LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Help !!

Problemen met jouw autobanden? Geef hier jouw mening.
Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: Help !!

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

ik weet hoe een band gemonteerd wordt, ik heb het zelf gedaan in mijn verleden als monteur, en ik sta er bij als men het voor mij doet

ik denk niet dat een bedrijf dat werkelijk onder de kostprijs werkt - jouw woorden - 25 jaar kan bestaan , en dat is toch echt het geval bij het bedrijf waar ik eergisteren was en nog vaak zal komen, althans, 10 euro per band, is dat onder kostprijs?

kan best dat je dat niet bevalt, en dan, wat wil je daar als ondernemer aan gaan doen?

wees creatief !

en volgens mij is het nog vooral lood wat gebruikt wordt, geen zink :wink:
Laatst gewijzigd door Joyyyyy op 02 sep 2007 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.

opa60
Berichten: 210
Lid geworden op: 02 aug 2005 16:23

Re: Help !!

Ongelezen bericht door opa60 »

hoi heb eind vorig jaar 4nieuwe bandjes besteld via bandenhandel en laten bezorgen in papendrecht bij care4cars banden kosten 4x 28=112euro .ze hebben de banden erom gelegd nieuwe ventiel gebruikt en uitgebalanceerd.de twee slechte banden heb ik daar gelaten. en ik moest 160 euro afrekenen. en dit onder het genot van e
en bakkie koffie door een hele vriendelijke eigenaar.super bedrijf.mvg opa het ging om een daihatsu curore

Pascal73
Berichten: 91
Lid geworden op: 10 mei 2007 10:12

Re: Help !!

Ongelezen bericht door Pascal73 »

Joyyyyy, daar komt de aap uit de mouw. Jij met IK weet wel hoe het allemaal werkt. De opmerking over Lood en zink!?.....Het is tegenwoordig NIET meer toegestaan om lood te gebruiken. Bedrijven die dit nog wel doen zijn in overtreding. Zink is ook drie maal duurder dan Lood. Zrgt een hoop over de "kwaliteits" bandenboer waar jij komt.

maar ach.....aan mentaliteit kenende zullen jou koeriersauto's nog wel op rode diesel rijden......ook lekker goedkoop.



Aan de rest van de schrijvers is te lezen dat deze wel voor een eerlijke ondernemer kiezen. Allen bedankt voor deze bijval.

Pascal73

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: Help !!

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

ah,daar issie weer, onze geliefde 'ondernemer' :wink:

hij heeft me eindelijk kunnen pakken op een kleine onwaarheid :wink:

foei toch,wat ben ik een slecht mens :wink:

for the record, ik rijd uitsluitend op lpg, groengeel met roze ballonnetjes :wink:

Pascal73
Berichten: 91
Lid geworden op: 10 mei 2007 10:12

Re: Help !!

Ongelezen bericht door Pascal73 »

en wat is dan die kleine onwaarheid??

Op auto's van na het bouwjaar 2003 is het niet meer toegestaan om lood te gebruiken.

Op auto's van voor 2003 mag het nog wel , maar dat is wel erg "cheap" om te doen van een garage. Ook wordt lood niet meer verkocht door de gerenomeerde leveranciers.....

Dus kleine onwaarheid?? Leg eens uit......

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: Help !!

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

lood, zink, dat ik in de veronderstelling was dat lood gebruikt werd en geen zink

onwaarheid, snappie?

of moet ik het nog een keer voor je uitleggen met een onderbouwing van een regeltje of 20 waarin ik ook uitleg doe over mijn contacten bij de plaatselijke groenteboer van lommel, belgie, als ik daar weer eens langsfiets zonder licht? :wink:

Pascal73
Berichten: 91
Lid geworden op: 10 mei 2007 10:12

Re: Help !!

Ongelezen bericht door Pascal73 »

nee sorry....nou had ik jou verkeerd begrepen...... :oops:

Maar als jij het hele verhaal wilt uitleggen in 20 regels mag dat wel hoor.....ik heb wel lol in deze conversatie.

Even een samenvatting:

Van mij mag een bandenboer best 10,- vragen voor het monteren. Ik vind dit alleen wel erg goedkoop, maar idd als hij het hiervoor kan doen moet ie het niet laten. Waar ik alleen gek van wordt is van de verontwaardiging van mensen als ik mijn prijs noem. Mensen komen dan langs met de banden achterin de auto en dan moet het maar gelijk gebeuren. (by the way...ik sta NIET vermeld op deze sites).

Ik heb al meerdere malen meegemaakt dat ik voor alles wordt uitgemaakt (waar andere klanten bijstaan) als mijn prijs deze mensen niet aanstaat. Dus ze zetten je nog te kakken ook.

Verder wil ik nog even mededelen dat die 22,50 alleen voor lagesectie banden is die ik niet gelever heb.

Zal je mijn prijzen een noemen:

wel geleverde band niet geleverd
---------------------- ---------------

Montage standaard band 14,00 16,50

Montage Lage sectie band 17,50 22,50


Dus eigenlijk pak ik een gedeelte van de gemiste winst terug in de montage.

Dus voor iedereen......Als iemand uw banden van internet niet wil monteren voor een bodemprijs, respecteer dat dan en ga stilletjes op zoek naar iemand die dat wel wil doen.

Joyyyyy, Dit was mijn hele frustratie.....een beetje opgehoopt na weer een weekje van internetshoppers. Een beetje ontaard in een gevecht van man tot man met jou. Mijn excuses hiervoor.

"een eerlijke ondernemer" , want zo zie ik (en vele klanten van mij) mezelf wel degelijk.

Pascal73

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: Help !!

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

ik wilde in mijn recatie afgelopen dagen bijna gaan zeggen:

misschien moet je minder koffie drinken :wink: (grapje)

iedere ondernemer krigt te maken met klanten die zich gedragen als zijnde de koniging zelf of nog erger

het is een uitdaging om daar zodanig mee om te gaan dat je beide partijen tevreden stelt

lukt dat niet, jammer dan

je accepteerd natuurlijk niet alles

maar een lach en een kopje koffie, een moment van rust nemen voor die klant doet best wonderen :)

ik ga er in de basis van uit dat iedereen het goed bedoelt, en iemand kan net ff een slechte dag hebben of net ff sjagrijnig zijn en daardoor wat botter binnen komen vallen dan de gepland

de kunst is dus om daar zodanig op te reageren dat de situatie omslaat in positieve

dat kleine percentage dat zo asociaal is dat er geen land mee te bezeilen is, jammer dan, daar is de deur

dus, voor jou een uitdaging om beter met die klanten om te gaan als dan je nu doet, waaruit je hebt laten blijken dat het je frustreerd :wink:

Pascal73
Berichten: 91
Lid geworden op: 10 mei 2007 10:12

Re: Help !!

Ongelezen bericht door Pascal73 »

nou, Wat betreft het oplossen van conflicten met klanten kan ik prima uit de voeten. Wat het deze "klanten" alleen om draait is de prijs. En zolang dat naar hun zin te hoog is kom je er toch niet uit. En ik doe naar deze klanten toe geen concessies op de prijs. Dat kan ik ten eerste niet maken naar mijn vaste (welwillende) klanten en ten tweede...we staan niet op de markt handje klap te doen.

Met een gesprek en een bakje koffie met deze "klanten" verdoe je toch je tijd.....en vaak willen ze niet eens een gesprek over het hoe en waarom van mijn prijzen....want dan zijn ze al verontwaardigd vertrokken. ( zie ook jou verontwaardiging over het doorberekenen van "dure" apparatuur).

Deze "klanten" moeten gewoon naar de bedrijven gaan die wel vermeld staan op de sites, alleen is er in een heleboel regio's geen grote keus uit bedrijven. Dan gaan ze dus met de banden rondleuren en urenlang alle garages in de buurt langs. Dus al met al een hoop benzine verreden,een hoop ergernis en een vuile achterbank........uiteindelijk lekker makkelijk dat internet.

Wil dus niet zeggen dat het vaak ook niet wel makkelijk zal gaan.

Maar ja......je gaat toch ook niet een TV op internet bestellen en dan de BCC bellen om hem te komen instellen....en dan verontwaardigd zijn over de voorrijdkosten?!

Pascal73

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Help !!

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

ben geen handelaar maar het lijkt me dat als je hier een beetje op zou kunnen spelen - misschien de prijs een beetje uitmiddelen - je een hoop meer omzet zou kunnen genereren als je zoveel internetklantjes langs de deur krijgt!?
Gemiddeld gezien brieft 1 ontevreden klant dit ook nog eens door aan 10 anderen die je dus ook als potentiele klant kwijt bent.
Kan je over klagen maar da's handel lijkt me.
Mij krijg je ook niet als klant als je de hoofdprijs rekent, ondanks dat je misschien een hele geschikte, eerlijke vent bent.
Pas als je concurerende prijzen rekent zal dat laatste de doorslag geven.

Frustratie over de werkwijze van internetklantjes kan ik me voorstellen maar het lijkt me juist een uitdaging om hier wat mee te doen :idea:

Maar ja, misschien ben ik daarom al 20 jaar loonslaaf ;-)

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Help !!

Ongelezen bericht door D1RK »

Via de site www.autobandenmarkt.nl banden gekocht, keurig voor de afgesproken prijs, monteren, ventielen en balanceren, en oude afvoeren...
dus het kan wel,
niet overal zijn zoveel garage's en bij mij zijn er diverse verdwenen.

Wel koopt deze garage meestal hier ook voordelig in...
Krijgt klanten die anders niet kwamen, en is tevreden, meestal 4 stuks en dan is het wel rendabel.
Je hebt dan wel geen winst over banden, maar ook geen risico van verkeerde maten of voorraad die jarenlang licht...
Dus wel een tevreden klant en geen risico of dure voorraad, want rente verlies is soms hoger dan winstmarge.

Je moet natuurlijk eerst kijken welke er nu op de lijst staan en wat ze kosten, en daarna pas bestellen!
Elke garage mag andere prijzen rekenen, en ook altijd aanpassen, maar ik koop tevreden online...

De garage was ook tevreden, deze maat voor mijn SUV is niet zo populair, en als het voorraad is heb ik geen keuze uit meerdere merken of type's, en dat gaat verder dan Zomer/Winter...

Van goedkope Chinees €44,30 tot Michelin van €184,90
Dus ik bepaal wat eronder komt, eventueel een maatje breder, of hoger voor meer comfort, of juist lager voor scherpe bochtenwerk.

Zo doen we dat dus...

Gesloten