Het is aan kopers altijd aan te raden om op een koopovereenkomst (bon) altijd aan te laten geven hoeveel jaren een gekocht artikel gemiddeld mee zou moeten kunnen gaan.
Zal ik nooit doen.
Simpel, omdat de consument nu keihard eist dat wij een keiharde garantie geven waarbij wij aangeven dat een product zeker in een x periode zeker niet kapot zal gaan!
Dat een fabrikant de minimale gegarandeerde levensduur aangeeft.
Dan wordt meteen het kaf van het koren gescheiden in merkenland.
Ik heb dit al eerder gemeld,het is heel simpel om de gebruikers uren te registreren.
Laat de fabrikant maar een minimaal aantal gebruikers uren in de gebruikershandleiding vermelden
als ik had geweten dat die lamp maar 90 dagen garantie had of maar 274 branduren inplaats van de aangegeven 2000 uren had ik wel heel iets anders genomen nu had ik dus geen keuze wat dat betreft.
Toch maar een reactie beamers zijn niet gemaakt voor privè gebruik maar voor zakelijke presentatie's. Maar dit terzijde, Thuis gebruik waarbij de lamp toch langer gebruikt wordt geeft veel meer hitte en een goede afkoeling is in een verwarmde kamer moeilijker. Toch moet dan de levensduur langer zijn dan vraagsteller aangeeft. Een verkeerde afstelling in de aansturing kan een oorzaak zijn, zo ook stof die zich in het apparaat ophoopt. Denk aan ventilatie kanalen die dicht slibben vervuilde lcd en glasplaten in het apparaat. De lamp vervangen hoeft niet zo duur te zijn maar de lcd en glasplaten wel. Een beamer aan het plafond laten hangen is omdat warmte naar boven stijgt dus stof ook geen goed idee, of je moet een trap in de buurt houden en het ding er steeds weer van af halen.
de beamer hangt of moet ik zeggen staat bij ons op een plank helemaal vrij ongeveer 1.5 meter van het plafond en dan hangt hij ook nog eens 1 meter van een rooster in het raam waar ook wat koeling vanaf komt onze beamer draait soms maar 1 uur tot en met een film speelduur dat moet een beamer toch wel aankunnen ik kan niet anders zeggen dan dat onze beamer onder ideale omstandigheden hier staat en nogmaal ik kan me voorstellen als de lamp na 7 maanden met een brandtijd van 1700 of 1800 branduren dat je dan kan zeggen ja dat is mogelijk dat hij het begeeft omdat je naar de economische levensduur gaat van zo een lamp maar na 274 branduren heb ik dat echt niet dus ik vind nog steeds en dat vind de consuwijzer ook en los van alle garantie bepalingen heeft die lamp zijn uren dus niet gemaakt en moet het dus vergoed worden volledig.
als ik had geweten dat die lamp maar 90 dagen garantie had of maar 274 branduren inplaats van de aangegeven 2000 uren had ik wel heel iets anders genomen nu had ik dus geen keuze wat dat betreft.
maar wiens schuld is dat? De winkel heeft het niet gezegd en jij hebt het niet gevraagd. 50/50?
En niemand kan in zijn kristallen bol zien hoelang een lamp meegaat. Gemiddelde branduren is iets anders dan een harde garantie dat die lamp die hele tijd mee gaat.
bij de bestelling hoelang ik garantie hebt word keihard gezegd een jaar volledige garantie op het apparaat en ik kon ook nog garantie bij kopen. Na het hele voorval heb ik de wehkamp gebeld en gevraagd als ik een beamer wil bestellen hoelang de garantie is er werd mij wederom gezegd dat ik een jaar garantie van wehkamp krijg en bij sommige apparaten zelfs meer dan een jaar en dat voor sommige apparaten nog garantie bij gekocht kon worden. Wederom werd er weer niets verteld over de lamp wehkamp wil dus alleen kwijt wat ze kwijt willen en voor de rest houden ze zich dan schijnbaar dom ik mag hopen dat ik een voorbeeld kan en mag zijn voor alle mensen die dit of iets dergelijks meemaken en ik vind nog steeds dat wehkamp het moet melden bij de specificaties zodat mensen beter weten waar ze aan beginnen.
Maar je krijgt dus een eerlijk antwoord op wat je vraagt. Hoeveel jaar garantie zit er op het apparaat? Dat is 1 jaar en dat zeggen ze ook.
Als je vraagt of die garantie voor de lamp ook 1 jaar is en ze zeggen "ja", dan zijn ze niet eerlijk. Nu wel. Niet zeggen waar niet om wordt gevraagd is niet hetzelfde als liegen of oneerlijk zijn.
die zegt dat het via de wehkamp loopt ook en het is nog steeds zo dat de economische levensduur nog lang niet bereikt is en daar hebben we tegenwoordig mee te maken ook en welke blz 40 van welk blad als ik vragen mag
dus waarschijnlijk telt die 90 dagen niet in nederland of wel want ik heb namelijk de garantie papieren ook niet gehad net als geen aankoopbon alleen afleverbon