LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door magel725 »

Kwaliteit is niet goedkoop en is dat ook nooit geweest. Alleen interesseert het merendeel van de klanten nauwelijks wat de kwaliteit is, zolang het mindere produkt maar genoeg bevalt.

Goed vlees komt ook niet van de supermarkt.
Goede vis komt van de kleine visboer, vismijn
De beste groente vind je ook bij de groenteboer en niet in het vak bij de supermarkt.

Zo is het ook met pc's. Die pc's bij de Aldi doen dat wat de meeste mensen willen: ze starten op en zijn redelijk snel. Meer verstand dan dat heeft die consument er niet van. En dat die pc's 20 tal extra functies hebben, maar waardoor bespaard is op de essentiele onderdelen doet ze niet veel. Voor iets meer geld (paar % meer) hadden ze een betere en snellere pc gehad die ook nog eens uitgebreid kan worden als er over 3 jaar iets aan ontbreekt. Maar mensen willen dat niet. Die willen het gemak van de supermarkt en niet naar een speciaal zaak gaan, waar ze ineens het middelpunt van de aandacht zijn en er een verkoper hun vast iets probeert aan te smeren. Zonder andere klanten in de buurt wordt je waarschijnlijk vastgebonden tot je iets koopt.

Zie daar het succes van de grote ketens. Je kunt er anoniem winkelen zoals in de supermarkt (ziet er ook nog eens hetzelfde uit), de uitzoek is groter, en de kwaliteit is goed genoeg voor het merendeel van de mensen.

Zakelijk gezien is er namelijk maar 1 ding belangrijk, en dat is dat je biedt wat je klanten willen. Willen die zooi, dan biedt je ze zooi. En daarnaast zet je een paar kwaliteitsprodukten die dan weer geschikt zijn voor mensen die wel bewust zijn van wat ze willen.

ikbenik

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door ikbenik »

Kwaliteit is niet goedkoop en is dat ook nooit geweest. Alleen interesseert het merendeel van de klanten nauwelijks wat de kwaliteit is, zolang het mindere produkt maar genoeg bevalt.


Maar dan komt het, als er problemen zijn beginnen de mensen te klagen dat ze kwaliteit verwachtten!

Zoals ik al eerder aangaf:

Men koopt bij de Aldi of Liddle een hele goedkope tv.
Daar mag en kan je niets van verwachten.
Als die kapot gaat, flikker je die gewoon weg en je koopt een nieuwe.

Maar als er problemen zijn, stelt men de dezefde eisen als een tv van een speciaalzaak.

En daar zit dus het probleem.

Hetzelfde geldt voor de computers.
Er worden inderdaad computers verkocht van dermate kwaliteit dat je er niets van mag verwachten.
Dus als er problemen zijn, gooi je die computer weg en je koopt zonder mopperen een nieuwe.

Weggooiproducten noemen we dat.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door hharteman »

Branchevervaging is eind 50er / begin 60er jaren al ingezet en is een onomkeerbaar proces.
We zijn dan ook niet ver meer van het punt dat we de auto ook in de supermarkt gaan kopen.
Iets wat eigenlijk altijd ondenkbaar leek.
Straks komen de Chinezen met hun goedkope karretjes.
Er zullen veel bedrijven zijn die het produkt niet willen verkopen en de service daaraan willen verlenen maar de supermarkt maakt dat geen fluit uit.
Wel even zelf langs brengen als hij stuk gaat.
Dan sturen we hem op. :lol:

ikbenik

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door ikbenik »

En als het dan zover is, begrijpen de consumenten totaal NIET waarom dat de vakman over de kop is gegaan!!!!

En als dan zo'n consumnent bij mij komt vragen waarom dat ik dan bijvoorbeeld failliet ben gegaan, die krijgt me dan een vuistslag op de neus!!!!!!

angel1978
Berichten: 11083
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door angel1978 »

En als dan zo'n consumnent bij mij komt vragen waarom dat ik dan bijvoorbeeld failliet ben gegaan, die krijgt me dan een vuistslag op de neus!!!!!!
En daar komt de echte mentaliteit naar boven !

* Minachting voor elke klant die het niet eens is met de stelling van ikbenik
* Pretenderen kennis te hebben van zaken die duidelijk niet aanwezig zijn !
* Wel kennis hebben van consumentenrecht, maar in plaats daarvan continu overbodige zaken erbij halen om zo te proberen het echte antwoord een beetje te verdoezelen !
* Producten van klanten die ter reparatie aangeboden worden vernielen.
* Continu verkondigen zo'n vakman te zijn en zoveel ervaring te hebben, maar blijkbaar zijn eigen winkel niet fatsoenlijk rond kunnen krijgen !!!

En dan daar ook nog je eigen topic(s) over openen ( over de 3000 posts :roll: ) :?

Sorry hoor, maar zou soms wel willen dat ikbenik zijn winkel eens zou noemen... weet ik in ieder geval waar ik NIET heen zou moeten !!!

Ben het soms met ikbenik eens over de manier van oplossen en aangegeven oplossingen, maar de houding, manier van doen en vooral de air die deze meent te hebben ga ik werkelijk over me nek !!!

angel1978

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door magel725 »

* Producten van klanten die ter reparatie aangeboden worden vernielen.
* Continu verkondigen zo'n vakman te zijn en zoveel ervaring te hebben, maar blijkbaar zijn eigen winkel niet fatsoenlijk rond kunnen krijgen !!!
Graag zou ik zien dat je dit onderbouwt, voordat je met dit soort beschuldigingen naar iemand gooit. Ik neem aan dat enige onderbouwing niet mogelijk is omdat het maar aannames van je zijn?

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door magel725 »

Zoals ik al eerder aangaf:

Men koopt bij de Aldi of Liddle een hele goedkope tv.
Daar mag en kan je niets van verwachten.
Als die kapot gaat, flikker je die gewoon weg en je koopt een nieuwe.

Maar als er problemen zijn, stelt men de dezefde eisen als een tv van een speciaalzaak.

En daar zit dus het probleem.
Het grootste deel van de klanten koopt zo goedkoop mogelijk. Of je daarop inspeelt of niet, het is wat de klant nu eenmaal wil en bedrijfstechnisch is het slim om daarop in te spelen. Als ze daarna komen mekkeren dan kun je ze duidelijk maken dat ze er zelf voor hebben gekozen. Vragen ze je om advies dan kun je altijd aanraden een beter merk te kopen.

Bij BCC e.d. verkopen ze ook liever kwaliteit, ook vanwege minder gezeur. Daarom staan er Logitech muizen naast die van Trust. Maar het is de klant die beslist wat hij/zij koopt, en als ze strontprodukten willen dan moeten ze dat zelf maar weten. Het is ze dan van harte gegund dat ze na een jaar weer op de stoep staan.

ikbenik

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door ikbenik »

* Producten van klanten die ter reparatie aangeboden worden vernielen.
Je wilt toch dat wij eerlijk zijn?

Als ik iets PER ONGELUK!! zou kapot maken, dan hoeft de klant voor die reparatie niets te betalen.

Oke, als eerlijkheid niet gewaardeerd wordt is het jouw probleem!!!!!!

En ik maak de producten van klanten nooit expres kapot, dombo!

Als jij werkt, maak jij ook wel eens fouten!
En mijn fouten geeft ik gewoon toe!

Als er klanten zijn die dat niet waarderen, hebben ze pech!

Quote:
En als dan zo'n consumnent bij mij komt vragen waarom dat ik dan bijvoorbeeld failliet ben gegaan, die krijgt me dan een vuistslag op de neus!!!!!!
En daar komt de echte mentaliteit naar boven !
Jij hebt er helemaal niets van begrepen!
Dus zwijg dan liever!

Je suggereerd dingen die niet waar zijn.
Je beschuldigd van mij dingen die totaal niet waar zijn.


Ik zei:

Als bijna alle consumenten niet naar de vakman gaat en die vakman gaat failliet, moeten de consumenten dan niet aan die dezelfde vakman vragen waarom dat hij failliet is gegaan en dat die consumenten dat niet begrijpen!

En dat bedoelde ik ermee?

Nu duidelijk?


Je moet niet denken wat er staat!
Je moet lezen wat er staat!

ikbenik

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ben het soms met ikbenik eens over de manier van oplossen en aangegeven oplossingen, maar de houding, manier van doen en vooral de air die deze meent te hebben ga ik werkelijk over me nek !!!



Hier heb je een teiltje:


\_________/


:wink:

ikbenik

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door ikbenik »

en als ze strontprodukten willen dan moeten ze dat zelf maar weten. Het is ze dan van harte gegund dat ze na een jaar weer op de stoep staan.
Doen ze niet, want dan zeuren ze dat je troep verkoopt.

Of je daarop inspeelt of niet, het is wat de klant nu eenmaal wil en bedrijfstechnisch is het slim om daarop in te spelen. Als ze daarna komen mekkeren dan kun je ze duidelijk maken dat ze er zelf voor hebben gekozen. Vragen ze je om advies dan kun je altijd aanraden een beter merk te kopen.
Die hele goedkope merken doen dat anders.
Die zijn zo goedkoop, omdat ze liggen te klooien met de kwaliteit.

Daarnaast het volgende:

Ik verkoop geen merkdesktopcomputers, alleen zelfbouw.

Daarbij heb ik heus wel de keuze tussen goedkoop en duurder.

Ten tweede:

De prijzen van mij liggen vaak lager dan die merkcomputers.

Maar de mensen willen bij de grote zaken die er maar op los klooien, en de slechte merken blijven kopen.

Want je mag geen verkeerd woord zeggen over Dell, Packard-Hell en Medion.

Want die merken zijn heilig.

En waarom?

Omdat ze onbetrouwbaar, onstabiel en ook veel problemen mee zijn?

ikbenik

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door ikbenik »

Het punt is:

Waarom blijven de mensen bij de Aldi de computer kopen, terwijl de prijzen bij de vakman gelijk zijn, de kwaliteit bij de vakman hoger is en bij de vakman betere service heeft?

Dus in dat geval krijg je bij de vakman betere kwaliteit, betere service, snellere service voor de dezelfde prijs?

En graag goede antwoorden hierop.

Ik heb deze vraag al diverse keren gesteld en goede antwoorden zijn er niet op gekomen.

angel1978
Berichten: 11083
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door angel1978 »

* Producten van klanten die ter reparatie aangeboden worden vernielen.
Hier doel ik op een topic van ik meen een Acer-laptop waarbij de cover was gescheurd. Klant meldde dat deze terug was gegaan naar de fabrikant, die terloops ook maar even de HD had gewist en teruggezet naar een schone windows-versie ! Hij/zij was hier vanzelfsprekend niet blij mee !

ikbenik wist doodleuk te melden dat dat heel normaal was en dat dat in zijn zaak ook gebeurde. HD werd gecontroleerd op virussen en indien nodig werden er zaken aangepast danwel een schone windows op gezet !

Dit noem ik vernielen en niet repareren. Een winkelier heeft met zijn vingers van de data ( die wordt vernield cq. gewist ) van de klant af te blijven tenzij de klant specifiek met dit probleem komt. Kom ik met een kapotte 3,5inch drive en wil ik die vervangen hebben, dan heeft men die te vervangen en met de vingers van de rest af te blijven !!!!
Jij hebt er helemaal niets van begrepen!
Dus zwijg dan liever!

Je suggereerd dingen die niet waar zijn.
Je beschuldigd van mij dingen die totaal niet waar zijn.
Ik quote een stuk dat je zelf geschreven hebt. Niet uit de context gehaald, niet gewijzigd !! Als je daar niet tegen kan, schrijf het dan niet !!!
En dat bedoelde ik ermee?

Nu duidelijk?


Je moet niet denken wat er staat!
Je moet lezen wat er staat!
ik kan alleen lezen wat er staat ! en dat heb ik gequote !
Graag zou ik zien dat je dit onderbouwt, voordat je met dit soort beschuldigingen naar iemand gooit. Ik neem aan dat enige onderbouwing niet mogelijk is omdat het maar aannames van je zijn?
Lees de talloze toppics van de laatste tijd er maar op na ! Daar zie je dit overduidelijk in terug !

angel1978
Berichten: 11083
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door angel1978 »

Waarom blijven de mensen bij de Aldi de computer kopen, terwijl
de prijzen bij de vakman gelijk zijn
onzin natuurlijk, dit zeg je zelf ook vaak genoeg. Tuurlijk ben je duurder dan een dozenschuiver, so what... maar zeg dat dan ook !
de kwaliteit bij de vakman hoger is
Weer onzin. Je verkoopt dezelfde onderdelen ( merk ) als de aldi. Sterker nog, zou ik zelf een pc samenstellen, dan zou ik diezelfde onderdelen ook nemen !
en bij de vakman betere service heeft?
Daar heb je een punt. Maar het is aan de klant of die daar de hogere prijs voor wil betalen. Daartoe bereid kun je prima terecht bij de vakhandel, maar de meeste mensen zijn dit niet !

Voor de gem. huis,tuin en keukengebruiker is die service niet zo interessant en voldoet de aldi-pc prima.

Ik heb zelf wat hogere eisen aan een pc en koop deze dus niet bij de Aldi. Echter, de prijs die de vakhandel vraagt voor het assembleren van een pc zijn van dien aard dat ik me eigen pc wel samenstel !

Ieder zijn keuze hierin, maar vertel wel gewoon de waarheid !

Edit: even een quote aangepast die niet goed stond !

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door magel725 »

Nogmaals: ik kan nergens vinden dat ikbenik moedwillig problemen veroorzaakt voor klanten. Die stelling slaat dan ook echt nergens op, aangezien je hier altijd leest dat hij een stap verder gaat in het helpen van klanten. Het is makkelijk om zomaar beschuldigingen op tafel te kwakken, maar met een verdraaide onderbouwing (lees: aannames en verzinsels) neem ik geen genoegen. Ik weet dat mensen er ontzettend (met 12 uitroeptekens) slecht tegen kunnen als ze weerwoord krijgen van ikbenik, maar ga niet op een laffe manier van alles verzinnen om iemand koste wat kost zwart te maken.

Zijn de kosten bij een vakman hoger dan bij de grote zaken?
- Dat mag ik hopen, aangezien service en kwaliteit niet gratis zijn.

Zijn de produkten bij een vakman beter dan bij de grote zaken?
- Dat mag ik hopen, aangezien je bij de vakman geen moederborden vind die maar 2 geheugensloten hebben, of enkel PCI-E 1x sloten met daarin een 16x grafische kaart. Zo vind je ook geen bestorven vlees in de supermarkt, maar wel bij de kwaliteitsslager.

Wanneer 80% van de mensen voor goedkope bral gaat, dan ben je slim bezig wanneer je ze dat biedt. Komen ze later zeuren dan lach je het laatst.

angel1978
Berichten: 11083
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nogmaals: ik kan nergens vinden dat ikbenik moedwillig problemen veroorzaakt voor klanten. Die stelling slaat dan ook echt nergens op, aangezien je hier altijd leest dat hij een stap verder gaat in het helpen van klanten. Het is makkelijk om zomaar beschuldigingen op tafel te kwakken, maar met een verdraaide onderbouwing (lees: aannames en verzinsels) neem ik geen genoegen. Ik weet dat mensen er ontzettend (met 12 uitroeptekens) slecht tegen kunnen als ze weerwoord krijgen van ikbenik, maar ga niet op een laffe manier van alles verzinnen om iemand koste wat kost zwart te maken.
Als je denkt dat ik de hele tijd overal een linkje bij ga zoeken, dan ben je toch echt bij de verkeerde. Denk dat ikbenik wel weet waar het in dit geval ( acer laptop ) om ging !

ikbenik zwart maken is niet echt nodig. Veel mensen gaan tegen hem in ( zowel hier als vooral bij kassa ).
Zijn de kosten bij een vakman hoger dan bij de grote zaken?
- Dat mag ik hopen, aangezien service en kwaliteit niet gratis zijn.


Zijn de produkten bij een vakman beter dan bij de grote zaken?
- Dat mag ik hopen, aangezien je bij de vakman geen moederborden vind die maar 2 geheugensloten hebben, of enkel PCI-E 1x sloten met daarin een 16x grafische kaart. Zo vind je ook geen bestorven vlees in de supermarkt, maar wel bij de kwaliteitsslager.

Wanneer 80% van de mensen voor goedkope bral gaat, dan ben je slim bezig wanneer je ze dat biedt. Komen ze later zeuren dan lach je het laatst.

PRECIES ! En dat is nu precies de relativering die ik mis bij ikbenik.

Ben je een ECHTE vakman, dan krijg je vanzelf een goede naam en zal men bij je terugkomen bij tevredenheid. De mensen die op hun neus gaan bij een dozenschuiver zullen ook bij jou terechtkomen daar je dus een goede naam hebt !

Als vakman moet je het hebben van je diensten en goede service. Red je het daar niet mee, dan moet je je serieus afvragen om eens wat anders te gaan zoeken !

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door magel725 »

Als je denkt dat ik de hele tijd overal een linkje bij ga zoeken, dan ben je toch echt bij de verkeerde. Denk dat ikbenik wel weet waar het in dit geval ( acer laptop ) om ging !
Wanneer je iemand beschuldigt van het moedwillig slopen van artikelen van een ander, dan vind ik het niet teveel gevraagd dat je dat ook onderbouwt. Dat je dat ineens niet wilt doen en dat dat opeens teveel gevraagd is is prima, maar dan is daarmee je beschuldiging ook meteen van tafel en ongefundeerd.

X: De aarde is plat!!!
Y: Onderbouw dat eens?
X: Ja daaag, daarvoor ben je bij de verkeerde.

Zo lust ik er ook wel een paar. Ik ken het stuk trouwens wel, en daarin staat nergens dat ikbenik niet probeert te helpen. Hij sloopt er helemaal niets en heeft dat ook nooit gezegd.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door Moppentappers »

onzin van de bovenste plank,
als jij naar een gerenommeerde PC zaak gaat voor reparatie
voert hij een aantal controles uit:
-Wat is het probleem
-Waar komt het door
-Wat is de oplossing

en dan nu de enorme fabrikant:
-klant meld dit probleem: PC start niet op
-fabriek denkt: zal wel voeding zijn
-fabriek formatteert en zend terug
de vakman luistert WEL naar wat het klantje wil en het fabriekje? NIET

ikbenik

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door ikbenik »

ikbenik wist doodleuk te melden dat dat heel normaal was en dat dat in zijn zaak ook gebeurde. HD werd gecontroleerd op virussen en indien nodig werden er zaken aangepast danwel een schone windows op gezet !

Dit noem ik vernielen en niet repareren. Een winkelier heeft met zijn vingers van de data ( die wordt vernield cq. gewist ) van de klant af te blijven tenzij de klant specifiek met dit probleem komt. Kom ik met een kapotte 3,5inch drive en wil ik die vervangen hebben, dan heeft men die te vervangen en met de vingers van de rest af te blijven !!!!


Toch wil ik hier op reageren.

Als men bij mij komt met een kapotte 3,5inch drive dan wordt die ook vervangen.
Wat de meeste (zo'n 95%) van de klanten ook eisen is dat ik het systeem ook verder controleer.
Dit noem ik vernielen en niet repareren. Een winkelier heeft met zijn vingers van de data ( die wordt vernield cq. gewist )
@ angel1978:
Je leest toch te weinig mijn posts!
Dan had je geweten dat je hiermee klinklare onzin zit te praten!

In tegenstelling tot de meeste concurrenten zet ik altijd de persoolijke gegevens veilig!
De foto's, filmpjes, muziek, documenten, e-mail berichten, adresboek, lettertypes, enz, enz.

Dus de data gaat bij mij helemaal niet verloren!!!


Toch even terug te komen waarom dat ik het systeem altijd nakijk.
Jij vind dat ik dat niet moet doen.
Kom ik met een kapotte 3,5inch drive en wil ik die vervangen hebben, dan heeft men die te vervangen en met de vingers van de rest af te blijven !!!!
Zo heb ik dat in het begin ook gedaan.
Ik heb toen veel problemen met de klanten gehad.

Nu kijk ik het systeem standaard na, en alle klanten zijn hiermee tevreden. Ik heb er geen problemen meer mee gehad.

Quote:
de kwaliteit bij de vakman hoger is



Weer onzin. Je verkoopt dezelfde onderdelen ( merk ) als de aldi. Sterker nog, zou ik zelf een pc samenstellen, dan zou ik diezelfde onderdelen ook nemen !


Ik verkoop niet de dezelfde onderdelen, ook kwa merk.
Neem nu het geheugen. Ik lever voornamelijk geheugen van het merk Kingston.
Deze zijn iets duurder, maar leveren nooit problemen.

Over het moederbord:
Medion zal er wel Asus instoppen, maar dat is een uitgeklede versie van hun normale lijn en voor ondersteuning kun je dan niet bij Asus terecht.

Net als bij Dell worden diverse zaken van het moederbord afgehaald.
Dus als je een moederbord hebt die een on-board videokaart heeft en je besteld de computer zonder normale videokaart, dan wordt die aansluiting (AGP of PCI-E 16) dus niet op het moederbord gesoldeerd.
Dus naderhand kun je geen andere videokaart in de computer plaatsen.
Zo is het met meerdere zaken.

Een ander punt zijn de stabiliteit van de onderdelen.

Een computer die door mij zelf is gebouwd is veel stabieler dan een merkcomputer.

Dit is niet mezelf ophemelen, dit is een keiharde feit.

alfatrion
Berichten: 21950
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door alfatrion »

Waarom blijven de mensen bij de Aldi de computer kopen, terwijl de prijzen bij de vakman gelijk zijn, de kwaliteit bij de vakman hoger is en bij de vakman betere service heeft?

Dus in dat geval krijg je bij de vakman betere kwaliteit, betere service, snellere service voor de dezelfde prijs?

En graag goede antwoorden hierop.

Ik heb deze vraag al diverse keren gesteld en goede antwoorden zijn er niet op gekomen.
Regelmatig doe je negatief over computers die bij supermarkten worden aangeboden. Nu stel je (wederom) dat de kwaliteit slechter zou zijn, de service minder en langzamer. Ik zou dat graag onderbouwd willen zien. Volgens mij zijn er goede supermarkten en slechte vakmannen, beiden hebben voor- en nadelen, en kun je dus niet zomaar stellen dat het bij de supermarkt allemaal slechter zou zijn. Het lijkt mij een geval van jalousie.

Een voordeel van de supermarkt is dat zij een grotere afzet markt voor een selectie van de producten. Hierdoor kunnen voorwaarden bij de fabrikanten afdwingen, waar de kleinere computer winkels er niet inslagen. Een langere garantie bij fabrikanten die dat normaal nooit doen is daar een voorbeeld van.

ikbenik

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door ikbenik »

Een langere garantie bij fabrikanten die dat normaal nooit doen is daar een voorbeeld van.
Het is bekend dat de Aldi 3 jaar garantie geeft.

Maar ze zijn daar niet de enige in.

Ook de kleine zaken doen dit.
Regelmatig doe je negatief over computers die bij supermarkten worden aangeboden. Nu stel je (wederom) dat de kwaliteit slechter zou zijn, de service minder en langzamer.
Klopt.

Hoe ik hier bij kom is makkelijk:

Door hun eigen reclameuitingen en mijn ervaring als monteur zijnde.

Ik krijg die merken ook onder mijn neus.

Dus door pure ervaring.

Gesloten