LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
HannyM
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 aug 2007 21:38

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door HannyM »

Hier nog een berichtje van een groep van 9 mensen die 14 augustus naar Grand Iskandil gaan. Volgens mij wordt het wel gezellig. Iedereen kent elkaar al :)
Wij zijn vorig jaar ook geweest en toen waren de reacties ook verschillend. Er zaten toen mensen die het hotel een 1 gaven en er zaten mensen die het hotel een 10 gaven. Wij vonden het een goed hotel maar dat had zeker met de prijs te maken. Wij zaten toen 2 weken voor €299(!) en dan ben je niet zo kritisch. Nu hebben we duidelijk meer betaald en wil je ook meer waar voor je geld. Mensen die vorig jaar meer hadden betaald gaven ook een slechtere beoordeling.
Nu even over dit jaar:
Wij hebben na al deze reacties ook gevraagd om overboeking. Omdat we dan moeten bijbetalen hebben we het niet gedaan. Tourplan verzekerde ons dat de problemen zijn of worden opgelost. Familie van ons heeft nog met het hotel gebeld (in het Turks) en daar werd alles ontkend.
Inmiddels weten we niet meer wat er nu echt speelt maar we gaan het volgende week zien.
Zwaaiende koks, bebloede kinderen, slootwater in een zwembad en in je glas, kakkerlakken in je bed, ijzer in de worteltjes.........pfffff we weten het niet meer. Nooit zo bang op vakantie gegaan :?

Eerlijke mening over vorig jaar? Voor ons een 8. We waren er toen met zijn achten en hadden 4 kamers. De ene kamer was beter dan de andere.
Goed: Eten, service, sfeer, animatie, bedden, leuke opzet van het complex.
Matig: Kamers, schoonmaak, kastruimte, zwembad niet altijd schoon.
Slecht: Sanitair

Beste mensen we zien elkaar in Grand Iskandil

besterdveste
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 aug 2007 22:40

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door besterdveste »

Beste mensen die nog steeds ongelovig zijn kijk ook eens op zoover.nl vakantiereiswijzer is bekend en wereldwijzer.nl

besterdveste
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 aug 2007 22:40

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door besterdveste »

Beste Hanny M

Als je zo`n lekkere synische opmerkingen maakt over daadwerkelijk gebeurde feiten en deze zo weergeeft op deze site lijkt het mij verstandig dat je niet meer reageerd en hoop voor je dat je het zelfde mee maakt als alle gasten van de afgelopen 4 weken en wacht met spanning af wat je dan voor beoordeling geeft.
Succes en veel plezier.... :lol: :lol: :lol:

HannyM
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 aug 2007 21:38

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door HannyM »

Beste besterdveste,
Het is zeker niet de bedoeling om hier cynisch te zijn over de gebeurtenissen van afgelopen maand. Ik geef alleen maar aan dat het vorig jaar ook heel verschillend is beoordeeld. Dat zie je dit jaar ook weer gebeuren. Kijk inderdaad op zoover en op wereldwijzer.nl en je ziet de verschillende reacties. Zelfs de reacties op zoover zijn vandaag en gisteren weer goed.
Ik ontken niet dat er problemen waren of zijn anders had ik niet willen overboeken maar er zijn ook veel mensen die nog op vakantie moeten en die weten niet meer wat ze moeten doen. Kijk ook eens naar de recenties van Eken hotel. Dat is ook een 4 sterren hotel in Gumbet en ook daar geven mensen of een 1 of een 10. Hoe verklaar je die verschillen? M.i. heeft het toch voor een groot deel met de prijs/kwaliteit verhouding te maken.
Trouwens mijn reactie mag hier net zo goed geplaatst worden als die van U.

besterdveste
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 aug 2007 22:40

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door besterdveste »

Beste Hanny M

Natuurlijk mag je reageren en je eigen mening plaatsen maar je reactie over bebloede kinderen werdt mij te veel ik heb deze situatie zelf mee gemaakt en de kinderen hebben de zwaaiende kok met eigen ogen mogen aanschouwen wat vele problemen met zich mee brengt voor een kind van 8 jaar.
Ik hoop dat je dat alleen al in je gedachten kan houden.

hans67
Berichten: 49
Lid geworden op: 07 aug 2007 16:56

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door hans67 »

Ik vind het juist erg fijn al de reacties te lezen, ook die van hannie!

En ja, ik vermoed dat we het met zn alle daar onderling best wel eens gezellig kunnen gaan hebben!

irma zanini
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 aug 2007 00:21

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door irma zanini »

hoi allemaal

ik ben in mei naar dit hotel geweest
het was echt super !!!!!!!!!!!!!!
zo goed dat ik woensdag 15 augustus weer ga
de verhalen die er geschreven word zijn niet waar
wat betreft de kamer ja die hebben wel een likje verf nodig
maar de rest is allemaal goed
weet niet wat de mensen lopen te zeuren
je bent op vakantie geniet er dan ook van
ik heb nog steeds contact met obers annimatie team en met de manager
er waren problemen maar die zijn opgelost
wie gaat er op die datum ook daar heen ?????????????
lijkt me wel leuk om jullie daar te ontmoeten !!!!!!!!!!!
ik ga samen met me zoon en met een vriendin


groetjes irma

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door hharteman »

Quote
------
Dat is ook een 4 sterren hotel in Gumbet en ook daar geven mensen of een 1 of een 10. Hoe verklaar je die verschillen?
-----------------------------------------------------------------------------
Die verschillen zijn terug te leiden tot de vakantie die je gehad hebt.
Als je een hele leuke tijd hebt gehad, dan is je mening positiever en ben je geneigd de nadelen voor lief te nemen en zal je beoordeling hoger zijn als dat je geïrriteerd bent door de kleine dingen die je in sommige hotels er gratis bij krijgt.

De hotels in de binnensteden en aan de rand van Gumbet/Bodrum zijn allen verouderd.
Daar komt bij dat deze hotels in de winter dicht zitten en Gumbet in een spookstad veranderd.
Een maand voor het seizoen begint gaat men de boel een beetje oplappen en dan moet het maar weer voor een jaartje.
Men maakt het voor het oog weer een beetje netjes, maar de structurele problemen worden niet aangepakt.
Men laat de slechte huisjes/kamers dan gewoon dicht zitten en als het dan druk gaat worden moet men de mensen toch kwijt, waarna al die problemen weer naar boven komen.

De all in kwaliteit gaat in Turkije met rasse schreden achteruit.
De huidige moslim regering heeft onlangs op de alcoholische dranken een enorme belastingverhoging ingevoerd omdat men het drinken wil beperken in Turkije.
Hier hebben deze hotels natuurlijk enorm last van zodat er overal op beknibbeld moet worden, en dat merk je.
Het is een survival geworden voor deze toko’s, want men wil competitief blijven door de prijzen laag te houden.
Het prijsverschil tussen een matig en een beter hotel van 4* is op je totale vakantie soms maar €150 pp.

Arjan van Brummelen
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 aug 2007 10:53

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door Arjan van Brummelen »

damens en heren,

Ik denk dat ik deze reacties gewoon in de gaten ga houden en er van uit ga dat ik naar de grot van osama op vakantie ga.

dit houd in dat als ik naar GI ga het alleen maar mee kan vallen. Als ik dit zo lees dan gaan we er met z'n allen een groot feest van maken!

gaan trouwens met z'n vieren!

m. vr. gr.

Arjan van Brummelen

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door hharteman »

Nou de grot van Osama is het niet, en de ligging van het hotel is fantastisch goed.
Als het eten een keer slecht is zijn er voldoende gelegenheden om voor weinig je buikje rond te eten.
De gezelligheidsfactor is meestal hoog, en zeker voor de jongeren die van uitgaan houden is het prima.
Wij gaan in september met 8 man, en ik zie nog geen reden om het om te boeken.
Ik heb in de hotels met de meest slechte recensies de beste vakanties gehad.
Als je kritisch bent moet je hier gewoon niet naar toe gaan.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door G7 »

Het toeval wil, dat wij ook in September daar zijn, alleen wel in een ander hotel, maar komen vast en zeker even een kijkje nemen, hoe gezellig het daar is. 8)

Zo te lezen, wordt het een gezellige boel :wink:

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door hharteman »

In het meest slechte scenario vertrekken we om 23h59 in een toestel met rokende crew, met 60 kinderen aan board, en een onverstaanbare captain die speciaal op verzoek door turbulentierijke gebieden vliegt en het toestel met donderend geraas neersmijt.
Moeten we zelf uitzoeken met welke bus we in de accomodatie komen en is de boel overboekt.
In de chaos kom je dan in het meest slechte hotel terecht en loop je 14 dagen met buiktyphus rond.
Dan wordt je opgenomen in het ziekenhuis en verwijderen ze gelijk je blinde darm en een nier.
Krijg je het meeste vreemde voedsel voorgezet wat je ooit gezien hebt, en serveren ze alleen maar moslim-cola (NB: zo noemen de Turken de immitatie cola) en bier uit een flesje in eenplastic bekertje..
Vervolgens vergeten ze je bij de terugreis op tehalen, maar dat geeft niet, want het toestel heeft 24 uur vertraging.
IPV Amsterdam land je dan in Brussel, maar dat geeft ook niet, want je was al zo verstandig met de trein te gaan.
Vakantie kan leuk zijn :lol:

@G7 welk hotel ga je heen?

hans67
Berichten: 49
Lid geworden op: 07 aug 2007 16:56

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door hans67 »

hharteman, we krijgen er steeds meer zin in!!!

leuk verhaaltje :lol:

Maar ondanks de slechte reacties (die wel steeds minder worden) krijgen we inmiddels toch wel meer zin erin.
En zoals een aantal ook al zeggen, gezelligheid maak je tenslotte zelf!

ps: ben steeds de vrouw van Hans :)

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door hharteman »

quote
------
hharteman, we krijgen er steeds meer zin in!!!
----------------------------------------------------

Ja ik ook.
Ben me al aan het voorbereiden op 2 weken barleunen en in de zon liggen.
Laat mijn vakantie toch zeker niet verzieken door calamiteiten die zich voor kunnen doen.
We maken er gewoon het beste van.

Arjan van Brummelen
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 aug 2007 10:53

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door Arjan van Brummelen »

damens en heren,

Ook wij gaan genieten van de vakantie. we hebben er met z'n allen zin in. de laatste berichten over dit hotel zijn allemaal positief.

Onlangs toch nog even contact gezocht met mijn reisbaureau. en deze gaven aan dat ze er elke ochtend cq middag over de vloer komen om ff met de gasten overleggen wat de klachten op dat moment zijn. er waren zelfs een aantal gasten die complimenten gaven over het eten.

en ja je kan het ook zo zien per jaar komen er daar een paar duizend gasten over de vloer en lang niet iedereen is aan het klagen op vakantiereiswijzer of zoover. tuurlijk zal niet alles goed zijn in het hotel maar daar moet je dan maar een beetje doorheen kijken.

zijn er nog mensen die een beetje fanatiek klaverjassen? zij kunnen aanschuiven bij de tafel :D van 18 augustus tot 1 september :D

Met vriendelijke groet,

Arjan van Brummelen

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door G7 »

Iemand van jullie toevallig bij Speedtravel of Iristravel geboekt?

Kijk dan even op www.sgr.nl

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door hharteman »

Bij SGR niets gevonden.
De site van Iris-travel is uit de lucht en Speed-travel zit in financiele problemen.
Daar heb ik niet geboekt maar er zullen wel mensen zijn die hun vakantie in rook zien opgaan.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door G7 »

Het staat er toch echt op hoor! Misschien ff F5 intoetsen?

Quicktravel
Iristravel
Speedtravel

Allemaal in financiele problemen.

hans67
Berichten: 49
Lid geworden op: 07 aug 2007 16:56

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door hans67 »

Nee gelukkig niet bij hen geboekt!

Lijkt me vreselijk! Maar goed ruim een week terug vond ik dat van iskandil ook en dat gevoel wordt al veel minder.

En nee, wij kunnen heel veel maar niet klaverjassen. Maar aanschuiven doen we vast wel! Al is het maar om even bij te roddelen over de afgelopen weken! :wink:

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door hharteman »

Inderdaad, ik klikte te snel door naar welkom en de zoekfunctie gaf geen resultaat.

copy/paste
-----------

Het laatste consumenten nieuws

Quick Travel: financieel onvermogen. (9-8-2007)
Speed Travel BV: financieel onvermogen. (9-8-2007)
HollandFly Vliegvakanties BV h/o Iris Travel: financieel onvermogen. (9-8-2007)
Maxisun Travel BV: financieel onvermogen (26-7-2007)
Tosy Travel/Sunplus: financieel onvermogen

Gesloten