LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] WNF standpunten m.b.t zeehonden zijn belachelijk!
Re: WNF standpunten m.b.t zeehonden zijn belachelijk!
Misschien een ideetje om donateur te worden van bont voor dieren in plaats van WNF.
gewoon belachelijk, de manier waarop WNF aan deze massale slachting "meedoet". de vrouw die in het filmpje voorkomt (van het WNF) is ook BELACHELIJK, ze gaan mij niet wijs maken dat ze niet weten hoe die jonge zeehondjes aan hun eind komen. Als u donateur bent, zou ik u aanraden om er mee te stoppen, want om hiervoor je geld uit te geven, dan zijn ze bij het Nederlandse volk (en ik hoop ook bij andere landen) aan het verkeerde adres!! M.v.g.
Een geschokte Radar-kijker...
Een geschokte Radar-kijker...
Mailtjes zijn verstuurd, en het lidmaatschap van het WNF is opgezegd! Greenpeace gefeliciteerd, jullie hebben een nieuwe donateur.
ook raad ik aan de protestmail te versturen!!!!!!!!! ik heb er al een stu of 50 verstuurd, maar helaas krijg je ook nog een mailtje terug, met als kop, bedankt voor uw interesse voor de Canadese WWF!!
moge WNF/WWF "failliet" gaan
Lang leve Greenpeace, en andere organisaties!!
Lang leve Greenpeace, en andere organisaties!!
Nu slaat de emotionele burger al snel op hol
als het om zeehondjes gaat; er is echt veel meer
dierenellende dan dat. Maar dat WNF zich weet te positioneren als een wetenschapper ipv een
echte dierenbeschermer is wel een erg grote
en vervelende verrassing. Zeehondjes doden is
nl volstrekt zinloos. Het jammere nu is dat
veel donaties worden ingehouden, dan ben je met WNF
nog verder van huis. WNF doet op zich erg goed werk in belnag van de dieren. Inhoudelijke discussie met WNF
is dus meer op z'n plaats. Zeker met zo'n gebrekkig emphatische PR tante als die van WNF NL. WNF met mails bombarderen is een logische 1e stap....
als het om zeehondjes gaat; er is echt veel meer
dierenellende dan dat. Maar dat WNF zich weet te positioneren als een wetenschapper ipv een
echte dierenbeschermer is wel een erg grote
en vervelende verrassing. Zeehondjes doden is
nl volstrekt zinloos. Het jammere nu is dat
veel donaties worden ingehouden, dan ben je met WNF
nog verder van huis. WNF doet op zich erg goed werk in belnag van de dieren. Inhoudelijke discussie met WNF
is dus meer op z'n plaats. Zeker met zo'n gebrekkig emphatische PR tante als die van WNF NL. WNF met mails bombarderen is een logische 1e stap....
Ook ik ben geschokt, gvd wat een kromme onzin!
een protest mail en een opzegging... ben benieuwd of WNF iets aan hun standpunt zal veranderen...
btw. wat een domme woordvoerdster van het WNF, iedereen is toch bekend met het doodknuppelen van zeehondjes DAAR HOEF JE NIET BIJ TE ZIJN GEWEEST
Als het zo doorgaat dan komen de zeehonden wel op uitsterven, voorkomen is beter dan genezen
bovendien, dierenmishandeling mag niet getolereerd worden!
een protest mail en een opzegging... ben benieuwd of WNF iets aan hun standpunt zal veranderen...
btw. wat een domme woordvoerdster van het WNF, iedereen is toch bekend met het doodknuppelen van zeehondjes DAAR HOEF JE NIET BIJ TE ZIJN GEWEEST
Als het zo doorgaat dan komen de zeehonden wel op uitsterven, voorkomen is beter dan genezen
bovendien, dierenmishandeling mag niet getolereerd worden!
Echt niet normaal! en wij maar denken dat je geld in een goed doel stopt. Ik snap best dat bedreigde diersoorten in veel gevallen voor gaan, maar dit is pure mishandeling! ik ben echt heel boos op het wnf en ben blij dat er nog gezonde en eerlijke organisaties zijn die zich hier wel voor inzetten. En voor al die mensen die nu nog een bondjas kopen hoop ik hetzelfde lot als dat van die lieve hulpelose zeehondjes. Ik hoop dat het wnf snel tot inzicht komt en dat ze hun gezond verstand weer gaan gebruiken.
Met afgrijzen de berichten gehoord/gelezen en gezien. Dat er zeehonden sterven voor de bonthandel daar kun je tenminste nog over discussiëren maar de manier waarop deze dieren aan hun einde komen is MENS-DIER- én WNF onwaardig!! Bah!. Gelukkig zijn er tal van andere org. die wel weten om te gaan met donaties van dier- en natuurliefhebbers. O ja en dan die reaktie van die woordvoerdster gister in Radar alsof ze niet weet hoe de meeste zeehonden aan hun einde komen. Hoezo hypocriet???
Ik kan mij totaal niet vinden in het standpunt van het WNF inzake het doden van zeehonden in Canada. De reactie van WNF ("Wij weten niet hoe de zeehonden worden gedood") is volstrekt onkundig. Ja, ja: Mijn naam is haas", zegt het WNF. Hoe zwak en onkundig!! Dat het WNF zich alleen bezighoudt met bedreigde dieren is totaal onzin: er worden nu gezonde zeehonden gedood; deze zeehonden zijn volstrekt weerloos tegen de wrede doodslagpraktijken van mensen! Deze zeehonden verkeren dus in een zeer bedreigde staat en verdienen de volmondige steun van het WNF, en wel zo spoedig mogelijk! Ik schaam mij diep lid te zijn van het WNF en overweeg mijn lidmaatschap van het WNF op te zeggen.
Babette Meulenbelt
Babette Meulenbelt
die reactie die je dan krijgt van wnf- Canada dat ze zeggen dat ze niet willen dat de populatie zeehonden uit de hand loopt slaat nergens op, zijn het nou dierenvrienden of wat? het protest gaat vooral om de manier waarop de moorden worden gepleegd en de doeleinden die nergens goed voor zijn.
Ik vol afschuw net naar de herhaling van de door gisteravond uitgezonden uitzending van Radar over de zeehondjes die door goedkeuring van het WNF worden dood geknuppeld in Canada en wie weet waar elders in de wereld.
Ik moet zeggen dat ik in het vervolg met argwaan naar de akties van het WNF zal luisteren.
De woordvoerster weet volgens mij absoluut niet hoe het in de wereld staat met bedreigde dieren.
Ik denk dat als je voor het WNF werkt en je inzet dat je ook liefde hebt voor alle dieren. Dat kun je bij haar niet ontdekken.
Wat ook echt ouderwets is waarvoor de pels en andere overschotten van deze dieren voor gebruikt worden!
Van de gruwelijke beelden kreeg ik tranen in mijn ogen.
Waar gaat het heen in deze wereld! Laat deze dieren toch met rust. Natuurbalans op peil houden...Dat kan de natuur normaal gezien zelf, als de mens er maar met zijn gore poten vanaf blijft!
Zojuist heb ik de emails naar het WNF en Canada gestuurd.
Ik moet zeggen dat ik in het vervolg met argwaan naar de akties van het WNF zal luisteren.
De woordvoerster weet volgens mij absoluut niet hoe het in de wereld staat met bedreigde dieren.
Ik denk dat als je voor het WNF werkt en je inzet dat je ook liefde hebt voor alle dieren. Dat kun je bij haar niet ontdekken.
Wat ook echt ouderwets is waarvoor de pels en andere overschotten van deze dieren voor gebruikt worden!
Van de gruwelijke beelden kreeg ik tranen in mijn ogen.
Waar gaat het heen in deze wereld! Laat deze dieren toch met rust. Natuurbalans op peil houden...Dat kan de natuur normaal gezien zelf, als de mens er maar met zijn gore poten vanaf blijft!
Zojuist heb ik de emails naar het WNF en Canada gestuurd.
Het WNF staat voor haar zaak en beschermt de bedreigde dieren. Moet het WNF optreden tegen het slachten van koeien en varkens? Alleen omdat een zeehondje er zo lief uitziet is het nog geen reden om als professionele organisatie op basis van pure emotie te handelen. Mensen die hun lidmaatschap hierom opgeven leven niet in deze wereld.
Echt belachelijk de houding van een wnf woordvoerdster.
Ik heb mijn donateurschap al opgezegd!
Ik heb mijn donateurschap al opgezegd!
Met afgrijsen heb ik gisteren gekeken naar de uitzending van Tros Radar. En ze lieten nog niet eens de ergste beelden zin! Ik vind het ontzettend maloot dat een organisatie als de WMF zich alleen druk maakt over aantalen en niet over dierenleed! En dan die dame (woordvoerster) hoe kan zij met zich zelf leven en dergelijke standpunten te verkondigen. Soms schaam ik mij ervoor dat ik een mens ben en dat wij met zijn allen zo iets laten gebeuren! Waar heeft de mensheid ook het lef vandaan gehaald om te bepalen wanneer er te veel dieren ergens op deze wereld leven! Wordt er gewoon ziek van. En wat betreft die link van de bont tegen dieren... ik vind het een goed initiatief en heb er gebruik van gemaakt en dan krijg je netjes en keurig een briefje terug met waarin alles netjes wordt uitgelegd, maar ondertussen gaat het MOORDEN gewoon door! Een voor geprogrameerd brief foei!
Ik vraag me dan ook hardop af WAAROM?????????????
Ik vraag me dan ook hardop af WAAROM?????????????
Ik vind het een schande dat het wnf achter het dood knuppelen van die zeehondjes kan staan. Ik heb de uitzending gezien en het komt er dus op neer dat er eerst dieren bijna uitgestorven moeten zijn voordat het wnf pas actie gaat ondernemen. Schandalig. afz: Miranda
met afschuw heb ik gekeken naar jullie uitzending
over de slachting van de zeehondjes.
wat is dat mens van het WNF naief om te zeggen dat
ze niet weet hoe de zeehonden worden afgemaakt.
dit is algemeen bekend in de hele wereld, ik hoop
dat er veel actie ondernomen zal worden om dit leed
van deze lieve dieren tegen te gaan.
over de slachting van de zeehondjes.
wat is dat mens van het WNF naief om te zeggen dat
ze niet weet hoe de zeehonden worden afgemaakt.
dit is algemeen bekend in de hele wereld, ik hoop
dat er veel actie ondernomen zal worden om dit leed
van deze lieve dieren tegen te gaan.
Welke reden het nu is om ze dood te maken is me niet duidelijk geworden.
Maar indien het nodig is ivm overpopulatie ofzo goed, maar dan wel op een normale snelle manier niet zo barbaars met een knuppel die beesten laten lijden.
Daar had de WNF Canada en alle andere afdelingen over de wereld tegenin moeten gaan.
Schandelijk hoe je dat ene beest bloedend door het water op het ijs zag kruipen, wie weet hoe lang het nog aan het creperen was.
Waarom is het ALTIJD alleen "het volk" wat dit schijnt te begrijpen en de mensen die er ECHT iets aan kunnen doen (regering etc.) snappen er geen bal van.
Maar indien het nodig is ivm overpopulatie ofzo goed, maar dan wel op een normale snelle manier niet zo barbaars met een knuppel die beesten laten lijden.
Daar had de WNF Canada en alle andere afdelingen over de wereld tegenin moeten gaan.
Schandelijk hoe je dat ene beest bloedend door het water op het ijs zag kruipen, wie weet hoe lang het nog aan het creperen was.
Waarom is het ALTIJD alleen "het volk" wat dit schijnt te begrijpen en de mensen die er ECHT iets aan kunnen doen (regering etc.) snappen er geen bal van.
Helaas worden de zeehonden wederom het slachtoffer van de commercie en de bont-industrie. Het 'officiele' argument voor de slachting is dat de zeehonden ervoor zorgen dat er te weinig vis in de Canadese wateren zit. Maar helaas is de werkelijke reden daarvan overbevissing en niet de zeehonden!! Ik ben nu ook lid geowrden van Bont voor Dieren, want die doen tenminste iets!!