LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoezo 3 j. na contractdatum

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Navarre
Berichten: 663
Lid geworden op: 26 apr 2006 16:21

Re: Hoezo 3 j. na contractdatum

Ongelezen bericht door Navarre »

Die Navarre toch! JIJ bent accoord gegaan met de Duisenbergregeling en blijft met lege handen staan.
Lege handen? Wederom een voorbeeld van jouw frustraties en onwetendheid.
Ik had een lage inleg en hoge restschuld, de restschuld volledig teruggestort gekregen.
Voor wat betreft de inleg, ja die is weg, maar die zou ook grotendeels weggeweest zijn als ik een advocaat had moeten inhuren.

Daarnaast vind ik dat ik zelf mede schuldig ben geweest aan deze hele affaire, dus voor mijn rechtsgevoel een uistekende oplossing.

Anders dus dan jouw hypocriete gedrag Procesvoerder.

Jij komt op mij over als een oude hebberige vrek, die z'n oude moedertje nog zou verkopen om een paar duiten te ontvangen.
Laatst gewijzigd door Navarre op 23 jul 2007 09:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Navarre
Berichten: 663
Lid geworden op: 26 apr 2006 16:21

Re: Hoezo 3 j. na contractdatum

Ongelezen bericht door Navarre »

Nee, Navarre, JIJ bent zo gefrustreerd door je overhaaste, superdomme en foute beslissing om de Duisenbergregeling van niks te accepteren, dat je andere gedupeerden wilt meeslepen in je val!
Kom maar met quotes dat ik dat heb geprobeerd.

Nee Procesvoerder, ik heb simpelweg altijd de Duisenberg-regeling als een goede regeling gezien voor een bepaalde groep mensen en niet zoals jij en een paar van je vrienden het bij voorbaat al afbrandde om zodoende te proberen zoveel mogelijk mensen mee te krijgen in de weg die jullie zouden gaan bewandelen.

Ik heb altijd gezegd dat iedereen voor zichzelf moest uitmaken welke weg ze moesten gaan, maar nogmaals, kom maar op met je quotes en put your money where your mouth is!

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Hoezo 3 j. na contractdatum

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

navarrre, jouw onophoudelijke verdedigen van de duisenberg regeling heeft zeker dexia slachtoffers beïnvloed en doen besluiten, bang gemaakt, om toch maar voor die regeling te kiezen i.p.v. voor datgene waar zij RECHT op hadden.

dexia is jou zeker dankbaar en wellicht heb je dat ook al gemerkt !?

Maar vele gezinnen zijn, mede door jouw akties o.a. hier op dit forum, voor de rest van hun leven gebroken en leven verder in armoede.

Hoe jij ooit nog zonder schaamte naar jezelf in de spiegel kunt kijken is mij een raadsel.

Julika
Berichten: 403
Lid geworden op: 30 nov 2003 18:50

Re: Hoezo 3 j. na contractdatum

Ongelezen bericht door Julika »

Hoe jij ooit nog zonder schaamte naar jezelf in de spiegel kunt kijken is mij een raadsel.
en Consumentenbond, Stichting Leaseverlies en de Stichting Eegalease.

kijg eens hier
http://zoeken.rechtspraak.nl/resultpage ... ljn=AR7482

http://rechtennieuws.nl/1785/eegalease- ... dexia.html

LG Julika

B17
Berichten: 959
Lid geworden op: 23 okt 2006 11:22

Re: Hoezo 3 j. na contractdatum

Ongelezen bericht door B17 »

De Duitenbergweg - Regeling die onder verantwoordelijkheid van Dexia
is geregeld (voel je hem al waar de schoen wringt) is een
WEGGEGOOIDGELD-regeling, die door genoemde bank is opgelegd.

De opt-outregeling is door het Hof bepaald. indien gedupeerden zich
willen ontrekken aan de opgelegde regeling en dus afzien van een
vergooeding op basis van de door haar veroorzaakte wanbeleid en wanprestatie.

De Rechter zal moeten bepalen, en niet Dexia wat goed is voor de gedupeerden, want dat laatste weten wij al jarenlang.

List en Bedrog


b17
Laatst gewijzigd door B17 op 23 jul 2007 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Hoezo 3 j. na contractdatum

Ongelezen bericht door Janny »

Ik ben evenals Navarre van mening dat jezelf moet besluiten hoe je het contract met Dexia wilt afwerken.
Dat ik niet voor de Duisenberg-Regeling gekozen heb heeft allesins te maken met het feit dat ik reeds in een vroeg stadium ben gaan procederen. En de advocaat zelf heb moeten betalen. Dat geld is weg.!
Daarom zou het accepteren van de Duisenberg-regeling mij extra geld kosten. Dat was mede een reden om de Duisenberg -regeling dus niet te accepteren en verder te gaan via Opt-Out.
Echter, het verder procederen vergt wel vanaf 2003 de zenuwen van mij en mijn echtgenoot. Ik voel me schuldig,tov mijn echtgenoot, ik heb die handtekening geplaatst. En tegen je eigen schuld vechten is niet de simpelste weg.
Maar zoals Cornelis aangeeft, mijn contract is niet vergelijkbaar met dat van hem. in de zin van bedragen.
Daarom zou ik ook mensen die schikken niet willen verketteren, maar ook voor hen die doorgaan wil ik begrip opbrengen. Soms moet je verder op een eerder ingeslagen pad.
Als ik geweten had!!!! ja dan. ik wist het niet !!dus !!moet ik verder.
Janny

B17
Berichten: 959
Lid geworden op: 23 okt 2006 11:22

Re: Hoezo 3 j. na contractdatum

Ongelezen bericht door B17 »

Natuurlijk dient men elkaars besluiten te respecteren, echter moet ik
toch wel het e.e.a. benadrukken. De Regeling is enkel onder verantwoordelijkheid van Dexia opgelegd aan de gedupeerden.

Zij hebben al die jaren geen enkele hand uitstoken om de daadwerkelijk
te gaan praten met de gedupeerden. Het Hof heeft bepaald dat je je ]
mag ontrekken via de opt-put-verklaring om vrij te zijn van wederom
een opgelegde regeling. Wat zeggen nu de serieuze belangenbehartigers, advocaten, enz. het is een
WEGGGEGOOIDGELD-REGELING waar je voor moet kiezen.

E.e.a. past in het ontrekken van de verantwoordelijkheid van Dexia,
de gedupeerden murw te maken en zoveel mogelijk te bedreigen,
de rechtzaken opnieuw trachten waar mogelijk te vertragen.

Hoewel deze laatste mogelijkheid steeds meer beperkt gaat worden.

Waarom er is zoveel te verbergen wat het daglicht niet kan hebben.


Kortom niet Dexia bepaald wat goed is voor de gedupeerden, maar de
Rechter dient dat te bepalen.

Het onrtecht heeft al veel te lang geduurd.

b17

Procesvoerder
Berichten: 689
Lid geworden op: 12 jul 2006 12:26

Re: Hoezo 3 j. na contractdatum

Ongelezen bericht door Procesvoerder »

Aan Navarre van een "oude, gierige, huichelachtige vrek, die zijn moedertje nog zou verkopen voor een paar duiten".

Nu weten we dan hoe Navarre denkt over een gedupeerde van zijn favoriete oplichtersbank, die van zijn wettelijke rechten gebruik wenst te maken om gelden terug te krijgen, die door middel van onoirbare verkooppraktijken door een zwendelende provisiejager van Legio/Dexia zonder zijn medeweten of toestemming aan zijn echtgenote zijn ontfutseld.

Navarre, in mijn ogen ben je niet meer dan een - door Dexia gesponsorde? - roeptoeter, die mensen op een dwaalspoor wil zetten om de schade voor Dexia te beperken.

Gedupeerden van aandelenlease-zwendel, die nog geen opt-out verklaring hebben ingestuurd:

STUUR NOG VANDAAG UW OPT-OUT VERKLARING IN WANT ANDERS VERLIEST U IEDERE KANS OM UW INLEG TERUG TE KRIJGEN !!!
UW VERKLARING MOET UITERLIJK OP 31 JULI IN HET BEZIT VAN DE NOTARIS ZIJN !!!

ihvj
Berichten: 61
Lid geworden op: 05 sep 2006 21:00

Re: Hoezo 3 j. na contractdatum

Ongelezen bericht door ihvj »

Dit is het adres :


Van Buttingha Wichers Netwerk Notarissen
T.a.v. mr. J.E. Kielstra
Lange Voorhout 24
2514 EE Den Haag


http://leaseproces.nl/brieven/modelbrief_opt-out.doc

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Hoezo 3 j. na contractdatum

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Janny en Navarre hebben beiden gelijk.
Voor lage inleg en hoge restschuld is de regeling zo gek nog niet.

Voor Eegalease met een hoge inleg is de regeling NIET goed, mits je er tegen kunt om zo lang in onzekerheid te leven (met in je achterhoofd STEL DAT ik verlies en alles terug moet betalen.

Wij konden dat dus niet!!

Procesvoerder
Berichten: 689
Lid geworden op: 12 jul 2006 12:26

Re: Hoezo 3 j. na contractdatum

Ongelezen bericht door Procesvoerder »

Wat is er "zo gek nog niet" aan die Duisenbergregeling? Soms dat je dan in ieder geval 1/3 van een hoge restschuld alsnog aan Dexia moet betalen? (Voor aandelen die waarschijnlijk niet eens zijn aangekocht?) Met rente ook nog en dat je geen verdere juridische actie tegen Dexia kunt ondernemen?
Mijn gemoedsrust is me echt wel iets waard, maar niet tegen zo'n prijs. Ik zou er juist niet van kunnen slapen dat een bende oplichters er met mijn zuurverdiende geld vandoor zou gaan.

De Duisenbergregeling is een uiterste minimum! Door te "opt-outen" kan je NOOIT een slechtere regeling krijgen, maar maak je wel kans op een betere deal! Read my lips: Dexia komt na 1 augustus alsnog met een beter aanbod voor de opt-outers over de brug om het aantal rechtzaken binnen de perken te houden. Daarna kan een gedupeerde nog altijd beslissen om wel of niet te gaan rechten.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Hoezo 3 j. na contractdatum

Ongelezen bericht door Janny »

Dexia komt na 1 augustus alsnog met een beter aanbod voor de opt-outers over de brug om het aantal rechtzaken binnen de perken te houden. Daarna kan een gedupeerde nog altijd beslissen om wel of niet te gaan rechten.
Dit is niet gegarendeerd!
Dexia geeft niet aan opt-out,ers de keuze na 1 aug.
wij hebben de Duisenberg-regeling verworpen, en Dexia is dus niet verplicht om ons daarop naar vrije keuze alsnog af te rekenen.

de rechter stelde of /of . en dat geeft mijns inziens aan opt-out ook een risico factor, al geloof ik niet dat ik dan voor alles of niets ga. Echter Dexia heeft deze woorden wel eerder gebruikt.
Wat is er "zo gek nog niet" aan die Duisenbergregeling? Soms dat je dan in ieder geval 1/3 van een hoge restschuld alsnog aan Dexia moet betalen?
Bedenk dat elk contract verschillend is in zijn soort. en dat niet voor alle contracten 1/3 ---2/3 staat
Voor aandelen die waarschijnlijk niet eens zijn aangekocht?)
Voor mij speelt dit gegeven geen enkele rol, omdat ik er nog steeds van overtuigd ben dat Dexia niet verplicht was/is om ons de aan en verkoop gegevens te verstrekken. Dit, omdat wie een huis huurt een huurcontract ontvangt. Men krijgt geen bewijs van eigendom, of overdrachtsacte van het onroerend goed. Weet dat we bij de constructie nog € 45,00 euro als afsluiting moesten betalen als laatste onderdeel van de lease constructie. Bij eventuele overname van de aandelen werden we pas rechtmatig eigenaar van de onderhavige roerende zaak, in dit geval de aandelen, dan pas zou men ook de eigendomsbewijzen in zijn bezit krijgen, die men dan bij een te verkiezen bank in bewaring kon geven.
janny

Procesvoerder
Berichten: 689
Lid geworden op: 12 jul 2006 12:26

Re: Hoezo 3 j. na contractdatum

Ongelezen bericht door Procesvoerder »

Het blijft toch appels met peren vergelijken. Wel kan je in het geval van dat imaginaire huis wel via het kadaster nagaan of dat huis inderdaad door de verkopende partij legaal en volgens de regels is gekocht. Daar schort het dus bij Dexia aan.
Ik zou het willen vergelijken met de volgende situatie: ik verkoop jouw huis aan een derde tegen een opgeschroefde prijs. Daarna bied ik jou een lager bedrag en koop jouw huis alsnog. Het verschil heet WINST, die ik in mijn zak steek zonder dat ik hoefde te investeren.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Hoezo 3 j. na contractdatum

Ongelezen bericht door Janny »

laten we hier maar niet verder over discussiëren, want we zullen wel verschil van mening blijven houden. En het geschil zal er niet door opgelost worden.
janny

dat voorbeeld van verkoop snap ik niet helemaal.

wanneer je mijn huis zou kopen, en binnen drie maanden met winst doorverkopen, dan is het legale handel. en hoef je zelfs geen overdrachtsbelasting te betalen.

jeroenEUR
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mei 2007 22:24

Re: Hoezo 3 j. na contractdatum

Ongelezen bericht door jeroenEUR »

De Duisenbergregeling is een uiterste minimum! Door te "opt-outen" kan je NOOIT een slechtere regeling krijgen, maar maak je wel kans op een betere deal! Read my lips: Dexia komt na 1 augustus alsnog met een beter aanbod voor de opt-outers over de brug om het aantal rechtzaken binnen de perken te houden. Daarna kan een gedupeerde nog altijd beslissen om wel of niet te gaan rechten.
Dit is echt een onzinverhaal waar ik enorm pissig over kan worden, want wat jij nu aan het doen bent is pure misleiding.

Als iemand opt-out kan hij geen aanspraak meer maken op de Duisenberg regeling alsof dat een minimum is. Als jij over een paar maanden tot de conclusie komt dat je met de Duisenberg regeling toch beter af was geweest kun je daar op geen enkele manier meer aanspraak op maken en zal Dexia tegen jou zeggen: jammer dan, die Duisenberg regeling gaat aan jouw neus voorbij en jij draait nu voor 100% van de schade op. Dan heb jij gewoon een verkeerde beslissing gemaakt en kun je niet alsnog terugvallen op de Duisenberg regeling.

De toezegging dat Dexia na 1 augustus met een beter voorstel komt voor de opt-outers is echt helemaal nergens op gebaseerd. Heeft Dexia dat gezegd? Nee, helemaal niet. Sterker nog: Knuppel zei in februari van dit jaar dat er absoluut geen derde schikkingsregeling voor alle overige gedupeerden meer komt.

Het is veel waarschijnlijker dat zij elke zaak individueel gaan bekijken en de mensen waarbij de zorgplicht pas echt is geschonden een beter voorstel zullen doen, maar de overige mensen die denken te kunnen profiteren van de echte gedupeerden gewoon keihard laten vallen. Die mensen hebben dan de keuze om alsnog te gaan procederen of alsnog alles aan Dexia te betalen.

Dus zeg alsjeblieft niet dat je met opt-outen altijd beter uit bent. Daarmee zet je anderen pas echt op het verkeerde pad.

B17
Berichten: 959
Lid geworden op: 23 okt 2006 11:22

Re: Hoezo 3 j. na contractdatum

Ongelezen bericht door B17 »

Knuppel zei in het programma Buitenhof, wij hebben diepe zakken, gaf
de Hr. van Dijk een sneer en de andere advocaat Wendelgelst een compliment en zei u wel (zal succes hebben).

Dat hele diepe zakken verhaal is al lang al bekend bij alle advocatenkantoren die voor de gedupeerden in de bres springen.

Want al mag de opt-out regeling dat helemaal geen zekerheid geven,
wij weten al twee jaar dat de Duitenbergweg-Regeling dat je er voor tekent (tekst ballpoint) dat je je geld kwijt bent met die wurgcontracten.

Zijderupsje nooit genoet, en kabourtjes, ik kan je alleen maar zeggen
de mensen zijn er keihard ingeluisd.

met groet B17

Navarre
Berichten: 663
Lid geworden op: 26 apr 2006 16:21

Re: Hoezo 3 j. na contractdatum

Ongelezen bericht door Navarre »

Nu weten we dan hoe Navarre denkt over een gedupeerde
Nee zo denk ik niet over een gedupeerde, zo denk ik over jou!

Aangezien je blijkbaar ook geen quotes kunt vinden die jouw beschuldigingen aan mijn adres staven, vertel ik je hierbij dan gelijk ook maar dat je hier glashard loopt te liegen.

En zoals JeroenEUR ook al zegt.....
Dit is echt een onzinverhaal waar ik enorm pissig over kan worden, want wat jij nu aan het doen bent is pure misleiding.
Misleiding en leugens, daar ben je goed in Procesvoerder!

Navarre
Berichten: 663
Lid geworden op: 26 apr 2006 16:21

Re: Hoezo 3 j. na contractdatum

Ongelezen bericht door Navarre »

Ikwaseenbeetjedom


Geplaatst op 23 Jul 2007 09:34 door Ikwaseenbeetjedom


--------------------------------------------------------------------------------

navarrre, jouw onophoudelijke verdedigen van de duisenberg regeling heeft zeker dexia slachtoffers beïnvloed en doen besluiten, bang gemaakt, om toch maar voor die regeling te kiezen i.p.v. voor datgene waar zij RECHT op hadden.

dexia is jou zeker dankbaar en wellicht heb je dat ook al gemerkt !?

Maar vele gezinnen zijn, mede door jouw akties o.a. hier op dit forum, voor de rest van hun leven gebroken en leven verder in armoede
Tja, wat kan ik hier nog op zeggen, jou kan ik het moeilijk kwalijk nemen, je verstandelijke vermogens zullen waarschijnlijk niet genoeg zijn om zelf na te denken en daarom blaat je al jaren anderen na.

Vanaf nu reageer ik dan ook niet meer op jouw geleuter ikwaseenbeetjedom/B17, het heeft nl geen enkele zin om met iemand die zo'n vreselijke plaat voor z'n kop heeft een redelijke discussie te voeren.

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Hoezo 3 j. na contractdatum

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Geplaatst op 23 Jul 2007 12:58 door Janny

Voor aandelen die waarschijnlijk niet eens zijn aangekocht?)

Voor mij speelt dit gegeven geen enkele rol, omdat ik er nog steeds van overtuigd ben dat Dexia niet verplicht was/is om ons de aan en verkoop gegevens te verstrekken. Dit, omdat wie een huis huurt een huurcontract ontvangt. Men krijgt geen bewijs van eigendom, of overdrachtsacte van het onroerend goed. Weet dat we bij de constructie nog € 45,00 euro als afsluiting moesten betalen als laatste onderdeel van de lease constructie. Bij eventuele overname van de aandelen werden we pas rechtmatig eigenaar van de onderhavige roerende zaak, in dit geval de aandelen, dan pas zou men ook de eigendomsbewijzen in zijn bezit krijgen, die men dan bij een te verkiezen bank in bewaring kon geven.
Denk je er ook nog zo over Janny, als dexia ons allemaal hetzelfde huis wilde verhuren?

Er liggen twee aangiftes (al langer dan een jaar) bij het openbaar ministerie die wellicht alleen met grof geld (ons geld?) worden tegengehouden, dat kan haast niet anders.

Men is of angstig om deze grote zwendel in de openbaarheid te krijgen want het betreft dan vele banken...

of is men omgekocht???

anne_
Berichten: 1469
Lid geworden op: 12 jan 2005 15:02

Re: Hoezo 3 j. na contractdatum

Ongelezen bericht door anne_ »

Navarre je schreef:
Ik had een lage inleg en hoge restschuld, de restschuld volledig teruggestort gekregen
.

Heb jij de restschuld teruggestort gekregen of is deze kwijtgescholden????

Ik heb van niemand vernomen die zijn restschuld
volledig teruggestort kreeg.
Was het maar waar!!!!!!!!
Dan had ik een aardige spaarpot gehad.

Vr.gr.

Anne.

Gesloten