegenomen,samen werken we er dan aan iedereen toch nog zoveel mogelijk op tijd te laten komen op hun plaats van bestemming

En nu ben ik het zat,blijf het uitleggen,lijk eigenlijk wel gek ook,en dat op mijn vrije dag

toedele doekie

Re: HTM komt dienstregeling niet na!

Geplaatst: 07 apr 2007 00:04
door Maarten1234
Eef, beste collega.... Denk aan je hart. Deze persoon is hardleers heeft een bord voor zijn of haar kop. Het is een zielig figuur die zijn of haar frustratie niet kwijt kan bij de HTM omdat hij of zij de dag nadat hij zijn of haar klacht heeft ingediend verhaal wenst te hebben. Dat krijgt hij of zij niet dus dan wordt hij of zij witheet en gefrustreerd. Ik wil niet weten welk werk hij of zij verricht, maar bij hem of haar alles op zijn of haar werk goed verloopt zonder enig probleem dan perfect. Het enige dat hij of zij niet begrijpt is dat wij allen als bestuurder zijn individueel werken. Als 1 van ons door wat voor reden dan ook uitvalt dan gaat dat ten koste van de dienstregeling. Dat maak je hen niet wijs, want op zijn of haar werk is er altijd iemand aanwezig om andermans werk in te vullen.

HTM lijn 17 van 6:35 's ochtends zit nog niet middenin de spits dacht ik zo. Dus die schuld kun je niet op anderen afschuiven. Dus waarom komt die nooit als dat wel op de borden staat?

Spits begint al om half 6 in de ochtend. Ik weet niet hoe laat jij je bed uitkomt hoor.

Re: HTM komt dienstregeling niet na!

Geplaatst: 07 apr 2007 09:15
door kampvuur
Tienepien,


Kan me wel vinden in jouw stelling.

Maar juist die kleine groep "tuig" drukt een zware stempel.
Ben je net lekker bezig, en dienstverlenen ligt me wel, doe graag iets extra's voor passagiers, vooral een gevoel meegeven dat ze gewaardeerd en belangrijk zijn.
Wordt je bij de volgende halte helemaal stijf gescholden met de vreselijkste verwensingen en ziekte's .
Als ik nou ook eens wist wat er loos was...krijg je vaak te horen die of dat is niet geweest, of mensen kijken en lezen niet goed naar de verwijzingen op de halte's ..dus ik ben opeens de kl**tzak.

Ja sorry hoor...mijn lust tot vrolijkheid vergaat dan wel een beetje, kan echt geen komedie spelen...en zoals ik me dan op dat moment voel, zo ben ik dan. Beperk me dan alleen tot rijden en een gezellig praatje heb ik niet zo zin meer in.

Als ik weleens na sommige ritten door de bus loop, en zie de hoe de stoelleuningen vernield en beschadigd worden, koste dez\e zogenaamde "klanten" het bedrijf alleen maar enorme bergen goudgeld.
Je hebt een vermoeden wie de daders zijn..maar mogen wij ze weigeren???, zolang ze hun o.v-kaart in onze smoelwerk duwen moet het goed zijn. (denken ze)

Maar gelukkig is het nog steeds een kleine minderheid die doelbewust hun agressie op ons botviert....

Re: HTM komt dienstregeling niet na!

Geplaatst: 10 apr 2007 09:49
door Calastir

Re: HTM komt dienstregeling niet na!

Geplaatst: 11 apr 2007 00:58
door Maarten1234
Bericht verstuurd aan redactie wegens lasterlijke en schadelijke info.
Onderstaand 1 van de voorwaarden welke door TrosRadar is opgesteld.


Modereerbeleid

Het modereerbeleid is er in eerste instantie op gericht om alle berichten, onafhankelijk van de inhoud, te laten staan. Een (scherpe) discussie moedigen we alleen maar aan. Daar is een forum per slot van rekening voor bedoeld. Als blijkt dat een bezoeker zich niet aan deze regels houdt, wordt deze te allen tijde van het forum verwijderd. - Agressief, bedreigend, lasterlijk, vulgair, schadelijk, obsceen, racistisch, misleidend of anderszins ongepast zijn. - Links bevatten naar websites die inhoudelijk niet stroken met de algemeen geldende fatsoensregels. - Reclame-uitingen bevatten. - Geplaatst zijn door een persoon die zich voordoet als iemand anders. - Als blijkt dat een bezoeker zich niet aan deze regels houdt, wordt deze te allen tijde van het forum verwijderd.

Re: HTM komt dienstregeling niet na!

Geplaatst: 11 apr 2007 03:06
door resp00112469
Heel goed gedaan Maarten! Deze figuur ziet alleen maar die tunnel en kijkt niet opzij. Hij heeft totaal geen idee wat er zich in een OV bedrijf afspeelt. Voor de duidelijkheid, ik werk niet bij de HTM of ander OV bedrijf. Mijn betrokkenheid beperkt zich tot vele relaties die ik heb bij de HTM en daarom wel weet wat er allemaal gebeurt. Zelf ben ik altijd in de techniek werkzaam geweest en heb ook wel technische installaties bij o.a. de NS onder handen gehad.
Als er iets aan het spoor gedaan moet worden, dan is dat minimaal een jaar tevoren al van minuut tot minuut gepland. Een voorbeeld, in Utrecht op Centraal werd begin jaren 60 een nieuw sein en wissel systeem in gebruik genomen. De omschakeling van oud naar nieuw moest in één nacht gebeuren tussen 1 uur en 4 uur 's nachts in het weekeinde. De gehele ploeg was om 11 uur present voor de briefing.
Alles was tevoren precies gepland en het klopte ook nog, want exact om 4 uur reden de treinen weer!
Het kan natuurlijk ook anders uitpakken, het kan tegen zitten en dan loopt de dienstregeling in de knoop!
Er zijn zoveel factoren die mee spelen dat er altijd wel iets fout kan gaan
en dan moet er geimproviseert worden.
De reiziger weet niet wat er aan de hand is en ook dikwijls is de CVL niet volledig op de hoogte.
Geloof mij, er wordt alles aan gedaan in HET BELANG VAN DE REIZIGER!
Chaffeurs en bestuurders krijgen dan WEL de kritiek over zich heen.
Wat ik tenslotte nog even aan onze geachte Calastir zou willen mee geven, denk eerst eens goed na voordat je kritiek gaat spuien, je kan nooit weten wat zich heeft afgespeeld!

Vr. Gr. Hans.

Re: HTM komt dienstregeling niet na!

Geplaatst: 11 apr 2007 11:20
door Calastir
Dat al vanaf bericht no.1 duidelijk is vastgesteld dat dit specifieke probleem ligt aan achterstallig onderhoud wordt totaal genegeerd. Nogmaals, niemand stelt dat dit de schuld is van de bestuurder. Dit topic is echter verworden tot een plek om gal te spuwen over klanten en andere weggebruikers. Niet alleen hier, ook in andere topics.

Ik besteed m'n energie liever aan iets constructiefs want hier spelen teveel egos mee. Desondanks groet ik iedereen vriendelijk.

Re: HTM komt dienstregeling niet na!

Geplaatst: 11 apr 2007 15:53
door Maarten1234
Van wie heb je nu gehoord dat er achterstallig onderhoud gaande is?

Volgens mij heb je dit van een medereiziger en ik heb je al verteld dat deze zelf niet eens weten wat er aan de hand is of zich afspeelt.

Ik schrijf niet voor niets dat wanneer je tegen 1 persoon het ene zegt dat de volgende persoon het nog verder dramatiseert. Dat blijkt nu maar weer. Je hoort iets van een reiziger en je bestempelt dat meteen als waarheid.

Nogmaals wat er gaande is, is gewoon uitbreiding van het tramnet aldaar en daarbij wordt meteen aanpassingen met het bestaan net gemaakt. Voor elke uitbreiding geldt een aanpassing en voor elke aanpassing geldt gedeeltelijke of gehele vervanging, omdat het niet alleen ter plaatse kan blijven, maar zich verder uitstrekt. Dit heeft dus niets te maken met achterstallig onderhoud. Het betreft hier techniek dat op elkaar moet worden aangepast. Wanneer er bijvoorbeeld meer stroom over een kabel of bovenleiding moet gaan dan zal er ook een aanpassing gemaakt moeten worden in de elektriciteitsruimtes voor de bovenleiding. De trafo's moeten groter en de kabels dan ook. Veelal is hier al rekening mee gehouden, maar het kan zijn dat bij een nieuwe berekening blijkt dat het verschil teveel afwijkt en er alsnog aangepast moet worden.

Re: HTM komt dienstregeling niet na!

Geplaatst: 11 apr 2007 17:37
door tienepien
Het kan natuurlijk ook anders uitpakken, het kan tegen zitten en dan loopt de dienstregeling in de knoop!
En dan duren wekzaamheden ineens minstens 3 weken ipv 2,5 dagen :)

De NS heeft dat tussen Almelo en Hengelo echter wel goed aangepakt: iedereen weet wat er aan de hand is en de alternatieven worden duidelijk aangegeven evenals de extra reistijd. Er loopt ook veel info-personeel rond en er hangen briefjes zodat duidelijk is waar je heen moet. (Alleen op tt staat elke dag weer vrolijk dat het "zeker nog de hele dag" gaat duren)
Kijk, het blijft natuurlijk vervelend en degene die de rekenfout heeft gemaakt wordt ook flink verketterd, maar aan de andere kant hebben mensen er ook begrip voor dat de NS hier niet zoveel aan kan doen.