Pagina 3 van 3

Re: Postbank Computer via Postbank - internetshop

Geplaatst: 10 apr 2008 19:36
door honda
Beste Fraans viefenzieventig,
Ick houw nie van spelingkontrol
GrOet HOnDa

Re: Postbank Computer via Postbank - internetshop

Geplaatst: 10 apr 2008 20:32
door Frans75
PS Marco Polo: zoek in wikipedia eens op wat "Klokkenluider" betekent.
Ben jij niet. Een Klokkenluider is per definitie een ingewijde en niet een leek.

Uit je betoog blijkt wel dat je van een hoop zaken geen benul hebt, alhoewel je zelf een andere mening bent toegedaan (hier ben je door verscheidene mensen al op gewezen).

Als je vanuit deze misconceptie jouw opinie als waarheid aan iedereen blijft opleggen, is te begrijpen waarom jouw acties niet tot het door jou gewilde resultaat leiden.

Je komt nu meer over als een hedendaagse "Don Quichote".

Re: Postbank Computer via Postbank - internetshop

Geplaatst: 20 apr 2008 12:15
door honda
Beste lezers,
Graag wil ik reageren op Frans 75. Mijn deskundigheid is niet meer of niet minder, dan de ervarings-deskundigheid van een gemiddelde Postbank-klant die een Postbank-computer “exclusief voor PB-rekeninghouders” kocht.
Ik voel me al tientallen jaren nauw betrokken bij de PB, omdat ik daar mijn geld aan toevertrouw; dat is niet niks, dat doe je alleen aan iemand of aan een instantie die je kunt vertrouwen. Ik vind dat er een nauwe betrokkenheid zou moeten zijn tussen een bank en een serieuse klant. Dat de Postbank zijn klanten klaarblijkelijk (ook volgens een sterk groeiend aantal forum-meldingen van andere ontevreden klanten) niet serieus neemt, en hen behandelt als een ordinair en onmondig winst-object, daarover luid ik van binnenuit de noodklok. Klokkenluider dus!

Ik beschrijf in dit forum gewoon, naar eer en geweten, welke ongelooflijke dingen er blijkbaar kunnen gebeuren ivm service en reparatie als die Postbank-computer - “exclusief voor PB-rekeninghouders” - kapotgaat. Ik beschrijf ook welke gedachten en overwegingen er dan bij een gemiddelde Postbank-klant zoal opkomen, en hoe het vertrouwen in die Postbank begint te wankelen. Het gaat om een ogenschijnlijk onnozele kwestie, maar achter die kwestie gaan heel belangrijke principiele vragen schuil: hoe serieus neemt de Postbank zijn klanten, hoe betrouwbaar is de Postbank?
Sommige professionele (brood?) deskundigen in de Radar-fora kunnen of willen zich helaas niet verplaatsen in het perspectief van een Postbank-klant. Jammer!

Op dit moment is de situatie zo in deze Postbank-kwestie, dat ik 4 maanden na verzending van mijn officiele klacht-brief een excuse-brief heb ontvangen (op 2 april) vanuit het Postbank-Hoofdkantoor, ondertekend door een directeur en door een mevrouw van een mij tot dan toe onbekende afdeling “Beroepsklachten en Geschillen“. Deze excuse-brief is geschreven na bemiddeling van een werkneemster van ING-corporate responsibility, en pas na maandenlange vasthoudendheid van mijn kant.
Omdat in deze oppervlakkige plichtmatig-ogende excuse-brief inhoudelijk nauwelijks ingegaan wordt op mijn eerdere klachten en vragen heb ik schriftelijk opnieuw gereageerd. Ik wil gewoon een acceptabel en fatsoenlijk antwoord op mijn vragen krijgen.

Beste Frans 75,
Ik vind jouw beeld van Don Quichotte eigenlijk wel interessant. De Postbank is inderdaad bij mij overgekomen als een op hol geslagen windmolen / mallemolen / moloch / geldmachine-automaat, die niet te stoppen is en gewoon over haar klanten heenwalst.
Ikzelf voel me geen Don Quichotte. Ik heb inmiddels al heel wat lezers bereikt met mijn ervarings-verhaal en ik vind het zelf ook erg interessant zinvol en leuk om verslag te doen van mijn ervaringen.
Zou je trouwens aan mij en aan de lezers nog willen melden uit hoofde van welke betrokkenheid en deskundigheid jijzelf precies spreekt in dit forum?

Vriendelijke Groet, HONDA

Re: Postbank Computer via Postbank - internetshop

Geplaatst: 20 apr 2008 17:14
door Frans75
Als iemand zonder een betonplaat voor zijn kop. :twisted:

Re: Postbank Computer via Postbank - internetshop

Geplaatst: 25 apr 2008 23:42
door honda
Er is weer N I E U W S (maar eerst nog even een zo kort mogelijk resumee):


A.Toen het probleem met mijn anderhalf jaar oude Postbank-computer zich in juni 2007 voordeed richtte ik me
in eerste instantie, via de PC-hulpprogrammas, tot Service Planet van HP. Ik gaf een heldere probleembeschrijving met de officiele foutmeld-codes die mijn PC zelf opgaf. HP vroeg voor reparatie 470 euro, duurder dan een vergelijkbare nieuwe tower.
B. Toen ik mij bij Postbank E-commerce (via contact / klantenservice) beklaagde over het extreme reparatie-aanbod van HP meldde men “dat de Postbank een aanbieder is geweest van dit product, echter de productaansprakelijkheid ligt bij de leverancier”.
E-commerce verwees mij zonder verder kommentaar terug naar HP/ServicePlanet of naar Postbank klantenservice Arnhem voor een schriftelijke Klacht.
C. Op mijn klacht kwam geen reaktie. Vervolgens stuurde E-commerce de klacht door naar weer een andere afdeling, en ook daarop kreeg ik geen reaktie.
D. Later kwamen er nogal allerlei andere partijen in het spel, en na allerlei mistige mailtjes kreeg ik na 3 maanden een telefoontje van “de” Postbank. Ik werd nu weer weer richting HP-ServicePlanet gestuurd. Op mijn vraag, of men mij kon garanderen dat de reparatie ditmaal substantieel minder zou gaan kosten, kreeg ik noch van de Postbank noch van Service Planet antwoord.
E. Ik besloot daarop de computer te laten repareren door een deskundige kennis, die er binnen ongeveer een half uur mee klaar was. Ik gaf hem daarvoor 50 euro. Onlangs hoorde ik dat zelfs de installering van een nieuwe harddisk (door mij gekocht voor 60 euro) niet eens nodig was geweest. Heel andere bedragen dus dan wat Service Planet offreerde, en dit terwijl SP vooraf van mij gehoord had om welke twee foutmeld-codes het ging!
F. Daarop kreeg ik een telefoontje van “Father Business”(?) en later nog van “De” Postbank dat er 50 euro op mijn rekening werd gestort. Zonder verder kommentaar. Alsof het hier alleen om geld gaat.
G. E-commerce reageerde op mijn protest, met de nu iets diplomatiekere uitspraak dat de Postbank-voorwaarden inhouden dat “problemen van producten, gekocht via de Actielijn door worden gestuurd naar de leverancier en dat deze inhoudelijk gaat kijken naar de oorzaak en de oplossing van het probleem”. Ik kan een schriftelijke klacht indienen bij Postbank Particulieren t.a.v. de directie Antwoordnummer 230 1000 XA Amsterdam. Dat doe ik op 12 november.
H. Ongeveer een maand later meldde een beller van of namens “de” Postbank kortaf aan mijn echtgenote dat haar echtgenoot 60 euro kon krijgen van De Postbank als hij de rekening van de harddisk zou opsturen naar PXN-Postbank (?). Nog steeds alsof het hier alleen om geld zou gaan. De rekening heb ik niet opgestuurd.
I.Omdat ik alsmaar geen reaktie kreeg van de PB-direktie schreef ik op 15 december opnieuw naar de
Direktie.
J.Maanden later – nog steeds geen reaktie van de direktie gekregen - reageerde ik via www.postbank.nl op
een ING-item over de ING-Ethiek. Na enige korrespondentie bleek een mevrouw van ING Corporate Responsibilitys bereid om deze kwestie neer te leggen bij de Postbank.
K.Begin april kreeg ik een excuse-brief, ondertekend door een Postbank-direkteur en iemand van het tot dan
toe aan mij onbekende “Beroepsklachten en Geschillen”. Omdat in deze oppervlakkige plichtmatig-ogende excuse-brief inhoudelijk nauwelijks ingegaan wordt op mijn klachten en vragen heb ik op 4 april schriftelijk opnieuw gereageerd.
L. Vandaag, 26 april, ben ik telefonisch gaan informeren of mijn brief was ontvangen en wanneer ik hierop reaktie ga krijgen. Op weg naar de juiste persoon – het duurde even – werd mij via de KlantenService duidelijk dat “Beroepsklachten en Geschillen” in feite een “Afdeling Juridische Zaken” is: “Hiernaar verwijzen wij de klant, indien deze er met de Klanten-Service niet uitkomt “. Erg interessant vond ik dit; het wijst er namelijk op dat E-commerce / KlantenService mij destijds (ofwel bewust ofwel uit onwetendheid of onvermogen) diverse malen naar de verkeerde adressen heeft verwezen voor mijn schriftelijke klachten.
M. Maar goed, het N I E U W S : mijn brief dd 4 april is ontvangen en mij is nu telefonisch verzekerd dat ik daarop zeker schriftelijk antwoord ga ontvangen; “wellicht eind volgende week”. Wordt vervolgd!

Vriendelijke Groet HONDA
Ps Frans75: Fijn, lijkt me ook niet leuk, een betonplaat.. Maar… nog steeds weten we niet vanuit welke deskundigheid en vanuit welke grote betrokkenheid je precies spreekt in dit forum!

Re: Postbank Computer via Postbank - internetshop

Geplaatst: 27 apr 2008 11:01
door Frans75
Zou je trouwens aan mij en aan de lezers nog willen melden uit hoofde van welke betrokkenheid en deskundigheid jijzelf precies spreekt in dit forum
Als een niet-contactgestoord persoon met enige realiteitszin :P

Re: Postbank Computer via Postbank - internetshop

Geplaatst: 01 mei 2008 17:31
door honda
Als een niet-contactgestoord persoon met enige realiteitszin
Beste Frans75,
Fijn dat je jezelf inschat als niet-contactgestoord en als iemand met enige realiteitszin.

Je probeert mij neer te zetten als iemand die niet weet waarover hij spreekt en ten onrechte doet alsof hij deskundig is.

Zoals ik eerder al zei: Mijn deskundigheid is niet meer of niet minder, dan de ervarings-deskundigheid van een gemiddelde Postbank-klant die een Postbank-computer “exclusief voor PB-rekeninghouders” kocht. In mijn topic doe ik gewoon verslag van mijn ervaringen en mijn gedachten daaromheen.

Volgens mij behoort het tot een normaal Forum-kontakt dat mensen duidelijk aangeven vanuit welke positie ze spreken. Jij hebt nog steeds geen normaal antwoord gegeven op mijn vraag "uit hoofde van welke betrokkenheid en deskundigheid jijzelf precies spreekt in dit forum?"!
Ik en wellicht ook andere lezers zijn benieuwd!

Groet Honda

Re: Postbank Computer via Postbank - internetshop

Geplaatst: 01 mei 2008 19:09
door Frans75
Zoals ik eerder al zei: Mijn deskundigheid is niet meer of niet minder, dan de ervarings-deskundigheid van een gemiddelde Postbank-klant die een Postbank-computer “exclusief voor PB-rekeninghouders” kocht. In mijn topic doe ik gewoon verslag van mijn ervaringen en mijn gedachten daaromheen.
En als je dan met je computerprobleem gelijk naar de Postbank was gegaan, was het een heel ander verhaal geworden. Met de fabrikant ben je ook niet in zee gegaan, blijkens je ellenlange lappen onzin.

Je wou het zelf oplossen. Snap ook niet waarom de Postbank je desalniettemin nog enigszins financieel tegemoetkwam.

Om dan nog een hetze tegen de Postbank op te zetten komt toch over als zwaar neurotisch en obsessief gedrag.

Elk normaal persoon zal dit be-amen

Mvg, Frans75

Re: Postbank Computer via Postbank - internetshop

Geplaatst: 04 mei 2008 16:55
door honda
En als je dan met je computerprobleem gelijk naar de Postbank was gegaan, was het een heel ander verhaal geworden. Met de fabrikant ben je ook niet in zee gegaan, blijkens je ellenlange lappen onzin.
aldus Frans75

Beste,
Een voorwaarde voor een zinnige deelname aan een forum is wel dat men de bijdrage van degene waarop men reageert eerst goed leest.
Op 25 april jl heb ik in zo weinig mogelijk woorden (van A t/m M) een samenvatting gegeven van mijn ervaringen met de Postbank tot dan toe. Nog even A t/m C terughalend:

A.Toen het probleem met mijn anderhalf jaar oude Postbank-computer zich in juni 2007 voordeed richtte ik me
in eerste instantie, via de PC-hulpprogrammas, tot Service Planet van HP. Ik gaf een heldere probleembeschrijving met de officiele foutmeld-codes die mijn PC zelf opgaf. HP vroeg voor reparatie 470 euro, duurder dan een vergelijkbare nieuwe tower.
B. Toen ik mij bij Postbank E-commerce (via contact / klantenservice) beklaagde over het extreme reparatie-aanbod van HP meldde men “dat de Postbank een aanbieder is geweest van dit product, echter de productaansprakelijkheid ligt bij de leverancier”.
E-commerce verwees mij zonder verder kommentaar terug naar HP/ServicePlanet of naar Postbank klantenservice Arnhem voor een schriftelijke Klacht.
C. Op mijn klacht kwam geen reaktie. Vervolgens stuurde E-commerce de klacht door naar weer een andere afdeling, en ook daarop kreeg ik geen reaktie.


Ik ben destijds niet meteen naar de Postbank gegaan, omdat de Postbank slechts 1 jaar garantie op haar computers hanteert. Ik heb me in eerste instantie gewend tot de officiele service-afdeling van de fabrikant van mijn computer, zoals de hulp-programmas van de computer ook aangaven!

Als de Postbank onder B meteen haar verantwoordelijkheid als verkoper had genomen, dan was dit Postbank-computer-probleempje nooit uitgegroeid tot een TrosRadar-topic!

Wat Frans 75 een "hetze tegen de Postbank" noemt, dat is wat mij betreft gewoon een verslag van wat ik bij de Postbank heb ervaren, aangevuld met diverse gedachten naar aanleiding daarvan. De Postbank heeft het gewoon aan zichzelf te danken.

Tenslotte: nog steeds heeft Frans 75 niet ekspliciet aangegeven wat zijn deskundigheid en betrokkenheid (impliciet aardig duidelijk) bij dit Postbank-topic is.

Groet HONDA

Re: Postbank Computer via Postbank - internetshop

Geplaatst: 11 mei 2008 21:05
door honda
L.S.,

Er is weer NIEUWS, zodanig dat dit mijn laatste (en, sorry,langste) bijdrage wordt aan het Postbank-Computer - forumtopic en aan het ING-Postbank Shop - forumtopic.

Op 7 mei kreeg ik eindelijk een serieuse reactie van de Postbank-directie op mijn klachtbrieven van november/december 2007. Deze tweede brief was ondertekend door dezelfde directeur als die van de brief van begin april, en daarnaast ditmaal ook door het Hoofd Geschillenbehandeling. Dat brengt het aantal verschillende partijen (binnen en buiten de Postbank) waarmee ik ivm deze Postbank-computer te maken heb gekregen op ongeveer 15 !

Bij deze een letterlijke weergave van het belangrijkste gedeelte uit de laatste brief van de Postbank-directie (onderstrepingen honda):

“……. De directie heeft in een eerder stadium niet op deze brieven (honda: mijn klacht-brieven dd 12/11 en 15/12) geantwoord, maar deze ter beantwoording doorgezonden aan Projaxion. Projaxion is in de onderhavige kwestie immers de verkopende partij en in die hoedanigheid de aangewezene om uw vragen en klachten te beantwoorden.
Aangezien u in deze kwestie schade heeft geleden, hebben wij in overleg met Projaxion gemeend u de geleden schade te moeten vergoeden. Hiermee hebben wij uiting willen geven aan het feit dat wij het betreuren dat er problemen waren met de door u aangeschafte computer, en dat er door de Postbank onvoldoende adequaat is gereageerd op het moment dat u kenbaar maakte dat uw computer niet goed functioneerde…..
Tevens vinden wij het heel vervelend dat u zich benadeeld voelt doordat de Postbank bij een eventuele aankoop van een product via de Postbank Shop niet als verkoper optreedt en dus ook de eventuele service voor wat betreft schades of andere problemen niet voor haar rekening neemt. Parallel aan de bestellingen die klanten kunnen doen in de Postbank Voordeelwinkel, biedt de Postbank met de Postbank Shop slechts een kanaal aan voor de aanschaf van een product bij een andere partij. De Postbank treedt in deze hoedanigheid slechts op als distributeur. Wij betreuren het dat dit u niet voldoende duidelijk was.
Mbt uw vraag hoe de Postbank in het vervolg herhaling van een dergelijk incident zal voorkomen, merken wij graag het volgende op. De directie van de Postbank heeft het management dat verantwoordelijk is voor de afdeling e-commerce, die belast is met het beantwoorden van reacties die de Postbank ontvangt via [email protected], op de hoogte gebracht van deze kwestie. Daarbij is aangegeven dat nagegaan moet worden of het wenselijk/mogelijk is de instructies voor alle medewerkers te verduidelijken, zodat vragen mbt aankopen via de Postbank Shop direct doorverwezen worden naar de juiste instantie.
De directie van de Postbank heeft het verantwoordelijke management van de Postbank Shop ook van deze kwestie op de hoogte gebracht. Afgesproken is dat nagegaan zal worden of het wenselijk/mogelijk is om de voorwaarden die van toepassing zijn op aankopen via de Postbank Shop te verduidelijken……”


Het meest opvallende van de Postbank-reactie is, dat de postbank zichzelf nu voor het eerst duidelijk kenbaar maakt als een distribuerende partij, dus niet-zijnde een verkopende partij. Dit is een slimme positie, want daardoor voorkomt de Postbank dat zij juridisch kan worden aangesproken op nalatigheid als verkoper inzake bv service- en garantie-verplichtingen. In een juridische procedure had ik misschien alleen kans gemaakt met de stelling, dat de Postbank aan (mij als) de koper vooraf niet voldoende duidelijk heeft gemaakt dat ze geen verkoper is. Het heeft heel lang geduurd dus, eer ik wist wie de verkopende partij was/zou zijn; wie de leverancier formeel was weet ik eigenlijk nog steeds niet met zekerheid.
Het zou verder inderdaad heel mooi zijn als vragen, en niet te vergeten ook klachten (!), voortaan naar “de juiste partij” zouden worden doorverwezen. Dat zou een hoop “van het kastje naar de muur”-toestanden schelen.

In ieder geval ben ik van mening dat de Postbank ten onrechte nog steeds de suggestie wekt, dat zij computers aanbiedt “exclusief voor rekeninghouders”, alsof deze aanbieding iets extras (bv mbt bank-waardige service en garantie) zou leveren ten opzichte van computer-aanbiedingen op de ‘normale’ markt. Als de Postbank dan toch perse computers wil blijven verkopen, laten ze dan in ieder geval iets bedenken dat duidelijk echt extra garantie, extra aan huis-service, extra virus-veiligheid, extra training ed biedt.
En verder vind ik nog steeds dat een serieuse bank haar klanten niet zou moeten paaien met rentepunten- en voordeelshop-aanbiedingen in ruil voor lagere spaar-rente.

Ik heb met mijn topic nooit beoogd, om een geldelijke schadeloos-stelling te ontvangen. Destijds is 50 euro ongevraagd op mijn rekening gestort. Ik heb gewoon ter waarschuwing en als protest openbaar willen maken hoe de Postbank feitelijk omgaat met klanten die “exclusief voor rekeninghouders” een computer hebben gekocht en bij mankementen in de problemen komen op het gebied van service en bv ook garantie. Ik zou het zeer interessant vinden als nieuwe computer-klanten van de Postbank-Shop verslag zouden doen van hun ervaringen in het Forum “Computers”.

Vriendelijke Groet, en met dank aan diegenen die serieus en correct hebben gereageerd en meegedaan in mijn onderhavige topic Honda

Re: Postbank Computer via Postbank - internetshop

Geplaatst: 11 mei 2008 21:43
door BBCS
Het meest opvallende van de Postbank-reactie is, dat de postbank zichzelf nu voor het eerst duidelijk kenbaar maakt als een distribuerende partij, dus niet-zijnde een verkopende partij.
Volgens de regels:

Als een partij levert aan een eindgebruiker, dan is dat géén distributeur, maar leverancier.

Alleen als de klant het doorverkoopt, is er spraken van distributeur.

Distributie:
Distributie is het verdelen van de goederen, zodat deze naar de consument kunnen worden getransporteerd.


bron: http://www.port.rotterdam.nl/eic/woordl ... istrib.htm
distributie

Het brengen van goederen van producent naar consument.

bron: http://www.digischool.nl/ak/onderbouw-v ... mainpo.htm
Nog iets:

Wat ik tegenkom is dat PB zich provileerd als een transportonderneming die een product van de verkopende partij (Projaxion) naar de eindgebruiker (consument).

Voor alle duidelijkheid: De Postbank is geen logistieke onderneming, dus geen UPS, TNT, koeriersdienst, enz.

De Postbank verkoopt het eindproduct aan haar rekeninghouders, dat maakt de Postbank dus een eindverkoper met diens verantwoordelijkheden.

De enige die in dit verhaal wel een distributeur is, is Projaxion en niet de Postbank.

Het is een vuile truc die toegepast wordt.

Kijk eens op de site van de Postbank:
Voordeelwinkel


Ga lekker shoppen met uw Rentepunten!
Tegen inlevering van uw Rentepunten betaalt u in de Postbank Voordeelwinkel voor het artikel van uw keuze de helft van de adviesprijs. Wat dacht u van een Fatboy® The Original zitzak? Of een Philips SENSEO® koffiezetapparaat, voor echt lekkere koffie? Bekijk snel de verschillende producten en zie wat Postbank u allemaal te bieden heeft!
Ga direct naar de Postbank Voordeelwinkel Rentepunten
De nieuwste thuiscomputers die u niet mag missen!
Desktops en notebooks tegen een scherpe prijs
Bent u toe aan een nieuwe computer? Bestel dan via Postbank de allernieuwste thuiscomputers. U kunt kiezen uit een pc of een notebook. Bij Postbank heeft u gegarandeerd een aantrekkelijke prijs. Profiteer en ga snel aan de slag.

bron:
http://www.postbank.nl/ing/pp/page/prom ... 82,00.html
Alles wat u zoekt in een nieuwe PC, inclusief Vista !
Is het tijd om uw computer te vervangen? Bestel dan hier uw nieuwe thuiscomputer tegen een speciale prijs, exclusief voor Postbank rekeninghouders! Deze topcomputers zijn van de nieuwste snufjes voorzien. Wees er snel bij, want de voorraad is beperkt!

Betalen zoals u dat wilt
U kunt betalen via internetbankieren (Mijn Postbank.nl), overschrijving of met uw creditcard (Visa / MasterCard). Wilt u uw bestelling zo snel mogelijk in huis hebben? Kies dan voor betaling via Mijn Postbank.nl of creditcard, zodat u direct bij uw bestelling kunt afrekenen. Het is helaas niet mogelijk om deze pc's deels af te rekenen met Rentepunten.

bron:
https://www.secureshopping.nl/home.phtm ... mputershop
Wie houdt nu wie voor de gek?

Ze zeggen zelf dat ze een voordeelwinkel zijn en je besteld en betaald bij de postbank.
Dat betekent dat zij de eindverkopers zijn en geen distributeur.

Als ze echt een distributeur zouden zijn, dan zou je de computer bij Projaxion zou moeten plaatsen en dat je de computer bij Projaxion moet gaan betalen.

Dus dat zwetsverhaal van PB klopt gewoon niet.

Ik hoop dat ik hiermee voldoende bewijzen heb kunnen geven, en succes Honda! :wink:

Re: Postbank Computer via Postbank - internetshop

Geplaatst: 12 mei 2008 02:09
door alfatrion
Tevens vinden wij het heel vervelend dat u zich benadeeld voelt doordat de Postbank bij een eventuele aankoop van een product via de Postbank Shop niet als verkoper optreedt en dus ook de eventuele service voor wat betreft schades of andere problemen niet voor haar rekening neemt. Parallel aan de bestellingen die klanten kunnen doen in de Postbank Voordeelwinkel, biedt de Postbank met de Postbank Shop slechts een kanaal aan voor de aanschaf van een product bij een andere partij. De Postbank treedt in deze hoedanigheid slechts op als distributeur. Wij betreuren het dat dit u niet voldoende duidelijk was.
Volgens art 7:46c BW moet een webwinkel voor de koop de identiteit en utierlijk tijdens de koop het adres van de verkoper ondubbelzinnig prijsgeven. Ik vermoed dat ze daar niet aan hebben voldaan in het geval dat ze zelf niet de verkopende partij zijn.

De vraag is met wie is een overeenkomst gesloten? Volgens artikel 7:1 BW is een koop "de overeenkomst waarbij de een zich verbindt een zaak (lees: produt) te geven en de ander om daarvoor een prijs in geld te betalen." Wie heeft zich verbonden om een product te leveren?

De postbank zou de positie van een tussenpersoon kunnen aannemen, zoals bedoelt in art. 62 WvT. In dat geval is er geen overeenkomst tussen de postbank en de koper. Maar ja, dan moet ze dit wel in opdracht doen.

De website van een van de leveranciers: fujifilm geeft me de indruk dat zelf niet verkopen aan de eindgebruiker. Volgens mij is het een broodje aap verhaal.

Re: Postbank Computer via Postbank - internetshop

Geplaatst: 12 mei 2008 08:52
door BBCS
De postbank zou de positie van een tussenpersoon kunnen aannemen, zoals bedoelt in art. 62 WvT. In dat geval is er geen overeenkomst tussen de postbank en de koper. Maar ja, dan moet ze dit wel in opdracht doen.
Bij mijn weten is dat naar de eindgebruiker niet mogelijk.

Een ander punt:

- De rekeninghouders plaatsen bij de Postbank een bestelling en betalen de bestelde orders bij de Postbank af.

Re: Postbank Computer via Postbank - internetshop

Geplaatst: 13 mei 2008 08:00
door BasO
Je koopt de computer bij de Postbank dus die is de verkoper. Toch vroeg ik mij het volgende af: Staat er ook software van de Postbank op voor bijvoorbeeld internetbankieren en is de browser aangepast (staan er snelkoppelingen naar de Postbank website)?