LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] oxxio verkoopt agrssief

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
qwerty2007
Berichten: 54
Lid geworden op: 18 okt 2007 13:06

Re: oxxio verkoopt agrssief

Ongelezen bericht door qwerty2007 »

****. Heb ik een foute keuze gemaakt om naar Oxxio over te stappen?
Nuon was ook niet de goedkoopste nog de jovelste naar mijn ervaring.

Ik heb in juni getekend om alleen overte stappen naar Oxxio voor mijn stroom.
De gas liet ik voor wat het was omdat ik toch geen gas meer zou gaan gebruiken en de levering in mijn gebied toch van continuon (dus nuon?) is.
Toen heeft Oxxio een fout (expres denk ik nu?) gemaakt en mijn gas bij Nuon opgezegd ipv. de stroom-levering. Dit zouden ze rechtzetten. Nogsteeds niet gebeurd vanaf juli (in juni getekend). Zou Oxxio dit expres gedaan hebben om mij te strikken ook gas bij Oxxio te gaan afnemen???

Hmmmz.. Nou, als ze mijn contract-vergoeding ook betalen mogen ze.
Op dit moment zit ik met een onterechte rekening van Nuon wegens verkeerde meterstanden, en loopt er een incasso terwijl Oxxio niks lijkt te doen aan hun gemaakte fout wat hiertoe leide.
Ja er zou een brief zijn gestuurd aan Nuon, dus Oxxio wacht af ofzo. Maar das alweer 3 weken geleden..

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: oxxio verkoopt agrssief

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Heb jij getekend ook voor gasafname??

Zo niet dan dienen zij dit per direct in orde te maken en je daar geen vergoeding voor te vragen. Kijk goed op je kopie contract!!! en houdt Oxxio heel goed in de gaten met afschrijvingen etc. Of jij het verkeerd gedaan hebt dat zal je in de toekomst merken.

Oxxio beloofd een hoop, maar komt niets na. Wanneer de fout bij jezelf legt en je hebt ook getekend voor gas dan zit je daar ook aan vast. Altijd lezen en voor je iets tekent.

elynasedai
Berichten: 136
Lid geworden op: 22 mei 2006 17:21

Re: oxxio verkoopt agrssief

Ongelezen bericht door elynasedai »

Nooit problemen met Oxxio gehad *shrugs*

Wel met Eneco/Netbeheer omdat ik stroom niet meer van Eneco maar van Oxxia ging afnemen..

relratje
Berichten: 54
Lid geworden op: 14 feb 2006 14:06

Re: oxxio verkoopt agrssief

Ongelezen bericht door relratje »

Ik kreeg regelmatig telefoontjes van diverse maatschappijen en het enige wat ik ze vertelde was dat als ze mij iets wilde verkopen ze maar een vrijblijvende offerte op moesten sturen!
Uiteraard is er nooit enige offerte of wat dan ook binnen gekomen...

Toen viel er opeens (16 augustus) een brief op de mat van Oxio dat ik per 18 augustus naar hun was overgestapt met stadsverwarming!!! Ik wist dus van niets.. heb gelijk Essent gebeld wat er gaande was en die hadden inmiddels als bericht gekregen dat ze mij uit moesten schrijven.. Op deze manier wil ik natuurlijk al zeer zeker niet overstappen!!! Dus via een site door Essent verkregen een opzegbrief geschreven om het kosteloos ongedaan te laten maken... kreeg ook netjes een brief terug dat ze het voorval betreuren en dat per direct de overgang kostenloos ongedaan werd gemaakt.. er zou een voorschot bedrag al afgeschreven zijn, alleen het rekeningnummer dat er bij stond was niet eens van mij!!!

Inmiddels zitten we dus eind november... heb de brief van Oxio inmiddels op verzoek van Essent doorgefaxt want Oxio weigert Essent door te geven dat ze mij weer moeten gaan leveren... ondertussen heb ik dus wel gewoon stroom alleen ik betaal nergens!!!!! Ben nergens meer klant... en Essent maar bellen en mailen met Oxio...

Ik moet zeggen dat de medewerkster van Essent mij regelmatig belt om me op de hoogte te stellen en zo.. maar ze komt gewoon geen stap verder daar.. heb zelf ook al diverse keren met Oxio gebeld maar wordt gewoon onvriendelijk te woord gestaan met als resultaat dat ik dus een keer uit mijn slof ben geschoten en ze de Oxio maffia heb genoemd!!!
Hoe lang dit nog gaat duren ik weet het niet maar ik vraag me dus wel af of ik ergens de kosten die me dit gaat opleveren, denk bijvoorbeeld aan de maanden voorschot die nu niet betaald wordt, kan verhalen.. dit is toch niet normaal meer!!!

groetjes relratje

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: oxxio verkoopt agrssief

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste Relratje,

Uw forumbericht van 27 november jl. maakt duidelijk dat u ongewenst bent overgestapt naar Oxxio. Graag zou ik de situatie voor u willen uitzoeken. Ik verzoek u daarom vriendelijk mij uw telefoonnummer door te geven via [email protected], zodat ik snel contact met u kan opnemen. Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,
Medewerker van Oxxio

Gesloten