LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VSNP Nederland

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
angelique_1970
Berichten: 33
Lid geworden op: 28 jul 2007 10:03

Re: VSNP Nederland

Ongelezen bericht door angelique_1970 »

Hoi mensen,

Een klacht via de site van VSNP in te dienen, heeft dus wel zin volgens het MKB. Denk wel dat dit met de eigenaar van het bdrijf besproken wordt.
Gezien dhr. H B in het bestuur zit, de bestuurder is en de enige is. Gezien hij een eenmanszaak heeft. De klachten komen bij hem binnen, handelt deze ook zelf af..............dus niet?
Misschien handig om contact op te nemen met de advocaat Alex Snijders, welke in de krant vermeld staat. Zo staat deze ook sterker en kan hij de benodigde en gewenste stappen ondernemen welke voor veel mensen waarschijnlijk wenselijk en dringend zijn. Hoop dat jullie iets aan deze info hebben.

Groetjes,
Angelique
Laatst gewijzigd door angelique_1970 op 08 aug 2007 08:22, 2 keer totaal gewijzigd.

angelique_1970
Berichten: 33
Lid geworden op: 28 jul 2007 10:03

Re: VSNP Nederland

Ongelezen bericht door angelique_1970 »

Ik had al op pagina 2 het een en ander uitgelegd omdat dhr. H B bekend staat om het niet afgeven van het dossier.
Dit dossier is van jou!!! Zijn jouw originele documenten, als je slim bent ga je er gewoon naartoe en haalt het op kantoor op. De katstraat nr 2 in Geleen. Wil hij het je niet mee geven, bel je ter plekke de politie op.
Dan zal hij wel anders piepen. Vraag maar na bij een willekeurige advocaat, je staat in je volste recht. Hoop dat je iets aan deze info hebt en succes ermee.

Groetjes,
Angelique
Laatst gewijzigd door angelique_1970 op 08 aug 2007 08:23, 2 keer totaal gewijzigd.

bijtje_37
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jul 2007 22:30

Re: VSNP Nederland

Ongelezen bericht door bijtje_37 »

Beste Donkere Wolk,

Zou je mij kunnen vertellen in welke krant je het berichtje over Dhr. Bus hebt gelezen?

Dank alvast

donkere wolk
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 jul 2007 14:48

Re: VSNP Nederland

Ongelezen bericht door donkere wolk »

nou jongens ik heb mijn papieren terug, hoe is het mogelijk.
nou mijn geld nog.
angelique het bericht stond in dagblad de limburger op de voorpagina.
en nog uitgebreid op pagina 39.
en er kan wel gezegd worden dat het geen zin heeft om iets te doen.
maar al doe je maar voor je eigen gevoel, dan heb je toch iets gedaan.
en het heeft geen zin als je helmaal niks niks doet.
maar ik heb dhr. b iets beloofd en daar hou ik me aan.
ik zal mijn geld terug krijgen hoe dan ook. en kost het me energie en tijd... ja en.... niemand heeft het recht om zo mensen de beduvelen
en wat hoop ik hiermee te bereiken ? dat hij zijn kantoor mag sluiten en zich op een andere hobby stort.
nogmaals hij is nog niet van mij af.
Laatst gewijzigd door donkere wolk op 07 aug 2007 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.

shanaya
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jul 2007 15:54

Re: VSNP Nederland

Ongelezen bericht door shanaya »

goeiemorgen
ik kreeg gisteren ijskoud een berichje van mn bus dat ik mn telefoonnummer en gegevens doormest sturen naar hem want alles was gelogen en hij wilde graag verder gaan met me haha wat een dolle zeg brutaliteit groetjes shanaya :evil:

angelique_1970
Berichten: 33
Lid geworden op: 28 jul 2007 10:03

Re: VSNP Nederland

Ongelezen bericht door angelique_1970 »

Geachte mensen,

Willen jullie een zaak maken tegen VSNP-Nederland dan kunnen jullie je wenden bij advocaten kantoor Thomassen. T.a.v. Mr. A Snijders
Akersteenweg 208
6227 AE Maastricht
Tel: 043-3672300

Deze zal jullie zaak in goeder trouw behartigen en het zal zijn eigen zaak alleen sterker maken zodat de kans van slagen groter wordt

Groetjes,
Angelique
Laatst gewijzigd door angelique_1970 op 01 aug 2007 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Ciska55
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 aug 2007 20:40

Re: VSNP Nederland

Ongelezen bericht door Ciska55 »

Beste mensen,

Ik las het bericht van Angelique_1970. Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en heb een afspraak gemaakt bji mr. Alex Snijders. Had de hele nacht niet geslapen want ik was nog nooit bij een advocaat geweest, bloednerveus dus.
Bij mr. Snijders voelde ik mij echter direct op mijn gemak. Hij heeft mij uitgelegd wat ik zelf kon doen en wat hij voor mij kan betekenen. Kortom, een aardige man en eigenlijk ...best cool. Ik heb er vertrouwen in. **** the music 8)

Groet Ciska55

angelique_1970
Berichten: 33
Lid geworden op: 28 jul 2007 10:03

Re: VSNP Nederland

Ongelezen bericht door angelique_1970 »

Hoi mensen,

Zoals jullie in de andere berichten van mij hebben kunnen zien heb ik ze iets aangepast, men vond mij te persoonlijk. Kreeg namelijk een email van dhr. Henk B zijn advocaat om te stoppen met mijn uitlatingen over VSNP-Nederland en dhr.B anders zou deze een kort geding tegen mij aanspannen.

Toch alles wat er staat berust op de waarheid, kan er niets anders van maken! Heb zelfs bewijzen en getuigen.

Staan zelfs vraagtekens bij. Mag men tegenwoordig geen vrijheid van meningsuiting meer in Nederland hebben? Mijn vraag aan jullie, hebben jullie ook zo een e-mail ontvangen?

Groetjes
Angelique
Laatst gewijzigd door angelique_1970 op 08 aug 2007 08:25, 2 keer totaal gewijzigd.

Kaatje68
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 aug 2007 22:10

Re: VSNP Nederland

Ongelezen bericht door Kaatje68 »

Ik ben het gewoon zat met dit geneuzel. Denken jullie allemaal en vooral jij Angelique1970 (en je weet wel waarom ik dit nu zeg), dat VSNP of welke andere instantie draait op eigen kracht. Ja hiervoor moet betaald worden (voor niets gaat de zon toch op????). Er worden tenslotte ook onkosten gemaakt, zoals telefoneren en schrijven naar de schuldeisers deze zijn niet altijd even redelijk en je loopt vaak zat tegen een grote (hele grote) dikke muur aan, vol met onbegrip. Instanties willen niet luisteren naar de kleine man, zij denken alleen aan hun eigen centen.

Ja het klopt er zijn genoeg instanties (ook gemeentelijke) waar je kunt aankloppen maar ook deze instanties denken eerst aan hun zelf en niet aan de schuldeisers. Ook hier zul je een maandelijks bedrag moeten betalen (wat meestal hoger is als bij VSNP) omdat zij jou helpen. Even niet vergeten dat deze instanties dan ook nog eens gesubsidieerd worden door gemeente (of Rijk). Zij doen het dus ook niet voor niets. Wat mij wel heel erg op valt is dat je dan naar die instanties gaat die laten je de eerste drie jaar gewoon zitten en dan zeggen ze opeens dat ze je niet kunnen helpen en dat je dan maar de WSNP in moet. Dan ben je dus nog eens (minstens) drie jaar verder voordat je er eindelijk uit bent. Dit is toch gewoon belachelijk voor woorden.

Dhr Bus probeert mensen uit de WSNP te houden, dit traject doet hij niet graag en als hij mensen kan helpen dan doet hij dat met Hart en Ziel want hij staat echt wel voor zijn mensen klaar. Je moet alleen ook begrijpen dat je niet de enige bent en dat er misschien wel een honderd (als niet meer) klanten zijn. Hij probeert iets op te starten zonder subsidie hij doet dit vrijwillig en de naam VSNP (Vrijwillige Schuldsanering Natuurlijke Personen) staat hier dan ook voor. Als je in het wettelijke traject komt heb je dus gewoon helemaal niets meer en moet je maar zien hoe je alles voor elkaar krijgt.

Dhr Bus is in mijn ogen geen heilige maar hij heeft ons gezin (met 2 kinderen) aardig in de goede richting geholpen en ja wij zijn nog steeds vol vertouwen. Je zult ook zelf iets moeten doen zoals werk zoeken en niet denken dat alles gelijk in 1 keer opgelost is. Dit is nooit het geval en dat maakt dhr Bus ook duidelijk tijdens zijn intake gesprekken. De eerste 6 maanden waren rot, mijn man had er de meeste tijd veel spijt van dat wij alles uit handen hebben gegeven, maar gelang de tijd is alles goed gekomen en zitten wij in beter vaarwater als dat wij voorheen waren.

Ik heb het eerst 3 jaar lang zelf geprobeerd en na 3 jaar heb ik alles uit handen gegeven en ik voel me een stuk beter nu. Ik heb rust voor mezelf gekregen alhoewel dat in het begin er niet na uit zag, gezien de schuldeisers maar prbeerden om toch nog bij ons binnen te komen. Dit is goed gekomen. Ook bij de overstap na VSNP (wij zaten er namelijk al van voor die tijd bij) zijn er problemen geweest die inmiddels toch aardig aan het oplossen zijn. Er worden hier verschillende dingen vergeten en met name dat een overstap altijd problemen met zich mee neemt. Dit noemt men KINDERZIEKTES, dit is te verhelpen door er in te blijven geloven en diegene die dat doen komen er na genoeg sterker uit op een gegeven moment.

Mensen denk toch eens na. Wij zijn allemaal door een bepaalde situatie (eigen schuld of niet) in de schulden gekomen en daar wil je uit komen, je wilt er toch niet verder in gaan. Ik heb HELE GOEDE ERVARINGEN met VSNP en ik raad iedereen ook aan om eens naar andere instanties te kijken en te vergelijken.
Weten jullie wat het probleem is je kunt niets vergelijken als je niet zelf bij andere instanties geweest bent (of je moet mensen kennen die bij andere instanties zijn) je zult dan gauw genoeg merken dat het gras niet altijd groener is aan de andere kant.

angelique_1970
Berichten: 33
Lid geworden op: 28 jul 2007 10:03

Re: VSNP Nederland

Ongelezen bericht door angelique_1970 »

Als ik je tekst lees, moet ik eerlijk bekennen dat je woordkeuze en de manier van schrijven erg overeenkomt met die van meneer H B zelf .
Of misschien heb ik dit alles ongeveer al eens ergens anders gelezen, of jullie hebben een goede band. Laten we het op het laatste houden.

Ik ben blij voor jullie dat hij jullie goed van dienst is, toch helaas als je de andere reacties leest en niet alleen die van mij kom je al snel tot de conclusie dat het bij andere mensen niet zo goed verloopt als bij u. Jammer genoeg! Mogen jullie je rijkprijzen.

Uiteraard zijn er kosten verbonden als men werkzaamheden verricht.
Bij de schuldhulpverlening slechts een klein % van de totale schuld welke in rekening mag worden gebracht bij de schuldeisers.
De bron van inkomsten zit het hem voornamelijk in het budgetbeheer welke veplicht is bij VSNP-Nederland om in aanmerking te komen voor schuldhulpverlening. Toch?

Kan nog wel op andere dingen ingaan, toch vind ik dit overbodig.
Wel heb ik een verzoek. Als u inderdaad zo een goed contact met VSNP-Nederland heeft kunt u deze misschien eens voorstellen om een klantenonderzoek te doen onder "alle clienten", dan zal blijken hoeveel mensen er tevreden zijn of juist niet. Want hij is toch afhankelijk van zijn clienten, gezien hun zijn bron van inkomsten zijn.

Eveneens ben ik het wel met je eens dat men alle schuldhulporganisaties eens goed onder de loep mag nemen, want ze groeien als paddenstoelen uit de grond.

Groetjes,
Angelique
Laatst gewijzigd door angelique_1970 op 08 aug 2007 08:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Ciska55
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 aug 2007 20:40

Re: VSNP Nederland

Ongelezen bericht door Ciska55 »

Ik kan niet anders als mij helemaal bij bovenstaand bericht aansluiten.

Groet Ciska55

Kaatje68
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 aug 2007 22:10

Re: VSNP Nederland

Ongelezen bericht door Kaatje68 »

Jullie vergeten 1 ding dat de schuldhulpverleners doen het onder het mom van "Administratiekantoor". Dit houdt in dat zij dus kosten in rekening mogen brengen naar de klant. Dhr. Bus doet dit als zijnde budgetbeheer, wat het uiteindelijk ook is. Alle vaste lasten en schulden worden bekeken en met het salaris betaald wat jij inbrengt. Hij mag geen kredietverlenen dus je zult er zelf voor moeten zorgen dat er inkomsten zijn.

Denken jullie nu echt dat de clienten bij de administratie kantoren 100% tevreden zijn?? Nou dan zou ik toch maar eens ga na denken. Bij elk bedrijf heb je wel eens klanten die niet te vreden zijn en daar zal VSNP geen uitzondering op zijn. Zoals al eerder vermeld dhr Bus is geen heilige maar hij zet zich wel voor je in. Ook hij loopt wel eens tegen een dikke muur en wordt van de ene kant naar de andere kant gestuurd.

De clienten (de meeste dan, want er zijn ook goede berichten te lezen (te weinig) in dit forum) die zich hier uitten denken dat ze de advocaat mogen uit hangen en iemand in de z**k kunnen nemen. Het probleem ligt hoogstwaarschijnlijk ook bij hun. Ze hebben vrienden en/of kenissen die het hun afraden om er mee door te gaan omdat er zoveel negatief nieuws is over schuldhulpverleners. Iedereen over 1 kam scheren is heel makkelijk maar niet terecht.

Er wordt toch ook altijd gezegd de jeugd van tegenwoordig, en wie bedoelen we dan??? De jeugd die het verpest voor anderen.

Het is alleen zo jammer dat er te weinig mensen zijn die wel tevreden zijn die zich hier op het forum aanmelden.

Dit Forum is zo'n voorbeeld jullie verpesten het voor anderen met deze afkraak zaak. Mij zul je er niet onder krijgen want ik blijf waar ik ben.

Ik nodig dan ook die mensen uit die een goede ervaring hebben gehad om zich te melden zodat dit Forum eens de tweede kant van de medaille krijgt te zien.

Groet, Kaatje68

angelique_1970
Berichten: 33
Lid geworden op: 28 jul 2007 10:03

Re: VSNP Nederland

Ongelezen bericht door angelique_1970 »

Beste kaatje,

Onder het mom van een administratiekantoor? VSNP-Nederland is toch een bedrijf voor schuldhulpverlening en budgetbeheer? Wat een vergelijking.

Niemand zal bij welke instantie, bedrijf of wat dan ook 100% tevreden zijn. Kan ook niet, waar mensen werken worden fouten gemaakt. Niemand is namelijk perfect. Ook ik niet en jij waarschijnlijk ook niet. Hoeft ook niet. Zou namelijk niet normaal zijn na mijn mening.

Ik zou het een goede zaak vinden als ze bij "elk" particulier schulpdhulporganisatie een onderzoek instellen. Dan kunnen ze filteren.

Slechts de goede zullen dan overblijven...........hoevelen er dat zijn, dat is de vraag.

Wie weet en laten we het hopen dat de politiek of degene welke dit teweeg kan brengen dit ook gaan doen. En dit puur alleen om de mensen te beschermen.

Groetjes,
Angelique

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: VSNP Nederland

Ongelezen bericht door cybertomaat »

Sorry kaatje68
Maar er is gewoon teveel mis in schuldhulpverlenersland
om zo positief te doen als jij hier doet.

En nu blijkt uit de discussie alhier :
Ik zou het een goede zaak vinden als ze bij "elk" particulier schulpdhulporganisatie een onderzoek instellen. Dan kunnen ze filteren.

Slechts de goede zullen dan overblijven...........hoevelen er dat zijn, dat is de vraag.

Wie weet en laten we het hopen dat de politiek of degene welke dit teweeg kan brengen dit ook gaan doen. En dit puur alleen om de mensen te beschermen.
Dat jullie niet verder kijken als jullie neus lang is.
anders hadden jullie wel gekeken in het topic van
'stichting schuldenvrij leven" ... op dit moment buren.(de topics)
Dan hadden jullie dit "nieuws" ook al gehad nl.

http://rechtennieuws.nl/15618/kbvg-plei ... eners.html

Maar blijkbaar zijn jullie teveel met jezelf bezig (begrijpelijk???)
om bij lotgenoten te kijken/luisteren
BANG dat je iets leerd/te weten komt ???

>cybertomaat<
Laatst gewijzigd door cybertomaat op 02 aug 2007 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Kaatje68
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 aug 2007 22:10

Re: VSNP Nederland

Ongelezen bericht door Kaatje68 »

Beste Angelique,

Schijnbaar heb jij niet genoeg RESEARCH gedaan. Ja ADMINISTRATIEKANTOOR, dat had je goed gelezen. Als ik jou was zou ik maar eens aan je research beginnen en dan kom je er van zelf wel achter wat ik bedoel.

VSNP doet het tenminste als een bedrijf en verschuilt zich niet achter een administratiekantoor. Eerlijk is eerlijk daar moet je hedendaags toch ook lef voor hebben.

Ken jij trouwens schuldhulpverleners die ISO gecertificeerd zijn? Ik niet, alleen VSNP dan. Je kunt zeggen wat je wil maar dhr. Bus probeert zich niet te verschuilen en daar heb ik mijn petje voor af.

Ja er is 1 rotte appel (werknemer) in dienst geweest maar deze is inmiddels weg en zal niet meer terug komen. Deze rotte appel heeft zich niet aan de spelregels gehouden en alleen maar gedaan alsof de zon schijnt. Helaas er zijn ook dagen aanwezig dat het regent en dat was hij even vergeten te zeggen tegen de clienten. Dat deze clienten kwaad zijn kan ik me voorstellen, maar ik kan me ook in denken dat dhr B geprobeerd heeft om de brand te blussen.

Ook dhr B is menselijk en kan zich vergissen in personen die mooi weer spelen als hij in de buurt is. Hij heeft een harde leer gehad maar, ik weet ook dat er mensen zijn die goed weer kunnen spelen als hij in de buurt is. Helaas zijn er ook mensen die nadat ze weggegaan zijn proberen wraak te nemen, en dit is niet wat hij verdient. Dit is achterbaks en daar kan ik met mijn pet niet bij.

Alleen wij zijn mensen en als we door iemand van een bedrijf in de maling genomen worden dan verwachten we niet dat de rest EERLIJK en OPRECHT is. Dit is een normale reactie, maar we moeten ook REALISTISCH zijn, niet iedereen is het zelfde.


Groetjes,

Kaatje

angelique_1970
Berichten: 33
Lid geworden op: 28 jul 2007 10:03

Re: VSNP Nederland

Ongelezen bericht door angelique_1970 »

Beste Kaatje,

Als afsluiter. Je bent wel erg betrokken, lijkt wel of je midden in de kern bezig bent i.p.v. een gedupeerde client. Gezien je uitlatingen......kan er uiteraard ook naast zitten. Vergissen is menselijk.

ISO.......jep slechts VSNP-Nederland.
En wat houdt het in?
Niets meer dan een kwaliteitshandboek welke gehanteerd moet worden. Waar procedures en formulieren in vastliggen. Kost ook nog een hoop geld ook. De meerwaarde ervan??

Des betreffende werknemer zal dan toch geruime tijd in dienst moeten zijn geweest lijkt mij. Gezien er al problemen waren vanaf de tijd dat hij nog onder SVF werkte. Na mijn weten en na het meerdere malen bezoeken van zijn site is het een komen en gaan geweest van personeel. Kan men zich de vraag stellen aan wie dit ligt of heeft gelegen.

Wel makkelijk om de fouten aan een werknemer toe te schuiven, terwijl dhr. B degene is welke bepaalt wat er gedaan moet worden of juist niet omdat hij eigenaar is en ook nog eens eindverantwoordelijk is en blijft.

Kaatje, ik wens je nog veel succes bij dhr. H B. Mogen we voor jou hopen dat het busje blijft lopen zoals jij dit wenst en jij niet in de positie komt waarin de anderen verkeren. Wabt dit gun je niemand!

groet,
angelique
Laatst gewijzigd door angelique_1970 op 08 aug 2007 08:27, 1 keer totaal gewijzigd.

flipvanderwaal
Berichten: 390
Lid geworden op: 08 apr 2007 22:47

Re: VSNP Nederland

Ongelezen bericht door flipvanderwaal »

Het lijkt erop dat Kaatje68 er op uit is om het imago van VSNP op te poetsen.
Daar trappen we dus niet in mevrouw![/quote]

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: VSNP Nederland

Ongelezen bericht door cybertomaat »

:wink: :x juist :!:

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: VSNP Nederland

Ongelezen bericht door D1RK »

Er zijn wel goede, die werken met subsidie via gemeente, dus deze helpen zonder kosten, want anders kom je door deze kosten nog verder in problemen!

Deze vrijwilligers worden door de gemeente vergoed, berijken meer, en die zijn dus wel te vertrouwen!

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: VSNP Nederland

Ongelezen bericht door cybertomaat »

Of ze goed of slecht zijn heeft verder niks te maken met of ze
gemeentelijk of partriculier zijn
noch heeft t te maken met wie er uiteindelijk bepaald en betaald.
Het hangt allemaal af van degene die je als bemiddelaar/
saneerder/ inkomensbeheerder krijgt aangewezen
EN DE POLITIEK die geen controlle uitvoerd bij de instanties.

>cyber<

Gesloten