LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Problemen met de Generic Xor Scooter
Re: Problemen met de Generic Xor Scooter
ja dat ben ik ook met je eens maar je moet me ook gelijk geven
dat als het zadel steeds breek word je er gek van
dat als het zadel steeds breek word je er gek van
Re: Problemen met de Generic Xor Scooter
hoi jan
ik krijg een nieuw zadel toegestuurd bij de dealer
hij heeft mij net trug gebeld
dus nogmaals super bedankt voor de info
en ga zo door met dit forum,
er zijn vast mensen die ook hulp nodig hebben of vragen
thx en gr. wijnand
ik krijg een nieuw zadel toegestuurd bij de dealer
hij heeft mij net trug gebeld
dus nogmaals super bedankt voor de info
en ga zo door met dit forum,
er zijn vast mensen die ook hulp nodig hebben of vragen
thx en gr. wijnand
Re: Problemen met de Generic Xor Scooter
nou dat is netjes van ze en ook snel het lijkt overtoon wel hihih
Re: Problemen met de Generic Xor Scooter
Gek worden kan ik mij wel voorstellen.
Wijnie, Mooi is dan ook weer geregeld.
ik ga nu eten Dooie
Wijnie, Mooi is dan ook weer geregeld.
ik ga nu eten Dooie
Re: Problemen met de Generic Xor Scooter
ja het is best snel
ben er ook erg blij mee rene,
maar goed,jij ook bedankt voor je reactie
en ik hoop dat deze zadel niet breekt
gr. wijnand
ben er ook erg blij mee rene,
maar goed,jij ook bedankt voor je reactie
en ik hoop dat deze zadel niet breekt
gr. wijnand
Re: Problemen met de Generic Xor Scooter
ja is te hopen maar ik hoor het wel van je
groetjes rene
groetjes rene
Re: Problemen met de Generic Xor Scooter
alle problemen met mijn scooter zijn opgelost
alleen nu is de accu kapot ik heb er net een andere in laten zetten weer 20 euro kwijt aan die scooter!
alleen nu is de accu kapot ik heb er net een andere in laten zetten weer 20 euro kwijt aan die scooter!
Re: Problemen met de Generic Xor Scooter
Vervelend voor je.
Is het laadvermogen wel goed?
Jan
Is het laadvermogen wel goed?
Jan
Re: Problemen met de Generic Xor Scooter
Re; Ridder80:
Eigenlijk is de kleine accu te licht voor de scooter, een normale motorfiets accu van 11Ah is eigenlijk beter op zijn plaats in de scooter, en kan veel ouder worden dan die kleine scooteraccu's, die toch maximaal bij regelmatig gebruik zo'n 3 jaar worden, ( lood/zuur accu )
De gel accu schijnt beter te zijn, ik heb helaas geen ervaring met deze accu's,
De accu loskoppelen van de scooter en zo nu en dan opladen met een daartoe geschikte acculader ( 400 mAh laadspanning ) kan problemen voorkomen,
Veel succes en vriendelijke groeten,
Ulbe.
De pest met die kleine 4Ah. loodaccu's die in die scooters gemonteerd is de diepontlading na een paar (winter)maanden stilstand van de scooter!, zelfs na afkoppelen van de polen!,alle problemen met mijn scooter zijn opgelost
alleen nu is de accu kapot ik heb er net een andere in laten zetten weer 20 euro kwijt aan die scooter!
Eigenlijk is de kleine accu te licht voor de scooter, een normale motorfiets accu van 11Ah is eigenlijk beter op zijn plaats in de scooter, en kan veel ouder worden dan die kleine scooteraccu's, die toch maximaal bij regelmatig gebruik zo'n 3 jaar worden, ( lood/zuur accu )
De gel accu schijnt beter te zijn, ik heb helaas geen ervaring met deze accu's,
De accu loskoppelen van de scooter en zo nu en dan opladen met een daartoe geschikte acculader ( 400 mAh laadspanning ) kan problemen voorkomen,
Veel succes en vriendelijke groeten,
Ulbe.
Re: Problemen met de Generic Xor Scooter
Beste Ulbe,
Je zit goed alleen toch een kleine aanpassing bij jou verhaal.
Een Gel accu is perfect alleen heeft deze een probleem.
Meestal Geen garantie.
De accu kan niet 5 maanden zonder gebruik stil staan.
Ook voor de verkoop dienen deze regelmatig ook in de verpakking onder stroom geset te worden. Vandaar dat er meestal maar een paar op voorraad is.
Een motor accu is beter alleen zullen er onderdelen zijn die het vermogen van de accu niet aan kunnen, dus moeten ook die weer aanworden gepast enz.
Meestal wil men ook wel met hulp van een start accu de scooter of motor helpen. Een keer kan en als je mazzel hebt nog wel een paar keer.
Maar dan komen de elektrische problemen om de hoek kijken.
De rede is namelijk dat een auto Voltage, ampère en startampère heeft, deze laatste is dan de oorzaak van de problemen die je over houd. Meestal is deze 120 startampère.
Scooter accu’s gaan maximaal 2 jaar mee.
Motorfiets accu maximaal 5 jaar.
Een Druppelaar is perfect alleen zal hierdoor zijn niet door verlengd zijn.
De prijs is per merk maar vooral ook bij de dealer sterk verschillend.
Groeten Jan
Je zit goed alleen toch een kleine aanpassing bij jou verhaal.
Een Gel accu is perfect alleen heeft deze een probleem.
Meestal Geen garantie.
De accu kan niet 5 maanden zonder gebruik stil staan.
Ook voor de verkoop dienen deze regelmatig ook in de verpakking onder stroom geset te worden. Vandaar dat er meestal maar een paar op voorraad is.
Een motor accu is beter alleen zullen er onderdelen zijn die het vermogen van de accu niet aan kunnen, dus moeten ook die weer aanworden gepast enz.
Meestal wil men ook wel met hulp van een start accu de scooter of motor helpen. Een keer kan en als je mazzel hebt nog wel een paar keer.
Maar dan komen de elektrische problemen om de hoek kijken.
De rede is namelijk dat een auto Voltage, ampère en startampère heeft, deze laatste is dan de oorzaak van de problemen die je over houd. Meestal is deze 120 startampère.
Scooter accu’s gaan maximaal 2 jaar mee.
Motorfiets accu maximaal 5 jaar.
Een Druppelaar is perfect alleen zal hierdoor zijn niet door verlengd zijn.
De prijs is per merk maar vooral ook bij de dealer sterk verschillend.
Groeten Jan
Re: Problemen met de Generic Xor Scooter
Mooi weer rijders kopen soms elk jaar een nieuwe accu, en bij dagelijks gebruik door postbode doen ze het soms 4 maar meestal 3 jaar...
Als je aantrap en geen elektrische starter gebruik gaat het langer mee.
Verder zou ik het genoemde merk niet kopen, liever een in licentie vervaardigde Nep Honda van Kymco...
geen Jap, maar Taiwan, vroeger maakte ze voordeligste Honda's en nu verkopen ze zelf, net als Hyundai/Mitsubishi en Kia/Mazda, maar wel vaak iets verouderde techniek met leuke moderne kleuren..
Kymco doet nu gelukkig ook genoeg aan verbeteren motoren samen met Honda en heeft minder problemen als hierboven...
Als je aantrap en geen elektrische starter gebruik gaat het langer mee.
Verder zou ik het genoemde merk niet kopen, liever een in licentie vervaardigde Nep Honda van Kymco...
geen Jap, maar Taiwan, vroeger maakte ze voordeligste Honda's en nu verkopen ze zelf, net als Hyundai/Mitsubishi en Kia/Mazda, maar wel vaak iets verouderde techniek met leuke moderne kleuren..
Kymco doet nu gelukkig ook genoeg aan verbeteren motoren samen met Honda en heeft minder problemen als hierboven...
Re: Problemen met de Generic Xor Scooter
Drik,
Jij weet meer he, maar vertel mij dan waarom er originele Honda nummers gebruikt worden?
Waarom er originelen onderdelen gebruikt worden.
In licentie gemaakt worden is dus namaak, maar 100% vergelijking mogen zij niet.
Jij weet meer he, maar vertel mij dan waarom er originele Honda nummers gebruikt worden?
Waarom er originelen onderdelen gebruikt worden.
In licentie gemaakt worden is dus namaak, maar 100% vergelijking mogen zij niet.
Re: Problemen met de Generic Xor Scooter
Honda laat overal in deze Taiwanese regio onderdelen maken....
en zowel de orginele Honda als de legale toeleveranciers maken vaak gebruik van deze gelijke nummers zodat het beter uitwisselbaar is...
Er zijn ook immitatie onderdelen die niet goedgekeurd door Honda zijn, met toch ook dezelfde nrs...
Een in Licentie gemaakte of copy van is toch net even anders....
Helaas worden ze niet meer door Honda zelf geleverd, dan is het veel duidelijker en gezien de kwaliteits garantie, status merk, ook voor een handelaar als U meer marge, dus ik gun het U graag!
Honda is ooit gestopt en twijfeld over terug keer in deze niet zo stabiele markt.
Gezien de rijstijl laten ze het graag aan andere over, maar verkopen zo merkloos toch hun zeer goede motoren, want de echte zware jongens houden zo hun naam schoon van dit puber geweld en misbruik!
en zowel de orginele Honda als de legale toeleveranciers maken vaak gebruik van deze gelijke nummers zodat het beter uitwisselbaar is...
Er zijn ook immitatie onderdelen die niet goedgekeurd door Honda zijn, met toch ook dezelfde nrs...
Een in Licentie gemaakte of copy van is toch net even anders....
Helaas worden ze niet meer door Honda zelf geleverd, dan is het veel duidelijker en gezien de kwaliteits garantie, status merk, ook voor een handelaar als U meer marge, dus ik gun het U graag!
Honda is ooit gestopt en twijfeld over terug keer in deze niet zo stabiele markt.
Gezien de rijstijl laten ze het graag aan andere over, maar verkopen zo merkloos toch hun zeer goede motoren, want de echte zware jongens houden zo hun naam schoon van dit puber geweld en misbruik!
Re: Problemen met de Generic Xor Scooter
Hoi Dirk.
Ik kom jou ook overal tegen.
Ik denk niet dat Honda dit doet erger nog je komt Honda tegen op geheel andere merken.
Neem nu de H.D. de Carterdelen worden ja bij de Honda fabriek gegoten.
En die H.D. rijder maar katten op die jappen.
De japanners zetten in tegen stelling jou regel hun tanden in de imitatie rommel, Yamaha heeft net weer een proces gewonnen tegen die Taiwanese
Alles wat in Licentie wordt gemaakt heeft een iets ander code zie voorbeeld.
5DH-GG6-000 origineel
5DH-GGB6-000.00 namaak origineel.
Jan
Ik kom jou ook overal tegen.
Ik denk niet dat Honda dit doet erger nog je komt Honda tegen op geheel andere merken.
Neem nu de H.D. de Carterdelen worden ja bij de Honda fabriek gegoten.
En die H.D. rijder maar katten op die jappen.
De japanners zetten in tegen stelling jou regel hun tanden in de imitatie rommel, Yamaha heeft net weer een proces gewonnen tegen die Taiwanese
Alles wat in Licentie wordt gemaakt heeft een iets ander code zie voorbeeld.
5DH-GG6-000 origineel
5DH-GGB6-000.00 namaak origineel.
Jan
Re: Problemen met de Generic Xor Scooter
hallo allemaal
enige tijd geleden was mijn zadel gebroken bij mij generic xor.
dit is netjes opgelost kreeg een nieuwe van de importeur.
mijn vraag is,
mijn scooter liep precies 45km, wou hem wat sneller hebben en heb toen bij de dealer de varioring of zoiets eruit laten halen.
nu rijdt hij 48/50 km, maar met tegen wind ook weer vaak 47km.
ik las over een snelle bocht maakt dit iets uit als de scooter 55km
gaat ben ik al blij want harder hoeft hij niet
hoor graag van jullie groet wijnie
enige tijd geleden was mijn zadel gebroken bij mij generic xor.
dit is netjes opgelost kreeg een nieuwe van de importeur.
mijn vraag is,
mijn scooter liep precies 45km, wou hem wat sneller hebben en heb toen bij de dealer de varioring of zoiets eruit laten halen.
nu rijdt hij 48/50 km, maar met tegen wind ook weer vaak 47km.
ik las over een snelle bocht maakt dit iets uit als de scooter 55km
gaat ben ik al blij want harder hoeft hij niet
hoor graag van jullie groet wijnie
Re: Problemen met de Generic Xor Scooter
Hoi Wijnie,
De Generic Xor is op diverse punten begrensd,
Jou dealer moe weten waar.
Jou dealer is geen Bovag anders had hij die ring er niet uitgehaald.
Zowel aangesloten bij de Bovag is hij dom bezig hiervan is het bewijs dat er in opdracht wordt opgevoerd.
Terug op jou snelheidsslakje.
Niet alleen jou bocht is begrensd (deze snelle bocht is trouwens voor de CPI met een normalen demper)
Bij de Generic zit een RVS (roest vrij staal)
Jou nademper is ook begrensd, indien die er ook uit gaat zal je sproeier ook omhoog moeten. Als ik jou was zou ik niets doen zodra jij op jou teller 6000 hebt staan gaat deze wat harder rijden doordat de vulling (katalysator) in jou uitlaat demper is uitgebrand.
Groeten Jan
De Generic Xor is op diverse punten begrensd,
Jou dealer moe weten waar.
Jou dealer is geen Bovag anders had hij die ring er niet uitgehaald.
Zowel aangesloten bij de Bovag is hij dom bezig hiervan is het bewijs dat er in opdracht wordt opgevoerd.
Terug op jou snelheidsslakje.
Niet alleen jou bocht is begrensd (deze snelle bocht is trouwens voor de CPI met een normalen demper)
Bij de Generic zit een RVS (roest vrij staal)
Jou nademper is ook begrensd, indien die er ook uit gaat zal je sproeier ook omhoog moeten. Als ik jou was zou ik niets doen zodra jij op jou teller 6000 hebt staan gaat deze wat harder rijden doordat de vulling (katalysator) in jou uitlaat demper is uitgebrand.
Groeten Jan
Re: Problemen met de Generic Xor Scooter
hoi jan
oke, maar hij is wel bovag-dealer
kijk maar op de site
www.bromfietscentrum.nl
en dan zal ik hem maar zo laten,ik heb geen verstand van die dingen en wil er nog lang op rijden zonder problemen.
bedankt jan voor de uitleg
oke, maar hij is wel bovag-dealer
kijk maar op de site
www.bromfietscentrum.nl
en dan zal ik hem maar zo laten,ik heb geen verstand van die dingen en wil er nog lang op rijden zonder problemen.
bedankt jan voor de uitleg
Re: Problemen met de Generic Xor Scooter
Sorry Wijnie, maar ik zie geen bovag schild of melding.
Re: Problemen met de Generic Xor Scooter
hoe is het nu verder verlopen?ridder80
Re: Problemen met de Generic Xor Scooter
Op 7 december heb ik een generic XOR gekocht voor mijn zoon.. nu kan ie al voor de derde keer naar de dealer!! ik wordt er hopeloos van!! kan iemand mij helpen aan het telefoonnummer van de importeur heb al gezocht op het internet maar kan het helaas niet vinden, ik heb rechtsbijstand van centraal beheer en wil dat er nu eens een keer een oplossing komt! Groetjes Monique