Pagina 3 van 5

Re: hartman tuinstoelen

Geplaatst: 07 jul 2011 18:59
door Annie07
Zoals beloofd het vervolg.

Ik heb niets dan lof over de service van Hartman.
Zoals gezegd kreeg ik zeer snel antwoord terug.
Mijn probleem werd serieus genomen en met de geboden oplossing ben ik zeer content.

Firma Hartman, mevr ter H. wat mij betreft is de "warme douche" voor jullie :)

Re: hartman tuinstoelen

Geplaatst: 07 jul 2011 21:39
door 16again
geboden oplossing ben ik zeer content...... "warme douche"
Mogen we ook nog weten welke oplossing nu die warme douche verdient, hoe oud de stoelen waren etc.....?

Re: hartman tuinstoelen

Geplaatst: 12 jul 2011 20:42
door Annie07
Ik heb ze nog niet, maar mij zijn 4 nieuwe stoelen toegezegd.

Ik heb hier gisteren (11-7) nog een bevestigingsmail over ontvangen, dus het komt goed.

Ik weet niet precies hoe oud mijn stoelen zijn, ik moest de code op het produktieklokje doorgeven.
3 of 4 jaar, maar zoals gezegd, ik ben er altijd heel zuinig mee omgegaan.

Ik wacht tot ik de nieuwe stoelen heb, daarna zal ik ze zeker nomineren.
De e-mailwisseling alleen al verliep heel vlot en aangenaam.

Re: hartman tuinstoelen

Geplaatst: 18 jul 2011 20:51
door Annie07
:D Ze zijn geleverd, mijn warme douche heb ik ingestuurd.

Klasse service!
Mijn volgende tuinset wordt vanzelfsprekend weer een Hartman.

Re: hartman tuinstoelen

Geplaatst: 05 aug 2012 13:10
door franck846
Ook wij hebben hetzelfde probleem met Hartman, stoelen van amper 3 jaar oud braken spontaan af, 1 persoon was net gerevalideerd van een gebroken heup........
Het is na het lezen van diverse topics hier op radar wel duidelijk dat Hartman ondeugdelijke stoelen verkoopt en willens en wetens het probleem ontkent.

Vervolgens heb ik een e-mail gestuurd om eventueel aanspraak te maken op garantie en Hartman te wijzen op het gevaarlijke euvel.

Wat daarna volgde was een hoop onzin en een bedreiging van de zijde van Hartman, wordt nu toch wel eens tijd om die club aan te pakken, hieronder publiceer ik het e-mail verkeer tussen mij en Hartman.

Let vooral op nummer 7, het antwoord van Hartman met bedreiging, overigens barsten de antwoorden van de schrijffouten, een simpele spelling controle is schijnbaar niet mogelijk.

Die warme douche is geheel ten onrechte.



====================================================================
1. ( 1e antwoord van Hartman op mijn e-mail verstuurd via de Hartman site))

Geachte heer/mevrouw ****,

Omdat u de aankoopbon niet meer heeft, moeten wij uitgaan van het productieklokje. Dit is een rondje aan de onderkand van de armlegger of onder de ztitting.
Een rondje met cijfers en letters. Buiten het rondje staat een pijltje, dat pijltje wijst naar een van de letters. Naar welke letter wijst dat pijltje. Dan weet ik wanneer de stoel is geproduceerd.
Ik zal kijken wat ik voor u kan doen? Hoeveel stoelen heeft (of had u) in totaal?

Misschien een heel onbeschaamde vraag? Wat is zo ongeveer het gewicht van de mensen die gebruik maken van deze stoelen.
De Florion stoelen zijn nl. wel de goedkoopste en lichtste stoelen uit ons hele assortiment.



Met vriendelijke groet / Kind regards,
Mevr. M.T. ter ****
Hartman Outdoor Products B.V.

====================================================================
2. (mijn antwoord)


Beste mevrouw ter ****,

Ik heb voor u gekeken en heb de volgende codes gevonden:

Onder op de zitting: I 12 / 706

Onder de armlegger : J 1 / 629

Wij hadden 4 stoelen, ikzelf weeg 108 kilo en de andere persoon 90 kilo. Overigens vind ik het wel een terechte vraag ;-)

Vriendelijke groet,

******

====================================================================
3. (antwoord Hartman)


Geachte heer *********,

De Florion stoelen zijn niet geschikt voor iemand die over de 100 kg weegt. Deze stoel is de lichste stoel in ons assortiment.
Dit wil echter niet zeggen dat de onstane breuk daardoor zou zijn ontstaan in dit geval.
Kunt u me nog foto's sturen van de kapotte stoel(en).
Ik zal kijken wat ik voor u kan doen.

Met vriendelijke groet / Kind regards,
Mevr. M.T. *******
Hartman Outdoor Products B.V.

====================================================================
4. (mijn antwoord)


Geachte mevrouw ter ****,

Bijgesloten vind u genomen foto's van de stoel. Tijdens de aankoop van de set heb ik nergens kunnen lezen dat de stoel niet meer kan dragen van 100 kilo, indien dit wel zo zou zijn , dan mogen alle leveranciers nu met spoed alle stoelen gaan labelen met gewichtklasse.
Overigens hebben we al ruim 15 jaar een soort gelijke set van Jardin die deze problemen niet vertonen, en die waren destijds nog goedkoper.

Vriendelijke groet,

====================================================================
5. (antwoord Hartman)


Geachte heer ****,

De lettercombinatie geeft aan de stoelen uit 2007 zijn. De garantie op kunststof is drie jaar, en deze is dus met twee jaar verstreken
Wij kunnen hier dus geen garantie meer op geven helaas.
Het spijt me heel erg, dat we u na alle moeite van uw kant toch niet van dienst kunnen zijn.


Met vriendelijke groet / Kind regards,
Mevr. M.T. ter ****
Hartman Outdoor Products B.V.

====================================================================
6. (mijn antwoord)


Dus Leen Bakker heeft ons overjarige rommel verkocht: vroeger gold Hartman voor het leven; nu dus lekker laten staan die rommel kan levens gevaarlijk zijn. Mooie publicatie / waarschuwing voor op het radarforum en reclame voor andere merken.

====================================================================
7. ( antwoord Hartman)


Geachte heer ****,

Als meubelen niet goed zijn, dan krijgt u daar garantie op. Door het feit dat u de aankoopbon niet meer heeft moeten wij uitgaan van de productieklok. We willen zo klanten toch nog service bieden (alhoewel wij dit geenszins verplicht zijn gezien de afspraken die wij met onze dealers hebben en het feit dat u geen aankoopbon heeft).
Het kan heel goed zijn dat u de stoelen nog geen drie jaar geleden gekocht heeft, en u zou er in principe garantie op hebben. Echter u kunt niet alleen met de vinger naar Leen Bakker of Hartman wijzen, U heeft als consument ook een plicht. En dat is dat u moet kunnen aantonen waar en wanneer u de meubelen gekocht heeft.
En dat is niet alleen bij Leen Bakker zo, maar bij alle winkels. Wij willen als Hartman dan nog de consument de mogelijkheid bieden om gebruik te maken van de garantie, maar dan kunnen wij niet anders dan uitgaan van de productieklok. Wij begrijpen best dat u zeer teleurgesteld bent, maar u moet zich ook bewust zijn van uw eigen verantwoordelijkheid in deze.

Nog even dit. Mocht u het plan opvatten laster te verspreiden via Twitter en Facebook, dan zullen wij tegen u gerechtelijke stappen ondernemen, omdat uw reactie in deze niet terecht is. Onterechte negatieve publicaties via internet worden steeds harder aangepakt, omdat deze berichten niet meer te verwijderen zijn. Bedrijven houden hier dus last van , ook al zouden ze iets fout hebben gedaan en het intussen hebben opgelost.
Mocht u zich hiertoe toch geroepen voelen dan volgen er juridische stappen.

Met vriendelijke groet / Kind regards,
Marita ****
Hartman Outdoor Products B.V.

====================================================================
8. ( mijn antwoord)


Mevrouw ter ****,

Ik verkondig geen laster, ik stuur een waarschuwing uit naar de consument. Uw product kan ernstig letsel veroorzaken doordat er is verzuimt gewichtsclasses te vermelden op uw producten. Het product zal ongetwijfeld veel verkocht zijn, dus is er een grote potentiële groep wat gewaarschuwd moet worden op gebreken van de stoelen.
Daar zijn overigens twitter of facebook niet voor, daar zijn andere media's voor.

====================================================================
9. ( antwoord Hartman)


Geachte heer ****,

U heeft uw aankoopbewijs niet meer, stoelen zijn gegarandeerd tot 100 kg, garantieperiode is bedoed om consumenten te vrijwaren tegen productiefouten gedurende deze periode.

Verder verwijzen wij u naar onze vorige mail

Met vriendelijke groet / Kind regards,
mevr. M.T. ter ****
Hartman Outdoor Products B.V.

====================================================================
10. (mijn antwoord)


Mevrouw ter ****,

Er zijn twee personen door 2 verschillende stoelen heen gezakt, doordat deze zijn afgebroken op scharnierpunten, waarvan 1 persoon 90 kilo weegt dus onder de honderd kilo. Ik heb de website van Hartman doorgelezen en kan daar nergens de vermelding vinden tot 100 kilo of andere gewichten.(zie bijgesloten screenshots)
Komt er dus op neer dat er sprake is van een constructiefout waarvoor gebruikers dienen te worden gewaarschuwd om letsel te voorkomen, waarop nu dus mede gevoed door uw dreigement een dossier is aangelegd ter lering en vermaak. Uw website vermeld wel dat buitenom de garantieperiode nog "jarenlang" de stoel ongehinderd kan worden gebruikt wat dus niet het geval is.


====================================================================

Re: hartman tuinstoelen

Geplaatst: 05 aug 2012 13:19
door bprosman
Het is na het lezen van diverse topics hier op radar wel duidelijk dat Hartman ondeugdelijke stoelen verkoopt en willens en wetens het probleem ontkent.
Hoe worden de stoelen ('s-winters) opgeborgen ?
Grote temperatuurverschillen kunnen kunsttof versneld laten verouderen waardoor het brosser wordt.

Re: hartman tuinstoelen

Geplaatst: 05 aug 2012 13:39
door 16again
franck846 behoort eigenlijk bij Leen Bakker te klagen, daar zijn de stoelen gekocht.

Hartman kan zich de moeite besparen van juridische dreigbrief, met als doel franck846 angst aan te jagen om zodoende het geplaatste verhaal verwijderd te krijgen. Hieronder is het bericht alvast gekopieerd....
Ofschoon Franck846 volgens mij redelijke papieren heeft bij juridische procedure, is de weg van minste weerstand toch vaak het verwijderen van het verhaal

Ook wij hebben hetzelfde probleem met Hartman, stoelen van amper 3 jaar oud braken spontaan af, 1 persoon was net gerevalideerd van een gebroken heup........
Het is na het lezen van diverse topics hier op radar wel duidelijk dat Hartman ondeugdelijke stoelen verkoopt en willens en wetens het probleem ontkent.

Vervolgens heb ik een e-mail gestuurd om eventueel aanspraak te maken op garantie en Hartman te wijzen op het gevaarlijke euvel.

Wat daarna volgde was een hoop onzin en een bedreiging van de zijde van Hartman, wordt nu toch wel eens tijd om die club aan te pakken, hieronder publiceer ik het e-mail verkeer tussen mij en Hartman.

Let vooral op nummer 7, het antwoord van Hartman met bedreiging, overigens barsten de antwoorden van de schrijffouten, een simpele spelling controle is schijnbaar niet mogelijk.

Die warme douche is geheel ten onrechte.



====================================================================
1. ( 1e antwoord van Hartman op mijn e-mail verstuurd via de Hartman site))

Geachte heer/mevrouw ****,

Omdat u de aankoopbon niet meer heeft, moeten wij uitgaan van het productieklokje. Dit is een rondje aan de onderkand van de armlegger of onder de ztitting.
Een rondje met cijfers en letters. Buiten het rondje staat een pijltje, dat pijltje wijst naar een van de letters. Naar welke letter wijst dat pijltje. Dan weet ik wanneer de stoel is geproduceerd.
Ik zal kijken wat ik voor u kan doen? Hoeveel stoelen heeft (of had u) in totaal?

Misschien een heel onbeschaamde vraag? Wat is zo ongeveer het gewicht van de mensen die gebruik maken van deze stoelen.
De Florion stoelen zijn nl. wel de goedkoopste en lichtste stoelen uit ons hele assortiment.



Met vriendelijke groet / Kind regards,
Mevr. M.T. ter ****
Hartman Outdoor Products B.V.

====================================================================
2. (mijn antwoord)


Beste mevrouw ter ****,

Ik heb voor u gekeken en heb de volgende codes gevonden:

Onder op de zitting: I 12 / 706

Onder de armlegger : J 1 / 629

Wij hadden 4 stoelen, ikzelf weeg 108 kilo en de andere persoon 90 kilo. Overigens vind ik het wel een terechte vraag

Vriendelijke groet,

******

====================================================================
3. (antwoord Hartman)


Geachte heer *********,

De Florion stoelen zijn niet geschikt voor iemand die over de 100 kg weegt. Deze stoel is de lichste stoel in ons assortiment.
Dit wil echter niet zeggen dat de onstane breuk daardoor zou zijn ontstaan in dit geval.
Kunt u me nog foto's sturen van de kapotte stoel(en).
Ik zal kijken wat ik voor u kan doen.

Met vriendelijke groet / Kind regards,
Mevr. M.T. *******
Hartman Outdoor Products B.V.

====================================================================
4. (mijn antwoord)


Geachte mevrouw ter ****,

Bijgesloten vind u genomen foto's van de stoel. Tijdens de aankoop van de set heb ik nergens kunnen lezen dat de stoel niet meer kan dragen van 100 kilo, indien dit wel zo zou zijn , dan mogen alle leveranciers nu met spoed alle stoelen gaan labelen met gewichtklasse.
Overigens hebben we al ruim 15 jaar een soort gelijke set van Jardin die deze problemen niet vertonen, en die waren destijds nog goedkoper.

Vriendelijke groet,

====================================================================
5. (antwoord Hartman)


Geachte heer ****,

De lettercombinatie geeft aan de stoelen uit 2007 zijn. De garantie op kunststof is drie jaar, en deze is dus met twee jaar verstreken
Wij kunnen hier dus geen garantie meer op geven helaas.
Het spijt me heel erg, dat we u na alle moeite van uw kant toch niet van dienst kunnen zijn.


Met vriendelijke groet / Kind regards,
Mevr. M.T. ter ****
Hartman Outdoor Products B.V.

====================================================================
6. (mijn antwoord)


Dus Leen Bakker heeft ons overjarige rommel verkocht: vroeger gold Hartman voor het leven; nu dus lekker laten staan die rommel kan levens gevaarlijk zijn. Mooie publicatie / waarschuwing voor op het radarforum en reclame voor andere merken.

====================================================================
7. ( antwoord Hartman)


Geachte heer ****,

Als meubelen niet goed zijn, dan krijgt u daar garantie op. Door het feit dat u de aankoopbon niet meer heeft moeten wij uitgaan van de productieklok. We willen zo klanten toch nog service bieden (alhoewel wij dit geenszins verplicht zijn gezien de afspraken die wij met onze dealers hebben en het feit dat u geen aankoopbon heeft).
Het kan heel goed zijn dat u de stoelen nog geen drie jaar geleden gekocht heeft, en u zou er in principe garantie op hebben. Echter u kunt niet alleen met de vinger naar Leen Bakker of Hartman wijzen, U heeft als consument ook een plicht. En dat is dat u moet kunnen aantonen waar en wanneer u de meubelen gekocht heeft.
En dat is niet alleen bij Leen Bakker zo, maar bij alle winkels. Wij willen als Hartman dan nog de consument de mogelijkheid bieden om gebruik te maken van de garantie, maar dan kunnen wij niet anders dan uitgaan van de productieklok. Wij begrijpen best dat u zeer teleurgesteld bent, maar u moet zich ook bewust zijn van uw eigen verantwoordelijkheid in deze.

Nog even dit. Mocht u het plan opvatten laster te verspreiden via Twitter en Facebook, dan zullen wij tegen u gerechtelijke stappen ondernemen, omdat uw reactie in deze niet terecht is. Onterechte negatieve publicaties via internet worden steeds harder aangepakt, omdat deze berichten niet meer te verwijderen zijn. Bedrijven houden hier dus last van , ook al zouden ze iets fout hebben gedaan en het intussen hebben opgelost.
Mocht u zich hiertoe toch geroepen voelen dan volgen er juridische stappen.

Met vriendelijke groet / Kind regards,
Marita ****
Hartman Outdoor Products B.V.

====================================================================
8. ( mijn antwoord)


Mevrouw ter ****,

Ik verkondig geen laster, ik stuur een waarschuwing uit naar de consument. Uw product kan ernstig letsel veroorzaken doordat er is verzuimt gewichtsclasses te vermelden op uw producten. Het product zal ongetwijfeld veel verkocht zijn, dus is er een grote potentiële groep wat gewaarschuwd moet worden op gebreken van de stoelen.
Daar zijn overigens twitter of facebook niet voor, daar zijn andere media's voor.

====================================================================
9. ( antwoord Hartman)


Geachte heer ****,

U heeft uw aankoopbewijs niet meer, stoelen zijn gegarandeerd tot 100 kg, garantieperiode is bedoed om consumenten te vrijwaren tegen productiefouten gedurende deze periode.

Verder verwijzen wij u naar onze vorige mail

Met vriendelijke groet / Kind regards,
mevr. M.T. ter ****
Hartman Outdoor Products B.V.

====================================================================
10. (mijn antwoord)


Mevrouw ter ****,

Er zijn twee personen door 2 verschillende stoelen heen gezakt, doordat deze zijn afgebroken op scharnierpunten, waarvan 1 persoon 90 kilo weegt dus onder de honderd kilo. Ik heb de website van Hartman doorgelezen en kan daar nergens de vermelding vinden tot 100 kilo of andere gewichten.(zie bijgesloten screenshots)
Komt er dus op neer dat er sprake is van een constructiefout waarvoor gebruikers dienen te worden gewaarschuwd om letsel te voorkomen, waarop nu dus mede gevoed door uw dreigement een dossier is aangelegd ter lering en vermaak. Uw website vermeld wel dat buitenom de garantieperiode nog "jarenlang" de stoel ongehinderd kan worden gebruikt wat dus niet het geval is.


====================================================================

Re: hartman tuinstoelen

Geplaatst: 05 aug 2012 13:50
door franck846
bprosman schreef: Hoe worden de stoelen ('s-winters) opgeborgen ?
Grote temperatuurverschillen kunnen kunsttof versneld laten verouderen waardoor het brosser wordt.

De stoelen worden elke winter netjes onder een afdekzeil weggezet, samen met onze 2e plastic tuinset van Jardin, die al ruim 10 jaar oud is en geen enkel gebrek vertoond.
Het gaat mij ondertussen niet eens meer om de garantie maar het gevaar op ongelukken met kans op (blijvend)letsel.
Hartman is al jaren op de hoogte van het probleem maar doet daar helemaal niets aan en verschuilt zich achter allerlei onzin verhalen om zo veel mogelijk te verkopen wat eigenlijk niet verkocht mag worden.

Ik vind dit een hele kwalijke zaak, mede doordat deze stoelen veel verkocht zijn/worden en veel consumenten nu veel kans hebben om letsel op te lopen.

Re: hartman tuinstoelen

Geplaatst: 05 aug 2012 13:59
door rozemarijntje
ik moet wel zeggen dat de kwaliteit van hartman niet meer is als jaren terug!

vroeger had je echt goed stevig materiaal,je merkt wel degelijk het verschil..mijn tuinset is al 15 jr oud en ziet er nog perfect uit,waarom wat bprosman ook zegt,in de winter gaat het naar binnen,de schuur in,netjes opbergen en in het voorjaar komt het weer naar buiten..mijn tuinset is nog steeds mooi blauw??raar maar waar,geen kapotte stoelen of tafel?

als ik dan mijn tuinset vergelijkt met die van de buren ook een hartman,wel degelijk verschil...ook al een kapotte stoel na 2 jr..

Re: hartman tuinstoelen

Geplaatst: 05 aug 2012 15:42
door 16again
Mogelijk nog belangrijker dan berging 's winters is dat plastic slecht tegen zomerse warmte en direct zonlicht kan. Weekmakers verdampen uit het plastic, waardoor dit niet meer zacht en buigzaam is, maar hard en breekbaar.....

Re: hartman tuinstoelen

Geplaatst: 05 aug 2012 21:03
door franck846
16again schreef:Mogelijk nog belangrijker dan berging 's winters is dat plastic slecht tegen zomerse warmte en direct zonlicht kan. Weekmakers verdampen uit het plastic, waardoor dit niet meer zacht en buigzaam is, maar hard en breekbaar.....

Hoe je het ook bekijkt en wat je ook aandraagt, het is gewoon niet niet goed. Er is nergens een beschrijving te vinden bij aankoop die waarschuwt op gebreken bij koud of warm weer en hoe zwaar iemand weegt.
Dit zal je ook niet vinden op de website van Hartman en ook niet bij andere fabrikanten; het is gewoon een slecht product.

Re: hartman tuinstoelen

Geplaatst: 05 aug 2012 23:08
door tenormin
Aangezien het komkommertijd lijkt te zijn (onderwerp van 2008) wil ik graag een duit in het zakje doen. Wij kochten rond 2004 een nieuwe set net in zwang zijnde bordeaux rode stoelen van Hartman en bijpassende, gemarmerde, langwerpige tafel. Voor het terras van de stacaravan. In 2006 stortte ik whoeps: plat op de grond. Alle 4 de poten ineens kapot. Nou ja, kan gebeuren, misschien teveel zon gehad. Binnen 5 maanden overleden de laatste 3 stoelen op dezelfde wijze, hoewel ik toen een smakkerd gemaakt heb van jewelste. Nou, de antwoorden van Hartman die ik ook kreeg, heb ik al voorbij zien komen (de goede kan ik me niet bij voegen). Thuis hadden we sinds 1984 een set van Jardin en die staan tot op de dag van vandaag nog steeds op het balkon van de flat. Conclusie: voor mij nog steeds Jardin, alhoewel ik natuurlijk niet over de tegenwoordige materialen van Jardin kan spreken.

Re: hartman tuinstoelen

Geplaatst: 05 aug 2012 23:33
door witte angora
Ik heb inmiddels van Hartman van die vaste stoelen staan (niet die allergoedkoopste, maar die van 19,95). Zitten bijna net zo goed, en je weet wel heel zeker dat die scharnierpennen niet kunnen breken, want die zijn er niet. :P Oké, je kunt ze niet netjes opvouwen, maar wel netjes opstapelen, dan nemen ze heus niet meer ruimte in dan die klappers.

En ja, mijn ervaring met de Hartman klapstoelen: Vorig jaar had ik er twee gekocht, de eerste was na een half jaar al kapot, werd door de wind door de tuin heen geblazen, dag stoel...

Re: hartman tuinstoelen

Geplaatst: 05 aug 2012 23:55
door crazyme
Dus Leen Bakker heeft ons overjarige rommel verkocht: vroeger gold Hartman voor het leven; nu dus lekker laten staan die rommel kan levens gevaarlijk zijn. Mooie publicatie / waarschuwing voor op het radarforum en reclame voor andere merken.
Waar slaat deze reactie op ?

Je blijft netjes totdat ze aangeven dat jouw claim buiten de garantietermijn valt.

Dan kun je een "zak in de stront" reactie terug verwachten.

Wat een triest gedoe zeg.

Re: hartman tuinstoelen

Geplaatst: 06 aug 2012 06:52
door franck846
crazyme schreef:
Dus Leen Bakker heeft ons overjarige rommel verkocht: vroeger gold Hartman voor het leven; nu dus lekker laten staan die rommel kan levens gevaarlijk zijn. Mooie publicatie / waarschuwing voor op het radarforum en reclame voor andere merken.
Waar slaat deze reactie op ?

Je blijft netjes totdat ze aangeven dat jouw claim buiten de garantietermijn valt.

Dan kun je een "zak in de stront" reactie terug verwachten.

Wat een triest gedoe zeg.
Als je goed leest crazyme, gaat het mij niet eens om de garantie maar het feit dat een fabrikant de moeite niet eens neemt om de stoel op te eisen voor onderzoek.
Als je de zoek functie gebruikt op dit forum zie je dat het al een bestaand probleem is en dat is triest.

Re: hartman tuinstoelen

Geplaatst: 06 aug 2012 10:40
door bprosman
Mbt gevoeligheid voor UV , temperatuurswisselingen en de weekmakers in de kunststof ben ik trouwens nog wel benieuwd naar de kleur van de stoelen waar mensen doorheen gezakt zijn en de kleur van de Jardin stoelen.
Voor mijn gevoel zijn de witte stoelen gevoeliger voor dit fenomeen dan donkere kleuren.

Re: hartman tuinstoelen

Geplaatst: 06 aug 2012 11:20
door tenormin
pbrosman, de bordeaux rode stoelen van Hartman werden rossig, lelijk e.d. Wat dat betreft zijn de saaie, witte tuinstoelen het best qua "kleur". De witte, ouderwetse Jardin tuinstoelen uit 1984 zijn nog net zo maagdelijk (na het wassen uiteraard) als bij de koop. Dus géén ervaring met kleurige tuinstoelen van Jardin.

Re: hartman tuinstoelen

Geplaatst: 06 aug 2012 12:22
door franck846
bprosman schreef:Mbt gevoeligheid voor UV , temperatuurswisselingen en de weekmakers in de kunststof ben ik trouwens nog wel benieuwd naar de kleur van de stoelen waar mensen doorheen gezakt zijn en de kleur van de Jardin stoelen.
Voor mijn gevoel zijn de witte stoelen gevoeliger voor dit fenomeen dan donkere kleuren.
De Hartman stoelen zijn donker (mat) groen en niet verkleurd en de Jardin zijn donkerblauw(glans) en ook niet verkleurd.

Re: hartman tuinstoelen

Geplaatst: 06 aug 2012 12:22
door rozemarijntje
Die van mij zijn van hartman en donkerblauw nog perfect..even afkloppen!!

Re: hartman tuinstoelen

Geplaatst: 06 aug 2012 13:51
door tenormin
rozemarijntje schreef:Die van mij zijn van hartman en donkerblauw nog perfect..even afkloppen!!
Haha, hadden we de verkeerde kleur gekozen. En dat niet alleen, maar goed, ben blij te lezen dat er nog meer "door de grond zijn gezakt". Viel me destijds inderdaad op (op de camping) dat én de donkergroene én donkerblauwe wel goed op kleur bleven. Voorlopig blijft het (hier) plenzen dus binnen zullen de poten van mijn stoel het nog jaren volhouden.