Pagina 3 van 8

Re: Kymco

Geplaatst: 30 nov 2008 18:39
door LeoZ
@Chinascoot::

Een LULverhaal over Kymco's... u was vast niet zelf in het bezit van een Kymco.... alleen maar van horen zeggen.

Zelf heb ik zo'n anderhalf jaar een GrandDink en v.d. problemen waar u het over had is bij mijn GD niets van waar!
Alleen met de originele banden wil de scooter nog wel eens "zoeken" tijdens het rijden, maar voor de rest rijdt deze scoot heerlijk (een rijdend "bankstel") óók met z'n tweeën rijdt deze GD prima!

Degenen die hier klagen over een Kymco zullen daar best wel een reden voor hebben, maar al die duizenden met een Kymco die geen problemen hebben schrijven op dit "klaag" forum natuurlijk niets!

Maar als mensen toch een GOEDKOPE chinese scooter willen bezitten, vooral doen.... maar de vraag is wel... hoe lang willen zij er op RIJDEN?!....

Re: Kymco

Geplaatst: 30 nov 2008 20:03
door LeoZ
Nog wat over Kymco Scooters::

De importeur geeft aan elke koper van een nieuwe Kymco scooter 2 (twee) Jaar Garantie, probeer dat eens met zo'n Chinese scooter als b.v. de Boatian... 6 maanden of iets van 6000 km.

Geeft toch aan wat voor een vertrouwen men aan scooters geeft!...

Re: Kymco

Geplaatst: 29 jan 2009 21:54
door Patrick van Berkum
Wat leuk
Kom in eens veel leden tegen :P

Ik heb twee GD.s wat een wereld scooter is dat .
Even tros rader is ook alleen voor klagers en in dit forum ook voor mensen zoals chinascoot die er geen bal van weten . Hoe goed een Kymco is :P :P :P

Maar goed met elk product kan er wat gebeuren

Mesen tot de meeting op 16 mei wat wordt het dan mooi met al die Kymco's op de weg

Patrick

Re: Kymco

Geplaatst: 06 feb 2009 05:37
door LeoZ
Ja Patrick,

Op die meeting op 16 mei ziet men in ieder geval een heleboel blije Kymco rijders... Aglity's, Vitality's, People's, Activ's, Super8, Dink's, New Dink's, GrandDink's, etc. :P :P

Natuurlijk zijn er ook goede Chinese scooters, maar er zij ook van die hele goedkope chinese scooters (replica van die Aprilia Habana)... dan zijn er van die dealers die (inderdaad) iets met watersport doen en de chinese scoters er ff "bij doen"... snel verkopen en als er wat kapot is ... zijn ze opeeens "niet thuis"!... díe verpesten het voor de goede dealers!

Natuurlijk bedoel ik daar niet BaotianOnline mee, ik heb begrepen dat hij een dealer is die liefde voor het vak heeft en zorg aan de verkochte scooters besteedt! :P

Nog wat:: @Chinascoot::
Nogmaals... de Kymco GrandDink rijdt (ondanks uw verhaal dat de GD niet goed rijdt) héérlijk!!
Ik ben 54 jaar, rij dus zo'n 38 jaar bromfietsen en scooters (dus een ruime ervaring) en heb :: Puchs, Mobylettes, Zündapps (Kwaliteit!), etc. gereden.
In 1990 mijn 1e brom-scooter een Vespa (de 1e die in Nederland toegelaten werd...ivm. het weglaten van trappers!), daarna een Piaggio Sfera... reed om de 2000km. de V-snaar kapot, daarna een Peugeot Elyseo (3X een nieuwe startmotor) en uiteindelijk vanaf april 2007 een Kymco GrandDink (50cc)... die me erg goed bevalt!!
Niet zoals Chinascoot vertelt een oud model moter-blok met een slechte wegligging... rijdt er eerst maar eens op!
Deze GD rijdt echt als een "rijdend bankstel"... zalig... ik weet echt niet welke andere brom-scooter deze evenaart... Já... de nieuwe GranDink S die waarschinlijk in Juni 2009 uitkomt (zie: www.kymco.nl) :) :)

Re: Kymco

Geplaatst: 25 mar 2009 11:17
door Chinascoot
Beste LeoZ,

Een "Rijdend bankstel" blinkt niet uit in wegligging. Ik heb Grand Dink 125 gereden en de 50. Wereld van verschil. Moet je ook eens doen.
Bij de 50 is de verdeling van gewicht vóór en achter anders. De 50 waarschuwt later en is minder goed te corrigeren. Als ie schuift lig ie op je plaat.

Re: Kymco

Geplaatst: 25 mar 2009 15:34
door Patrick van Berkum
Dat is met elke scoot als je schuift ga je plat of je moet een drie wieler hebben :lol: :lol:

Re: Kymco

Geplaatst: 06 apr 2009 21:23
door lizzard
Kymco is koreaans, en niet, zoals hier op dit onderwerp gesteld wordt, japans.

lizzard

Re: Kymco

Geplaatst: 13 apr 2009 16:46
door LeoZ
@Chinascoot::

Met een "Rijdend Bankstel" bedoelde ik dat de GrandDink heerlijk zit... en dan had ik niet over de wegligging die overigens prima is!!

Het verschil tussen de 50 en 125 cc weet ik niet én wil ik ook niet weten, want dan gaan we het opeens over een MOTOR uitvoering hebben én de stelliing c.q vraag was over Kymco BROM-Scooters!

In januari ben ik met de GrandDink onderuit gegaan, maar toen was het wegdek (met klinkers) spekglad door een bevroren wegdek... dan ga je met elke tweewieler (Motor, scooter) onderuit, tenzij je op Spikes rijdt, wat echter wettelijk (op de openbare weg) niet toegestaan is.

Maar verder ga je met een GrandDink niet onderuit, tenzij je rare capriolen gaat uithalen... óf... niet kan rijden.... Koop dan een Piaggio MP3... een scooter met 3 wielen (zoals Patrick al eerder vertelde) !! :D :D

Re: Kymco

Geplaatst: 26 sep 2009 12:53
door TomBoskees
lizzard schreef:Kymco is koreaans, en niet, zoals hier op dit onderwerp gesteld wordt, japans.lizzard
Wat een onzin!

http://en.wikipedia.org/wiki/Kymco

Lees dit maar eens even:
KYMCO Historie

KYBE bv is sinds 1994 de importeur van KYMCO. KYBE is begonnen met het importeren van het model DJ. Tegenwoordig is er keuze uit 13 verschillende modellen in zowel snor, brom als viertakt. KYMCO is uitgegroeid tot een volwaardig scootermerk op de Nederlandse wegen en het merk groeit nog steeds. Mede door een uitstekend prijs/kwaliteit verhouding is het merk de laatste jaren gestegen naar een 3e plaats van de scooterverkopen in Nederland.

“ KYMCO” is de afkorting van Kwang Yang Motor Co ltd.
Ruim 35 jaar produceerd KYMCO scooters, motorscooters en ATV's. “Better than Best” is voor de Taiwanese twee- en vierwiel fabrikant meer dan alleen maar een slogan. Er worden heel veel inspanningen verricht om de filosofie van ontwikkeling, onderzoek, produktie, service, verkoop van de scooters en ATV's te optimaliseren.

De bevindingen van de klanten zijn dikwijls de eerste insteek voor de ontwikkeling van nieuwe modellen. Alle modellen worden volgens de richtlijnen van ISO 9001 gefabriceerd. Daarbij heeft KYMCO mede een bijdrage geleverd aan de ontwikkeling van het eiland Taiwan.

KYMCO is ontstaan uit een jointventure met Honda Japan en in 1963 met een startkapitaal van 10 miljoen NTS opgericht. In 1967 is het grote administratiekantoor klaar en volgt 3 jaar later de allereerste productiehal en in 1977 de tweede. Tot 1978 worden er 500.000 scooters en motorfietsen geproduceerd maar in 1983 loopt al het miljoenste product van de lopende band en in 1988 reeds het tweemiljoenste.

In 1989 komt het tot een verdere ontwikkeling van het bedrijf. Er wordt namelijk Taiwan's eerste professionele test-parcours gerealiseerd. Iedere keer weer wordt KYMCO door de staat Taiwan onderscheiden, onder anderen voor de gouden prijs in de categorie “productie” van het eiland. In 1992 loopt de driemiljoenste eenheid van de band. In hetzelfde jaar begint een grootschalige internationale reclamecampagne van het merk “ KYMCO”. Het merk arriveert nu ook in Europa.

In 1993 wordt de Lu Chu productiehal in bedrijf genomen. In hetzelfde jaar neemt KYMCO de Hunan Kwang Nan Motor Co ltd. over en passeert in 1994 de viermiljoen grens. Tevens wordt de Chang Zhou fabriek overgenomen die zich op het vaste land van China bevindt. Hier vandaan wordt in eerste instantie de eigen thuismarkt voorzien van scooters en motorfietsen. De vijfmiljoen grens wordt, sinds de oprichting, in 1996 bereikt. KYMCO gaat zich verder in het buitenland uitbreiden en wel in Indonesië. KYMCO Lippo Motor Co.ltd ziet het eerste levenslicht.

In 1998 komt de zesmiljoenste tweewieler van de productieband af. Na de eeuwwisseling komt KYMCO met enige innovatieve en zeer specifiek voor de export bestemde modellen op de markt. De B&W 250cc scooter en de Venox 250cc motorfiets. Beiden worden een succes in veel landen van Europa. 2002 is het jaar van de introductie van de ATV's. De MX-er 50 en 150cc gevolgd door de KXR 250cc in 2003. Deze modellen blijken vooral in Frankrijk en in de Verenigde Staten veel verkocht te worden. 2003 gaat ook de KYMCO geschiedenis in als het jaar van “het grotere werk”. De Grand Dink 250cc wordt geboren gevolgd door de 50cc in 2004. Ook de Xciting 500cc wordt geintroduceerd en uitgeleverd in 2005. In Januari 2005 is de fabriek in Vietnam geopend; de Hoalam KYMCO Motor Corp.

Re: Kymco

Geplaatst: 26 sep 2009 14:31
door midas50
Hoi allemaal.

Beetje dit topic doorspittend lees je toch wel dat de meesten mensen dik tevreden zijn met een Kymco scooter.
Overweeg zelf ook de aankoop van een scooter en dankt iedereen voor de nuttige bijdrages/adviezen.

Re: Kymco

Geplaatst: 28 sep 2009 22:44
door Echelon
Die halve Kymco tourclub hangt hier nu opeens rond :mrgreen:

Ik hoop wel dat die Kymco fans wat kritiek kunnen verdragen op hun favoriete merk! :roll:
(indien van toepassing natuurlijk....ik neem aan dat er ook wel ontwerpfouten in die Kymco's zitten)

Maargoed....de meeste mensen lijken inderdaad toch vrij postief....

Re: Kymco

Geplaatst: 26 dec 2009 12:13
door Patrick van Berkum
Mensen die een Kymco willen kopen gaan gewoon even wat informatie lezen op .

www.kymcotourclubnederland.nl en de reis verhalen lees je op http://www.clubgids.com/kymcotourclub/.

Trek dan je conclusie maar wat je wil kopen.

GRTN,

Patrick

Afbeelding

Re: Kymco

Geplaatst: 05 jan 2010 22:30
door Chinascoot
Die Kymco info gelezen. Gaat vaak over glitter. Beugels, strippen, platen, lichtjes, schermen en topkoffers. Ook over haperende oliepompen en vastlopers onder Kymco Grand Dink. Een tweetakt scoot.

Patrick van Berkum, jij bent dus eigenaar van dat Kymco forum en jij wordt gesponsord door Kymco Nederland. Wiens brood men eet, diens woord men spreekt. Dus nooit objectief. Je werkt voor de zakelijke belangen van Kymco Nederland. Daarom noemde jij eerder de Baotian de slechtste scooter die er bestaat. Fantast.

Re: Kymco

Geplaatst: 05 jan 2010 23:10
door Patrick van Berkum
Ik wordt door niemand gesponsoord jammer he?
Ben bij machten om alles zelf te bekostigen :mrgreen: :mrgreen:
En lezen kan je dus ook al niet ook jammer.
lees bril is niet zo duur meer misschien een chinees brilletje kopen lekker goed koop :mrgreen:
En door het lezen van ons forum zijn veel mensen een Kymco gaan kopen.

Maar droom zagt verder en verder wens ik je een fantasie vol 2010.

Patrick

Re: Kymco

Geplaatst: 05 jan 2010 23:16
door Patrick van Berkum
Chinascoot
Ik heb een persburo dus ik heb totaal niks te maken met verkoop van scooters :wink:

Maar ben erg tevreden over mijn twee grand dinks die samen 45000km gelopen hebbem zonder enig probleem. En inmiddels ook een Quad Kymco MXU 50 reverse heb aangeschaft.

En heb daarom toen de club opgericht met groot suc6 :mrgreen: :mrgreen:

En weet je wie de meesten problemen hebben met welk merk scooter dan ook de zogenaamde zelf sleutelaars.

Dat zeg ik ook op ons forum tegen die mensen die zelf sleutelen want die hebben de meeste problemen ook met een Kymco scooter. :mrgreen:

GRTN,

Patrick

Re: Kymco

Geplaatst: 07 jan 2010 12:34
door LeoZ
@Chinascoot: citaat van jou=

"Die Kymco info gelezen. Gaat vaak over glitter. Beugels, strippen, platen, lichtjes, schermen en topkoffers. Ook over haperende oliepompen en vastlopers onder Kymco Grand Dink. Een tweetakt scoot."

Tja... je leest wát je er uit wilt halen! Letterlijk 1 GranDink die een vastloper had en een enkeling met een defecte oliepomp.

Lees dan alles... kost wel wat tijd... maar dan ben je goed geïnformeerd, ook al die leden die blij zijn met hun Kymco scooter en geen problemen met hun scooter hebben.

Wat Patrick van Berkum al eerder intikte:
Diegenen die telkens weer problemen met hun Kymco hebben... zijn vaak diegenen die denken dat ze zelf kunnen sleutelen én dát vervolgens ook gaan doen... gevolg: een slecht- of helemaal niet lopende scooter! Dat geldt ook voor andere merken.

Enne... ook hier... Patrick is (slechts) oprichter van een Kymco TOURclub, mag én zal ook kritiek leveren (indien nodig) en heeft geen belangen bij de Kymco importeur en/of de Kymco fabrikant, de enige binding die hij heeft is de eigenaar zijn van 2 Grandinks en een Kymco Quad... én de oprichter van een onafhankelijke Tourclub (had hij b.v. een Peugeot scooter gekocht, dan had hij een Peugeot Tourclub opgericht!)

Ikzelf?... slechts een tevreden eigenaar van een Kymco GranDink!

Tenslotte... natuurlijk is Kymco niet de enige die goede én betrouwbare scooters fabriceert... maar dit Topic gaat immers over Kymco!

Re: Kymco

Geplaatst: 26 feb 2010 16:43
door Quark
20 juni 2007 heb ik deze topic geopend.

De rood zwarte Super 8 die mijn zoon toen heeft aangeschaft heeft hij nog steeds in zijn bezit.
Na 3 jaar kunnen we zeggen dat de scooter van een uitstekende kwaliteit is.

Een TOP Scooter we kunnen het merk bij een ieder aanbevelen.

Re: Kymco

Geplaatst: 14 mar 2010 15:54
door tomosje
moi allemaal hier
ik zie tot mijn verbazing dat kymco hier ook word besproken.
ik meende dat hier alleen maar problemen werden besproken
en die zijn er weinig met kymco scooters
ja tenzij we nu gaan praten over het gebrek aan kennis bij de verschillende leden van onze tourclub.
je haalt ze er zo uit , altijd weer sleutelen lampje dit schroefje in kleur andere koffer o.jee hij doet het niet meer 300 euro onkosten omdat ze een onderhoudsbeurt van 5 tientje s te duur vinden tja. dan word elk product slecht.
maar er zijn natuurlijk ook echte problemen vaak veroorzaakt door een ander soort gebrek aan kennis en wel van bromfiets techniek bij de dealers.
ik heb zelf een granddink die loopt als vergif altijd start dealer onderhouden is en gewoon een gemiddeld verbruik heeft van 1 op 32 bij toeren wel te verstaan
het vebruik in de stad is 1 op 28 voor een tweetakt erg goed zeker gezien de omvang van de scooter (en zijn berijder samen bijna 300 kilo!!!)
patrick van berkum is gewoon een verstokt tourder die die hobby met kymco rijders wil delen.
en trouwens ook met niet kymco rijders.
er zijn namelijk ook meetings doorheen het hele jaar in samenwerking met de scootertourclub van paul vd tuuk waar alle soorten scooters welkom zijn.
dus loop niet te maauwen dat hij kymco naar de mond praat dat is absoluut niet waar.
hij heeft erg veel moeite moeten doen om 2 jaar terug een aantal mensen van kymco een kijkje te laten nemen bij een meeting.
juist omdat kymco neutraal wilde blijven en geen enkele klant voordeel in wat voor opzicht dan ook wilde bieden.
wij zijn dus een kymco tourclub net als een zundapp club of burgman club
en ik heb nu 15.000 kilometer gereden met mijn gd en moet ik morgen er mee naar parijs nou even tasje pakken en gaan.
geen enkel haartje op mijn hoofd die twijfelt of ik er wel zou komen met mijn kymco
en dan nog even dit de 9 centimeter die de gd te kort zou zijn is helemaal niet waar hij is 3 centimeter korter dan de 125 cc uitvoering
zelf gemeten en de meting liep van voor naar de achteras dus centraal in het wiel
zo word de wielbasis gemeten .oke het is 3 centimeter die wel wat verschil kunnen maken maar met bromfietssnelheden heeft dat weinig effect
en daar gaat het tenslotte om


tomosje

Re: Kymco

Geplaatst: 15 mar 2010 16:31
door Broem Broem
Ik ben zelf monteur en doe hoofdzakelijk 4 takt motoren en scooters bij een plaatselijke dealer.

Het gesponserde Patrick forum is allemaal lof over Kymco. Logisch omdat er voor betaald wordt. Laat je als serieuze lezer van dit forum dus NIETS wijsmaken. Ik ken Patrick en als hij GOED oplet, hij mij ook. Ik ken kymco/kybe ZEER goed want ik werk er dagelijks mee. Als je een ouder iemand bent die van glitter en glammer houdt, dan moet je op dat patrick forum zijn. Kymco lukt het nog steeds niet om de jongeren op een kymco te krijgen. Jongeren vinden het ouwe lullen modellen en traag. Het is geprobeerd met de Super 8, maar ik begin al te rillen als ik er weer een krijg op de werkplaats.

Kymco maakt nu bijna alle onderdelen in China. Kymco maakt veel (productie)fouten sinds de omschakeling naar china. Dat merken wij ook op de werkplaats. Erg veel klachten met kymco. Maar ook met de V-Clic (peugeot)
Als wij onderdelen bestellen voor welke kymco dan ook, staat er altijd op de doos en artikel: MADE IN CHINA.

Ik heb al heel wat vastlopers gereapreerd van de Grand Dink door kapotte oliepompen. Ook slechte lak, roesten, afbreken van achter-schokbreker op het variohuis. En klanten die zijn verongelukt omdat het voorwiel omhoog kwam als men er met 2 personen op zat. Banden zijn van beroerde (gevaarlijke) kwaliteit. Wij en vele andere Nederlandse dealers hebben al zo vaak aan onze vertegenwoordigers gezegt: plaats op de zwaardere modelen gewoon 2 achter-schokbrekers. Maarja, dat word schijnbaar te duur.

Als je stadsritjes wilt rijden en boodschappen wilt doen is kymco een leuke scooter. Maar de serieuze rijder spaart nog even verder voor een echte scooter.

Goedkoop is duurkoop.

Re: Kymco

Geplaatst: 15 mar 2010 22:19
door tomosje
toch raar he dat die topmonteurs nu wel reageren
jij zult je zeker ook kunnen scharen bij de toppers die zich monteur noemen.
en de kapotte oliepompen zijn een paar geweest ja dat klopt dus wij hebben een zeer slechte scooter gekocht waar wij och helaas maar een vakantie tripje mee maken van pak em beet 1000 kilometer en waar mensen op rijden die van alle technische markten thuis zijn dus absloluut geen verstand hebben van techniek?
ja hoor geloof het zelf maar.
er zijn inderdaad wat zwakke punten bij een aantal scooters dat klopt en wij hemelen de kymco s ook niet altijd op hoor jij leest schijnbaar ook alleen wat je lezen wilt.
de kymco TOURclub is een leuke bezigheid om een hobby gezamelijk te genieten met in de leden hun ogen mooie scooters van kymco.
en als jij zonodig erg veel reparatie s hebt van kymco tja ligt dat dan aan de kwaliteit van het product of aan de monteur in kwestie
ik heb een erg goede dealer die het banden verhaal geheel onderschrijft en ook het verhaal van de erg slechte kwaliteit van remschoenen/achterveren
maar ook erg tevreden is met de overige kwaliteit van het kymco product.
en je moet niet altijd patrick aanvallen dat is niet teregd.
tomosje