LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Te hard rijden en bekeuren door politie/radar etc.

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Te hard rijden en bekeuren door politie/radar etc.

Ongelezen bericht door NAK »

het ligt aan de ongelovelijk domme kiezers !!!
Er bestaan geen domme kiezers.
Er bestaan alleen domme politici, of zij die zich daar voor uitgeven, die
in aanloop naar elke verkiezing de kiezers een rad voor ogen draaien met list, leugen en bedrog.
En daarbij maakt de politieke kleur geen ene moer uit.

In de tijd van de Romeinen ging dat al zo onder de noemer "geef het volk brood en spelen".
Met deze opmerking beoogde een keizer het volk bezig te houden om zelf ongemoeid aan de macht te blijven.
En dat gebeurt vandaag de dag nog steeds.

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Te hard rijden en bekeuren door politie/radar etc.

Ongelezen bericht door cybertomaat »

was je naam nou NAK of HAP ??? :wink:

Tuurlijk ben je wel een domme kiezer als je steeds over
van alles en nogwat klaagd ...
maar wel steeds op de mensen die niks met je klachten doen
blijft stemmen !!!

Was in de eerste instantie niet eens serieus bedoeld,
maar achteraf durf ik er best achter te staan.
als ik daardoor geen knip voor de neus waard ben ......
MOOI !!!
Is de kans nl. veeel groter dat ik ooit wel serieus genomen
word door die "domme kiezers "
en door mijn "collega's" in de regering .

>cybertomaat<

en in de tijd van de romijnen was ik alang keizer geweest. :wink:

Spiderben
Berichten: 55
Lid geworden op: 11 jan 2006 19:57

Re: Te hard rijden en bekeuren door politie/radar etc.

Ongelezen bericht door Spiderben »

O mijn God :shock: :shock: :shock:

Wat gebeurt er hier toch allemaal ???
Tomaatje gaat het allemaal nog goed met je :?:

Groetjes van het spinnetje.

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Te hard rijden en bekeuren door politie/radar etc.

Ongelezen bericht door cybertomaat »

Jouw God ??? :lol:
Helemaal van jou alleen ???

Met deze tomaat alles goed hoor.
Zolang er geen spint aan me gaat knabbelen.
Spinnetjes zijn erg nuttig,
eten vieze kleine irritante vliegjes :wink:

Ik ga slapen zo denk ik ...
laat de vliegjes en muggen aan jou over :D

>cybertomaat<

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Te hard rijden en bekeuren door politie/radar etc.

Ongelezen bericht door NAK »

Is de kans nl. veeel groter dat ik ooit wel serieus genomen
word door die "domme kiezers "
en door mijn "collega's" in de regering .

>cybertomaat<

en in de tijd van de romijnen was ik alang keizer geweest.
Zie hier een ziekelijke vorm van narcisme.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Te hard rijden en bekeuren door politie/radar etc.

Ongelezen bericht door D1RK »

Geachte allemaal,

U rijd te langzaam en netjes!

Probeer eens flink asociaal te doen, en als U verongelukt is deze onzin discussie tenminste afgelopen!

PS, vergeet niet door uw naaste een uitnodiging hier te plaatsen voor de laatste eer!

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Te hard rijden en bekeuren door politie/radar etc.

Ongelezen bericht door cybertomaat »

Zie hier een ziekelijke vorm van narcisme.
Heeft misschien iets te maken met de tulp die ik net gerookt had.
:wink:
Kan ik t goed maken met een paar KROkussen ???
Of HYAzint dat je ook niet ??? :wink:

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Te hard rijden en bekeuren door politie/radar etc.

Ongelezen bericht door bot321 »

Pas maar op cybertje anders krijg je een ZUREbom

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Te hard rijden en bekeuren door politie/radar etc.

Ongelezen bericht door cybertomaat »

Cybertomaat is ff dood :cry:
Maar gelukkig herstelt hij sneller als
de niet nader te noemen veteraan ...... :wink:

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Te hard rijden en bekeuren door politie/radar etc.

Ongelezen bericht door Inter »

Probeer eens flink asociaal te doen, en als U verongelukt is deze onzin discussie tenminste afgelopen!

PS, vergeet niet door uw naaste een uitnodiging hier te plaatsen voor de laatste eer!
Heeft niks met asociaal te maken .
Niet te hard rijden in een woonwijk .
Dan bedoel ik niet die doorgaande wegen waarvan ze ook al 30KM zones van maken .

Het heeft allemaal met verkeersinzicht te maken . Ga niet te hard rijden op een kruising waar het niet kan .
Kijk vooruit wat er verderop gebeurd en zo kan ik nog wel doorgaan.

Daar zie je ze vaak niet maar wel op plekken waar het lekker scoort omdat de MAX daar gewoon te laag is.

Spiderben
Berichten: 55
Lid geworden op: 11 jan 2006 19:57

Re: Te hard rijden en bekeuren door politie/radar etc.

Ongelezen bericht door Spiderben »

het gaat inderdaad om inzicht. Ik rijd soms in een woonwijk waar veel auto's geparkeerd staan en ik maar 15 km per uur rij terwijl ik daar 30 mag. Vind de opmerking van Dirk niet zo goed. Je gaat niet associaal rijden om je zelf te pletter te rijden en ook rij je niet zo maar een kind aan. Inzicht en ervaring geeft veel minder kans op ongelukken als doelloos overal hard en onverantwoordelijk hard rijden.

Nogmaals ik vind dat je als overheid niet moet gaan muggenziften en respectabel met je burgers moet omgaan. Andersom is dit ook belangrijk. Ik zie duizenden automobilisten om mij heen keurig rijden en op stukken waar het dan ook kan een paar km harder rijden dan toegestaan. Niks aan de hand.

De overheid is toch niet een soort rattervanger van Hamelen waar we met zijn allen gedwee achter aanlopen en overal ja en amen op moeten zeggen.

Ik bedoel je hebt van die mensen die zich altijd keurig netjes aan de snelheid houden en toch een kind aanrijden omdat ze even niet goed opletten of in gedachten zijn. En dan heb je van die etterbakken die s'avonds laat op een doorgaande weg in de bebouwde kom 35 a 40 km per uur gaan rijden of heel langzaam optrekken. In het verkeer moet je bij de les zijn en opletten. En dit heeft niks te maken met een paar kilometertjes te hard op plekken waar dat kan.

Vind sommige reactie's dan ook niet goed doordacht en een beetje onzinnnig.

De meester aanrijdingen worden nog altijd veroorzaakt door geen afstand houden, geen voorrang verlenen, inhalen waar het niet kan en de situatie verkeerd inschatten en alchohol en drugs.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Te hard rijden en bekeuren door politie/radar etc.

Ongelezen bericht door Ulbe »

Spiderben: De meester aanrijdingen worden nog altijd veroorzaakt door geen afstand houden, geen voorrang verlenen, inhalen waar het niet kan en de situatie verkeerd inschatten en alchohol en drugs.
Daar kunnen we nog de GSM bijzetten, en zelfs de Navigator in de auto, de allergrootste veroorzaker is; de kop er niet bij houden!, en dan is een ongeluk helaas heel snel gemaakt!

Jammer, en daar is helaas weinig aan te doen, we zijn mensen, :cry:

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Te hard rijden en bekeuren door politie/radar etc.

Ongelezen bericht door Inter »

Kijk maar een http://www.flitsservice.nl/ dan zie je hoe veel snelheidbelasting er wordt geïnd.

Geoffrey
Berichten: 251
Lid geworden op: 08 nov 2005 10:13
Locatie: Zwaag

Re: Te hard rijden en bekeuren door politie/radar etc.

Ongelezen bericht door Geoffrey »

Ik vind het echt onzin dat snelheidslimieten niet gecontroleerd zouden moeten worden. En geloof me: ik heb onlangs ook een bekeuring ontvangen omdat ik 87 reed op een stuk waar ik 80 mocht. Maar wat het uitmaakt, die 10 kilometertjes te hard? Ik heb het een hele tijd terug nog op t.v. gezien: het verschil in remweg tussen 50 km/u en 60 km/u is een behoorlijk eind! En voor je gevoel rij je dan nog steeds langzaam, maar de kans op een ongeluk is een stuk groter. Ik kan me nog goed herinneren dat ik een keer iets te nonchalant dacht over een "80 km/u" waarschuwing en vol op de remmen moest om niet in een file te botsen. Als ik me gewoon aan de aangegeven snelheid had gehouden, was ik me toen niet kapot geschrokken.

Als de overheid niet streng zou controleren op snelheid, zou dat een verkeerd signaal zijn. Want als het stoplicht op rood springt kan de automobilist ook denken "ach, dat kan nog wel... politie controleert toch niet". Of: "even gauw dat éénrichtingsstraatje induiken, er komt toch niks aan". Want waarom zou dat dan anders zijn? Waarom wel soepel omgaan met snelheid, en niet met andere verkeersregels?

We leven in dit land heel dicht op elkaar, wat terug te vinden is in de drukte op de Nederlandse snelwegen. In andere landen heb je meestal veel meer ruimte, zodat snelheid matigen wat minder belangrijk wordt. Maar zodra je de controles in Nederland gaat versoepelen, is dat een vrijbrief voor de 'jakkeraars' om levensgevaarlijke situaties te creëren. Want ach... íedere autorijder is toch een prima bestuurder, nietwaar? :roll:

Kortom: als jij je mans genoeg voelt om je niet aan de snelheidslimieten in Nederland te houden, wees dan ook een vent en betaal die boetes gewoon. In mijn geval was het maar 14 euro voor die 7 km/u te hard, dus dat viel ook wel mee.

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Te hard rijden en bekeuren door politie/radar etc.

Ongelezen bericht door Inter »

Het gaat mij ook niet op bepaalde wegen waar het echt niet kan .
Een 80KM limiet kan terecht zijn maar als ze mij op een 2X2 autoweg met nog een berm in het midden ,zonder kruisingen en een fietspad wat je nog niet eens kan zien ,gaan controleren of ik daar precies 80 rijdt zijn wel raar bezig.
Aan de andere kant zie ik wel allerlei brommers door mijn straat scheuren tot in de nacht toe .
Maar een keer een motoragent erop afsturen doen ze niet .
I.p.v. daarvan staat die op een kruising te controleren of men wel aan de aangeven rijrichting houdt. Iets wat vaak men doet omdat de gemeente het verdomd daar een extra strook aan te leggen.


Men andere woorden men gaat staan waar het meeste geld oplevert .
Dat een brommer een kind of zichzelf kan dood rijden is dan zeker minder belangrijk.

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Te hard rijden en bekeuren door politie/radar etc.

Ongelezen bericht door cybertomaat »

FF TERUG NAAR HET BEGIN :

Bekrompen
Ik wil graag disccuseren over de bekrompenheid van de politie (overheid) door op plekken te controleren die redelijk veilig zijn en waar mensen voldoende afstand houden en er goed overzicht is.

Het betreft hier bekeuren voor een kilomertje of 10 te hard rijden, terwijl het keurige auto mobilisten zijn die doorgaans weinig ongelukken veroorzaken en zich keurig in het verkeer gerdagen.
Vandaag in het nieuws (belgische) agenten weten niet meer wat ze met
het geld moeten doen ...... ze geven tegenwoordig zelfs "prijzen" aan
mensen die zich WEL AAN DE REGELS HOUDEN !!!
(en dan heb ik t niet over een gele duim met zuignap :wink: )

En dan zeggen sommige mensen dat belgen DOM ZIJN ... dus niet !!!

>cybertje<

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Te hard rijden en bekeuren door politie/radar etc.

Ongelezen bericht door Inter »

Ik zeg niet dat men naar de oude situatie terug moet gaan maar ze zijn daar (België)dan ook helemaal met de boetes doorgeslagen .Die later wel iets zijn versoepeld maar toch.

Het domme is nog wel steeds dat je van ome Kees rijles kan krijgen .
Laatst gewijzigd door Inter op 27 aug 2007 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Te hard rijden en bekeuren door politie/radar etc.

Ongelezen bericht door Shine »

Er zijn (snel)wegen die na een bepaald tijdstip weinig bereden worden en waar het overzicht prima is. Op deze wegen vind ik dat de snelheidslimiet tussen bepaalde tijdsbestekken verhoogd kan worden. Ik ben dan ook een fel voorstander om op dit soort wegen de snelheidslimiet flexibel in te stellen.
Een bord, net zoals dat er een inhaalverbodsbord is gemaakt voor vrachtwagens op bepaalde stukken weg en tussen bepaalde dagelijkse tijdstippen, kan er voor verschillende wegen een vergelijkbaar snelheidsbord ontwikkeld worden tbv automobilisten.

Het is niet uniek dat wanneer ik 's avonds om 21.00 uur huiswaarts naar het noorden rijd, ik een eenzame weggebruiker ben over een minimale kilometer afstand van 100km. Het gas dan wat dieper in mogen trappen met een limiet van 140km/u acht ik dan veilig en gerechtvaardigd.

Wat betreft de nederlandse automobilist:
- Ritsen kunnen we nog steeds niet, waardoor er onnodig extra files ontstaan. Wanneer een wegversmalling aangegeven wordt gaan we prompt op de rem gestaan en willen we almas invoegen. Rij rustig door tot het punt waar het ritsen daadwerkelijk begint en pas je snelheid aan de rechterbaan aan. De rechterbaan rijdt rustig verder maar heeft het fatsoen om voldoende afstand te houden zodat links in kan voegen.
Stroomt dat ook weer lekker en beter door.
- Veel automobilisten hebben teveel voor hun auto betaald. Ze maken namelijk nauwelijks tot geen gebruik van de toepassing: Het Knipperlicht! Ik moet maar raden welke kant de automobilist uit wil gaan. Doorstroom op rotonders zou dan ook al veel beter zijn!
- Bij files denken we nog steeds dat de andere rijbaan sneller gaat, dus zwieren we brutaal van links naar rechts en duwen daarbij nog steeds erg graag onze neus in de kont van de voorganger.
- Onnodig lang op de linkerbaan blijven rijden schijnt stoer te zijn.
- Bij drie of meer rijbanen denken we dat de eerste rijbaan alléén voor vrachtverkeer is, dus tuffen we met ons allen op de 2e/3e rijbaan. Maak gebruik van alle rijbanen. Rijdt veel prettiger ook.
- Nou heeft mijn auto inderdaad een erg mooi kontje, maar van dichtbij hoeft hij niet bewonderd te worden. M.a.w. het kleven/bumper rijden moet echt eens ophouden.
- Het gescheur in de binnenstad of woonwijken moet eens een halt toegeroepen worden. Dit rijgedrag is namelijk echt niet positief indrukwekkend.
- Invoegend inhaalverkeer: Als ik afstand houdt van mijn voorligger, is het niet bedoeling dat jij je er nog even snel tussen propt zodat jij die auto ook nog even snel in kunt halen. Ik word gedwongen om op de rem te gaan staan om de gelijke afstand te kunnen blijven bewaren. Wacht gewoon je beurt af en voeg links in wanneer de weg vrij is.

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Te hard rijden en bekeuren door politie/radar etc.

Ongelezen bericht door Inter »

Dan vergeet je er nog één .En dat is de kijkfile .

En over het rotondes te hebben .Kijk eens vooruit dan hoef je niet zo hard te remmen ,als er niks aan komt , zodat gelijk de hele boel weer stil staat.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Te hard rijden en bekeuren door politie/radar etc.

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

140 acht je rechtvaardig.....Dit geeft mij toch bedenkingen. Het is namelijk pas rechtvaardig wanneer jij je aan de snelheid ter plaatse houdt. Wanneer jij er over heen gaat is het rechtvaardig dat jij een bekeuring krijgt, omdat een ieder die in feite dan zou krijgen. Rechtvaardig, man ik vind die snelheid voor de Nederlandse wegen onverantwoord. Daarbij je speelt met je rijbewijs. 10 kilometer harder en je bent je rijbewijs kwijt. Dat vind ik dan ook rechtvaardig. Snelheids maniakken moeten gewoon van de weg worden gehaald.

De rechter heeft echt geen medelij met je pleidooi rechtvaardigheid hoor. Er zijn immers ook anderen op de weg. Wanneer 1 van hen toevallig een foutje maakt of jou snelheid verkeerd inschat dan is het gebeurd. Dan is het rechtvaardig dat jij opdraait voor alle schade.

Van mij mag de KLPD je pakken.

Overigens je komt er dan vanzelf wel achter dat jij je auto niet meer onder controle hebt. Je auto wordt een projectiel en schiet alle kanten op.

Duitse Autobanen zijn wel voor deze snelheden ingericht.

Ga voor de rest lekker naar Zandvoort toe ofzo. De Nederlandse wegen zijn geen race-circuit.

Zolang er nog geen wetswijziging hiervoor is, moet jij je gewoon houden aan het RVV en deze niet zelf gaan invullen, want hoeveel rijervaring jij ook mag hebben een ander zal hier niet op berekend zijn.

Gesloten