LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] oxxio everywhere

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Kyle

Re: oxxio everywhere

Ongelezen bericht door Kyle »

wat ik niet begrijp:

als je die forums leest is het net of de langer bestaande bedrijven zoals Essent en NUON altyd beter zouden zijn dan de kleinere leveranciers, terwijl je moet bedenken:

slecht bereikbaar
dure prijzen
monteurs die niks willen doen voor je

de vrije markt mag de consument het allemaal zelf bepalen.
Zodra er een concurrent aan de bel trekt bij de consument zijn ze allemaal geinteresseerd in korting maar o wee als je bij je 'éigen' leverancier moet weggaan, nee hoor dan betalen we liever teveel..

ALs ik om me heen hoor hoeveel Essent en NUON ellende er is en mensen daar toch willen blijven, zelfs als ze 400 eruo per maand moeten betalen, nou dat komt door de 6 pc's en het terrarium.
Natuurlijk kost stroom maar niet zoveel.
Heel veel mensen zouden eens om zich heen moeten kijken.
Iedere Nederlander heeft een andere mening, de 1 is fan van Essent, weer een ander van NUON en weer een ander van Eneco.

Wat heeft een forum voor zin als men er toch alleen maar negatieve zaken op plaatst? O wat lekker, we kunnen weer een bedrijf de grond intrappen. De meesten doen dat lekker anoniem van achter hun laptopje op een zolderkamer en hebben verder geen leven waarschijnlijk.

Kom op mensen, we leven in 2007. doe gewoon wat jij denkt dat goed is en ga niet klagen als je keuze achteraf verkeerd uitpakt.

jsp

Ongelezen bericht door jsp »

Er is een belangrijk verschil tussen bedrijven als Essent, Nuon, Eneco aan de ene kant, en een bedrijf als OXXIO aan de andere kant.
Essent en Nuon produceren energie (met eigen centrales) en verkopen deze op de (inmiddels geliberaliseerde) markt. Deze bedrijven hebben wel degelijk belang bij service omdat ze anders hun product niet kwijt kunnen.

OXXIO is geen producent maar leverancier van energie. Met andere woorden: zij kopen deze in op de vrije markt en verkopen deze zo lucratief mogelijk aan consumenten. Het enige doel is winst maken, tegen zo laag mogelijke kosten. Liefst natuurlijk met langdurige contracten waar ze u tegen uw zin in luizen en vervolgens aan proberen te houden. OXXIO is opgericht door het beleggingsconsortium Newion, NeSBIC en Tendris. Inmiddels is het bedrijf overgenomen door de Britse investeerder Centrica.

En u denkt dat deze investeerders het goed met u voor hebben? Zij zijn in u als klant geinteresseerd, zonder u het vel over de oren te halen?

Kyle

@ jsp

het is toch mooi dat mensen de mogelijkheid hebben minder te betalen.
Wat doet Essent dan? die stopt het in de fusieplannen en in de eigen directiezak en sponsoring, nee dan ben je lekker bezig. het is juist goed dat er concurrentie is, juist om die machtsposities tegen te gaan.

Kyle

Oxxio boekt succes met DTe scorecard
Voor de tweede opeenvolgende keer heeft Oxxio op alle tien criteria van de DTe Scorecard boven de norm gescoord. Slechts vier van de andere dertien betrokken energiebedrijven hebben ook op alle tien criteria boven de norm gescoord in het eerste kwartaal van 2007.Voor de tweede opeenvolgende keer heeft Oxxio op alle tien criteria van de DTe Scorecard boven de norm gescoord. Slechts vier van de andere dertien betrokken energiebedrijven hebben ook op alle tien criteria boven de norm gescoord in het eerste kwartaal van 2007. Hiermee zet het groene energiebedrijf de stijgende lijn van het afgelopen jaar door. De DTe Scorecard wordt elk kwartaal gepubliceerd door de DTe, de toezichthouder op de Nederlandse energiemarkt, en geeft inzicht in de tijdigheid waarmee energieleveranciers hun rekeningen versturen voor gas en elektriciteit . De norm die de DTe voor de diverse onderdelen hanteert is een score van minimaal 98 procent

Maarten1234

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Elders ook al geschreven.

Kyle werkt voor Oxxio. Zij heeft als 1 van de zovelen de taak om op dit soort forum's en andere te infiltreren en Oxxio de lucht in te prijzen. Directie van Oxxio geeft zelf ook toe niet juist om te springen met administratie en klantenservice.

DTe geeft ook aan dat zij meer dan 45 procent van alle klachten die zij ontvangen van Oxxio afkomstig zijn.

Het legt eraan hoe je cijfers interpreteerd, maar dan nog steeds zijn het slechts cijfers en blijkt de praktijk beslist niet te werken. Kijk maar naar de regering. Daar gebeurd het keer op keer op keer. Bedrijven doen dat ook. Weet je hoe zoiets heet blonde jongedame: FRAUDE!!

Sodemieter toch op terug naar je direct leidinggevende van Oxxio en zeg tegen haar dat hun plan niet werkt. Een goede kennis van mij heeft ook bij Oxxio gewerkt en die ken jij vast wel. Mevr. ten Oostbroek. Zij geeft ook toe dat Oxxio via deze weg werkt en klanten werft.

Dus mensen trap er niet in met wat Kyle doet. Zij is nep en werkt voor Oxxio.

Verder geeft zij eerst aan bij Oxxio gewerkt te hebben, maar haar werk daar heeft opgegeven en naar het buitenland is verhuisd. Later verscheen er weer een bericht dat zij klant is bij Oxxio. ( In het buitenland!!! ) Nee toen woonde je ineens weer in Nederland.

Ga een cursus liegen volgen en kijk waar jij je op kan verbeteren.
---------------

Kijk maar eens op meerdere topics. Overal roept ze nu hetzelfde. Waarom kom je zo voor een bedrijf op als je er niet werkt!!!

Kyle

@ maarten:
als jij goed gelezen had, las je ook dat ik al lang niet meer werk voor Oxxio en in het buitenland werk.
Waarom moeten jullie ellenlang herhalen wat het 'probleem' met uw aansluiting is? Net zoals anderen heb ik ook recht mijn mening te geven op dit forum, net als jullie doen. dat mijn beeld posititever is dan jullie beeld, ook dat mag ik toch zelf bepalen. Ik heb nooit gezegd dat hun geen fouten maken of dat jullie klacht niet serieus is, ik neem aan van wel.
Maar 40x hetzelfde verhaal of klacht melden daar dient een dorum ook niet voor lijkt me!

Kyle

Maarten1234

En ook hier weer. Tjonge jonge zeg. Heb jij nog enig relevante bijdrage. Iets waar wij ook wat aan hebben. Je lijkt wel een bandje wat telkens afspeelt.

Jij werkt gewoon voor Oxxio dus stop.

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

Maarten 1234 kun jij dan ook eindelijk stoppen met het omhoog halen van Oxxio topics om Kyle steeds weer met gelijkluidende fratsen om de oren te slaan. ZOnde van je energie, steek die in iets zinvols joh.

Maarten1234

Ja hoor dat kan ik wel.

Gesloten