Pagina 3 van 4
Re: De Kwik-Fit formule
Geplaatst: 16 jan 2008 15:13
door bladerunner
lees hier een hoop negatieve reactie s
wil alleen even kwijt dat er overal mensen zijn die graag snel geld willen verdienen heb zelf een klant bij een opel dealer vandaan gehad, die 2200 euro voor een remreparatie af moest rekenen omdat zij per ongeluk koelvloeistof in het remreservoir had gegooid.
de dealer vertelde haar dat alles vervangen moest worden!!
heb de offerte gezien.
we hebben de auto voorzien van nieuwe voeringen achter en nieuwe wielremcilinders deze waren lek de gehele reparatie heeft ongeveer 250 euro gekost! dus zo kan het ook
en even op apk keuringen terug te komen als je net ergens een auto 2e hands bij een bedrijf hebt gekocht, en hij word ergens afgekeurd!!
en jij zou de verkoper van die auto zijn zou jij dan zeggen dat ze gelijk hebben waar de auto afgekeurd is! denk het niet
er mag altijd een steekproef aangevraagd worden,lees hier nergens dat iemand dat ooit heeft gedaan misschien wel bang dat het bedrijf toch gelijk heeft
Re: De Kwik-Fit formule
Geplaatst: 08 jun 2009 16:16
door Spy21
Voor mensen die naar Kwik Fit willen gaan, opgelet...
anders komen jullie ook hier klagen.. Dus eerst alle ervaringen lezen... de keuze is aan jullie natuurlijk
Re: De Kwik-Fit formule
Geplaatst: 23 mei 2011 08:53
door blosh27
Heel graag wil ik ook even ons verhaal kwijt. Omdat ik lid ben van Queensroad kan je met die kaart naar Kwikfit om een veiligheidscheck te laten doen.
Dit heb ik laten doen bij de kwikfit in Eindhoven, net naast de Boschdijk. Ik heb eerst bijna een uur staan te wachten, nadat ik aldrie kwartier had rondgewandeld met mijn kind. De man die mijn auto had nagekeken vertelde dat het zo lang duurde omdat hij de prijzen van de onderdelen die vervangen niet op de computer op kon zoeken omdat internet eruit lag. En ik maar wachten... Eindelijk was hij klaar en kon hij me vertellen dat de remblokken voor en de einddemper (uitlaat) kapot was. Hiermee zou ik de keuring niet doorkomen volgens hem. En het zou zelf gevaarlijk zijn om er mee door te rijden ivm koolstofmonoxide gevaar in de auto die niet goed meer verder afgevoerd. De kosten zouden op ongeveer 210 euro uitkomen, als ik het bij hen zou laten maken. Ik heb aangegeven dat ik dit met mijn man wilde overleggen en dat we het evt. ergens anders wilde laten maken. Dit was geen probleem. Ik was verbaasd dat er zoveel aan de hand was, ineens. Het voelde al niet helemaal goed, vooral omdat mijn man net had verteld dat er al meerdere mensen waren geweest die het idee hadden dat er niks met hun auto aan de hand was en er na een controle ineens vanalles mis was.
Nadat ik een andere garage in Eindhoven had gebeld, waar ze voor hetzelfde 330 euro vroegen, heb ik Kwikfit weer teruggebeld, omdat ik het toch wel erg vreemd vond dat er zo'n verschil in reparatiekosten zat. Ik vroeg de beste man hoe dit kwam, en of het welllicht te maken had met het feit dat zij de uitlaat zouden repareren en de andere garage hem zou vervangen. Nee, hoor zij zouden hem vervangen.
Ik heb daarna onze eigen garage in Elst gebeld. Uiteindelijk heb ik ervoor gekozen om het daar te laten maken. Zij garandeerde ons een nog lagere prijs. Eenmaal daar aangekomen om onze gerepareerde auto op te halen, gaf de reparateur daar aan dat hij het wel vreemd vond, want de einddemper was volgens hem wel erg raar lek. Normaal als een einddemper lek raakt (zie je zelf een luciferdoosje voor) gaat het materiaal naar buiten hangen. Bij onze einddemper was het materiaal naar binnen gebogen, alsof er met een hamer op geslagen was. Dit bevestigde wel ons gevoel van: er klopt iets niet...
Mijn man heeft later nog eens teruggebeld met de reparateur van de Kwikfit en het hele verhaal voorgelegd. Deze man ontkende uiteraard alles. Hij vertelde zelfs dat hij inderdaad op de einddemper geslagen had 'om beter te zien waar de lek vandaag kwam'. Ja, ja. Wat een verhaal he. Nou, ons vertrouwen was al klein, nu helemaal weg. Ik zou iedereen afraden om hier heen te gaan. Je wordt volgens mij gewoon belazerd waar je bijstaat!
Re: De Kwik-Fit formule
Geplaatst: 23 mei 2011 13:17
door RdBApd
Jammer genoeg ben ik vorige week naar de Kwik-Fit aan de Marchantstraat in Apeldoorn gegaan voor een APK (daar wordt uiteraard ook reklame voor gemaakt).
Ik werd al snel gebeld met de mededeling dat mijn remleiding verroest was en dat mijn remmen aanliepen. Alles bij elkaar net geen € 500,-. Omdat ik dit toch wel een vreemd verhaal vond ben ik er naar toe gereden om het zelf te bekijken. Ik kon mij niet voorstellen dat mijn VW een verroeste remleiding zou hebben.
Ter plekke werd mij de 'roest' aangewezen op de leiding. Ik kon er niet echt veel van zien. Aangezien mijn APK nog tot begin juli geldig was zij ik dat ik hem mee zou nemen om er later nog eens naar te laten kijken.
Dat was echter niet mogelijk. Als zij hem afkeuren vervalt je APK per direkt en mag je er niet meer mee rijden. Dit maakt dus dat het ook erg lastig is om de reparatie bij een andere garage te laten uitvoeren.
Ik heb begin vorige week de enquete die ik van Kwik-Fit kreeg ingevuld en heb daar ook aangegeven dat ik teruggebeld wilde worden. Heb tot op vandaag nog niets gehoord. Ze zullen wel heel druk zijn.
Het was in ieder geval mijn laatste bezoek aan deze oplichtersbende.
Wel vreemd dat dit dus al jaren gebeurd zonder dat er blijkbaar iets wezenlijks veranderd. Dit topic dateerd van 2007!
Misschien toch eens tijd dat er wat publiciteit aan gegeven wordt!
Re: De Kwik-Fit formule
Geplaatst: 23 mei 2011 13:20
door RdBApd
Ter aanvulling op mijn vorige reactie:
Ik heb de vervangen onderdelen meegenomen en heb thuis nog eens goed gekeken en ook toen heb ik niet echt een verroeste remleiding kunnen constateren. Ik zou dit graag met de leiding van dit fijne bedrijf willen bespreken maar ik geloof niet dat dit zal gaan lukken.
Re: De Kwik-Fit formule
Geplaatst: 23 mei 2011 13:32
door Kwik-Fit Webcare
Geachte RdBApd en blosh27,
Zojuist lazen wij uw reacties en uiteraard willen we uitzoeken hoe dit heeft kunnen gebeuren.
Zou u uw kenteken willen mailen naar
[email protected] met als onderwerp 'radar'?
Met vriendelijke groet,
Sander
Webcare
Kwik-Fit Nederland BV
Re: De Kwik-Fit formule
Geplaatst: 23 mei 2011 18:59
door Mallemalle
RdBApd schreef: Ik kon er niet echt veel van zien. Aangezien mijn APK nog tot begin juli geldig was zij ik dat ik hem mee zou nemen om er later nog eens naar te laten kijken.
Dat was echter niet mogelijk. Als zij hem afkeuren vervalt je APK per direkt en mag je er niet meer mee rijden. Dit maakt dus dat het ook erg lastig is om de reparatie bij een andere garage te laten uitvoeren.
Dat is een bekende smerige truuk die men toepast, overigens niet alleen bij kwik fit
Men meld je wagen onnodig af - immers je hebt nog 4 weken een geldige apk dus waarom zou men afmelden - en je heb bijna geen andere keus meer dan je wagen te laten repareren waar hij is afgemeld
Tip, ga naar een onafhankelijk apk station die alleen keuren, geen onderdelen verkopen en geen reparaties uitvoeren, dan vorokom je deze problemen
Re: De Kwik-Fit formule
Geplaatst: 27 mei 2011 15:44
door bertusbertus
Kwik-fit? Ik raad het iedereen af. Ik werd gelokt door een goedkope APK aanbieding.
Tuurlijk werd ik gebeld met de mededeling dat mijn auto was afgekeurd ivm versleten/geroeste remschijven. Kosten ca 400 euro. Om beslagen ten ijs te komen heb ik eens uitgezocht wat de afkeurnormen waren voor remschijven. Dit was meen ik me te herinneren minimaal 50% van het remvlak moet dan roest bevatten. Ik had ook nooit problemen met het remmen zelf en ook hoorde ik geen ijzer op ijzer geluid als de blokjes versleten waren waardoor dus schade aan de schijven kon ontstaan. Navraag bij mijn dealer wat schijven vervangen daar kostte... Ze waren verbaasd. Hadden ze nog nooit met het onderhoud meegemaakt. En als het voorkomt dan is dat heel uniek. Goed, mijn vermoeden werd alleen maar bevestigd. Toen ik de bedrijfsleider van Kwik-fit hier mee confronteerde probeerde hij mij te overtuigen dat er wel degelijk roest op de schijven zat. Nu zit er altijd oppervlakkige roest op de schijven na een nacht stilstaan en ik zei dat dan ook. Hij bleef bij zijn standpunt dat de auto afgekeurd was. Ik vroeg om een herkeuring van de RDW. Dit kun je altijd vragen als je het met de keuring niet eens bent. De auto moet dan blijven staan en de RDW komt de zelfde dag nog herkeuren. Hier schrok de man van. Opeens had hij hem niet gekeurd en als er geen keuringsbewijs is (ook afkeur) dan kun geen herkeuring bij RDW vragen. Ik zei.. keur hem maar goed dan. Dat wilde hij uiteraard niet en brommerig "mocht" ik mijn auto "gratis" meenemen.
Re: De Kwik-Fit formule
Geplaatst: 27 mei 2011 15:55
door stofzuigertje
Beste Bertus bertus,
Als je eerst de afkeur op papier had gevraagd moeten ze die geven.
En dan die herkeuring.
Ik was ook ooit bij Kwik Fit, mag alles doen behalve keuren dus wist 100% zeker dat alles
goed was, en bij die herkeuring gewoon foutloos.
Dus ook de 7 fouten en €840,- die herstel zouden kosten waren spoorloos verdwenen.
Wel moeten ze deze reclame onder de kostprijs terug verdienen en het is afhankelijk van de vestiging hoe eerlijk ze zijn.
Slechts enkele reken deze lage tarieven voor een foutloze goede auto.
Het kost hun dus geld.
Re: De Kwik-Fit formule
Geplaatst: 06 jul 2011 11:54
door sonjave
Ik heb ook ondervonden dat ze sneller aan een vrouw iets proberen te ' verkopen': ik kwam om 2 nieuwe voorbanden er op te laten zetten en deze ook uit te lijnen, de dame van het filiaal melde mij dat alles bijelkaar 247 EUR ging kosten (195 voor 2 banden en dus 52 eur voor uitlijnen) akkoord voor gegeven, ik op weg naar mn werk, waar ik gebeld wordt op mn mobiel; kwikfit; de remmen voor zijn bijna door, over een paar weken zal het ijzer op ijzer zijn, waarop ik antwoord dat de auto pas een maand geleden goedgekeurd is dus dat ik me niet kan indenken dat ze dit toen over het hoofd hebben gezien. Maar het was zo en als zij het zouden doen kost me dat ruim 400 EUR, gemeld dat ik alleen de 2 banden vervangen wil hebben en uitgelijnd en dat mbt de remmen nog wel meeneem voor het navragen en evt andere keer dan laat doen. Navraag gedaan bij mn broertje die al jaaaren keurmeester is voor Peugeot, en heeft een maand geleden dus onze auto gekeurd omdat we toen toch bij hem in de buurt waren. Hij heeft toen de testen uitgevoerd en heeft toen ook gezegd met de weinige km die ik rij per jaar kun je nog wel een jaar door met de remmen. Op zn allervroegst over n half jaar heel misschien maar dacht het niet.
Ze denken zeker een vrouw geeft wel snel akkoord en dan hebben wij weer ff extra kunnen sleutelen en berekenen.
Het is wel zo dat ze je hierdoor wel onzeker maken, maar mn broertje verzekerde me dat ik echt geen zorgen hoefde te maken over de remmen.
Re: De Kwik-Fit formule
Geplaatst: 06 jul 2011 12:27
door Kwik-Fit Webcare
Goedendag mevrouw Sonjave,
Zojuist lazen wij uw reactie op dit forum, en graag zouden wij willen weten of wij uw verhaal in behandeling mogen nemen. Zo ja, zou u dan zo vriendelijk willen zijn uw kenteken en het filiaal dat u bezocht heeft te mailen naar
[email protected]?
Wij wachten uw antwoord af.
Met vriendelijke groet,
Sander
Webcare
Kwik-Fit Nederland B.V.
Re: De Kwik-Fit formule
Geplaatst: 06 jul 2011 13:33
door MAXIEM
Kwik-Fit Webcare
Wat valt er nog te verspijkeren aan de ervaring van de TS. Als het werkelijk zo is, zoals zij het beschrijft, dan ontkom je niet aan de indruk, dat hier naar mijn mening sprake is geweest van bewuste misleiding en/of bedrog.
Maxiem.
Re: De Kwik-Fit formule
Geplaatst: 06 jul 2011 15:41
door Mallemalle
dit geval is history maar wellicht dat men toekomstige gevallen als deze kan/wil voorkomen
Re: De Kwik-Fit formule
Geplaatst: 06 jul 2011 15:47
door MAXIEM
Mallemalle
Dat denk ik niet. Het probleem van denkbeeldige defekten speelt al jaren bij dit bedrijfje.
Maxiem.
Re: De Kwik-Fit formule
Geplaatst: 06 jul 2011 17:06
door Kwikshit
Het lijkt wel aan de orde van de dag bij kwikfit. Ongelooflijk dat een bedrijf met zoveel filialen nog de deur open kan houden. Het zou me niet verbazen als personeel straks een boekje open gaat doen over de gang van zaken.
Ik hoop dat aan dit bedrijf snel een einde komt, want wat jullie doen kan absoluut niet!
Re: De Kwik-Fit formule
Geplaatst: 06 jul 2011 17:33
door Mallemalle
men moet het vooral hebben van nieuwe onwetende naieve klanten, en die zijn er blijkbaar nog genoeg
Re: De Kwik-Fit formule
Geplaatst: 08 jul 2011 11:40
door ZZR600
Ik heb ook wat bijzonders meegemaakt bij Kwikfit (in Amsterdam Noord). Ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat het al wel weer een paar jaar geleden is.
Om de auto door de APK keuring te krijgen, moest de volledige uitlaat worden vervangen. Op een gegeven moment zie ik de monteur met een priem een gat maken onderin de uitlaatdemper. Ik vraag waar dat goed voor is en hij zegt dat dat is om het zure water in de demper sneller kwijt te raken, zodat de demper langer mee zal gaan.
Een jaar later wordt bij dezelfde garage de auto afgekeurd voor de APK omdat................. er een gat in de demper zit!!!
Ik heb de monteur verteld dat ze dit zelf een jaar eerder hebben gedaan. Hij kon dit zich niet voorstellen, maar omdat het gat wel erg mooi rond was en er verder nauwelijks roest was te zien, geloofde hij mij uiteindelijk wel. Hij heeft toen (gratis) het gat voor mij dichtgelast.
Ik had bij Kwikfit in Amsterdam Noord altijd het idee dat er 1 echte monteur rondloopt en de rest in opleiding is of zo iets. Hoe het er nu is weet ik niet, ik ben er sindsdien niet meer geweest.
Re: De Kwik-Fit formule
Geplaatst: 08 jul 2011 12:15
door MAXIEM
@
.......ik ben er sindsdien niet meer geweest.
Zeer verstandig!
Maxiem.
Re: De Kwik-Fit formule
Geplaatst: 08 jul 2011 12:20
door DJM
sonjave schreef:Ik heb ook ondervonden dat ze sneller aan een vrouw iets proberen te ' verkopen': ik kwam om 2 nieuwe voorbanden er op te laten zetten en deze ook uit te lijnen, de dame van het filiaal melde mij dat alles bijelkaar 247 EUR ging kosten (195 voor 2 banden en dus 52 eur voor uitlijnen) akkoord voor gegeven, ik op weg naar mn werk, waar ik gebeld wordt op mn mobiel; kwikfit; de remmen voor zijn bijna door, over een paar weken zal het ijzer op ijzer zijn, waarop ik antwoord dat de auto pas een maand geleden goedgekeurd is dus dat ik me niet kan indenken dat ze dit toen over het hoofd hebben gezien. Maar het was zo en als zij het zouden doen kost me dat ruim 400 EUR, gemeld dat ik alleen de 2 banden vervangen wil hebben en uitgelijnd en dat mbt de remmen nog wel meeneem voor het navragen en evt andere keer dan laat doen. Navraag gedaan bij mn broertje die al jaaaren keurmeester is voor Peugeot, en heeft een maand geleden dus onze auto gekeurd omdat we toen toch bij hem in de buurt waren. Hij heeft toen de testen uitgevoerd en heeft toen ook gezegd met de weinige km die ik rij per jaar kun je nog wel een jaar door met de remmen. Op zn allervroegst over n half jaar heel misschien maar dacht het niet.
Ze denken zeker een vrouw geeft wel snel akkoord en dan hebben wij weer ff extra kunnen sleutelen en berekenen.
Het is wel zo dat ze je hierdoor wel onzeker maken, maar mn broertje verzekerde me dat ik echt geen zorgen hoefde te maken over de remmen.
Als jouw broertje al zegt dat je met die weinige km's misschien over een half jaar nieuwe remmen moet dan is het toch niet zo'n heel gek verhaal van Kwik-Fit?
Re: De Kwik-Fit formule
Geplaatst: 08 jul 2011 16:54
door ZZR600
DJM schreef:Als jouw broertje al zegt dat je met die weinige km's misschien over een half jaar nieuwe remmen moet dan is het toch niet zo'n heel gek verhaal van Kwik-Fit?
Ik ben het met DJM eens. Als met weinig rijden je remvoeringen al binnen een half jaar versleten zullen zijn, dan zullen de voeringen inderdaad al behoorlijk dun zijn geweest. Het kan dus in dit geval ook gewoon zo zijn dat de monteur verder dan zijn neus heeft gekeken en iets zag dat tegen de grens van het toelaatbare aanzat. Misschien overdreef hij een beetje dat het al bijna staal op staal was, maar van oplichting is hier dus geen sprake. Voor hetzelfde geldt was je van plan om met de auto op vakantie de bergen in te gaan en dan zou je blij zijn geweest dat de monteur alert was. Ik ben geen fan van Kwik-Fit, maar in dit geval heeft de monteur er goed aan gedaan om je te waarschuwen.