Hoi sieward,
bij een looptijd van 30 jaar te berekenen na hoeveel jaar dat omslag punt, bijvoorbeeld in geval van overlijden, wordt bereikt.
Berekeningen mbt. zelf sparen zijn gemaakt aan
6% rendement.
In geval van overlijden aan de gevolgen van een natuurlijke oorzaak.
Zelf sparen: €4436,30 te bereiken binnen 6 jaar.
Vanaf dag 1:
Hamburg Mannheimer €4070,07 gegarandeerd.
Plus: Risicobonus (verschil tussen het aantal verwachtte overlijdens en effectieve) €407,= prognose.
Plus: Actuele waarde beleggingen
In geval van overlijden aan de gevolgen van een ongeval. Definitie ongeval:"Een gebeurtenis buiten de wil van het organisme om."
Zelf sparen: €21471,35 te bereiken na 19 jaar.
Vanaf dag 1:
Hamburg Mannheimer €4070,07 gegarandeerd.
Plus: €16280,26 gegarandeerd.
Plus: Risicobonus €407,= prognose.
Plus: Actuele waarde beleggingen
In beide gevallen, dus zowel bij overlijden door ongeval als bij natuurlijk overlijden, wordt de polis premie vrij. Maw. de maatschappij spaart voor de nabestaande(n) verder en op einddatum keert de maatschappij uit €8140,13 plus de winstdeelname €2730,23 (prognose).
punt 2: Van je netto inleg (dus na aftrek van 30% kosten) wordt 40% belegt en wordt 60% gespaard met een stuk winstdeling, als ik het goed begrijp.
Hier is een misverstand: De verdeling gaat als volgt:
De premie:
verdeling in 60% en 40%.
60% min kosten; sparen
40% min kosten; beleggen
2,5% bruto
Netto.
Bij HM is er vaste 60/40 verdeling
Geplaatst op 31 Okt 2006 09:22 door HMI NL
Verder kunt u ervoor kiezen meer te sparen en minder te beleggen. Of u kunt in elke gewenste verhouding beleggen in beide fondsen.
Jouw post:
je zelf kunt bepalen wat je wilt verzekeren en hoeveel garantie fondsen je wilt hebben
Het betreffende produkt van Hamburg Mannheimer dat hier wordt aangehaald is een combinatie van allerlei opties en keuzemogelijkheden die de maatschappij in één polis kan aanbieden.
Ik kan en wil omdat ik het product niet nader heb onderzocht ook niet in detail oordelen
Echter je hebt wel je mening klaar.
maar ik vind dat Aegon heel stuk flexibeler is, omdat je zelf kunt bepalen
Geplaatst op 15 Jun 2007 13:31 door HMI NL
@ sieward
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... &start=105
Ik ga ervan uit dat na het lezen van een en ander jou het nodige duidelijk zal zijn. Indien je toch vragen of opmerkingen hebt kun je gratis bellen met de help desk tel:0800 4266266.
Hartelijke groet,
HMI NL
Tja.. ik denk ik stop hier maar met het vergelijk.
Appels en peren?