Mediamarkt gaat ervan uit dat de klant eieren voor zijn geld kiest! Zal daarom niet snel toeschietelijk zijn. Ik zou toch die 20 euro onderzoekkosten betalen, toestel weer mee naar huis nemen en daarna alsnog het toestel zelf open maken. Foto's maken van de binnenkant en daarmee proberen aan te tonen dat het niet waar is, of constateren dat er inderdaad troep inzit. Zelf schoonmaken dan doet hij het misschien weer. Wat heb je te verliezen? Ben je zelf niet handig vraag dan iemand die dat wel is om dit voor je te doen!
Succes ermee! Ik wacht nog steeds op bericht over mijn toestel...
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geen garantie: sluiter voor lens Samsung S600 camera lam
-
- Berichten: 2888
- Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17
Re: Geen garantie: sluiter voor lens Samsung S600 camera lam
Samsung.
't Was even moeilijk maar kon toch een e-mail sturen naar Samsung meet 1 van de klachten.
Heb daarbij aangegeven dat het te opvallend vaak tegenwoordig gebeurt dat val-stoot en/of waterschade wordt gemeld om de garantieaanspraken te omzeilen.
Tevens doorgegeven dat ik u als klant met een defect product aanraad om bij de desbetreffende winkelier samen eerst het product te onderzoeken op sporen van beschadigingen/slecht gebruik en die bevindingen ook op papier te zetten waarbij u dan een ondertekende copie van krijgt.
Dat beschadigingen ook heel goed bij de transporteur en reparateur kan gebeuren (in dit laatste geval misschien zelfs expres) maar dat uw verklaring van onderzoek in ieder geval die conclusie van een reparatiedienst onderuit kan halen.
Kortom, assertiever mensen!!
vind
Grootvader.
't Was even moeilijk maar kon toch een e-mail sturen naar Samsung meet 1 van de klachten.
Heb daarbij aangegeven dat het te opvallend vaak tegenwoordig gebeurt dat val-stoot en/of waterschade wordt gemeld om de garantieaanspraken te omzeilen.
Tevens doorgegeven dat ik u als klant met een defect product aanraad om bij de desbetreffende winkelier samen eerst het product te onderzoeken op sporen van beschadigingen/slecht gebruik en die bevindingen ook op papier te zetten waarbij u dan een ondertekende copie van krijgt.
Dat beschadigingen ook heel goed bij de transporteur en reparateur kan gebeuren (in dit laatste geval misschien zelfs expres) maar dat uw verklaring van onderzoek in ieder geval die conclusie van een reparatiedienst onderuit kan halen.
Kortom, assertiever mensen!!
vind
Grootvader.
Re: Geen garantie: sluiter voor lens Samsung S600 camera lam
Helaas zijn de medewerkers van winkels niet zo meegaand! Een apparaat open maken mogen ze net zo min als de klant. De garantie vervalt dan! Naast het feit dat ze zelfs soms weigeren de staat van het toestel anders te omschrijven dan: Gebruikt!
-
- Berichten: 2888
- Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17
Re: Geen garantie: sluiter voor lens Samsung S600 camera lam
De reactie van Samsung Nederland
bijgaand bericht terug gehad op mijn vraag dat het wel erg toevallig is dat stoot-val en/of waterschade zo vaak voorkomt en of dit niet een taktiek is om garantie-aanspraken te omzeilen.
Hun (hieronderstaande reactie) is weinigzeggend, ontwijkend zelf dus die vraag gaat naar het door hun genoemde adres =
-------------------------------------------
Uw klantnummer: 2800584708
Geachte heer xxxxxxx,
Vriendelijk dank voor uw e-mail met betrekking tot uw digitale camera.
Helaas bieden wij geen ondersteuning voor (digitale) camera's. Ik verzoek u daarom vriendelijk om contact op te nemen met Camtech, de door Samsung gecertificeerde camera specialist. U kunt Camtech bereiken via het telefoonnummer: 0172-230277.
Tevens kunt u een e-mail sturen via http://www.samsungcamera.com.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Indien u nog verdere vragen heeft, aarzelt u dan niet om contact opte nemen met ons op te nemen.
Met vriendelijke groet,
René van den Broek
Samsung Electronics Benelux B.V.
---------------------------------------------
Wordt vervolgd
Grootvader
bijgaand bericht terug gehad op mijn vraag dat het wel erg toevallig is dat stoot-val en/of waterschade zo vaak voorkomt en of dit niet een taktiek is om garantie-aanspraken te omzeilen.
Hun (hieronderstaande reactie) is weinigzeggend, ontwijkend zelf dus die vraag gaat naar het door hun genoemde adres =
-------------------------------------------
Uw klantnummer: 2800584708
Geachte heer xxxxxxx,
Vriendelijk dank voor uw e-mail met betrekking tot uw digitale camera.
Helaas bieden wij geen ondersteuning voor (digitale) camera's. Ik verzoek u daarom vriendelijk om contact op te nemen met Camtech, de door Samsung gecertificeerde camera specialist. U kunt Camtech bereiken via het telefoonnummer: 0172-230277.
Tevens kunt u een e-mail sturen via http://www.samsungcamera.com.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Indien u nog verdere vragen heeft, aarzelt u dan niet om contact opte nemen met ons op te nemen.
Met vriendelijke groet,
René van den Broek
Samsung Electronics Benelux B.V.
---------------------------------------------
Wordt vervolgd
Grootvader
Re: Geen garantie: sluiter voor lens Samsung S600 camera lam
Ik heb vrijdag mijn fototoestel voor de derde keer opgehaald bij de Mediamarkt. Hij doet het weer. Ben benieuwd voor hoe lang. Ik merk dat ik er niet veel vertrouwen meer in heb... Volgende week ga ik op vakantie ik hoop dat ik er plezier van heb. Ik heb niets hoeven te betalen. Eind goed al goed?!
Re: Geen garantie: sluiter voor lens Samsung S600 camera lam
Mijn toestel werkt nog steeds goed! Wil nog wel even kwijt dat op de camping waar ik stond nog iemand met een samsung camera stond. Zijn toestel was 2 maanden oud en ook bij dit toestel bleef de afsluitende lens plotseling hangen...
Re: Geen garantie: sluiter voor lens Samsung S600 camera lam
Precies hetzelfde verhaal hier... dochter kreeg een samsung camera van 180 eurie voor verjaardag van paps en na 3 maanden lens vast.. Naar mediamarkt, hoge reparatiekosten viel niet in garantie aangezien volgens hun 'na onderzoek' er zand in zat. Had zelf het geld er niet voor om te laten maken en dus ook niet opgehaald.
Een jaar later precies hetzelfde verhaal .... Ik zei nog zo geen samsung en niet bij mediamarkt bitte!..dus 2 camera's in anderhalf jaar tijd en bijna nooit gebruikt ... Nu de laptop na 3 maanden 1 toets eraf, 5 maanden later in totaal 3 toetsen eraf.. binnen half jaar teruggegaan, mij benieuwen wat voor verhaal ze er weer van maken (intussen maar weer sparen...pff)
Een jaar later precies hetzelfde verhaal .... Ik zei nog zo geen samsung en niet bij mediamarkt bitte!..dus 2 camera's in anderhalf jaar tijd en bijna nooit gebruikt ... Nu de laptop na 3 maanden 1 toets eraf, 5 maanden later in totaal 3 toetsen eraf.. binnen half jaar teruggegaan, mij benieuwen wat voor verhaal ze er weer van maken (intussen maar weer sparen...pff)