LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] klachten DONG

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: klachten DONG

Ongelezen bericht door Nita »

Hallo Ludwig,jaaaaaaa ik wist ook niet wat ik las,zelfs mijn comp.en tel.begaf het spontaan .Maar daar had Dong niets mee te maken hoor,dat was weer een verrassing van Home. Wist ook niet direct waar ik al dat extra geld aan uit moest geven.Geintje hoor .Als je de topic jaarafrekening Dong leest, dan zie je dat er bij mij in 2005 een nieuwe meter is geplaatst .Dat was niet doorgegeven aan( toen nog Intergas).Dus.....om het zaakje weer kloppende te krijgen is men bij Dong daar gaan spitten.Dat is dus weer klasse.Neemt niet weg (zonder pessimistisch te willen zijn)dat ik met een beetje schrik uitzie naar .............MIJN EINDAFREKENING.Maar uh Luud,kunnen die mensjes ergens nog nakijken wat ze werkelijk hebben verbruikt,zelf heb ik alle agenda"s nog waar ik al een jaar of 8........toen de m/3 en de KW de pan uit vlogen.... alle weken de standen in neer pen.(uit de hand gelopen hobby geworden) die nu wel eens goed van pas zou kunnen komen.Ik wens je een prettige zondag .mazzel ...........Nita.

PS....Luud,zou dat ook niet kunnen liggen aan dat bejaarden tehuis.Ik bedoel maar,misschien betalen die oudjes voor het hele blok.Misschien daar ook eens gaan babbelen.????.274 euro per maand in zo"n bejaarde kippenkotje????

ludwig
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 jun 2007 15:24

Re: klachten DONG

Ongelezen bericht door ludwig »

hi nita
bedankt voor je reaktie en ik heb ook in 2004 een nieuwe gasmeter gekregen ben nu erg benieuwd en nee die oudjes hebben allemaal een eigen meter en die betalen gewoon wat er word gevraagt ze wonen daar vanaf maart 2005 en toen is het al mis gegaan de meterstand stond toen bij inhuizing op 24.254 maar nee zeg dong in 2006 staat de meter ineens op 23.696 dus die is terug gelopen raar is dat he maar ik zelf heeft verleden jaar de meterstand door gegeven in maart en die was 25.696 en nu zeg dong dat ze 3588 kuup hebben verbruikt kan dus nooit voorheen was dat altijd 13 a 1400 kuup dus ik hoop echt dat het voor die 2 goed komt (en notabene zijn ze nooit thuis ze zijn meestal bij mij ) ik kijk ook reikhalzend uit naar mijn afrekening :cry: maar goed het is zo 14 juni ik hoop dat het een goed gesprek wordt :D gr ludwig

Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: klachten DONG

Ongelezen bericht door Nita »

Inderdaad vreemd Ludwig,een meter die achteruit holt .De meeste klachten hier op dit forum gaan over meters die zo snel vooruit lopen dat de beste marathonloper ze niet bij kan benen.Hebben de vorige bewoners de juiste stand wel doorgegeven.Dat zou Dong dan na kunnen kijken.Mailtje sturen over deze vraag :idea: .Weet je zelf nog iets van die bew.naam misschien?.Ik doe ook maar een gooi hoor.Wat een gedonder.Energiebedrijven,de grootste ergernis van dit moment.Je kan niet met...en je kan niet zonder.Het alternatief....oliekacheltje....koken op oliepitjes.....kaarslichtjes...... gewoon iedere dag boodschapjes doen zodat er niets kan bederven......en wassen in tobbe met wasbord.Ook niet aantrekkelijk.Dus.................Groeten maar weer............Nita :wink:
Laatst gewijzigd door Nita op 11 jun 2007 02:29, 1 keer totaal gewijzigd.

ludwig
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 jun 2007 15:24

Re: klachten DONG

Ongelezen bericht door ludwig »

hi nita
ja vreemd maar nu hebben ze zogenaamd veel meer verbruikt want de stand stond op 25.254 en navraag bij de vorige bewoonster ja wil ik wel maar denk dat dat erg lang gaat duren moet mailtje naar de hemel zenden en dat gaat dus niet, ze moeten bij dong vanuit de stand van 2006 gaan en niet van 2005 gr ludwig ( man lief zijn naam)

Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: klachten DONG

Ongelezen bericht door Nita »

:lol: :lol: :lol: Nou dat was even lachen .Niet naar de hemel sturen ,maar naar Dong.Lolbroek.Welterusten.

nieuwsflits
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jun 2007 20:45

Re: klachten DONG

Ongelezen bericht door nieuwsflits »

Actiegroep succes de 14e. Volgens mij zien ze de door de bomen het bos niet meer bij dong. Wij zijn daar weer de dupe van. Er zijn straks heel veel mensen die in de financieele problemen komen door Dong. Volgens mij steken ze een vinger in de lucht i.v.m de eindmeterstanden. Niet iedereen bewaard z'n meterstanden van voorgaande jaren. Hoe controleer je dat? Is Dong trouwens gemachtigd om meer van je rekening af te schrijven dan je maandelijkse voorschotbedrag?

Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: klachten DONG

Ongelezen bericht door Nita »

Nieuwsflits,Dong laten blokkeren bij de bank en evt.machtiging intrekken.Op jaarafrekening 2006 eindstand meter nakijken en meterstand nu opnemen,dan weet je ong. hoeveel je hebt verbruikt.Waarschijnlijk (als je de voorschotten niet hebt weggezet)kun je bij Dong een regeling treffen zodat je ook niet nog eens financieel in de problemen komt.Denk je dat de rekening niet klopt ,weer even doorgeven aan de actiegroep Dong.Gr...............Nita

Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: klachten DONG

Ongelezen bericht door Nita »

Hallo Dijkmans,hoe is het vandaag afgelopen .Mogen we een positief bericht verwachten?GR.Nita
Laatst gewijzigd door Nita op 20 jun 2007 16:00, 2 keer totaal gewijzigd.

ludwig
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 jun 2007 15:24

Re: klachten DONG

Ongelezen bericht door ludwig »

geachte dijkmans
mijn vraag is of er iets positiefs is uitgekomen met het gesprek met dong of moeten we andere stappen ondernemen m.v. :?: g.ludwig

dijkmans
Berichten: 104
Lid geworden op: 23 mar 2007 17:21

Re: klachten DONG

Ongelezen bericht door dijkmans »

wij zijn ons nog aan het beraden hoe wij het nieuws naar buiten
kunnen brengen

Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: klachten DONG

Ongelezen bericht door Nita »

Ben erg benieuwd.Wacht ongeduldig af.Gr. Nita.
Laatst gewijzigd door Nita op 19 jun 2007 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.

tinne
Berichten: 650
Lid geworden op: 18 jan 2007 19:06

Re: klachten DONG

Ongelezen bericht door tinne »

nou dames en heren, ik heb m, de jaar afrekening....

en dit is mijn mailtje naar de Dong....................
u heeft mij vandaag de eindafrekening doen toekomen, mijn nieuwe termijn bedrag is inene : 342 euro!!!!!!!!!!! ik heb geen problemen met de afrekening zelf, echter de verhoging van het maandbedrag van maar liefst 116 euro weiger ik te betalen!!!! ik zal u ook uitleggen waarom : De laatste 2 maanden kan ik geen maandtermijn naar u overmaken, geen acceptgiro's en als ik dan op klantnummer toch een storting doe, krijg ik dat een week later weer terug. Nu krijg ik op mijn afrekening het volgende te zien : Totaal verschuldigd : 2.852.61
In rekening gebrachte termijn bedragen 2.484.--
te weinig berekend : 368.61
Had u echter ook gewoon de 2 x 226 euro van de maandtermijnen geincasseerd, cq mij laten betalen op klantnummer had ik dus 83.39 terug ontvangen!!

U kunt van mij met alle soorten van genoegen het te weinig betaalde ontvangen, daar heeft u recht op, echter, de maandtermijnen hou ik op de oorspronkelijke 226 euro per maand. Aangezien ik, als u normaal had geincasseerd / cq mij had toegestaan te betalen op klantnummer, gewoon te veel zou hebben betaald.

Ik vertrouw op uw medewerking in deze.


wordt vervolgd..............

Mvrgr. Tinne

Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: klachten DONG

Ongelezen bericht door Nita »

Zoooo,Tinne, Maar nu ben ik even gaan rekenen en denk dat het wel klopt.Je betaald dan voor 8mnd dwz.8x342 euro=2,736 dan zit je met de jaar nota redelijk goed.De 4 mnd achterstand hebben ze zo dan in de 342 verwerkt die hoef je nu niet ineens te storten.Anders had je nu een bedrag van 1,726,61 moeten betalen. Ben je het een beetje met me eens.Laat anders even weten.

tinne
Berichten: 650
Lid geworden op: 18 jan 2007 19:06

Re: klachten DONG

Ongelezen bericht door tinne »

nee Nita, ben ik NIET met je eens, lees :
Totaal verschuldigd : 2.852.61
In rekening gebrachte termijn bedragen 2.484.--
te weinig berekend : 368.61
Had u echter ook gewoon de 2 x 226 euro van de maandtermijnen geincasseerd, cq mij laten betalen op klantnummer had ik dus 83.39 terug ontvangen!!
ik heb namelijk maar 2 maandtermijnen niet kunnen betalen, wel geprobeerd overigens....
maar werd gewoon keihard terug gestort....

vandaar.........

mvrgr. Tinne

oh ja, dat had ik niet vermeld in dit berichtje: ik mag deze maand 761 euro nog iets betalen........

ter info, ik hou niet van berichten veranderen, krijg je alleen maar praat van.........
Laatst gewijzigd door tinne op 15 jun 2007 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: klachten DONG

Ongelezen bericht door Nita »

Weet niet of mijn berekening nog klopt .Ik ga uit van mijn 4mnd achterstand,en als ik het nog eens goed lees gaat het bij jou over 2mnd.Dan is het gas een stuk duurder geworden denk ik.Hoor in ieder geval wel hoe dit verder gaat.Gr..............Nita.

PS.heb geen zin meer om het nog eens uit te rekenen,wat een bedragen. sorry dit had ik al eerder getypt.maar nog even teruggehaald voor het psje.

Heb ik nu dus al twee keer gedaan .Potver wat een bedragen
haal hem nog even terug.Ik heb nog steeds niets ontvangen.Je hebt me behoorlijk aan het schrikken gemaakt

tinne
Berichten: 650
Lid geworden op: 18 jan 2007 19:06

Re: klachten DONG

Ongelezen bericht door tinne »

absoluut nita, maar ik was er al op voorbereid, dusseh, DAT gedeelte komt wel goed, maar ik verrek het om inene 116 euro per maand meer te betalen, terwijl ik, als ze gewoon een accept hadden gestuurd, c.q. mij op klantnummer hadden laten betalen, ik 83 euri zoveel had terug gekregen.

Mvrgr. Tinne

MAXIEM

Re: klachten DONG

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag tinne,

Waar gaat die rekening eigenlijk over? Ik bedoel gas? electriciteit? water? en wat voor woning heb je: flat, eensgezinswoning, villa, etc. en uit hoeveel personen bestaat het huishouden? Ik krijg het gevoel dat je veel te veel betaalt.

Groetjes, Maxiem.

Ps. Ik zal jouw gegevens uiteraard conform de Wet op de Privacy strikt geheim houden! :roll:

tinne
Berichten: 650
Lid geworden op: 18 jan 2007 19:06

Re: klachten DONG

Ongelezen bericht door tinne »

Maxiem, je hebt geen envelopje.

anders had ik het wel gemaild, die rekening klopt echt wel, heb ik ook geen problemen mee, wij hebben een vrijstaande eensgezinswoning met nog wat andere 'gadgets' ik zit ook niet met het feit dat ze nu geld vragen over de afrekening, (ik heb 2 maanden geprobeerd te betalen en de suckers storten het gewoon terug) ik verrek het alleen om inene 116 euro per maand meer aan voorschot te betalen, terwijl DAT dus onterecht is, als iemand rente trekt van mijn geld, dan zal IK dat toch wel zijn zeker. Lees de posting er nog maar eens op na, dan weet je ook WAAROM ik er zo over denk.

Maar, dank voor je interesse.

Mvrgr. Tinne

Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: klachten DONG

Ongelezen bericht door Nita »

He Maxiem,ga nu niet moeilijk doen hoor,we hebben het met Dong al moeilijk genoeg.Goed lezen nu...jaarafrekening GAS. HOUDOE.

MAXIEM

Re: klachten DONG

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag nita,

Sorry nita dat het me ontgaan was dat het alleen gas betrof. Dan is een maandprijs van 220 euro veel te hoog. Ik betaal momenteel in bijna gelijke omstandigheden voor gas, water én electriciteit per maand 170 euro. Wat dus wil zeggen dat Dong wel hééééééééél erg duur is. Met andere woorden: ik vertrouw de zaak niet.

Vriendelijke groet, Maxiem.

Gesloten