| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] hp printer kan naar het vuil door Vista/HP???
Re: hp printer kan naar het vuil door Vista/HP???
Goed ik snap die Linux vs Windows discussie onderhand wel, maar ik heb niemand het echte antwoord horen geven.
Gates garandeerde dat de verkoop van computers en computer onderdelen hard zou stijgen door Vista.
Het was een simpel maar sterk argument, omdat M$ wist dat niemand die hardware produceerd zomaar voor oude hardware, zoals printers, nieuwe drivers zou schrijven. Dit kost namelijk veel geld!
Omdat daarop de oude hardware dus niet op Vista werkt moet een deel van die 20 miljoen consumenten nieuwe hardware aanschaffen.
Helaas is de consument niet voor 1 gat te vangen en hebben ze massaal de Vista dvd vrolijk weer terug in de kast gezet.
Daardoor zijn nu ook de hardware producenten boos omdat zij niet de verwachte omzet krijgen die M$ had belooft.
Dank je wel Gates,
Een vrolijke Ubuntu GNU/Linux gebruiker.
Gates garandeerde dat de verkoop van computers en computer onderdelen hard zou stijgen door Vista.
Het was een simpel maar sterk argument, omdat M$ wist dat niemand die hardware produceerd zomaar voor oude hardware, zoals printers, nieuwe drivers zou schrijven. Dit kost namelijk veel geld!
Omdat daarop de oude hardware dus niet op Vista werkt moet een deel van die 20 miljoen consumenten nieuwe hardware aanschaffen.
Helaas is de consument niet voor 1 gat te vangen en hebben ze massaal de Vista dvd vrolijk weer terug in de kast gezet.
Daardoor zijn nu ook de hardware producenten boos omdat zij niet de verwachte omzet krijgen die M$ had belooft.
Dank je wel Gates,
Een vrolijke Ubuntu GNU/Linux gebruiker.
-
Moppentappers
iedereen kan fouten maken, fout in het hele verhaal is service pack 1 geweest
microsoft moet bij elke patch dinsdag alle bekende problemen oplossen
en dus geen service packs ontwikkelen
die dingen veroorzaken vaak enorm veel problemen
service pack 2 was goed, maar die hadden ze beter geleidelijk kunnen uitbrengen naar mijn mening
microsoft moet bij elke patch dinsdag alle bekende problemen oplossen
en dus geen service packs ontwikkelen
die dingen veroorzaken vaak enorm veel problemen
service pack 2 was goed, maar die hadden ze beter geleidelijk kunnen uitbrengen naar mijn mening
-
ikbenik
Toch heb ik wel een echte antwoord gegeven:Goed ik snap die Linux vs Windows discussie onderhand wel, maar ik heb niemand het echte antwoord horen geven.
Als de printerfabrikant weigerd om een driver te ontwikkelen voor Vista, dan kun je inderdaad de printer weggooien.
Als een fabrikant weigert om drivers te schrijven voor haar producten om deze producten onder Vista te laten werken, dan kun je daar de winkelier of Microsoft niet op aanspreken.
- waarom zijn de drivers voor XP niet onder Vista te gebruiken?
Omdat Vista onder de motorkap totaal anders werkt. Dus heb je aan de XP drivers niets.
- waarom worden de drivers dan niet voor Vista voor alle apparaten gemaakt, maar alleen de nieuwe en de nieuwere apparaten?
Omdat het heel veel geld kost om voor iedere apparaat een andere driver te schrijven en vooral ook dit om te testen. Vandaar dat de meeste fabrikanten van de apparaten er voor kiezen om voor de apparaten die ouder zijn dan 3 jaar geen drivers voor te ontwikkelen.
Ik heb wel een goed antwoord gegeven, alleen is het een negatief antwoord voor de TS.Goed ik snap die Linux vs Windows discussie onderhand wel, maar ik heb niemand het echte antwoord horen geven.
Waarom moet een goed antwoord op een vraag van de TS altijd een positief antwoord zijn?
-
ikbenik
Als een servicepack wordt uitgebracht, dan zitten er ook alle paches in één keer erin.service pack 2 was goed, maar die hadden ze beter geleidelijk kunnen uitbrengen naar mijn mening
Als je die servicepack geïnstalleerd heb (na een herinstallatie van windows), dan hoef je niet zoveel paches te downloaden en te installeren.
Punt 2:
Service Pack 2 voor Windows XP is geen gewone servicepack.
Die servicepack pakt ook drastisch de beveiliging aan van Windows.
Toen die servicepack uitkwam hebben wij als computerbouwers een speciale voorlichtingsdag gehad door Microsoft.
Zelfde probleem had ik toentertijd met XP.
Dacht met de aanschaf van een nieuwe computer met XP van een hoop sores af te zijn. Helaas, de werkelijkheid was anders.
Onder meer mijn HP Laserjet uit 1990 die het nog voortreffelijk deed kon niet aan de gang worden gebracht onder XP.
Kun je wel zeggen dat dat aan de printerfabrikant ligt omdat die zo'n oude printer niet meer ondersteunt, maar je kan natuurlijk ook zeggen dat Microsoft de zaak een beetje compatibel had moeten houden.
Toen ik van OS 10.2 naar 10.4 ging deed mijn Epson uit 2003 het net zo goed als tevoren, terwijl er toch iets van 350 wijzigingen in het systeem zaten (waar straks bij Leopard er weer iets van 300 en met de server versie 550 bij komen).
Zal me benieuwen of mijn printer uit 2003 het dan zal laten afweten.
Zullen Windows zeloten wel weer opmerken dat Vista iets heel anders is dan XP. Maar daar ligt waarschijnlijk meteen de crux; als Apple wijzigingen binnen een systeem weet door te voeren, waarom moet Microsoft daarvoor steeds opnieuw weer een geheel nieuw wiel voor uitvinden.
Dat naar mijn smaak en ervaring op zijn best altijd alleen als kenmerk heeft dat het iets minder vierkant is dan het vorige model.
Dacht met de aanschaf van een nieuwe computer met XP van een hoop sores af te zijn. Helaas, de werkelijkheid was anders.
Onder meer mijn HP Laserjet uit 1990 die het nog voortreffelijk deed kon niet aan de gang worden gebracht onder XP.
Kun je wel zeggen dat dat aan de printerfabrikant ligt omdat die zo'n oude printer niet meer ondersteunt, maar je kan natuurlijk ook zeggen dat Microsoft de zaak een beetje compatibel had moeten houden.
Toen ik van OS 10.2 naar 10.4 ging deed mijn Epson uit 2003 het net zo goed als tevoren, terwijl er toch iets van 350 wijzigingen in het systeem zaten (waar straks bij Leopard er weer iets van 300 en met de server versie 550 bij komen).
Zal me benieuwen of mijn printer uit 2003 het dan zal laten afweten.
Zullen Windows zeloten wel weer opmerken dat Vista iets heel anders is dan XP. Maar daar ligt waarschijnlijk meteen de crux; als Apple wijzigingen binnen een systeem weet door te voeren, waarom moet Microsoft daarvoor steeds opnieuw weer een geheel nieuw wiel voor uitvinden.
Dat naar mijn smaak en ervaring op zijn best altijd alleen als kenmerk heeft dat het iets minder vierkant is dan het vorige model.
Vista is juist niet compatible omdat er zo ontzettend veel in is veranderd t.o.v. XP. Het is van de grond af aan opnieuw opgebouwd en als alles net zo compatible was dan hadden ze het net zo goed Windows XP kunnen noemen. Oh wacht, die is er al.
Waarom moet het compatible blijven met 100% van de apparaten, terwijl nog slechts 0,1% van de mensen daar nog mee werkt?? Zo kun je als bedrijf natuurlijk nooit vooruitgang boeken. Wil je echt iets nieuws dan moet je het voor lief nemen dat oude dingen komen te vervallen. Uiteindelijk ben jij het die met Vista gaat werken. Je kunt ook XP kopen als je het liefst XP compatibiliteit wilt.
Waarom moet het compatible blijven met 100% van de apparaten, terwijl nog slechts 0,1% van de mensen daar nog mee werkt?? Zo kun je als bedrijf natuurlijk nooit vooruitgang boeken. Wil je echt iets nieuws dan moet je het voor lief nemen dat oude dingen komen te vervallen. Uiteindelijk ben jij het die met Vista gaat werken. Je kunt ook XP kopen als je het liefst XP compatibiliteit wilt.
SP2 van XP is 1GB groot, m.a.w. ook van de grond af opgebouwd en wel compatibel ( met zichzelf) dus waarom hadden we dan Vista nodig ?Vista is juist niet compatible omdat er zo ontzettend veel in is veranderd t.o.v. XP. Het is van de grond af aan opnieuw opgebouwd en als alles net zo compatible was dan hadden ze het net zo goed Windows XP kunnen noemen. Oh wacht, die is er al.
Als MS Vista vrij geeft wil dit niet zeggen dat 99,9 % nieuwe hardware gaat kopen Er is ook nog zoiets als economische en technische levensduur. Daarbij is de economische levensduur niet per definitie 3 jaar, en kan dus best wel langer zijn!Waarom moet het compatible blijven met 100% van de apparaten, terwijl nog slechts 0,1% van de mensen daar nog mee werkt??
Hangt ervan af over welk bedrijf het het hebt MS ( 't werd tijd .. ) of diegenen die Vista moeten gebruiken..Zo kun je als bedrijf natuurlijk nooit vooruitgang boeken.
Ja, hoe lang nog ?Wil je echt iets nieuws dan moet je het voor lief nemen dat oude dingen komen te vervallen. Uiteindelijk ben jij het die met Vista gaat werken. Je kunt ook XP kopen als je het liefst XP compatibiliteit wilt.
-
ikbenik
Er zijn mensen die stom genoeg zijn om op een computer van 5 jaar oud met 256MB geheugen, om daar Vista op willen laten draaien.Als MS Vista vrij geeft wil dit niet zeggen dat 99,9 % nieuwe hardware gaat kopen Er is ook nog zoiets als economische en technische levensduur. Daarbij is de economische levensduur niet per definitie 3 jaar, en kan dus best wel langer zijn!
Ik wordt echt schijtziek van die mensen die alle uitspraken en waarschuwingen negeren en daar doof voor zijn.
Jullie als consumenten bepalen niet waar Vista op kan draaien, maar dat bepaald Microsoft.
Dus Microsoft heeft al heel vroeg aangegeven dat Vista op de nieuwe en nieuwste computer zal draaien en niet op de oudere systemen.
En wat zijn veel mensen dan? Doof voor de uitspraken van Microsoft!
Want die sukkels gaan dan Vista installeren op een oudere computer, met alle gevolgen van dien.
Eigen schuld!
Wie niet luisteren wilt, moet dan maar voelen.
Ik kan daar totaal geen medelijden mee hebben.
Weer een typische. ongenuanceerde bijdrage van Ikbenik.
Praat je ook zo tegen je klanten?
-
ikbenik
De waarheid is hard. Ik weet het.Weer een typische. ongenuanceerde bijdrage van Ikbenik.
Als ze eigenwijs blijven en niet willen luisteren, wel ja.
Helaas.....
Het is simpel:
Vista kan niet op een computer van 5 jaar oud.
Daarin was Microsoft heel duidelijk.
En als je het dan toch probeert en het lukt niet, ga dan niet liggen klagen!
En ga dan ook niet een budget computer kopen van €450,- en dan daar Vista Home Premium of Vista Ultimate op willen hebben.
Daar kan dan alleen Vista Home Basic op.
En als mensen dan eigenwijs zijn en niet naar Microsoft willen luisten en dan problemen hebben, kan ik echt geen medelijden mee hebben.
Vaak hoor je dan dat Microsoft dan heel hard onderuit gehaald wordt en dat het dan altijd "arme consument" is.
Als er dan consumenten zijn die dan zichzelf zielig gevonden willen worden, zijn bij mij aan het verkeerde adres!
Mensen die normaal doen en gewoon realistisch zijn, zijn bij mij welkom.
getekend:
Marcel Giebels
Bits&Bytes Computer Service.
Consumenten zijn toch maar vervelende noodzakelijke dingen hé Ikbenik. Puur om bij jouw te komen kopen en alleen maar ja en amen te zeggen. Verder je niet tegenspreken of twijfelen over wat je te vertellen hebt. Eigenlijk zouden ze gewoon binnen moeten komen, vragen of jij AUB een PC voor ze samen kan stellen en betalen.
Je moet eens een cursus "omgang met mensen" gaan volgen.
Je moet eens een cursus "omgang met mensen" gaan volgen.
Je maakte toch geen reclame voor jezelf???????getekend:
Marcel Giebels
-
ikbenik
Nope, ik zeg alleen wie ik ben.Quote:
getekend:
Marcel Giebels
Je maakte toch geen reclame voor jezelf???????
Da's inderdaad mooi stom.Er zijn mensen die stom genoeg zijn om op een computer van 5 jaar oud met 256MB geheugen, om daar Vista op willen laten draaien.
Er zijn ook mensen die nu 1 nieuwe computer kopen, en er echter nog 2 meer thuis hebben staan. Nu willen ze , omdat ze met de tijd mee willen gaan, graag vista gebruiken, en zouden daarom ook een nieuwe printer aan moeten schaffen omdat Vista niet met de oude werkt.
Bedankt voor de handel! Geen wonder dat consumenten alternatieven gaan zoeken, of mogelijkheden om ergens op te besparen.
Daar kun jij het wel niet mee eens zijn, maar je kunt het ze niet verbieden.
-
ikbenik
Consumenten zijn toch maar vervelende noodzakelijke dingen hé Ikbenik. Puur om bij jouw te komen kopen en alleen maar ja en amen te zeggen. Verder je niet tegenspreken of twijfelen over wat je te vertellen hebt.
Dat is niet waar.
Ik geef alleen aan dat je op een 5 jaar oude computer geen Vista moet zetten, omdat je dan alleen maar problemen krijgt.
En wat mij echt opvalt:
De consumenten werden voordat Vista uit kwam goed door Microsoft voorgelicht wat wel en wat niet kan met Vista.
Vervolgens hebben de consumenten een houding van: Wij bepalen zelf wel wat we doen.
Vervolgens gaan ze tegen alle adviezen en voorlichting datgene doen waarvan Microsoft van te voren gezegd heeft dat wat die eigenwijze consumenten willen dat dat niet kan.
Vervolgens komen ze erachter dat Microsoft gelijk had en dan gaan ze Microsoft beschuldigen van alles en nog wat.
Vervolgens geef ik als winkelier aan wat de consumenten wel en niet kunnen met Vista.
En dan is het:
Kill the messenger! En de oorlog aan de winkelier!
Want zo komt het bij mij echt over.
Want ik moet dus als winkelier volgens die consumenten:
Hun zielig vinden en Microsoft aanvallen.
Nu, dat verdom ik dus.
Ik zeg gewoon de waarheid en ik geef gewoon aan wat de realiteit is.
En als mensen daar moeite mee hebben (omdat ik hun niet zielig beschouwd) is het hun probleem. Ik ga echt niet mijn mond houden.
Als een klant bij mij zou komen met een 5 jaar oude computer en met 256MB geheugen, dan ga ik echt niet op die computer Windows Vista Pemium of Ultimate erop zetten. Zelfs niet de Home Basic.
Ik kijk niet wat ik wil, ik kijk wat in de praktijk wel en wat niet kan.
En als iets niet kan, krijgen de klanten een negatief advies over wat ze willen.
Fout, je kijk alleen maar naar datgene wat jij wilt adviseren, en omdat jij uitsluitend MS handelt adviseer je alleen in het straatje van MS. Eigenbelang dus.Ik kijk niet wat ik wil, ik kijk wat in de praktijk wel en wat niet kan.
-
ikbenik
Snap ik, maar ga dan je pijlen richten op de fabrikant van die printer en niet op Microsoft of de winkelier.Nu willen ze , omdat ze met de tijd mee willen gaan, graag vista gebruiken, en zouden daarom ook een nieuwe printer aan moeten schaffen omdat Vista niet met de oude werkt.
Want als de printerfabrikanten weigeren om hun drivers aan te passen voor Vista, dan kunnen Microsoft en de winkelier daar ook niks aan veranderen.
Daarnaast brengt Microsoft over een paar maanden Service Pack 1 uit voor Vista, en daarbij moeten dan veel printerproblemen zijn opgelost.
-
ikbenik
Mis.Quote:
Ik kijk niet wat ik wil, ik kijk wat in de praktijk wel en wat niet kan.
Fout, je kijk alleen maar naar datgene wat jij wilt adviseren, en omdat jij uitsluitend MS handelt adviseer je alleen in het straatje van MS. Eigenbelang dus.
Als de printerfabrikanten wel drivers uitbrengen voor Linux en andere besturingsystemen en de klant wilt overstappen naar dat besturingssyteem, dan is dat zijn keuze.
En daar is niks mis mee.
Maar ik kan bij die andere besturingsystemen geen ondersteuning bij geven, omdat ik geen verstand van die andere besturingsystemen heb.
En voor mij is dat geen eigen belang.
Ik kijk daar niet eens naar.
Ik wil het zo zeggen:
Als jij een auto koopt en die kan maximaal 80km/h.
Dan kun jij hoog of laag springen, maar als jij dan 130km/h wilt gaan rijden, dan kan dat niet.
Daar zul jij je dan bij neer moeten leggen.
Want die auto kan niet harder dan 80km/h.
Dat die printerfabrikanten geen drivers maken voor Vista, daar kan ik als winkelier ook totaal niks aan doen.
Daar hoef je de naam van je pc keetje niet voor te vermelden. Gewoon reclame Ikbenik. Niet er omheen draaien.Nope, ik zeg alleen wie ik ben.
Ik zeg gewoon de waarheid en ik geef gewoon aan wat de realiteit is.
En als mensen daar moeite mee hebben (omdat ik hun niet zielig beschouwd) is het hun probleem. Ik ga echt niet mijn mond houden
Noem je ze ze ook in hun gezicht? En?:Want die sukkels gaan dan Vista installeren
Frustratie druipt van je afIk wordt echt schijtziek van die mensen
-
ikbenik
Tuurlijk.Quote:
Ik wordt echt schijtziek van die mensen
Frustratie druipt van je af
Mensen die doof zijn en dingen willen die niet kunnen, moet ik daar dan medelijden mee hebben?
Dus als mensen op een 5 jaar oude computer Vista willen zetten, terwijl het van te voren heel duidelijk is dat wat ze willen niet kan?
-
ikbenik
Ja.Quote:
Want die sukkels gaan dan Vista installeren
Noem je ze ze ook in hun gezicht? En?: